Raportul prezidențial România Educată: Bacalaureat aplicat și licență profesională, printre propunerile președintelui

364 de vizualizări
Regulile examenului de Bacalaureat
Foto: Pexels.com
Raportul România Educată a fost lansat public de președintele Klaus Iohannis. Raportul, numit „România Educată. Raport al Președintelui României, Klaus Iohannis”, prevede o serie de modificări la nivelul Bacalaureatului.

Președinția introduce două noi concepte, la nivel de bacalaureat: BAC aplicat și licență profesională. Bacalaureatul aplicat „include un număr limitat de materii și probe de ucenicie specifice pentru filiera profesională absolvită. El conferă dreptul de acces ulterior la învățământul terțiar non-universitar (colegii cu durată de 2 ani) și apoi la ciclul de licență filiera profesională (cu durată suplimentară de 1-2 ani)”, se arată în document.

Raportul prevede și un Bacalaureat teoretic, „pe bază de materii și conținut disciplinar, pe care îl pot susține absolvenții rutei teoretice sau absolvenții rutei vocaționale. El poate fi susținut și de absolvenții rutei profesionale care au urmat programul de pregătire adițională. Bacalaureatul teoretic conferă acces ulterior la ciclul de licență pe filieră teoretică”.

Autorii documentului menționează că „absolvenții rutei teoretice/vocaționale care nu promovează bacalaureatul teoretic au posibilitatea de a intra într-un program de pregătire adițională similar cu cel oferit elevilor din filiera profesională care urmăresc obținerea unui bacalaureat teoretic”.

Obiective ale președinției în ce privește Bacalaureatul:

  • „Restructurarea evaluării finale (bacalaureatul) pentru a reflecta mai bine natura fiecărei filiere și implementarea noului sistem de evaluare începând cu 2025. Bacalaureatul va include probe practice, eventual derulate în afara mediului școlar”.
  • „Creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat la 75% din totalul colectivității și organizarea de politici țintite spre reducerea numărului de instituții de învățământ cu rate de promovare mai mici de 50%”
Raportul oficial publicat de administrația prezidențială este format din 3 documente, pe care le puteți descărca de mai jos:

Raport România Educată: Viziune și strategie 2018-2030

Rapoarte tehnice – România Educată

Scurtă prezentare a Raportului România Educată


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În 2025 vor fi creșteri salariale pentru profesori, potrivit liderului sindical Marius Nistor: Mai este o diferență de încă 50% care trebuie acordată. A nu se înțelege 50% creștere suplimentară a salariului. Va fi diferența dintre salariul aflat în plată în momentul de față și maximul stabilit de grila noii Legi a salarizării

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că în 2025 vor fi creșteri salariale pentru profesorii și angajații din Învățământ: „Mai este o diferență…
Vezi articolul

OMS îndeamnă statele europene la o mai bună protejare a copiilor cu vârste între patru și 15 ani, cea mai afectată categorie de vârstă în prezent / Vaccinarea obligatorie anti-COVID-19, „ultim recurs absolut”

Filiala europeană a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) îndeamnă marţi, în contextul unei intensificări a epidemiei Covid-19, la o mai bună protejare a copiilor cu vârsta cuprinsă între patru şi…
Vezi articolul
Leonard Azamfirei

Rectorul Universității de Medicină din Târgu Mureș, senatorul PSD Azamfirei: Este nevoie de o probă unică de Limba și literatură română, independentă de celelalte probe, pentru toți elevii de liceu

Rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş, Leonard Azamfirei, senator PSD, consideră că la examenul de Bacalaureat este nevoie de o probă…
Vezi articolul

Cîmpeanu: În școli există stocuri de tablete, care nu au fost distribuite, pentru că s-au dublat cantitățile de tablete achiziționate de guvern. Din acestea vor fi date copiilor ucraineni / Ministrul a deplâns în trecut faptul că elevii români nu au suficiente dispozitive astfel încât să se poată face predare-învățare online

„Sunt tablete, care există în școli, stocuri suplimentare, care nu au fost distribuite, pentru că s-au dublat cantitățile de tablete achiziționate de guvern, tablete achiziționate de primării, tablete obținute din…
Vezi articolul