Profesorul de Informatică Adrian Modrişan, despre Evaluarea Națională: Aș vedea o regândire a modului în care se face matematica, pentru că, în ultima vreme, elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile

1.132 de vizualizări
Adrian Modrişan, profesor informatica / Foto: Proiectul Merito
„Aș vedea poate nu o regândire a examenului de Evaluare Națională, dar o regândire a modului în care se face matematica, pentru că, în ultima vreme, constat că elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile, nu sunt în stare să problematizeze”, a declarat Adrian (Doru) Modrişan, profesor de Informatică, Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, Braşov, la emisiunea InfoEdu, de pe 11 mai.

Elevii, de fapt, știu un set de formule și pur și simplu din baza lor de date, în funcție de exercițiu, selectează formula, o aplică și asta e tot. Foarte rar sunt puși în situația de problematizare”, a adăugat Adrian Modrişan. 

Declarațiile profesorului Adrian (Doru) Modrişan:

Diana Dumitrașcu: Dumneavoastră îi primiți în clasa a IX-a pe copiii care dau această Evaluare Națională din doar două materii și subiectul e prezent în spațiul public, se vorbește dacă e corect ca doar două materii să decidă parcursul unui copil la liceu. Vedeți o regândire acestui examen?

Adrian (Doru) Modrişan, profesor de Informatică, Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, Braşov: „Eu aș vedea poate nu o regândire a acestui examen, dar regândire a modului în care se face matematica, pentru că în ultima vreme constat că elevii de clasa a IX-a vin cu niște automatisme teribile, nu sunt în stare să problematizeze. Ei, de fapt, știu un set de formule și pur și simplu din baza lor de date, în funcție de exercițiu, selectează formula, o aplică și asta e tot. Foarte rar sunt puși în situația de problematizare. 

Informatica esențialmente constă într-o gândire creativă. În informatică, într-adevăr, trebuie să știi mici bucăți de algoritm, mai mult sau mai puțin pe de rost, dar ele trebuie combinate într-un mod foarte deștept, într-un puzzle. 

În sala aceasta, de exemplu, sunt convins că sunt câteva sute de dispozitive informatice. Acestea sunt programate pe baza a doar șapte instrucțiuni. Deci șapte instrucțiuni, în informatică, programează orice și în această seară, de când a început emisiunea, s-au petrecut câteva zeci de milioane de astfel de interacțiuni. Deci, modul în care ele se combină e absolut infinit. Modul în care ele pot fi programate este absolut infinit și creativitatea în informatică, în programare, din asta vine.”

Citește și:
Cristian Hatu, CEAE: La Matematică, mulți elevi memorează formule, memorează definiții, memorează reguli de calcul, după aceea le reproduc, este ca un ceai amar. Ei spun că „e examen de Evaluare Națională, învăț probleme tip, cum să le rezolv și să trec de hopul ăsta”, dar problema este în ce măsură ei își dezvoltă competențe relevante pe acest mod de predare – învățare
Dacă vrei să faci o evaluare corectă a copiilor, ar trebui să o faci din toate materiile, spune Tudorel Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Altfel, toată şcoala o să dea numai în profesorul de Română şi de Matematică
Claudia Puzdrea, profesoară de chimie: Oricât m-aș da peste cap și m-aș coborî la nivelul lor, elevii se canalizează strict pe română și matematică în clasa a VIII-a și atunci celelalte discipline suferă


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: Cred că există toată disponibilitatea Guvernului de a continua discuțiile, la Ministerul Muncii pe legea salarizării, la Ministerul Educației pe contractul colectiv de muncă

„Mâine, discuțiile se vor axa pe prevederile contractului colectiv de muncă, care include obligațiile și drepturile personalului din învățământ. Aici ne referim, de exemplu, la facilități pentru profesia didactică”, a…
Vezi articolul

Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii,…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Testare standardizată la final de an școlar pentru elevii din județul Iași, la cele 10 discipline de studiu care au fost testate în toamnă, anunță Luciana Antoci, inspectorul școlar general al ISJ Iași

Va avea loc o testare standardizată „și la sfârșitul acestui an școlar, în așa fel încât, punând față în față datele pe care le avem din toamnă și de la…
Vezi articolul

Răzgândiri ale ministrului Educației: Evaluarea Națională nu se mai schimbă în următorii doi ani, cel puțin, iar bursele pentru mame minore ar rămâne în vigoare în același cuantum, dar ca burse sociale/ Asta ar duce la două tipuri de burse sociale

Ministrul Daniel David și-a nuanțat poziția față de schimbarea Evaluării Naționale, într-un interviu la Digi 24. Acesta a declarat că „nu se schimbă nimic în acest an şi cred eu…
Vezi articolul