Președintele Iohannis a întors la Parlament legea care permite înlocuirea profesorilor de sport din învățământul primar cu învățătorii

8.642 de vizualizări
Iohannis
Președintele Klaus Iohannis a trimis Parlamentului spre reexaminare legea care completează legea educației și care prevede că elevii din creșe vor beneficia de două ore de activități psihomotrice pe săptămână, iar elevii din primar pot să facă educație fizică cu învățătorii.

„În ceea ce privește învățământul primar, legea prevede ca, în situația în care orele de educație fizică nu pot fi predate de cadre didactice de specialitate, acestea să fie predate de către profesorii pentru învățământul primar”, explică administrația prezidențială.

În cererea de reexaminare, președintele Klaus Iohannis spune că „apare ca necesară stabilirea expresă a situațiilor care pot determina imposibilitatea predării orelor de educație fizică de către personalul didactic de specialitate, aceasta cu atât mai mult cu cât legea poate avea implicații asupra calității orelor de educație fizică, prin prisma experienței cadrului didactic, cât și asupra numărului de posturi, a încadrării și titularizării profesorilor de educație fizică. Practic, implementarea acestor prevederi ar putea conduce la reducerea numărului de posturi didactice la disciplina educație fizică, predate de profesori de specialitate”.

Comunicatul integral al Administrației Prezidențiale:

„Cerere de reexaminare asupra Legii pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a trimis vineri, 25 octombrie a.c., Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Vă prezentăm textul integral al cererii:

Domnului ION-MARCEL CIOLACU,

Președintele Camerei Deputaților

În temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constituția României, republicată,

formulez următoarea

CERERE DE REEXAMINARE

asupra

Legii pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

Legea pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 are ca obiect introducerea unor noi dispoziții referitoare la organizarea orelor de activități psihomotrice și, respectiv, a celor de educație fizică pentru elevii din sistemul românesc de învățământ de nivel antepreșcolar și primar. Astfel, prin noua reglementare se precizează că elevii din unitățile de educație timpurie antepreșcolară vor beneficia de două ore de astfel de activități pe săptămână. În ceea ce privește învățământul primar, legea prevede ca, în situația în care orele de educație fizică nu pot fi predate de cadre didactice de specialitate, acestea să fie predate de către profesorii pentru învățământul primar.

Deși propunerile sunt menite a sprijini participarea elevilor la activități fizice periodice, considerăm că sintagma „nu pot fi predate de cadre didactice de specialitate” este lacunară, întrucât nu se precizează care sunt cauzele pentru care aceste ore de educație fizică nu pot fi predate de către cadrele didactice de specialitate. De aceea, apare ca necesară stabilirea expresă a situațiilor care pot determina imposibilitatea predării orelor de educație fizică de către personalul didactic de specialitate, aceasta cu atât mai mult cu cât legea poate avea implicații asupra calității orelor de educație fizică, prin prisma experienței cadrului didactic, cât și asupra numărului de posturi, a încadrării și titularizării profesorilor de educație fizică. Practic, implementarea acestor prevederi ar putea conduce la reducerea numărului de posturi didactice la disciplina educație fizică, predate de profesori de specialitate. De asemenea, considerăm că, anterior implementării unor asemenea măsuri, se impune și realizarea unei evaluări de impact asupra aplicării prevederilor legii, atât în ceea ce privește corpul profesoral, cât și referitor la asigurarea calității actului educațional și siguranței elevilor la nivelul învățământului primar.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea Legii pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

PREȘEDINTELE ROMÂNIEI

KLAUS-WERNER IOHANNIS”

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2025 au fost publicate joi, 3 iulie, până la ora 12. Elevii nemulțumiți de note pot depune contestații în zilele de 3, 4 și 5 iulie – model de cerere

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2025 vor fi afișate joi, 3 iulie, până la ora 12, potrivit calendarului oficial. Elevii care nu sunt mulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestații la…
Vezi articolul

Elevii de la liceele militare, interziși la Concursul de chimie „Petru Poni” printr-o interpretare a Ministerului Educației, deși regulamentul le permite să concureze și chiar îi menționează explicit / „Liceele militare, deși sunt în filiera vocațională, au doar specializări comune cu filiera teoretică”, susțin oficialii

Ministerul Educației consideră că elevii de la liceele vocaționale cu profil militar nu pot participa la Concursul de Chimie „Petru Poni”, deși competiția se adresează liceelor tehnologice și vocaționale. Nu…
Vezi articolul
Dezvoltarea copiilor în creșă și la grădiniță

Inaugurare ca în comunism a unei grădinițe din Focșani / Copiii au fost aduși de acasă, deși făceau cursuri online din cauza infectărilor cu virusul Covid-19 / Oficialii, inclusiv primarul, și-au dat măștile jos pentru poza de grup

Inaugurare ca în ”epoca de aur” la Grădinița 18 Focșani. Copiii, deși făceau cursuri online din cauza infectărilor cu virusul Covid-19, au fost aduși de acasă ca să cânte și…
Vezi articolul

Institutul de Științe ale Educației a fost reînființat, la 5 ani după ce Guvernul Orban l-a desființat / Va avea noi atribuții, printre care realizarea metodologiilor, analizelor și studiilor de monitorizare și evaluare a rezultatelor inclusiv pe programele pilot și naționale

Guvernul Ciolacu a aprobat în ședința de Guvern de joi, 13 martie, înființarea Institutul de Științe ale Educației, prevăzută de legea 198/2023 de circa un an și jumătate. Proiectul de…
Vezi articolul

Ce este „Peer-review-ul” și de ce un răspuns la o solicitare de presă nu are nevoie de așa ceva / Cum a fost folosit ca pretext pentru cenzură un concept fundamental din știință și ce nu stă în picioare în explicațiile ministrului Educației și Cercetării Daniel David în cazul IȘE, plus rezumat în limba engleză

Ministrul Educației susține într-un comunicat dat joi, 23 iulie, că a blocat răspunsul Institutului de Științe ale Educației (ISE) pentru că îl considera un „draft” și că nu ar fi…
Vezi articolul