Portugalia investește 400 de milioane de euro în digitalizarea educației, anunță ministrul Tiago Rodrigues

738 de vizualizări
Foto: European Union
Portugalia investește 400 de milioane de euro în digitalizarea educației, a declarat ministrul Educației din Portugalia, Tiago Brandao Rodrigues, după întâlnirea informală a miniștrilor Educației din Europa.

„Guvernul portughez investește 400 de milioane de euro în programe speciale de digitalizare a educației, fonduri care acum sunt întărite și prin Programul de Reziliență. Discutăm asta intern, dar vrem să aducem toate acestea la nivelul întregii Uniuni Europene, asta înseamnă investiția în economia digitală”, a declarat ministrul Educației din Portugalia, Tiago Brandao Rodrigues.

Președinția portugheză a anunțat la acest eveniment lansarea unei platforme online ca instrument intern disponibil statelor membre ale UE, astfel încât acestea să poată împărtăși informații despre impactul pandemiei COVID-19 în domeniile educației, tineretului și sportului. Platforma va oferi posibilitatea de răspunsuri online și extragerea datelor statistice și calitative pentru utilizare de către statele membre și Comisia Europeană.

Singurele fonduri investite până acum de către Guvernul României în digitalizarea Educației au fost cele 150 de milioane de lei, aproximativ 30 milioane de euro, pentru cele circa 250.000 de tablete cumpărate în tranșe prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate.

Au mai fost anunțate achiziții de echipamente prin programul ROSE (pentru liceele participante în program), cu fonduri împrumutate de la Banca Mondială și local, prin autoritățile locale sau consiliile județene. Nu există însă o centralizare a acestora din urmă.

În comunicatul de presă despre întâlnirea informală a miniștrilor Educației din Europa, Ministerul Educației de la noi scrie doar despre ce a declarat la întâlnire ministrul Sorin Cîmpeanu.

„În intervenția sa, ministrul educației a subliniat necesitatea unor măsuri urgente în vederea limitării și recuperării pierderilor cauzate de învățarea online, beneficiile oferite de un start solid în viață prin generalizarea educației timpurii și încurajarea competențelor socio-emoţionale încă de la cele mai fragede vârste, precum și importanța incluziunii prin asigurarea de șanse egale elevilor cu nevoi speciale.

În acest context, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a declarat că România are o experiență relevantă în selectarea proiectelor Erasmus+ care au avut ca tematică incluziunea sau care au vizat participarea persoanelor cu oportunități reduse și s-a referit, de asemenea, la Cadrul de cooperare strategică în educație și formare profesională, recent adoptat, prin care va fi sprijinit schimbul de bune practici între statele membre”, potrivit comunicatului.

Portugalia este pe locul 24 în rezultatele PISA 2018, România este pe locul 47 în același clasament.

Foto: European Union/Tiago BRANDAO RODRIGUES


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școli pilot 2025. Elevii de clasa a XII-a de la Colegiul Național Bănățean din Timișoara vor studia fizic doar disciplinele pentru Bacalaureat și Sport / Aceștia pot opta pentru o oră de Consiliere psihopedagogică săptămânal, pe teme precum tehnici de învățare rapidă sau gestionarea emoțiilor

În anul școlar 2025-2026, elevii de clasa a XII-a de la Colegiul Național Bănățean din Timișoara vor studia în format fizic doar disciplinele la care vor susține probele de competențe,…
Vezi articolul

Concursurile pentru posturi vacante în universități sunt suspendate în 2026, dar examenul de promovare se poate organiza pentru posturile „ale căror atribuții nu se regăsesc în altă structură organizatorică” / Doctoranzii se pot angaja pe perioadă determinată – Notă a Ministerului Educației

Prevederile Legii 141/2025, cunoscută drept Legea Bolojan, coroborate cu cele din Legilor educației și din alte acte normative fac ca ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante să fie…
Vezi articolul

Șapte șefi și subalterni de la Academia de Poliţie sunt cercetați pentru neglijență, în scandalul toxiinfecțiilor alimentare care au dus la închiderea instituției / În sălile de mese se făceau cursuri și ședințe – una dintre cauzele din raport

Trei persoane care au deţinut sau deţin funcţii de conducere în cadrul Academiei de Poliţie ‘Alexandru Ioan Cuza’ şi alte patru cu funcţii de execuţie sunt cercetate disciplinar pentru „neglijenţă…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre interzicerea concursurilor și olimpiadelor școlare la clasele primare 2025: Stimulează prea devreme industria meditațiilor și focalizări prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele tot de bază

Ministerul Educației a decis prin ordin de ministru să nu organizeze concursuri naționale și olimpiade școlare pentru clasele primare în 2025, oficializând politica pe care a încercat să o impună…
Vezi articolul