Profesorii și elevii americani adoptă platforma de inteligență artificială ChatGPT în număr tot mai mare, în pofida riscurilor de etică și acuratețe, pentru a-i ajuta în asimilarea materiei, planificarea lecțiilor, interactivitate mai mare – sondaj

624 de vizualizări
Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com
Platforma de inteligență artificială ChatGPT este utilizată tot mai intens atât de elevi, cât și de profesorii din școlile americane, în pofida tentativelor unor districte școlare de a o interzice, de teama folosirii ei în scopul de a frauda procesele de educaționale, arată un sondaj citat de USA Today. Acesta încearcă să identifice și obiectivele folosirii acestei platforme de către elevi și cadre didactice deopotrivă.
  • Sondajul a fost realizat în februarie la nivel național, în SUA, pe un eșantion de 1.000 de profesori și tot atâția elevi de 12-17 ani, la solicitarea unei fundații active în domeniu dezvoltării de instrumente ce folosesc inteligența artificială în scopuri educaționale – Walton Family Foundation.

Potrivit rezultatelor prezentate de USA Today, 22% dintre elevii respondenți au spus că folosesc platforma de inteligență artificială cel puțin săptămânal, pentru a-i ajuta la învățare și în activități extrașcolare.

În același timp, mai bine de jumătate dintre profesorii participanți la sondaj au spus că au folosit ChatGPT cel puțin o dată de la lansarea acestei platforme, la sfârșitul anului trecut. Iar 40% dintre ei spun că o folosesc cel puțin o dată pe săptămână. 

  • Același sondaj arată că 63% dintre elevi și 72% dintre profesori sunt de acord că platforma de IA bazată pe conversație “este încă un exemplu că lucrurile nu mai pot continua după vechiul model, în lumea modernă”. În același timp, trei sferturi dintre profesori (73%) apreciază că acest instrument îi poate ajuta pe elevi “să învețe mai mult”. 

Potrivit altor rezultate ale aceluiași sondaj, citate de Axios.com, o treime dintre profesorii respondenți spun că folosesc platforma pentru planificarea lecțiilor, tot 30% – pentru a găsi idei creative de predare, iar 27% – să ofere informații de context pentru lecții.

Pe de altă parte, trei sferturi dintre elevii respondenți au spus că platforma i-ar putea ajuta să grăbească procesul de învățare.

USA Today oferă și câteva exemple de folosire a platformei de către profesori:

  • Pentru a scrie rapid mesaje adresate părinților
  • Pentru a elabora chestionare
  • Pentru a-i ajuta pe elevi în alegerea unor teme și abordări de dezbateri

Pe de altă parte, aceeași publicație citează alte cercetări sociologice care arată că: 

  • într-o analiză realizată pe circa 200 de profesori, cea mai marte parte au spus că nu au primit niciun fel de indicații despre folosirea ChatGPT
  • Aproape jumătate dintre profesorii participanți la aceeași analiză și-au manifestat convingerea că platforma le va îngreuna munca
  • 1 din 4 profesori participanți la același studiu a spus că a prins un elev folosind ChatGPT pentru a trișa.
  • Un alt sondaj al unei publicații online a arătat că 30% dintre studenții participanți au folosit deja ChatGPT pentru a scrie eseuri, iar dintre aceștia peste 60% l-au folosit pentru a scrie mai bine de jumătate dintre lucrări. 

Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prezență „din burtă” pentru elevii incluși într-un program „A doua șansă” și ore bifate în fals: Trei profesoare dintr-o comună din Brăila, trimise în judecată după ce ar fi obținut pe nedrept peste 47.000 de lei din fonduri europene și naționale

Trei cadre didactice de la o școală din comuna Tufești, din județul Brăila, au fost trimise în judecată pentru infracțiuni cu fonduri europene și fonduri naționale, prin care și-ar fi…
Vezi articolul

Cei mai mulți părinți sunt de acord ca doar absolvenții profilului vocațional teologic să poată opta pentru religie la Bac / Două treimi nu vor probă la o disciplină complementară profilului absolvit – sondaj al Federației părinților

Proba suplimentară la bacalaureat, la o disciplină complementară profilului elevului, este respinsă de două treimi dintre părinții participanți la un sondaj realizat de Federația Națională a Părinților – Edupart, ale…
Vezi articolul

Propunerea de a trece la “orarul de iarnă” vine de obicei de la directorul școlii, nu de la elevi, iar cadrele didactice sunt majoritare și votează în acord cu directorul, spune Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor

Consiliul Național al Elevilor susține recomandarea trimisă marți de Ministerul Educației conform căreia „descurajează practicile unităților de învățământ care trec la orarul de iarnă și reduc durata orelor și a pauzelor”. Președintele…
Vezi articolul