Beneficiarii în cadrul proiectelor de dotare a școlilor cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale prin PNRR, care au cereri de transfer autorizate și solicitate la plată, au fost înștiințați la finalul lunii trecute că plățile se vor efectua „după data de 25 iulie 2025”, potrivit unor precizări oferite la solicitarea Edupedu.ro de UEFISCDI, for care se ocupă cu apelurile de acest fel. Instituția nu precizează un termen precis pentru plăți, dar menționează că pentru aceste tipuri de cereri „se solicită buget de la Ministerul Educației și Cercetării”.
Edupedu.ro a solicitat lămuriri pe tema plăților pentru astfel de proiecte PNRR în urma unor semnale că ar exista întârzieri în ceea ce privește transferurile intermediate de UEFISCDI, începând din primăvară. Instituția precizează că la două dintre cele trei apeluri de care se ocupă plățile se fac „la zi” de către UEFISCDI sau, după caz, ”lunar” prin inspectorate. În ceea ce privește apelul privind dotarea școlilor cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale, Unitatea menționează o informare transmisă pe 26 iunie către beneficiari, în care se „preconizează” că plățile se vor efectua „după data de 25 iulie 2025”.
- La întrebarea Edupedu.ro dacă există întârzieri sau decalaje, și, în caz că există, care este cauza lor, reprezentanții instituției nu au transmis un răspuns clar.
UEFISCDI – Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării – este o instituție ce intră sub umbrela Ministerului Educației și Cercetării și care asigură implementarea mai multor investiții PNRR prin 3 apeluri privind:
- Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe (valoare eligibilă din PNRR 1,02 miliarde euro fără TVA)
- Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor (valoare eligibilă din PNRR 84,8 miliarde euro fără TVA)
- Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităţilor de învăţământ din rețeaua învățământului profesional și tehnic (valoare eligibilă din PNRR 20,8 milioane euro fără TVA)
Ce spune UEFISCDI despre plățile în cadrul celor 3 apeluri:
„Pentru apelul “Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe” UEFISCDI primeste continuu solicitari de plata (cereri de transfer) de la beneficiari. Aceste cereri de transfer sunt verificate in termen, iar pentru cele validate se solicita buget de la Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Conform informarii transmise in data de 26 iunie 2025, beneficiarilor care au cererile de transfer autorizate si solicitate la plata către MEC, se preconizeaza ca platile se vor efectua dupa data de 25 iulie 2025.
Pentru apelul “Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor Copiilor”, UEFISCDI primește continuu cereri de transfer (CT)/solicitari de deschidere credite bugetare (CD), astfel:
- Cererile de transfer de la Beneficiari, licee particulare, sunt verificate continuu, iar pentru cele validate se solicita buget de la MEC, plățile fiind efectuate de UEFISCDI la zi;
- Cererile de deschidere credite bugetare de la Beneficiari, licee de stat, sunt verificate continuu, iar cele validate se transmit lunar (până la data de 25 ale lunii) către MEC, plățile fiind efectuate prin intermediul Inspectoratelor Școlare Județene sau prin Inspectoratul Școlar al Municipiului București.
Pentru apelul “Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităţilor de învăţământ din rețeaua învățământului profesional și ethnic”, UEFISCDI primește continuu cereri de transfer (CT)/solicitari de deschidere credite bugetare (CD), astfel:
- Cererile de transfer de la Beneficiari (UAT-uri) sunt verificate continuu, iar pentru cele validate se solicita buget de la MEC, plățile fiind efectuate de UEFISCDI la zi;
- Cererile de deschidere credite bugetare de la Beneficiari, licee de stat, sunt verificate continuu, iar cele validate se transmit lunar (până la data de 25 ale lunii) către MEC, plățile fiind efectuate prin intermediul Inspectoratelor Școlare Județene sau prin Inspectoratul Școlar al Municipiului București.”
Potrivit UEFISCDI, „verificarea și transmiterea către plată a facturilor depinde de momentul în care beneficiarii depun cererea de transfer; plățile se fac către beneficiari – UEFISCDI nu plătește direct furnizorilor”.
Foto: © Ronstik | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.