Platformă online cu resurse despre egalitatea de gen la clasă, lansată într-un proiect coordonat de profesori de la Universitatea de București / Modulele de cursuri sunt disponibile în 4 limbi

787 de vizualizări
Foto © Ronstik | Dreamstime.com
O platformă online cu resurse despre egalitatea de gen la clasă, dedicată profesorilor, a fost lansată în proiectul internațional ”T-Shirt” la care a participat și Universitatea de București, potrivit unui comunicat de presă remis EduPedu.ro. Sunt 7 module cu informații și sugestii de lectură care pot fi parcurse online de orice cadru didactic care își creează un cont simplu.

Cele 7 cursuri de formare privind egalitatea de gen la clasă sunt disponibile în patru limbi – română, engleză, greacă și portugheză, iar coordonatorii le recomandă cu precădere profesorilor de la clasele primare. Este vorba despre temele, în ordine:

  • ”Politici internaționale, europene și naționale pentru egalitatea de gen
  • Cercetări feministe despre educație și gen
  • Gen biologic și social – identități de gen și discriminare
  • Rolul stereotipurilor de gen în societate
  • Educație și inegalități de gen: componența populației didactice după sex
  • Profesorii și genul: ipoteze, așteptări și practici
  • Rolul profesorilor în deconstrucția stereotipurilor”, se arată în comunicat.

De exemplu, primul modul 1 este împărțit în 3 unități de învățare. Printre punctele introductive care sunt urmărite se numără diferența dintre identitatea de gen și egalitatea de gen; elementele identității de gen; despre educația incluzivă și practicarea ei la clasă.

Foto: captură tshirtplatform.eu

”Coordonat la nivelul Universității din București de conf. univ. dr. Ionela Roxana Urea, manager și cercetător, și de lect. univ. dr. Valentina Georgeta Vartic, cercetător, ambele cadre didactice la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din București, proiectul T-SHIRT a reunit în ultimii doi ani o echipă de experți care a lucrat alături de profesori pentru a dezvolta și a crea cursuri de formare privind egalitatea de gen la clasă.

T-SHIRT se bazează, de asemenea, pe nevoia de formare a cadrelor didactice în ceea ce privește inegalitatea de gen și modalitățile de a-i ghida pe elevi împotriva ei și de a cultiva activități de învățare care nu favorizează comportamente de discriminare. În acest context, T-SHIRT și-a propus să îndeplinească acest decalaj și oferă profesorilor cunoștințele, baza pedagogică, materialele și instrumentele adecvate”, se arată în comunicatul Universității din București.

Foto: captură tshirtplatform.eu

Platforma a fost realizată în cadrul unui proiect coordonat de Casa Do Professor Portugalia – ”Tools on Supporting the figHt for Issues of gendeR Traditionality and Disparities” (T-SHIRT), cu buget total de 2.613.620 euro, desfășurat din decembrie 2020, până în noiembrie 2022, susțin coordonatorii.

Foto: © Ronstik | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Este absurd să dirijăm educația elevilor din clasele primare în direcția aceasta. Ideologizarea problemelor de gen, mai cu seamă în educația preadolescenților, vădește o lipsă de preocupări reale, profunde, serioase în societatea contemporană. Pe copii trebuie să-i înveți doar bunul simț, este suficient să-i înveți să nu îi oprime pe cei care sînt altfel decît ei, să le explici că băieții trebuie să protejeze fetele și să fie respectuoși cu ele, să-i deprinzi cu o judecată echilibrată în toate privințele, care să excludă violența și să tempereze ura. Sînt lucruri elementare, nu e nevoie să le îmbrăcăm în jargonul corectitudinii politice contemporane. E vorba aici despre cultivarea bunului simț ancestral. Restul e îmbrățișare oarbă a unor mode trecătoare ca orice modă și un prilej pentru Facultatea de Psihologie și Științele Educației de a mai toca niște bani. …Care bani ar prinde atît de bine în atîtea alte sectoare defavorizate ale educației din România…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, după ce Comisia de Etică a UBB a spus că teza de doctorat a lui Bode este “profund viciată”: “Premierul României cere respectarea legii. În cazul punctual, este o situație care se tranșează în cadrul unui proces”

Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a declarat miercuri despre plagiatul lui Lucian Bode, în urma anunţului Universităţii Babeş Bolyai, că la fel ca şi în orice alte cazuri,…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație: Două treimi dintre problemele de la Evaluarea Națională sunt pe sistem grilă. La BAC nu există subiecte de tip grilă. Propun Ministerului Educației ca doar o treime dintre problemele de la Evaluare să fie tip grilă, pentru a putea vedea clar cunoștințele și competențele acumulate de elevi

„Două treimi dintre problemele de la Evaluarea Națională au răspunsuri în sistem grilă”, în condițiile în care la Bacalaureat nu există nicio întrebare de tip grilă, spune fostul secretar de…
Vezi articolul
Creier, minte, neuro

Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive: Nu avem un creier reptilian. Evoluția creierului nu merge așa / Erorile teoriei creierului triunitar, o teorie abandonată de știință ca fiind greșită, dar atât de populară și crezută în prezent

“Nu avem un creier reptilian. Evoluția creierului nu merge așa. Dovezile din paleontologie arată că reptilele și mamiferele au evoluat în paralel, deci, mamiferele nu aveau cum să ‘moștenească’ o…
Vezi articolul

Cinci „categorii de profesori” identificate de președinta ARACIP, agenția care evaluează, acreditează și autorizează școlile / Mariana Dogaru: În momentul în care gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate

Într-un mesaj publicat pe Facebook, președinta ARACIP, Mariana Dogaru, susține că dacă „gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate”, în contextul dezbaterii create…
Vezi articolul