Raport INSP: Părinții nu au trimis la școală copiii cu boli respiratorii în an pandemic / Păduchii au înlocuit amigdalita în topul celor mai frecvente afecțiuni

2.842 de vizualizări
Foto: © Gpointstudio | Dreamstime.com
Părinții nu au trimis la școală copiii cu patologie de aparat respirator în acest an pandemic, potrivit raportului național „Supravegherea stării de sănătate a copiilor prin triaj epidemiologic” făcut de Centrul Național de Evaluare și Promovarea Stării de Sănătate (CNEPSS), din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică. Documentul scoate în evidență faptul că în anul anterior școlar, 2020-2021, a scăzut semnificativ incidența bolilor sau afecțiunilor pe care copiii le-au avut la triajul epidemiologic din februarie 2021, la revenirea fizică la cursuri a majorității elevilor.

„Din numărul total 891.036 de copii care au fost examinați în septembrie 2020, au fost diagnosticați cu boli infecțioase și parazitare 3.506 cazuri (0,393%), iar după vacanța de
iarna – februarie 2021 din numărul total 738.630 de copii care au fost examinați, au fost
diagnosticați cu boli infecțioase și parazitare 2.360 (0,320%)”, potrivit documentului.

Păduchii au fost pentru prima dată cea mai mare problemă de sănătate pe care au avut-o copiii

„Analiza datelor din teritoriu pe tipuri de afecțiuni arată că pediculoza ocupa primul loc, urmate de angine și micoze, aspect neîntâlnit și în anii anteriori”, se arată în raportul INSP.

În toți anii anteriori, potrivit rapoartelor CNEPSS, anginele ocupau primul loc, urmate de pediculoza si micoze.

Anginele sunt infecții ale regiunii orofaringiene. În mod obișnuit, anginele se diferențiază de faringite, dar această distincție este greu de stabilit la cei mai mulți copii. În practica pediatrică angina este o infecție predominantă a amigdalelor (amigdalita acută), iar faringita este o infecție mai difuză, extinsă la toată mucoasa faringiană. Anginele se manifestă de la vârsta de 4 luni, frecvența lor maximă fiind la vârsta școlară și la adolescență.

„Ca urmare, se impune o intensificare a măsurilor de control a copiilor pentru depistarea bolilor infectioase si parazitare, din care unele, pediculoza, anginele, scabia, micozele, continuă să fie încă prezente în colectivitățile de copii și adolescenți și se impune de asemenea instituirea unor măsuri de prevenție riguroase care să includă și familiile celor depistați, cu o identificare și tratare a focarelor”, propun specialiștii.

„Dupa vacanță de iarnă a anului școlar 2020/2021, cursurile nu au început conform datei din structura prezentului an școlar, adică în ziua de 10 ianuarie 2021. Datorita situației epidemiologice prezente încă în țară, generată de COVID-19 la nivel național, cursurile s-au desfășurat on-line, deci fără prezență fizică în școala. Elevii au revenit fizic în școli din 8 februarie 2021. Analiza datelor privind rezultatele triajului epidemiologic efectuat din această dată, s-a efectuat pe baza materialelor informative trimise institutului nostru de compartimentele de igiena școlară din 28 DSP-uri județene. Triajul epidemiologic efectuat în februarie al acestui an, a cuprins un număr de 738.630 copii şi adolescenţi (deci mai puțini decât în anii anteriori), din care 161.369 din mediul rural și 577.261 din mediul urban”, potrivit raportului.

Mai puține boli și afecțiuni după vacanța de iarnă, ca de obicei

„Comparativ cu triajul epidemiologic de la începutul anului școlar, efectuat în septembrie 2020 – cand prevalența de moment a bolilor diagnosticate a fost de 0,393%, observăm că la triajul în februarie 2021, prevalența de moment a fost de 0,320%, deci ușor mai mică; în anii anteriori la triajul epidemiologic după vacanța de iarnă, prevalența de moment era mai mare decât cea de la începutul anului școlar, din septembrie”, notează specialiștii.

„În colectivitățile de școlarizare în masă, se remarcă cea mai ridicată prevalență de moment a îmbolnăvirilor în școlile profesionale (0,422%), în grădinițe (0,405%), urmate de școli generale (0,358%), licee (0,126%), creșe (0,12%). Valorile sunt mai mici față de anii anteriori în acest context pandemic cu COVID-19; deci putem să consideram ca părinții au trimis mai puțin copiii la școală și de asemenea nu au trimis la școală copiii bolnavi.

La triajul din februarie 2021 au fost doar 3 cazuri de varicelă, iar scarlatina a fost depistată la doar 1 copil, la o școală generală din mediul urban, se arată în raport.

Foto: © Gpointstudio | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai: „îngrijorare” cu privire la „acțiunile politicului care afectează etica academică” / Decizia Curții Constituționale „complică măsurile care se pot lua în contextul plagiatului”, dar universitățile au încă mecanisme interne de sancționare

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca își exprimă, într-un punct de vedere transmis marți Edupedu.ro, „îngrijorarea” cu privire la „acțiunile politicului care afectează etica academică, demarate cu mai mult timp în urmă,…
Vezi articolul

UPDATE Guvernul a aprobat joi proiectul de hotărâre prin care Ministerul Educației primește peste 30 de milioane de lei din Fondul de rezervă, pentru a putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale

Proiectul de hotărâre prin care Ministerul Educației solicită suplimentarea bugetului său pe anul 2023, pentru a putea putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale și pentru cheltuieli de personal…
Vezi articolul

Scrisoarea directorului Cătălin Zaman către ministrul Daniel David: De ce mințiți? Spuneți că nu vor exista disponibilizări, dar se vor comasa clase, pleacă profesori, dispar posturi de directori, secretari, contabili. De ce nu ne explicați care este scopul măsurilor luate? Pentru că pentru mine nu ține treaba asta cu economia

Cătălin Zaman, director de școală și profesor în mediul rural, îi adresează ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, o scrisoare deschisă în care acuză lipsa de transparență privind efectele reale…
Vezi articolul
Dragos Iliescu / Foto: Facebook

Top 5 măsuri educaționale cu impact. Dragoș Iliescu, expert în testare: Sunt școli care ignoră știința și merg pe o ideologie de genul „să lăsăm copiii să devină ce vor, să nu îi forțăm și anxietăm”

Măsurile care au cel mai mare impact la clasă, în procesul de învățare, și care sunt validate de cercetările științifice ca investiții cu eficiență maximă au fost publicate, ca bază…
Vezi articolul
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

OFICIAL Ministerul Educației introduce reguli noi pentru a acredita cursurile de formare a 10 mii de directori și inspectori școlari prin PNRR, ca excepții de la metodologia-cadru de formare continuă a profesorilor

Ministerul Educației introduce reguli specifice pentru a acredita cursurile pentru 10 mii de directori și inspectori școlari, dar și pentru profesorii din liceele agricole, prin programe PNRR, prin derogare de…
Vezi articolul