Profesorii sunt categoria profesională cea mai îndreptățită să își ceară drepturile prin grevă, cred participanții la un sondaj IPSOS

491 de vizualizări
Foto: © Gloda | Dreamstime.com
Corpul profesoral este categoria profesională percepută cel mai mult ca fiind îndreptățită să își ceară drepturile prin grevă, potrivit participanților la un sondaj de opinie realizat de IPSOS, transmis marți redacției Edupedu.ro. Și aceasta, în condițiile în care starea sistemului de învățământ se află în topul preocupărilor, în această perioadă, potrivit aceluiași sondaj.

Aproape 3 din 5 respondenți (58%) spun că sunt de acord că personalul din învățământ este îndreptățit să-și ceară drepturile prin grevă. Este cel mai ridicat procent primit de o categorie profesională, considerabil peste personalul din sistemul medical (acord 45%) și personalul responsabil cu salubritatea/curățenia stradală (32%). Cel mai slab sprijin, din acest punct de vedere, îl primesc angajații din primării (8% acord), din ministere și administrația centrală (7% acord), respectiv parlamentarii (5% acord).

  • Studiul Ipsos a fost realizat online la nivel național, pe o platformă aparținând companiei, în perioada 26-29 mai 2023, pe un eșantion de 600 cetățeni români adulți, utilizatori de internet. Nu sunt oferite date privind reprezentativitatea studiului.
Sursa: IPSOS

Acest sprijin vine în condițiile în care trei sferturi dintre respondenți (73%) susțin modul angajaților din sistemul public de a-și cere drepturile prin grevă. 21% consideră că angajații ar trebui să găsească altă modalitate în afara grevei pentru a rezolva revendicările, precum și că această formă de protest nu ar trebui să se aplice pentru toate categoriile profesionale.

Potrivit autorilor sondajului, atenția acordată sistemului de învățământ în acest moment este similar împărtășită în cadrul populației cu vârste cuprinse între 18-49 ani, însă mai puțin relevantă pentru generația cu vărstă mai ridicată (50-65 ani). Cei mai neliniștiți cu privire la sistemul de educație sunt evident părinții, mai ales cei cu copii cu vârste cuprinse între 12-15 ani, care văd amenințată desfășurarea examenelor de evaluare.

De asemenea, frământarea este mai puternică în rândul populației cu statut social mai ridicat, cu educație superioară, respectiv nivel mediu și ridicat de venit pe gospodărie.

La întrebarea “Care dintre următoarele probleme/subiecte actuale te îngrijorează cel mai mult în această perioadă”, educația a fost a treia opțiune a respondenților, după inflație și sistemul medical/sănătatea.

Sursa: IPSOS


1 comment
  1. Topul grijilor politicienilor:
    1. Cum sa fur mai mult si mai repede – 100%
    2. De unde sa cumpar diploma de doctor – 98%
    3. Touareg sau BMW – 97%
    4. Cum sa intre loaza la un liceu de top – 95%
    5. Cum sa ma voteze fraierii si la urmatoarele alegeri – 100%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Planuri-cadru liceu: Matematica predată la toate clasele și specializările, pe parcursul tuturor anilor de liceu – regulă pentru țările europene cu cele mai bune rezultate la PISA 2022 / Există însă și excepții

Sistemele europene de educație cu cele mai bune rezultate ale elevilor de 15 ani, așa cum reiese din evaluarea internațională PISA 2022, continuă să predea intensiv Matematica pe parcursul anilor…
Vezi articolul

„Găselnița aceasta – să îi admitem fără Bacalaureat și după aceea mai vedem dacă iau BAC-ul – nu mi se pare în regulă” – avertizează rectorul Universității din București. Marian Preda: Nu am raportul integral „România Educată”, nu știu unde este

Colegiile non-universitare care să introducă în universități absolvenți de liceu fără Bacalaureat, pentru a primi o diplomă postliceală, sunt o „găselniță”, spune rectorul Marian Preda, după consultările de la Cotroceni…
Vezi articolul

Directorul Institutului „Elie Wiesel”, Alexandru Florian, despre Nichifor Crainic, ideolog al extremismului interbelic, prezent în manuale și în programa școlară: E nevoie de sincronizarea conținuturilor. Cu ce rămâne elevul? Află la română că X este valoare literară, la Istorie – că același X a promovat valori anti-umane

„Din nefericire, în România nu există o strategie sau politică publică educațională de sincronizare a conținuturilor educaționale”, problemă care trebuie rezolvată de cei care se ocupă de programele școlare, a…
Vezi articolul

Cum se pregătesc alte țări să redeschidă școlile la toamnă. Printre opțiunile testate sau discutate: domuri geodezice, corturi pe locuri de joacă, unități mobile sau „totul să revină la normal”

Autoritățile din învățământul european, în special din țările din Vest, grav afectate de pandemia Covid-19, lucrează intens la planificarea pentru redeschiderea școlilor din toamnă. În România, oficialii produc confuzie maximă…
Vezi articolul

O preocupare pentru cercetători români în pedagogie, în 2023: Cât de folositoare este concepția despre educație a Sfântului Ioan Gură de Aur, ale cărui texte includ „aspecte în acord cu idealul actual al școlii românești”

“În textele marelui pedagog creștin, identificăm aspecte în acord cu idealul educațional actual al școlii românești”, constată doi cercetători români care au găsit de folos să analizeze “recomandările privind procesul…
Vezi articolul