Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

1.203 vizualizări
Foto: EFdeN
„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București a fost lansat pentru pilotare programul educațional „EFdeTeach”, care are obiectivul de a extinde cursul de sustenabilitate la nivel național în anii următori, ca disciplină opțională la alegerea elevilor din oferta școlii.

Proiectul „SustenAbilitate 2.0” face parte dintr-o inițiativă mai amplă a EFdeN, ce vizează transformarea educației pentru sustenabilitate într-o prioritate națională. Cursul are potențialul de a deveni un reper în educația românească, oferind o alternativă valoroasă în fața provocărilor climatice și de mediu actuale. Scopul pe termen lung este ca această curriculă să fie implementată în cât mai multe licee din România, devenind o materie opțională recunoscută la nivel național.

Proiectul este susținut de PROTV, mai arată organizatorii într-un comunicat de presă primit la redacție.

EFdeN este un ONG dedicat formării tinerilor în spiritul sustenabilității prin proiecte inovatoare și educative. În cei 10 ani de activitate, EFdeN a implicat sute de studenți în construirea unor case sustenabile premiate internațional și în promovarea sustenabilității în România. De exemplu, a câștigat peste 40 de premii naţionale şi internaţionale pentru proiectare şi construirea a două dintre cele mai sustenabile case din lume cu care a concurat la cea mai importantă competiţie mondială Solar Decathlon în 2014, la Versailles şi 2018, în Dubai și 2022, în Wuppertal. 

Revenind la cursul de sustenabilitate propus tinerilor, acesta „vine ca răspuns la nevoia tot mai mare de a integra educația pentru sustenabilitate în programa școlară și de a oferi elevilor oportunități de învățare practică, care să contribuie la transformarea tinerilor de azi în liderii sustenabili de mâine”.

„Sustenabilitatea nu este doar despre mediu, ea este definită și de componentele sociale și economice, astfel că am gândit o programă școlară care să înglobeze toate cele trei aspecte, având la bază cele 17 obiective de dezvoltare durabilă ale ONU. Ne-am inspirat din metode de predare internaționale care au la bază foarte multă învățare autodidactă, practică și experiențială”, declară Corina Fugaru, project manager al EFdeTeach

Cursul va introduce elevii în subiecte esențiale, inspirate din cele 17 obiective de dezvoltare durabilă ale ONU. Aceștia vor aborda concepte precum tehnologiile verzi, economia circulară și bunele practici de mediu, egalitatea de gen, antreprenoriat și multe altele, într-un mod interactiv și adaptat nevoilor lor. Prin activități practice și experiențiale, aceștia vor învăța cum pot genera schimbări reale în comunitățile lor și cum pot contribui la un viitor mai verde și mai sustenabil. Elevii vor avea parte de un format autodidact, în care vor dezvolta foarte multe competențe practice și sociale, diferite de cursurile clasice.

Cursul vizează în primul rând și profesorii, care trebuie să fie formați pentru a aborda asemenea subiecte. „Profesorii vor beneficia de formare și sprijin din partea specialiștilor EFdeN și a altor experți, precum și din mediul academic. Acest lucru le va permite să integreze metode inovatoare de predare și să facă lecțiile mai atractive și relevante. Accesul la resurse educaționale actualizate și la tehnologiile de ultimă generație va facilita atât înțelegerea teoretică, cât și aplicarea practică a principiilor de sustenabilitate”, se mai arată în comunicat.

„Mă bucur că această inițiativă este lansată într-un liceu. Și mă bucur că ea aparține unei echipe tinere, cu dorința de a produce schimbarea – tinerii au potențialul de a fi promotori ai schimbării în bine! Instrumente precum cursul „SustenAbilitate 2.0“ sunt extrem de importante pentru creșterea nivelului de conștientizare a importanței respectării principiilor sustenabilității. Nu întâmplător obiectivul de dezvoltare durabilă 4, „Educație de calitate“, este fundamentul dezvoltării durabile. Pentru că țintele acestui obiectiv sunt nu doar asigurarea competențelor de bază, precum alfabetizarea și aritmetica elementară, ci și asigurarea accesului la educație pentru fiecare copil, eliminarea inechităților, creșterea numărului de tineri care dețin competențe relevante pentru integrarea pe piața muncii. Împărtășesc, asemeni dumneavoastră, încrederea în comunități sustenabile, în care trăiesc oameni educați, și vă sunt alături!”, a transmis într-un mesaj Ligia Deca, ministra Educației.

Obiectivul pe termen lung am proiectului este ca această curriculă să fie implementată în cât mai multe licee din România, devenind parte dintr-un program opțional recunoscut la nivel național, mai scriu organizatorii.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația Profesorilor de Limba Germană din România: Sunt prea multe discipline cu o oră pe săptămână, cu efecte extrem de nocive asupra învățării / Propunerile pentru noile planuri-cadru de liceu

Asociația Profesorilor de Limba Germană din România (APLGR) avertizează că noile propuneri de planuri-cadru pentru liceu riscă să afecteze grav învățarea limbilor străine, reducând șansele elevilor de a dobândi competențe…
Vezi articolul

Ministrul Educației, după cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani, în ziua în care explică tăierea burselor: Nu are nicio legătură. Nu mai faceți legături de acest tip. Sistemul de bursă pe care îl avem este anormal, vreau să îl aducem în normalitate de dragul copiilor

Ministrul Educației, Daniel David, a fost confruntat de jurnaliști în conferința de presă de joi, 3 iulie, cu privire la faptul că rezultatele de la Evaluarea Națională publicate azi, indică…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Notele elevilor de clasa a VIII-a vor fi comunicate pe 23 februarie. Comisia de examen transmite profesorilor să discute pe lucrări cu elevii abia după finalizarea corectării în toată țara – surse

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale (EN VIII) 2024 pentru elevii de clasa a VIII-a vor fi comunicate acestora vineri, 23 februarie, prevede calendarul de organizare a simulării. Profesorii ar…
Vezi articolul

Prima carte în care copiii și adolescenții din București rescriu legendele orașului – SuperPovești din București. Toți copiii și adolescenții care trimit povești spre jurizare vor primi diplome de participare și cărți în dar

Copiii și adolescenții din capitală sau cei care învață în București sunt invitați să caute poveștile ascunse din istoria orașului: să le documenteze în familie, în cadrul comunității locale, în…
Vezi articolul