Premierul se întâlnește cu sindicatele din Educație la ora 12, după ce le-a promis că semnează vinerea trecută un acord negociat pe salarii și nu au mai avut loc nici semnarea și nici negocierea

10.873 de vizualizări
Foto: gov.ro
Premierul Nicolae Ciucă are programată în agendă o întâlnire de lucru cu reprezentanții federațiilor reprezentative din domeniul educației, la ora 12:00, scrie gov.ro. Întâlnirea are loc într-o perioadă tensionată, în care protestele profesorilor au dus la un început de negociere pe 21 ianuarie și mai multe promisiuni nerespectate de către premierul Ciucă, pe care singur și le pusese drept termene.

Cronologia evenimentelor este următoarea:

Decembrie 2021 – sindicatele profesorilor declanșează acțiuni de protest când se publică un proiect de ordonanță care nu acorda nicio creștere salarială în 2022 pentru acest domeniu. Începe strângerea de semnături pentru declanșarea unei greve de amploare. Guvernul modifică proiectul și acordă 4,5% creștere salarială de la 1 ianuarie 2022, cu plata în februarie. Nemulțumite, sindicatele solicită creștere cu 16% și au loc proteste în fața Guvernului și pichetări de prefecturi și inspectorate școlare. Sindicatele lansează referendumul pentru declanșarea grevei generale din 10 ianuarie.

Ianuarie 2022 – sindicatele își revin greu din amorțeala de după vacanța de iarnă, dar la jumătatea lunii anunță grevă de avertisment. Pe 19 ianuarie timp de 2 ore toate școlile în care erau membri de sindicate au sistat activitatea în intervalul 11-13.

21 ianuarie 2022 – După o întâlnire la Guvern cu sindicatele din Educației, premierul Ciucă declară: „În colaborarea cu dumneavoastră (n. red. sindicatele) plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”. Termenul asumat pentru finalizarea negocierilor și asumarea de către Guvernul României pentru un acord cu reprezentanții federațiilor sindicatelor reprezentative din învățământ este 4 februarie 2022.

3 februarie 2022Citește cronologia acordurilor din Educație, din ultimii ani.

4 februarie 2022 – nu are loc nici semnarea acordului, iar negocierile care ar fi trebuit să fie finalizate, nici măcar nu au început, reclamă abia pe 5 februarie sindicatele. Negocierile ar fi trebuit să fie conduse și coordonate de ministrul Sorin Cîmpeanu, dar acesta nu inițiază vreun demers, potrivit sindicatelor.

5 februarie 2022sindicatele amenință partidele cu continuarea protestelor, dacă nu ies public cu o poziție, dacă susțin sau nu un acord în Educație.

7 februarie 2022 – premierul are o întâlnire cu ministrul Cîmpeanu sub pretextul România Educată, dar mesajul transmis e că se vor întâlni cu sindicatele marți, iar un eventual acord ar putea fi semnat între reprezentanții profesorilor și Ministerul Educației. Declarativ, o parte din sindicate susțin că nu sunt de acord cu această variantă.


4 comments
  1. Mariri salariale directorii au salariu mai mici decat profesorii din aceeasi transa de vechime care au dirigentie si mult mai mici decat profesorii care mai au ore suplimentare.

  2. Toate partidele politice își doresc un Câmpeanu în Guvern: fără scrupule a denigrat reputația unei categorii bugetare, cea mai numeroasă, profesorii; a dat undă verde învățământului privat, făcut pe genunchi, în detrimentul celui de la stat( că salariile profesorilor făceau gaură în buget, iar ciolanul e prea mic); a expus copii, părinți, bunici la riscul de a contacta covid; a emis ordonanțe, pe care le-a anulat cu altele și altele; a uitat de programe și manuale etc. Jale!!!!
    Și mai cerem performanță?! Peștele de la cap se împute.

    1. Dar se curăță de la coadă…
      Fiecare ministru se pricepe de minune… să schimbe structura anului scolar. E cel mai important lucru de care are nevoie învățământul.
      Avem infrastructură de calitate, manuale, programe coerente, etc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile să nu mai fie responsabile pentru dosarele sociale ale elevilor, accesul la liceu pentru elevii care nu au luat nota 5 la Evaluarea Națională să fie limitat, printre propunerile profesorilor, elevilor și părintilor pentru creșterea participării școlare și la Evaluarea Națională – raport

Eliminarea responsabilității școlii în realizarea dosarelor sociale ale elevilor, demers care suprasolicită si supraîncarcă personalul școlii, în detrimentul activităților educaționale și limitarea accesului la liceu pentru elevii care nu au…
Vezi articolul