PROIECT Planurile-cadru liceu pentru pedagogic 2025, puse în dezbatere publică. Vezi disciplinele pe care ar putea să le studieze elevii care vor să devină învățători, educatori, pedagogi și mediatori școlari

3.285 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Ministerul Educației a pus în dezbatere publică, vineri, 31 ianuarie, noile planuri-cadru pentru liceu. Documentele, care conțin propunerile de număr de ore la fiecare disciplină și specializare, pot fi descărcate mai jos.

Aceste planuri-cadru vor fi aplicate în forma care va rezulta după dezbatere, conform declarațiilor conducerii Ministerului Educației și Cercetării, din anul școlar 2026-2027. Dacă va fi așa, elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor avea orarul făcut pe baza acestor noi planuri-cadru. Aceștia vor fi cei care, atunci când vor ajunge la finalul clasei a XII-a, vor susține primul Bacalaureat modificat pe baza actualei legi a educației.

În prezent, sunt în vigoare planurile-cadru din 2004 și 2009, în funcție de filieră. Reforma curriculară trebuia să fie făcută încă din 2020 pentru tinerii care între timp au terminat liceul în 2024. Reforma a fost însă oprită succesiv de politicieni, sub diverse pretexte, cel mai recent la finalul anului trecut, cu 4 rânduri de alegeri.

FOTO Proiectele de planuri-cadru de liceu 2025 – Filiera vocațională, profilul pedagogic

Proiect de plan-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera vocațională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia educației timpurii, clasele a IX-a – a XII-a

Proiect de plan-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera vocațională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia învățământului primar, clasele a IX-a – a XII-a

Proiect de plan-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera vocațională, profilul pedagogic, specializarea pedagogia educației nonformale, clasele a IX-a – a XII-a

Proiect de plan-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera vocațională, profilul pedagogic, specializarea mediere școlară, clasele a IX-a – a XII-a

Proiect de plan-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera vocațională, profilul pedagogic, specializarea pedagogie generală, clasele a IX-a – a XII-a

Amintim că elevii care au început clasa a VIII-a pe 9 septembrie 2024 ar fi trebuit să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis. Însă în lipsa unor planuri-cadru noi, vizați de schimbările propuse în documentele de mai sus sunt actualii elevi de clasa a VII-a.

La nivel de liceu, lansarea noilor planuri-cadru a fost amânată în mod repetat pe parcursul ultimului an, sub diverse pretexte, în condițiile valului de alegeri programate în 2024 – locale, europarlamentare, parlamentare și prezidențiale, o ultimă țintă propusă pentru punerea lor în consultare fiind ianuarie 2025.

Propunerile pentru noile planuri-cadru de liceu au fost făcute joi, 30 ianuarie, în conferință de presă la Ministerul Educației și Cercetării. Printre noutăți:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 80 de posturi noi în inspectoratele școlare, pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care să gestioneze baze de date, să monitorizeze reforme PNRR și să pregătească standardizarea examenelor din 2027 – proiect de Hotărâre de Guvern

Inspectoratele școlare județene (ISJ) și cel al Municipiului București (ISMB) vor primi peste 80 de posturi noi pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care ar urma să gestioneze baze cu…
Vezi articolul

Universitatea din București cumpără cu aproape 6,5 milioane de euro clădirea istorică din centrul Capitalei unde se află Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, clădire ce fusese retrocedată

Universitatea din București a încheiat, săptămâna aceasta, un contract cu organizația Congregatio Jesu prin care a cumpărat, cu 6,45 milioane de euro, imobilul din centrul Capitalei unde se află Facultatea…
Vezi articolul

Patru directori de școală din România au fost premiați pentru că au redus abandonul școlar, analfabetismul funcțional sau au îmbunătățit rezultatele la Evaluarea Națională în școlile pe care le conduc

Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului…
Vezi articolul