Proiecte de manuale digitale pentru elevii din liceele agricole, cu finanțare de la Ministerul Agriculturii, vor fi realizate de grupuri de lucru din care vor face parte profesori din preuniversitar, universitar și în care pot fi cooptați și oameni din companii și ONG-uri, sub coordonarea universităților agricole de profil

176 de vizualizări
Admiterea la liceu 2020
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
”Continuăm măsurile de încurajare a învățământului dual și prin intermediul Ministerului Agriculturii. Acesta va susține cele 59 de licee tehnologice cu profil agricol. Vom finanța lucrări de renovare și creșterea eficienței energetice a clădirilor, digitalizarea manualelor, modernizarea stagiilor de practică și organizarea schimburilor de experiență în alte țări europene” a anunțat, joi, 4 iulie, premierul Marcel Ciolacu, înaintea ședinței de Guvern.

G4Food informează că Ministerul Agriculturii va finanța liceele agricole în baza unei Hotărâri aflată pe agenda ședinței de Guvern de astăzi. 

Hotărârea pentru aprobarea metodologiei privind susținerea financiară a liceelor tehnologice cu profil preponderent agricol de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale  abrogă H.G. nr. 533/2020.

Potrivit noilor prevederi, vor fi constituite grupuri de lucru pe discipline de specialitate pentru elaborarea proiectelor de manuale/module școlare în format digital la inițiativa conducerii unor consorții/universități agricole de profil, în baza unei solicitări/lansări de apeluri adresate de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale în colaborare cu Ministerul Educației prin Centrul Național de Învățământ Tehnologic și Tehnologic Dual.

La elaborarea proiectelor de manuale/module școlare de specialitate în domeniul agricol și a ramurilor conexe acesteia pentru învățământul tehnic și profesional agricol, în cadrul grupurilor de lucru, alături de cadre didactice din învățământul preuniversitar și superior care predau disciplinele de specialitate pentru care se propune elaborarea proiectului de manual școlar, pot participa sau pot fi  cooptați/consultați reprezentați ai agenților economici din agriculturăorganizații neguvernamentale care desfășoară activități în domeniul învățământului agricol, reprezentanți ai unor unități de cercetare, precum și reprezentanți ai unor instituții de învățământ agricol din state membre ale Uniunii Europene cu care Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale are încheiate parteneriate de colaborare în domeniu.

Coordonarea activităților procedurale este asigurată de consorții universitare și/sau universități de profil în baza tematicilor propuse de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și/ sau după caz, de liceele tehnologice cu profil preponderent agricol cuprinse în lista aprobată prin Ordinul ministrului educației și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 6459/359/2022.

Citește articolul integral pe G4Food.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan face apel la protejarea profesorilor, după ce ministrul Daniel David a încurajat reclamarea celor care dau teme a căror rezolvare depășește 2 ore: Cei mai mulți profesori din ziua de astăzi suferă din cauza presiunii părinților

Profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, face apel public la protejarea profesorilor și la învestirea acestora cu încredere. „E nevoie de un pic de tact față…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

Elev de clasa a VIII-a, despre simularea de la Limba română: Nu mă așteptam să ne dea liric. Cred că iau 7-8 / Simulările ne ajută să vedem unde greșim și avem timp până la vară să ne corectăm greșelile, spune un alt candidat

„Nu mă așteptam să ne dea liric. Cred că iau 7-8”, spune o elevă, pentru Radio România Actualități, despre subiectele de la Limba română din cadrul simulării Evaluării Naționale 2025.…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gramatovici: Un copil mediu nu o să scape fără meditații la Matematică, pentru că așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, va trebui să intre în acest sistem de dopaj. Pentru un copil peste medie meditațiile nu mai sunt ore remediale, ci ajung să fie sisteme de dopaj

Un copil de nivel mediu „nu o să scape” fără meditații la Matematică, pentru că „așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, trebuie să intre în…
Vezi articolul