PROIECT Practica pedagogică la licența cu dublă specializare pentru profesori ar putea fi 20% din cei patru ani, adică cel puțin 55% din disciplinele psihopedagogice

12.839 de vizualizări
Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com
Pentru studenții de la programul de licență didactică cu dublă specializare, practica pedagogică ar putea reprezenta cel puțin 55% din disciplinele de specialitate psihopedagogică, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. Este vorba despre metodologia privind înființarea, structura planurilor de învățământ și organizarea programelor universitare de licență didactică cu dublă specializare.

În proiect apare că practica se va organiza de către instituția de învățământ superior în colaborare cu unitatea de învățământ preuniversitar de aplicație:

Art. 3 alin. (3) lit. d) – „practica pedagogică se va organiza de către instituția de învățământ superior în colaborare cu unitatea de învățământ preuniversitar de aplicație unde are loc practica didactică conform standardelor specifice impuse de reglementările specifice. Activitățile de practică pedagogică vor reprezenta cel puțin 55% din disciplinele prevăzute la alin. (3), lit. a) punctul iii).”

Este vorba despre disciplinele de specialitate psihopedagogică. Disciplinele de specialitate psihopedagogică reprezintă un procent de 37.5 din structura orelor. Dacă calculăm 55% din 37.5 înseamnă cel puțin 20%.

Edupedu.ro a scris că cei care aleg să urmeze cursurile licenței didactice cu dublă specializare primesc burse de studiu în cuantum egal în cuantum egal cu salariul net al unui profesor debutant, potrivit proiectului pus în consultare publică.

Conform documentului citat anterior, acest program cuprinde o specializare principală și una secundară. Se organizează exclusiv în vederea accesului absolvenților la o carieră didactică în învățământul preuniversitar:

Art. 1 – „(1) Programul de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare este un program format dintr-o specializare principală și una secundară, specializarea secundară fiind aleasă din același domeniu fundamental de știință.

(2) Programele universitare de licență didactică cu dublă specializare se organizează exclusiv în vederea accesului absolvenților la o carieră didactică în învățământul preuniversitar pentru discipline din specializarea/specializările urmate.”

Cum se va face admiterea la licența didactică cu dublă specializare

În proiect este menționat că admiterea la aceste programe de studii poate include o varietate de instrumente de evaluare – minimum o probă eliminatorie: ”Abilități de comunicare și aptitudini”.

Art. 6 – „(1) Admiterea studenţilor în programul de studii de licență didactică cu dublă specializare se realizează pe numărul de locuri alocat cu finanţare de la bugetul de stat aprobat de Ministerul Educaţiei şi pe locuri cu taxă.

(2) Admiterea la programele de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare se realizează conform prevederilor legale în vigoare, în mod similar procesului de admitere de la programele de studii universitare de licență, conform metodologiilor proprii instituțiilor de învățământ superior elaborate în baza Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat.

(3) Admiterea la aceste programe de studii poate include o varietate de instrumente de evaluare – minimum o probă eliminatorie: ”Abilități de comunicare și aptitudini”, astfel încât să se asigure selecția unor studenți cu potențial şi cu motivație ridicată pentru cariera didactică.

(4) Studenții declarați admiși și confirmați ca fiind înmatriculați în programul de studiu sunt înregistrați în RMUR/ RUNIDAS.”

În decembrie 2022, Ileana Spătaru, președintele Societății Studenților în Medicină din București (SSMB), a spus, în cadrul unei dezbateri, că studenții de la medicină „vin să sprijine pereții” la stagiul de practică obligatoriu: “În general, noi avem o vorbă: „studenții vin să sprijine pereții”, pentru că nu există ceva centralizat, în care noi să dobândim anumite experiențe, anumite calificări. Nu suntem lăsați să facem majoritatea lucrurilor, pentru că, fiind niște subiecte, să zic mai sensibile, în general, suntem observatori în cel mai bun caz”.

Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Regulile pentru programele de licență cu dublă-specializare „exclusiv pentru profesori”, plătite de stat cu burse pentru studenți egale cu salariul net al unui profesor debutant, publicate în dezbatere / Nu există nicio obligație ca absolvenții să devină profesori – proiect
La practică, studenții de la medicină „vin să sprijine pereții”, spune Ileana Spătaru, președinte al Societății Studenților în Medicină din București (SSMB): „Există locuri unde nu ne bagă nimeni în seamă”


1 comment
  1. Eu am doua facultati cu dubla specializare. Ce pot sa fac?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Guvernul deblochează acordarea și în 2025 a primelor didactice și profesionale și a tichetelor de 500 de lei pentru elevii dezavantajați, suspendată acum 4 luni de același guvern prin OUG „trenuleț”

Guvernul a modificat prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 21/2025 articolele XXIV–XXVI din OUG „trenuleț” 156/2024 și include explicit sintagma „cofinanțare națională” legat de finanțarea primelor de carieră didactică și…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Drăghici: Oare discuțiile de pe grupurile de whatsapp cu părinții se contorizează ca timp de lucru sau se consideră socializare în afara programului de lucru? / Dacă te uiți la chestiunile astea adunate, cred că o să dea destul de mult, adică peste 44 de ore, spune Ovidiu Șontea, profesor de matematică

Liviu Drăghici, profesor de Științe Economice la Liceul Tehnologic Administrativ și de Servicii „Victor Slăvescu” din Ploieşti, se întreabă, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, dacă „discuțiile de pe grupurile de whatsapp…
Vezi articolul

Mărirea normei didactice de predare afectează calitatea educației, spune Lucia Cojocaru, lider de sindicat: Mulți tineri care acum vor veni în învățământ se vor gândi de două ori dacă vor mai fi profesori sau nu

Lucia Cojocaru, președinte al Sindicatului Liber al Învățământului Preuniversitar Clujean (SLIPC), a declarat că mărirea normei didactice de predare pentru profesori afectează calitatea educației. „Vă dați seama că mulți tineri…
Vezi articolul

Datele de înscriere reactualizate ale candidaților de la Titularizare 2025 sunt afișate vineri, 11 iulie, potrivit calendarului oficial / Profesorii din mai multe județe, care sunt în comisiile de concurs, iau în calcul boicotarea probei scrise din data de 15 iulie

Vinei, 11 iulie, vor fi reactualizate datele de înscriere ale candidaților înscriși la concursul național de Titularizare 2025, potrivit calendarului oficial. Pe data de 4 iulie au fost afișate rezultatele la…
Vezi articolul

Gimnaștii CSS Dinamo, majoritatea elevi, evacuați din sala de antrenament cu câteva zile înainte de competiții importante / Părinții solicită autorităților sprijin pentru că mutarea antrenamentelor în altă localitate ar avea impact asupra programului școlar

Părinții gimnaștilor de la secția de Gimnastică Băieți CSS Dinamo afirmă că echipa a fost evacuată brusc, pe 5 noiembrie, din sala de antrenamente Lia Manoliu și a primit ca…
Vezi articolul