Profesorul Constantin Vică: Dacă predai la trei-patru școli și sunt la o distanță de 20 km, înseamnă că ai un fel de superputere / Replica ministrului Daniel David: Este o problemă la nivel de inspectorat, dacă s-a fragmentat norma mai mult

33.455 de vizualizări
Foto: Unsplash.com
„În momentul în care ai de ajuns să predai la trei-patru școli și ele sunt și la o distanță de 20-30km înseamnă să ai un fel de superputere și poate că la finalul anului vom spune am avut niște supereroi, profesorii au fost supereroii”, a declarat Constantin Vică, conferențiar universitar la Facultatea de Filosofie a Universității din București descriind situația profesorilor în contextul aplicării măsurilor fiscale, la emisiunea „Intrare liberă” de la TVR Cultural.

Creșterea normei didactice a afectat mai mult învățământul preuniversitar, susține Constantin Vică: „Ora aceea care a apărut în plus, în cazul nostru la Universitatea din București, nu cred că o mare tragedie, comparativ cu ce se întâmplă de fapt în sistemul preuniversitar. Și aici poate ar trebui să ne uităm cu un pic mai multă atenție, să vedem că unii suferă mai mult decât ceilalți în interiorul aceluiași sistem.” 

În aceeași emisiune, un alt invitat a oferit un exemplu concret: „Un prieten de-al meu mergea la țară să-i învețe pe copii. A avut rezultate, dar după ce i s-a mărit norma, a spus că nu mai poate face naveta și s-a dat bătut.”

Răspunsul ministrul Educației și Cercetării Daniel David a fost că doar 1,4% dintre profesori au fost nevoiți să își completeze norma în alte școli, iar acolo unde fragmentarea este mai mare, vina ar aparține inspectoratelor școlare.

 „98,6% dintre profesori și-au putut mări norma în aceleași unități în care au lucrat și înainte. Este drept că unii au trebuit să meargă la mai multe școli, 1,4%, dar acolo am pus o regulă: dacă un profesor avea deja ore în trei unități, norma nu trebuia să fie fragmentată mai mult.”

Ministrul a subliniat însă că, acolo unde norma a fost împărțită peste această limită, responsabilitatea aparține inspectoratelor școlare: „Dacă s-a fragmentat mai mult, atunci este o problemă la nivel de inspectorat. Am avut grijă de acest aspect în metodologie, mai ales pentru mediul rural, unde fenomenul era deja cunoscut.”

Citește și:
Ciuca tăierilor: profesorii. Școala, transformată în laboratorul de austeritate al Guvernului Bolojan
Ministerul Educației, explicații după proiectul care desființează peste 14.000 de posturi din școli: Nu au fost anulate posturi de titulari în sistemul de învățământ, ci doar norme libere, neocupate
BREAKING 14.048 de posturi din școli vor fi desființate, ca impact al Legii Bolojan – proiect de HG
ANALIZĂ 14.000 de posturi eliminate, 165.000 de elevi afectați. Ce înseamnă, de fapt, creșterea normei didactice la 20 de ore pe săptămână


11 comments
  1. Nu înțeleg de ce sunt tolerate la comentarii postări care sunt disprețuitoare la adresa profesorilor și care chiat indeamnă la ură în susidiar, amintind ca avem salarii prea mari, nu ne facem orele și altele …

  2. Daca nu poti preda la 2,3 scoli du te domnule si cauta ti alta meserie.Inginerul ssu lacatusul daca nu i convin conditiile de lucru isi cauta alt loc de munca.Voi de ce nu puteti?Voi nu puteti sta la scoala 4 ore (cu pauze)dar elevul poate sta 6 ore(multe ore fiind puse doar ca sa aveti voi ce lucra)apoi 2 ore meditatii,necesare pt.ca va faceti voi bine meseria,apoi teme si alte activitati.Pt.voi e prea mult 4 ore.Cat priveste salariile vezi raportulOCDE.

    1. Răspuns de ”meșter” care lasă casa-n pantă și firele neizolate dar se laudă cu ce-a făcut.

      Mă îndoiesc că lucrezi, orice, dar uite, ca un român neaoș, îți dai cu părerea despre lucruri la care nu te pricepi.

  3. Domnilor „profesori”, ce ați semănat în trecut, elevii ” eminenți” , olimpicii fäcuți pe bandä de plan de cadouri ale pärinților mândrii de retardații lor, uni fäcuți la petreceri şi beții, alții din greşealä de poftä de moment şi cu interdicția de ai refuza la canal, ați propulsat aceste rebuturi cu diplome nemeritate (cumpārate la kilogram „cadou”, investiții părinteşti…) în fruntea țării , și acum culegeți roadele micro corupției adunate în timp, ați impus „olimpicii” (invizibili în arhivele olimpiadelor internaționale) şi acum aveți un trai „olimpic” , aşa că… gurița mică şi joc de picioruşe între şcoli, în curãnd veți preda şi bostaneza…, la așa ” şefuleți ” mândrii în costume scumpe şi vorbe ieftine…..şi gândire???….ce-i aia??… vreți să muncească ei, „olimpicii” cu salariu de foame şi restricții (motivant , atractiv şi mai ales… confidențial)??… ce-mi iese din şmecherie? …. ASTĂ-I INTERESUL „olimpicilor”!!

  4. Bolojane, de ce nu ai inceput tu reforma cu parlamentarii, adica sa pastrezi doar 300, ca doar poporul a votat acest numar? Tu David, vei ramane în istoria învatamantului romanesc, drept ministrul negru ( si la propriu si la figurat) care a reusit sa-l îngroape total! Vai de voi si de reformele voastre ! Incompetentilor!

  5. Clar este o problema de organizare! A Inspectoratului, a Primariei locale (pana la urma depi de cat de mult isi doreste comunitatea respectiva un nivel inalt de educatie)…. a profesorului in cauza! Cine este nemultumit de statutul sau, de conditiile de munca si salarizare are intotdeauna optiunea unui nou loc de munca, mai bun, mai bine platit, unde este mai apreciat …. sau nu!

  6. Ca sa pastrez viabilitatea din trei scoli am ajuns in patru scoli sase localitati. Nu, nu am scris eronat. O singura zi am o scoala, restul zilelor cate doua scoli. In nici o scoala nu am jumatate de norma. La scoala unde am cea mai mare vechime numai profesoara de romana este la o singura scoala. Noi ceilalti doua- trei- patru – sase scoli. Multumita stiti cui …

  7. Sau e o fractura de logica la nivel ministerial.
    Ai discipline de 2 ore pe sapt la scoli cu o clasa pe nivel. Din 2-3 scoli făceai o norma de 18.
    Acum ai nevoie de 3-4 scoli pt o norma de 20.

    Dar nu e tot. Un bou de la minister a modificat planurile cadru si unde erau 2 ore pe sapt va fi una singura de anul viitor. Adica vor fi 3-4 ore pe scoala. Din cate scoli isi va face cineva norma la anul?

    #ministerulincompetenteinationale

    1. Ne trebuia un ministru care își mai aduce aminte aritmetică elementară, nu un psiholog care se pricepe să facă din alb negru și viceversa. În condițiile în care din presa pro guvernamentală aflăm că 57% dintre profesori sunt mulțumiți de salariile diminuate, 80% mulțumiți de condițiile de muncă și doar 7% se plâng de stres după o demonstrație că cea din 8 septembrie, să nu știi să faci o adunare e scuzabil. Că doar nu putem crede că este nesimțirea și reaua credință a unui reputat om de știință specialist în empatie și comportament uman!

    2. ipochimenul cum visa să rezolve problema? să oblige la ore in mai multe școli și pe un titular care nu a intrat în „mobilitate” ?
      sau veșnica pomenire cu predarea altor materii despre care profesorul nu are habar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Până pe 31 mai, se pot depune proiecte pentru formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală. Prioritară este formarea profesorilor din mediul rural și zone defavorizate / Ministerul Educației a scos termenul „non-binar” din Ghidul solicitantului

Ministerul Educației a lansat apelul pentru formarea a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală, de 80 de milioane de euro. Valoarea unui proiect este de minim 2,4  milioane euro…
Vezi articolul

Elevii de liceu se mai pot înscrie până pe 17 iulie la Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele, cu stagii de practică în laboratoare de fizică nucleară, nanotehnologii, automatizări sau știința mediului / Profesorii STEM pot să se înscrie până pe 22 iulie

Elevii de liceu pasionați de știință se mai pot înscrie până pe 17 iulie la Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele (MSciTeh), un program de două…
Vezi articolul

Profesorii nu sunt niște simple obiecte de inventar, spune liderul sindical Simion Hăncescu: Nu poți să-ți bați joc de ei. Profesorul din România este implicat în activități care n-au nicio treabă cu procesul didactic, tot felul de situații pe care Ministerul le cere, tot felul de comisii

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat că „profesorii nu sunt niște simple obiecte de inventar” și „nu poți să-ți bați joc de ei”. Acesta a…
Vezi articolul