Punem în discuție extinderea perioadei de școală din septembrie 2022, spune Cîmpeanu: Dacă profesorii, elevii, părinții vor cere modificarea, Ministerul Educației va susține

45.472 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți la Digi24, citat de Hotnews.ro că nu va propune o schimbare de structură pentru anul școlar 2021-2022, însă va pune în discuție o extindere a anului școlar începând cu septembrie 2022.

„Structura anului școlar 2021-2022 este cunoscută. Dacă vrem să modificăm ceea ce știm deja, ministerul nu va veni cu propunere, dar dacă profesorii, elevii, părinții vor cere acest lucru ministerul Educației va susține. Nu dorim să inducem încă o modificare pentru anul școlar următor. Dorim însă să punem în discuție extinderea perioadei de școala din septembrie 2022, asta da,” a afirmat Cîmpeanu la Digi24, întrebat despre posibilitatea extinderii anului școlar viitor.

Mai multe organizații ale elevilor, ale părinților și din sistemul de educație au lansat, miercuri, un apel prin care solicită autorităților să ia măsuri pentru a garanta un număr minim de zile de școală într-un an calendaristic. Ele vor ca “România să nu mai aibă cel mai comprimat an școlar din Uniunea Europeană” și atrag atenția că, în situația actuală, “interesul superior al copilului (respectarea dreptului la educație de calitate) pare a fi subordonat altor interese”.

Apelul notează, astfel, că “dezbaterea din aceste zile, în care ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a decis modificarea structurii anului școlar astfel încât vacanța de primăvară să fie prelungită (peste o lună de vacanță ,,COVID-19”), nu a făcut decât să scoată la iveală una dintre marile probleme ale sistemului de învățământ: în România, dreptul la educație s-a transformat într-un drept la vacanță”.

Reamintim că România este una dintre cele 3 țări europene care au cele mai puține zile de școală din Europa: în jur de 165, la fel ca Malta și Albania, spun experții europeni în raportul „The organisation of school time in Europe”, realizat de Agenția Executivă pentru Educație a Comisiei Europene (EACEA/Eurydice). Analiza, făcută pe anul școlar în curs, arată că la polul opus se află Danemarca și Italia, cu 200 de zile de școală, iar jumătate din țările/regiunile europene au între 170-180 de zile și în alte 17 țări/regiuni, zilele de școală variază între 181 – 190. 

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Efectiv mi-e scarba ca acest “domn”și toată sleahta care papa bani în sistem să mai ” bată câmpii” ca elevii,părinții ar vrea să se prelungească anul școlar sau să se modifice pe motiv că fac prea puțină școală.
    M-am saturat de manieră comunistă si securista în care acest “domn ministru” își urmărește interesele proprii și își pune sleahta de lingai chipurile ca “elevii,părinții vor!
    Alo,”nenea capsă”,copiii sunt sugrumati efectiv de teme peste teme,lecții,proiecte,lucrări,nu mai au viața,timp,nu se mai bucura de nimic,pt ca fac teme și obligații școlare până târziu în noapte.
    Ati facut vte-odata ore fără să dormiti deloc o noapte,pt ca ati avut de scris?
    Dar două consecutive?Dar 3?!!
    Copiii ăștia sunt sacrificati intr-un sistem școlar bolnav,unde se baga cu forța în copil,mult,fără rost,multe din materii,lecții din manual sunt bolnăvicioase psihic,făcute să complice gândirea,sunt ireal de prost făcute..și bagate cu forța copiilor!
    Ati parcurs vre-odata materia la ed.sociala,democratica,să vedeți ce aberații lipsite de sens sunt impuse copiiilor? Ati parcurs lb.română,unde cei ce sunt acum în a șaptea,după nouă structura și planificare,nu mai inteleg nimic,pt ca materia e foarte multă,amestecată intr-un non-sens,s-au complicat atât de mult noțiunile,niște noțiuni simple,de exemplu de gramatică,care în loc să fie înțelese,învățate baza,se predă mult,se dau excepții la exceptii,modificări la modificări,mult,la un nivel de specializare universitara pe acea materie,încât nu e timp să înțeleagă,sa lucreze ca să aprofundeze,să își fixeze!
    De ce!
    Pt ca se baga mult si fara rost!
    La matematică ati facut dv.vre-odata materia să vedeți cât e de grea,de nivel de facultate de matematică,să ți se predea lecția si ziua,mult,mult,infernal,pt ca asta e programa,multă și nu e timp să intelegi,noțiuni grele,să lucrezi lecția abia predata,să îți fixezi?!
    La acest sistem bolnav se adaugă toți profesorii care,la rândul lor,complică si mai mult boala psihică deja existentă a sistemului școlar românesc obositor și fără rost!
    Mai ales acum în online,fiecare din profesori au subjugat copiii cu teme peste teme,cu pretenții,de parca numai materia lor există,altceva nu mai fac acești copii!
    În loc să lucreze acești copii noțiuni principale la materii pe care nu le vor avea la examene,să nu îi mai impovareze aiurea cu mult(mai ales la materii unde au o singură ora pe săptămână,exemplu: ed.tehnologica,sociala,democratică,civică,latina,tic,istorie,geografie,biologie,etc)și să aibă timp să lucreze la română,matematică,etc,materii unde vor susține examene,în sistemul nostru românesc de învățământ toate materiile sunt aglomerate cu noțiuni de nivel academic,multe și care nu sunt modificate anual!
    Degeaba afirmați ca țară noastră nu face atâtea ore ca alte țări,căci atâtea cât face,sunt atât de concentrate,cuulta materie obositoare,grea și fără rost,ca efectiv “sugrumă”copilul!Îl obosește și termină psihic!
    Sugrumă părintele,care saracul încearcă să își ajute copilul,ca nu se poate altfel!E obosit părintele din cauza acestui sistem de învățământ,dar un copil!
    Ati dus dv,un adult,în spate vreodată ghiozdanul unui copil de clasa a cincea măcar,nu zic de a opta!!
    Abia îl duc săracii,doborâți sub mandatul de cărți!
    Cu scolioze,cifoze și probleme ale coloanei vertebrale!
    Vrem sa ne creștem copii sănătoși,nu bolnavi fizic și psihic din cauza unui sistem de învățământ bolnav!
    Copiii nostri sunt bolnavi,ni i-ati îmbolnăvit mortal înainte de covid!!!
    Ati bagat manuale la ed.fizica,desen,
    ca nu aveau destule manuale!
    Latină,din a șaptea,chimie,care în a opta ajunge la un nivel de facultate deja!
    Sunteti bolnavi cu totul,nu va msi faceți bine!
    Pt ca fiecare cum veniți în funcții,nu traiti voi realitatea copiilor,voi va calculați profitul la editurile din județ,sector,funcțiile pt care negocieri,etc
    Dați legi pe care nu le traiti și nu aveti legătură cu materia zi de zi pe care trebuie să o facă acești copii!
    Copiii vor ajunge la examenul de capacitate,bac,etc,,obosiți,epuizati,fără să poata da nici randamentul nivelului lor!
    De ce?
    Pt.ca toata programa e aglomerată,inutilă,noțiunile sunt multe nu numai foarte complicate pt nivelul de vârstă,ci multe gresite și care se modifică de la an la an!
    Degeaba băgați intr-o un copil mult și la un nivel foarte ridicat,degeaba forțați,vrând să vă lăudați cu olimpici,dar terminați psihic atâtea generații de suflete tinere,de copii!!
    Scola e pt toți! Nu doar pt cei foarte dotati!
    Va mirați de abandon!
    Din cauza voastra abandonează,căci nivelul școlii în România e f ridicat,mult,greu,fără rost! Nu va bazati pe esență! Iar copiii care nu sunt atât de fericiti și norocoși să aibă părinți să îi ajute să înțeleagă sau bani să se mediteze,nu sunt decât opțiunea abandonului sau să treacă clasa din mila!!
    Învățământul românesc nu se bazează pe calitate,ci pe mediocritate și indiferență!
    Din mandat în mandat nu simplifica,să facă materia de calitate,ci an de an adaugă sau modifica modificarea,încât au sugrumat de tot copiii!!!
    V-a scris un cadru didactic,mama și în primul rând PĂRINTE,al unor copii de 10,care degeaba sunt bursieri dacă sunt sacrificați intr-un sistem bolnav!
    NU VA MAI FACEȚI BINE!

    1. Bine punctat. Copiii mei au terminat de mult școala, dar sunt perfect de acord cu dumneavoastră. Cred că învățământul românesc este foarte aglomerat. Prea multe materii, unele chiar inutile. Mai bine le-ar grupa în mai multe module, iar copiii să-și aleagă modulul cu materiile preferate. Cred că elevii ar fi fericiți dacă și-ar putea alege materiile. Chiar ar putea învăța mai bine.
      Ce bine ar fi fost ca miniștrii educației să aibă în vedere mai mult educația copiilor. Să nu mai introducă atâtea manuale alternative și materii inutile.

  2. Dom’le Danny. Cum adica in familia mea? Jignesti gratuit? Apoi, dumneata esti primul vinovat ca e capiat copilul de scoala si activitati extra. Mie, daca ii spuneam mamei ca imi mananc timpul de invatat ca ma duc la ore de inot, cred ca-mi caftea si doua. Parintele stie ca prioritatea in viata unui elev este scoala. Si daca aceasta ii ocupa intr-atata timp si energie, incat il oboseste de-l capiaza, tu, ca parinte, pui piciorul in prag, nu-l judeci pe profesorul din fata ta ca are o familie de vagabonzi, doar pentru ca iti atrage atentia ca SCOA-LA ES-TE PRI-O-RI-TA-RA. Daca elevii ar avea de maine ore mai putine, in niciun caz n-ar deveni mai culti, mai cititi sau mai responsabili. Doar…ar avea timp mai mult sa faca ce fac si de obicei: sa stea degeaba si sa se plictiseasca. Exceptiile nu se pun. Minoritatea se supune majoritatii. Si majoritatea sunt prosti si needucati si lenesi. Sigur, acum sariti toti ca vai, ce fel de profesor sunt eu sa spun asta? Va raspund: unul realist si care nu minte. Daca iei 500 de elevi mari, nici pe maini nu numeri cati vor sti care a fost prima Unire si cine a infaptuit-o. “Un popor care nu-si cunoaste(…)”. Stiti voi….

    1. Dle T.A. nu va judec si nu am vrut sa va simtiti ofensat. Problema e ca materia e multa stufoasa si cam inutila pt ca nu o invata majoritatea. Si daca se intampla asta oare nu ar trebui luate masuri? Sa vedem de cw nu e invatata? Poate ar trebui actualizate un pic programele. Tocmai pt ca majoritatea copiilor sunt atrasi de calc si e nor.al, poate aici ar trebui intaiintervenit. Si anume sa nu mai existe nici un profesor cafe sa nu stie sa foloseasca echipamemtele it, sa dinamizam orele, sa le facem interactive atractive. Sa nu mai fie necesar mai mult de 2 note la toate materiile si 3 la rom si mate unde au mai multe ore. Sa reducem nr de elwvi din clase pt ca toata clasa sa participe la.ore nu doar cativa ” cei buni”. Si da sa aiba timp si pt altceva decat scoala. Daca copilul vdea sa deseneze , sa faca un sport sau orice altceva sa poata avea timp , nu sa ii zic treci si invata ca acum e datoria sa inveti iar restul alta data! PAI CAND ALTA DATA? COPILARIA TRECE SI ajung adulti si devin frustrati.
      Ma uit ingrozit in jurul meu cati parinti au probleme de a sta un minlocul.familiei cu sotul/sotia.si copilul/copii. Multi sunt disperati, vor din nou in birourile inchise dar departe de familie. E o generatie cu mari probleme comportamentale….poate nu se mai bat pt.ca vb deo patura sociala de mijloc, IT, tehnicieni, programatori, ingineri etc dar se plang ca nu se mai pot sauporta sot cu sotie. Ce inseamna asta? Ca nu ai avut ti.p sa isi traiasca viata, copilaria, tineretea….au ajuns adulti dar se comporta ca niste copii…. s-au casatorit si au facut copii inertial…. insa… vor sa.fie.tot “liberi” ….. le lipseste perioada din jurul varstei de 12-18 ani cand nu au avut timp sa fie si copii ci au muncit pt “a deveni ceva in viata”. So problemele societatii sunt multe si comexe….. daca citeati cu atentie .esajul eu nu ziceam sa nu faca scoala.copii doar ca….e fain cum este de ex in UK unde am mai multi prieteni…dar hai sa imolementam complet sistemul nu doar sa luam bucati din el.
      De nu stiu cate ori copilul primeste la scoala, ca asa e cum modern, sa faca activitati in grup cu colegii…la diverse materii., dar nimeni nu stie sa spuna cand? Copilul incepe la 12.30 si termina la 17.30. Dimi okeca la 11.30 seara in mkd ideal ajunge la 18.30. So cabd sa faca temele, sa manance, sa doarma si cand.si unde sa se vada cu colegii pt a rezolva “proiectul pt ora x”?

  3. Asta e și ideea! Nu ați înțeles nimic,dar NIMIC niciunul din cei care ați comentat aici și acum! Nu se dorește decât decimarea și dezbinarea sistemului de învățământ din România,pas cu pas! La ce sistem de învățământ eficient aveam acum peste 30 de ani,cu super elevi,olimpici in concursurile internaționale,acum suntem Zero, varză totală! De ce? Nimeni nu se întreabă,pe bune? Dam vina pe profesori sau elevi ,NU vina e doar a lor ,încearcă să distrugă temelia acestei societăți, pentru că celor de afară nu le convin că românii scot oameni capabili, Nu da bine la mai marii lumii!!! Gândiți înainte de a aruncă vorbe!

    1. Da, Ronin, ai nimerit un articol la care comenteaza doar proști! Ghinion! Vezi ca mai sunt si altele si, daca ai noroc, mai gasesti vreo doi-trei nostalgici comsomoliști ca tine. O puneti de-un seminar tovarasesc si infierati cu mânie proletara “agenturili străine” care vor sa loveasca la “temelia tarisoarei”.
      Sa nu te enervezi ca eu n-am gandit ce-am scris. Am aruncat doar niste vorbe ca n-aveam ce face cu ele.

      1. Problema e ca noi la scoala nu vrem sa crestem plante , scopul profesorului este sa cultive creierul elevului pentru ca acesta sa plece cu ceva in cap dupa ce s-a incheiat scolarizarea si acel ceva se numeste “cultura generala” si nu ajunge in cap fara putintica munca.
        Sunt “tari civilizate” care revin la manual pe suport de hartie si la metode clasice, dupa ce s-au “ars”.

  4. Alte aberatii sonore….
    daca neluam dupa articol, pare ceva waw…in realitate se doreste probabil schimbarea structurii anului scolar , dar fara asumarea raspunderii… arunca mata in curetea parintilor si asociatiilor de parinti si copii….

    De fapt daca tot se doreste sa aveam nr de ore ca AFARA …. AR TREBUI:
    1. Organizarea scolilor ca in tarile despre care vb, nr de elevi in clasa, nr de profesori in raport cu nr de elevi, nr de ore de predare, nr de ore de lucru individual in cadrul scolii, nr de pauze si ore de pauza
    2. In majoritatea acestor tari ( ca sa nu zic in toate pt ca nu am acces la aceste info) orele incep pana la 9-10 dimineata si se termina la 14-15 . Dupa aceste ore uremaza pauza si masa luata de copil la scoala, dupa care are laboratoare, sau ore de stiudi, sau diverse alte activitati extrascolare, DAR IN CADRUL SCOLII.
    3. scoliele au SUFICIENTE CLASE SI PROFESORI pt a participa toata lumea un singur schimb. Dupa amiaza se fac teme, aprofumdare etc….
    4. Programa e adaptata in asa fel incat copii sa invete nu doar se fac ca invata. Progrma noastra e aglomerata, nr de note exagerat de mare
    5. profesorii nu au obligatia sa completeze atatea harti inutile si sa faca zeci de dosare despre copii . In general se fac diverse caracaterizari notate strict in format electronic.
    Si ar mai fi multe probleme de spus…
    Dar daca vrem sa scriem ca in vest copii stau 12 ore la scoala si fac ore…asta e o minciuna. Majoritatea nu au mai mult de 5 ore de predare efectiva restul sunt pt recapitulare, pentru aprofundare, pentru teme.
    Copii nu vin acasa la ora 17-18 cand sunt luati de parinti sau adusi cu AUTOBUZUL SCOLAR ACASA si se apuca de teme pana la miezul noptii ….a doua zi fiind super obositi.

  5. Atât timp cât profesorul o să predea unei clase de 35 elevi nu se poate vorbi de calitate. Atât timp cât copilul de 1 1-12 ani are program de 30 de ore pe săptămână la scoala și acasă teme pentru 15 ore nu se poate vorbi de calitate. Domnul ministru știe care este programul normal de lucru pentru un angajat? Cumva 40 de ore pe săptămână? Elevul de 11 ani ce program are?

  6. Hai, serios.. vrem ore mai multe si culmea ca noi, romanii, când mergem în orice alta tara europeana si nu numai, copiii noștri sunt peste copiii celor cu muulte ore, cu cel puțin un an. Si ca sa ma explic, un copil de clasa a VII-a plecat din România va fi cel puțin a VIII-a “dincolo”, iar ei când revin din renumitele tari, chiar dacă sunt a VIII-a în România abia fac fata în clasa a VII-a. Despre asta este vorba!
    Da, se face scoala în Italia, vorba doamnei Luiza Popa care vrea mai multa scoala pt cei rămași in România, i.as propune sa se reîntoarcă în tara și sa.si chinuie copilul prin școlile noastre, cu atatea materii, multe inutile, cu 6-7materii pe zi,cu un sistem bolnav, care schimba structura evaluării naționale, chiar în anul în curs, ba mai mult, chiar și în semestrul doi au mai făcut modificări. RUSINE! RUSINE celor care au uitat ce înseamnă să fii un suflet de copil și își bat joc de toti fie elevi, fie profesori!
    Sunt multe de spus, dar cu atat rămânem!

  7. Wow, a inceput agronomu’ reforma :)). Asta era esential, mai multe zile de scoala cu aceiasi profi slab pregatiti, cu aceleasi metode expirate, cu acelasi curriculum obosit, cu 30 de copii in clasa.

    1. @perplex
      Nu credeti ca formulatea ”unii profesori” ar fi mai aproape de adevar si v-ar scuti de pacatul pur romanesc al generalizarii omnisciente? Pentru ca in rest aveti dreptate…

    2. Fix asta voiam sa scriu si eu.
      Frate, toti decrepitii ajung in functii despre care n.au habar si.ncep sa emuleze…
      Bai nene: ai terminat cu reforma calitativa, ai trecut la cea cantitativa, te.ai asigurat de cresterea calitatii rezultatelor copiilor pe fiecare an de studiu, la nivel național, corelate cu nevoile din piata muncii…. si doar asta ramasese nefăcută ?!?
      Plai plin de boi! 😒

  8. Da elevii nu mai învață pentru stau foarte mult timp cu ochii în tehnologie ca să de joace. Este mai ușor să spui că sunt multe materii, multe ore ca să ai timp mai mult să te joci. Un copil care vrea să învețe învață, cine nu vrea nu învață. Notele mari sunt cerute de părinții frustrați sau care au fost chiulangii și corigenți. Un părinte care a învățat când și cât trebuia nu cere note mari, el știe că în viața este importantă cultura generală pe care o dobândești doar învățând nu furând note.

  9. Copii de clasa a 8-a care sunt la licee de elită nu știu ce înseamnă flora și fauna. Mărind anul școlar se va rezolva această problemă? Eu cred sistemul în sine e prost, modul în care se face educația, nu cât de lung e anul școlar. Copiii sunt epuizați și plictisiți de atâta școală.. La acest lucru să se găsească soluții!

  10. 34 saptamani (5 zile scoala altfel) plus 2 zile in decembrie (luni si marti inainte de craciun)
    Deci 34×5 – 3 + 2 = 169 daca e sa calculam exact, exact. Scuze.

  11. Cate ore de scoala pe zi au elevii din celelalte state? Tot 7? Elevii romani poate ca au un an mai comprimat, dar au multe ore de stidiu pe zi.

    1. Au școală dimineața și după amiaza patru dimineața și trei după amiază cu pauză de o oră de luat masa și relaxare , și asta este zi de zi cinci zile pe săptămână . Vacanța de iarnă este de două săptămâni , de paște o săptămână iar vacanța de vară se ia pe 15 Iunie pînă la 1-2 septembrie depinde cum cade în calendar și știu pt că fiul meu face școală în Italia . In Romania se plînge foarte mult și vacanțe foarte multe . ( Și învață foarte bine fiul meu așa că școală mai multă nu face rău nimănui ).

      1. Da, da, invata foarte tare fiul tau. Fix o branza invata. Mi s-au intors zeci de elevi din Italia la scoala din Romania odata cu intoarcerea parintilor in tara. Ca profesori si eu si colegii mei am constatat acelasi lucru: sunt cu 2 clase mai jos ca nivel fata de elevii nostri. De ce? Pentru ca acolo fal-fal, cantecele, floricele, sculpturica, carte mai putin. Asa numitele competente, mult elogiate erau egale cu …sau mai bine sa va dau un exemplu: Paris este capitala Angliei. Raspuns de copil de clasa a opta intors reintors din Italia. Asa ca lasati…si sa va gasiti sa criticati si comentati sistemul de invatamant din Romania cand copilul dumneavoastra il va fi frecventat.

        1. Corect și alea 3 ore care le fac după-amiază sunt temele care le-au fost date dimineața, pe când ai noștri stau 7 ore la școală și apoi acasă 2-3 ore teme + etc.

        2. In Occident toți sunt “fâl-fâl”, cum spuneți dumneavoastră și care este problema?! Sunt ăia mai tâmpiți și mai puțin pregătiți pentru viață decât noi?! La noi trebuie să ajungă toți doctori docenți, de aceea programa este atât de grea, iar, în final, se obține exact efectul invers. Copiilor le este dificil să țină pasul fără ore interminabile de meditații! Cui profită toată situația aceasta?! Poate profesorilor care fac bani extra, copiilor în niciun caz!

        3. Buna ziua!Sunt mama a trei copii întorși din Italia după ce au experimentat și învățământul din Italia au ajuns în cel românesc ,și vreau sa va spun ca ai mei copii erau cu mult mai bine pregătiți decât copii din clasele unde au fost înscriși.Chiar vreau sa va spun ca fiul meu în prima zi de școală pt prima data când a fost pus sa citească (clasa a 3 a )Doamna invatatoare a ieșit afara și ne-a comunicat ca din 33 de copii al meu recent întors din Italia a citit cel mai bine.Asa ca un copil dacă vrea sa învețe, invata oriunde.Diferenta e ca afara sunt foarte mult susținuți copii care învață.La noi primează cunoștințele.Astazi doi dintre copii mei sunt la doua licee bune din București.Dar nu cadrele didactice iau susținut, ci noi părinți.Pentru ce mai multe ore ,dacă profesorii sunt suplinitori, (se califica la locul de munca)Asa ca înainte sa facem reforme in învățământ trebuie sa începem cu profesori. Nu putem sa avem copii de 10 dacă cel care îl pregătește este de 2 sau 3.Asa ca înainte de ore remediale,mai multe ore la școala ,cred ca ar trebui calitatea orelor care le petrec la școala și nu cantitatea.Apropo in clasa ficei mele copii nu stiu nu o capitala ci pe ce continent se afla România.

      2. Dacă îl aduci în România, el fiind să zicem în clasa a 7-a în Italia, trebuie să-l dai în clasa a 5-a ca să facă față.

  12. Da, dar zilele se dublează practic prin temele de casa care durează 2, 3 ore și încă orele de meditații cu sute de exerciții și probleme suplimentare. Oare organizațiile de părinți și elevi nu sunt in cunoștință de cauză?

    1. Da, cer parintii si copiii. Ha ha ha. Cum su cerut si multe alte chestii in sondajele aranjate de voi, dar care nu au ajuns niciodata la noi, profesorii, sau elevii, ori parintii. Lasati vrajeala. Sunteti de o minciuna crasa, nu va mai crede nimeni. Cu tine in frunte, Campeanu, se duce drea’ invatamantul. Dar asta se si vrea. Statul te vrea prost.

  13. Invatamantul romanesc are doua mari probleme de care nu se prea leaga nimeni . Cantitatea imensa de materie care trebuie parcursa la fiecare disciplina si numarul de ore cat trebuie sa stea zilnic un elev la scoala in banca . Incepand cu clasa a VII – a , elevii au 6 ore pe zi iar incepand cu clasa a VIII – a au cam doua zile pe saptamana cu 7 ore . La liceu sunt situatii in care elevii au 8 ore pe zi . E I N A D MI SI BI L !!! Sunt cadru didactic si in astfel de zile elevii ma intreaba care e ziua in care se platesc salariile la elevi ! Ministerul are doua variante : ori reduce cantitatea de materie si pastreaza cele 6 ore pe zi si in aceasta situatie va fi mai putina materie in aceeasi cantitate de timp si nu va mai fi necesara prelungirea duratei anului scolar sau sa pastreze aceeasi cantitate de materie in mai putine ore pe zi si poate prelungi durata anului scolar . Dar sa pastreze cantitatea imensa de materie si sa prelungeasca durata anului scolar in conditiile in care elevii vor avea tot 7 – 8 ore pe zi E S T E I N A D M I S I B I L !!! Doar daca e de acord sa plateasca salarii tuturor elevilor !

    1. Și eu sunt tot profesor. Nu am auzit de 8 ore pe zi niciodată. Nici măcar de 7 pe zi. Despre ce profil vorbiți și ce clasă?

      1. De profilul tehnologic ati auzit? Elevii au si 7 ore/zi uneori, au si practica in vacanta de vara pana la mijlocul lui iulie, plus ca fac naveta cate 2 ore pe zi de cele mai multe ori, noaptea, prin padure…nu toti elevii locuiesc la oraș!

      2. Copilul meu e in clasa a saptea. Are trei zile consecutive cu 7 ore. Nu e deloc usor, mai ales pentru copiii care se implica la scoala si nu vin doar pentru prezenta.

      3. nu uitati ca …in afara orelor niormale suntem obligati sa alegem 2 optionale minim ….maxim 3 sau 4…. dar desi sunt OPTIONALE DEVIN OBLIGATORII MINIM 2.
        Pai dlor profesori…daca sunt optionale….pai sa fie optionale daca nu…sa nu mai ascundem norme pentru unii profesori in aceste ore…..
        si uite asa ajungi sa ai 7 ore sau chiar 8 o data pe saptamna…
        Se votase sa ajugna nr maxim de ore saptamnal la 22 …..de mai bine de 2 ani….
        Stiti ce au zis la scoala la copilul meu?

        “Povesti domne’ povesti! Aia le fac acolo dar noi nu am primit nici o modificare a programei, deci nu avem cum sa le redeucem!”

        SO ce vorbim?

  14. Nu stiu ceva e ciudat, oare nimeni nu mai stie sa calculeze ? Elementar 165:5=33 (parca in clasa a 3-a se invata asta)
    Si anul acesta e “redus” de la 34+1 la 33. Adica de fapt anul acesta scolar avea 175 de zile de scoala. Adica LA FEL CA “JUMATATE DIN TARILE EUROPENE” – citat din articol !
    Ce aiureala in ministerul acesta, chiar nimeni nu stie sa imparta sau sa inmulteasca ????
    Doar aberatii sunt in stare sa prezinte in media ?

    1. Anul şcolar 2020-2021 a fost conceput iniţial pentru 167 zile, astfel:
      34 săptămâni x 5 zile – 3 zile (2 aprilie 2021; 30 aprilie 2021; 1 iunie 2021) = 167 zile.

    2. Corect!
      Dar cum vreți sa se bage în seama atâtea comitete și consilii, precum și ministrul, decât provocând agitație acolo unde nu este cazul?

      1. Eu comentam informatia, ca la noi nu e suficienta perioada scolara, dar totusi ne incadram la “majoritate”.

  15. Poate mariti si salariile, profesorii nu isi pot lua cand vor concediu si momentan au 62 de zile de concediu. Avem concediu numai in sezon cand preturile sunt cele mai mari iar noi avem salariile cele mai mici. Mult succes sindicatelor!

    1. Reduceti nr de ore și cantitatea materiei.
      De aceea este abandon școlar.Scoala d lui ministru nu mai educa ,copiii nu pot invata din plăcere atâtea informații stufoase,grele,la atat de multe materii,sub presiunea notelor.
      Lăsați le timp sa citească o carte preferata, sa se descopere,sa participe ca voluntari,sa facă un sport,sa învețe sa coase,sa spele o farfurie,etc,orice care ii ajuta în viata,nu formule și definiții la zece materii cel puțin.

        1. Bravo!!! Cea mai buna observatie. Vor folosi timpul respectiv pentru jocuri video, social media, creare de continut online si vagabondaj de cartier. Te pomini ca se vor inscrie la cercul de sah sau aeromodelaj la vreun palat al copiilor. :))

          1. Daca vb din proprie experienta, pobabil aveti dreptate la dvs in familie…insa nu generalizati,
            Multi , suficient de multi ar face….dar nu au cum nu mai pot.
            Sa ne fie clar, mai mult de 50% nu vor urma o facultate…si e normal, nu pot fi toti ingineri, dar pentru acestia 50% care vor uram ar trebui sa ne gandim ca da ar mai face si activitati extrascolare…..desi sa stiti ca o fac si acum…si ajung sa fie capiati de tot….

    2. Și ar trebui să-i spuneți lui Catu sa acorde in continuare tichete de vacanta pentru cadre didactice pentru că ele nu beneficiază de prime de Paste, de Crăciun sau de vacanta cum au majoritatea chiar la negru. Și nu toți au șansa să-si ia 5 case din meditații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Raed Arafat: S-a aprobat procedura de suspendare a cursurilor școlare, la confirmarea unui caz cu infecție cu coronavirus. Începând de astăzi, sunt interzise activitățile cu peste 1.000 de persoane

Raed Arafat a anunțat că s-a aprobat procedura de suspendare a cursurilor școlare, în contextul confirmării unui caz sau mai multor cazuri de infecție cu coronavirus. Șeful Departamentului pentru Situații…
Vezi articolul

Fosta senatoare PSD Roxana Pațurcă, numită de ministrul Educației la șefia Inspectoratului Școlar Călărași. Despre Iohannis declara în 2019: “Este un penal cu imunitate absolută” / Despre România educată: “Un titlu jignitor, prin care Iohannis ne spune că nu suntem educați și că vine el să ne educe”

Fosta senatoare PSD Roxana Pațurcă, și președinte executiv al filialei PSD Călărași până în toamna anului trecut, a fost numită de ministrul Educației în postul de inspector școlar general al…
Vezi articolul

Oficial – Plagiatele nu contează pentru Ministerul Educației: Începe evaluarea școlilor doctorale, nimic despre furtul din lucrările de doctorat

Ministerul Educației anunță că demarează evaluarea școlilor doctorale. Ministerul a aprobat Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați…
Vezi articolul

Marius Nistor, FSE Spiru Haret: Personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic. Contabilul este singurul care poate face plăți, secretarul face statele de plată

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” reacționează printr-un comunicat la declarația premierului Ludovic Orban privind trecerea în șomaj tehnic și implicit diminuarea veniturilor pentru personalul administrativ din școli. Liderul sindical…
Vezi articolul