Premierul Orban acuză că „unii” i-au „răspăruit” declarația cu cârciuma: Întotdeauna am respectat profesorii / În astfel de perioade toți trebuie să fim un exemplu

4.005 vizualizări
SURSA: gov.ro
„Din păcate unii care nu sunt foarte atenți la afirmațiile mele au încercat să “răspăruiască” o declarație de-a mea”, a spus premierul Ludovic Orban în debutul ședinței de Guvern. Acesta se referea la declarația dată la Craiova, unde, întrebat care este motivul amânării creșterii salariale pentru profesori, Orban a spus că prognoza economică este motivul și că „e ca într-o familie – când îţi scad veniturile şi abia mai ai bani de mâncare, de plata chiriei, nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă”.

Imediat sindicatele FSLI din Educație au reacționat dur: Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar.

În debutul ședinței de Guvern, în care se anunță aprobarea rectificării bugetare, Orban a mai spus că „întotdeauna am respectat profesorii, întotdeauna am respectat cadrele didactice, după părinți sunt oamenii pe care i-am iubit și i-am respectat cel mai mult și care au contribuit cel mai mult la formarea mea. A încerca să fie „răspăruită” o declarație de-a mea ca o declarație ofensatoare la adresa cadrelor didactice mi se pare contrar total față de atitudinea pe care am avut-o, față de dascăli, față de cadrele didactice pe care, repet, le respect”.

Premierul Orban a explicat apoi motivul pentru care nu aplică Legea 153/2017 prin care salariile profesorilor ar fi trebuit să crească pe 17 septembrie 2020 până la nivelul grilei din anul 2022.

„Faptul că nu putem, de la 1 septembrie, să ne permitem să facem creștere anticipată se datorează situației bugetare și sunt convins că foarte mulți dintre dascăli vor înțelege lucrul acesta pentru că în astfel de perioade toți trebuie să fim un exemplu și să arătăm că suntem solidari în fața situației dificile în care ne găsim. Oricând ne va permite situația economică și situația bugetară vom aloca resursele financiare către profesori, către învățători, către cadrele didactice în general, astfel încât să aibă venitul meritat în conformitate cu activitatea”, a mai spus Orban.

Aflat într-o vizită la Craiova, Orban a avut următorul răspuns:

Reporter: Şi legat de situaţia economică, dacă ne puteţi spune de ce amânaţi până la 1 septembrie anul viitor majorarea salariilor profesorilor. Care este motivul pentru care amânaţi aceste creșteri salariale?

Ludovic Orban: „Dintr-un motiv foarte simplu: uitați-vă la datele prezentate de INS și la prognoza privitoare la creșterea economică, care e o prognoză în care noi estimăm o contracție economică, o scădere economică de 3,8%. Când îţi scad veniturile e ca într-o familie: dacă îţi scad veniturile și abia mai ai bani de mâncare, de plata chiriei, nu te duci să îți bei banii la cârciumă sau să îți cumperi… „

Știrea este în curs de actualizare

Foto: Gov.ro


7 comments
  1. Atâta mirare pe faptul că un guvern nu vrea să aplice o lege în vigoare ! Păi ei nu aplică nici legile lor, promovate prin asumarea răspunderii ( legea bugetului de stat și legea asigurărilor sociale ). La construcția bugetului au declarat public faptul că „trebuie să ne iasă din cap că pentru ei constituie prioritate educația și învățământul”, iar Anisie a spus că ea și așa nu ar ști cum să utilizeze o alocare de 6% din PIB așa cum spune legea. În ciuda evidenței încă mai sunt naivi care cred în bunele intenții ale acestui guvern numai pe baza faptului că nu este guvern PSD. Acum pregătesc mutilarea definitivă a legii educației printr-o ordonanță de urgență prin care, printre altele, numărul de ore alocate unor discipline poate fi modificat prin ordin de ministru, oricând și oricum dorește acesta.

  2. Guvernul Lucovid Orban=gasca de betivi si fumatori pe bani publici.Sediul guvernului = terasa pnl. Au avut bani pt masti necomforme care stau si blocheaza magaziile inspectoratelor scolare din tara ,dar nu au bani pt dascali,cine sa creada minciunile lui Catu si Turcan,au taiat anul trecut banii care erau pt investitii in educatie si madam Pepsiglas a batut din palme.

  3. Limbajul domnului Orban este o scăpare a opiniei omului Orban despre profesori și ca să fim obiectivi asta este opinia generală – profesorii sunt niște proști cărora nu are rost sa le explici ca oricum nu pricep (dincolo de programa inutila de care fac atita caz), e suficient sa-i lauzi și sa le oferi protocol.

    Adică au primit salarii integrale și le vor primi și la iarna, creșterea salarială neta ar fi în jur de 100 lei adica bani de o ieșire la terasa, urmează încă un an în care nu vor face mare lucru iar pentru asta guvernul lucrează din greu – deci mai pot aștepta. Ingrații!

    Dar trebuia captata atenția profesorilor, invitate sindicatelor la dans (acestea și ar pierde sensul fără aceasta lupta trucata cu guvernul) si generarea unei situații care îți permite să împarți responsabilitatea.

    Între timp în scoli se fac calcule cu arii și suprafețe, cineva a dat lovitura cu contractul cu tabletele și proiectele pentru educației finanțate de UE iar după colț stau noile planuri cadru, consiulul elevilor, federația părinților și școlile pilot.

    1. Stiti cum vad eu treaba cu sindicatele? Voi lua exemple din 3 domenii: sport, afaceri si istorie. In 3 cuvinte: blat, licitatii aranjate, pesches. Atat. 🙂

  4. Salariile ca salariile dar comparația cu cârciuma spune multe despre ce gandeste in realitate dnul orban. Pentru asta ar trebui să isi de DEMISIA.

  5. Mhm…”Cine tace si face….Johannis!Cine……Johannis!”
    Va amintiti?Asa canta ,cu încântare pe scena partidului, domnul Orban.A fost si la stiri cu al lui glascior cântând ca o primadonă.
    Probabil ca la interviu ,asa s-a cerut si directorilor sa-si demonstreze talentul.Probabil ca cei mai pasionati o folosesc pe post de rington.
    Imi si imaginez :intra directorul la interviu,seful cantaret apasa play si asculta toti in extaz cantecelul.
    „Si acum,tovarășe,te rog sa adaugi versuri noi acestui cântec!”
    Mare om,mare caracter….Domnul Orban!

  6. Gura bate cu.. . Ca rezumat. Dacă măreati cu jumătate din cat era prevăzut, arătați respect față de educație și profesorii ar fi înțeles. Dar altfel, după ce i-ați asigurat că în buget sunt sumele pentru creșteri, iar apoi nimicuța, este cam bătaie de joc. Adică pentru unii sporuri peste sporuri iar alții cu „înțelegerea”? Nu merge așa. Dacă nu o dregeți, ați pierdut alegerile! Nasol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Calendar oficial mobilitate

LISTA Peste 16.800 de profesori, educatori și învățători, declarați admiși la proba borderoului de Consiliul Național pentru Politici și Evaluare în Educație. Când încep cursurile de formare pentru a deveni evaluatori

Rezultatelele probei de borderou pentru cadrele didactice care au participat la selecția în corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN) au fost publicate pe site-ul Consiliului Național…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2023 – Învățători au fost publicate. Utilizarea tehnologiei în comunicare, subiect la metodica predării Limbii române

Subiectele și baremele de la Titularizare 2023 pentru profesorii de învățământ primar au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00. Proba scrisă a concursului național a avut loc între…
Vezi articolul

Mă uimește ușurința cu care toată „lumea” se pricepe să dea sfaturi la cum se poate preda. Avem enorm de mulți „experți în educație”, care se remarcă printr-o calitate aparte: nu au predat o oră vreodată la catedră – președintele Asociației Profesorilor de Istorie, Mihai Manea

Parcurgem o epocă extrem de complexă, inclusiv în România, în care extremismul, violența, discursul instigator la ură parcă au explodat, în numele „poporului”, a apelului la Dumnezeu – deseori, într-un…
Vezi articolul

Ce face Spania pentru a dezvolta competențele digitale ale profesorilor: Aproape 300 de milioane de euro, bani europeni, pentru ca 80% dintre cadrele didactice să-și întărească aceste competențe în următorii 2 ani

Spania a adoptat o nouă versiune a unui cadru de referință pentru competențele digitale ale profesorilor, cu scopul de a garanta “un nivel adecvat de dezvoltare a competenței digitale” în cazul…
Vezi articolul