Remus Pricopie, rectorul SNSPA, propune organizarea examenelor de Evaluare Națională și BAC în sistem digitalizat, pe tipul TOEFL, SAT, GRE: Este nerealistă redeschiderea școlilor și universităților pe 16 mai

8.513 vizualizări
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
“Cred că redeschiderea școlilor și universităților, pe 16 mai, și organizarea examenelor de final de an, în sistem clasic, este un scenariu nerealist. Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să elaboreze și un Plan B”, susține rectorul SNSPA, Remus Pricopie.

Într-un comunicat remis Edupedu.ro, rectorul SNSPA spune că, “declarația ministrului educației potrivit căreia ‘examenele naționale vor avea loc’ mi se pare un angajament riscant, mai ales că vorbim de peste 330.000 de elevi (clasele a VIII-a și a XII-a) care ar trebui să parcurgă, timp de mai multe zile, toate probele acestui examen în spații închise și nepregătite pentru măsuri de protecție împotriva COVID-19“.

Pricopie recomandă Ministerului Educației să elaboreze un Plan B, care ar presupune următoarele:
  • “1. continuarea procesului didactic în sistem online până la finalul anului școlar 2019-2020;
  • 2. identificarea unor soluții de sprijin pentru copiii care nu au acces la resurse digitale;
  • 3. încheierea mediilor după o formulă adecvată – chiar și prin notă unică pentru fiecare disciplină (fără teze, fără număr minim de note, în funcție de disciplină, profil etc.);
  • 4. organizarea examenelor naționale în sistem digitalizat și INDIVIDUALIZAT, așa cum se susțin testele de tip TOEFL, SAT, GRE etc. În cazul în care acest lucru nu poate fi realizat în timp util, să se recurgă la o formulă de echivalare a notelor pentru examenele naționale, procedură atipică, dar deja asumată și de alte țări;
  • 5. organizarea admiterii în învățământul universitar să se desfășoare în baza procedurilor și a calendarelor stabilite prin mecanismele autonomiei universitare și să nu fie modificat cadrul legal într-un mod care s-ar putea dovedi nefuncțional, așa cum sunt unele măsuri din ultima ordonanță, adoptată de Guvern în această săptămână.”

“Prin urmare, sfatul meu către cei care conduc astăzi Ministerul Educației și Cercetării este, în primul rând, să se gândească la siguranța elevilor, studenților, profesorilor și a tuturor celor implicați în procesul de educație, iar acest lucru presupune să găsească rapid soluții de continuare a cursurilor și încheierea mediilor / susținerea examenelor. Cât despre reluarea cursurilor, să se grăbească responsabil, adică moderat”, spune Pricopie.

Comunicatul integral al SNSPA:

Prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, Rectorul SNSPA: ‘Cred că redeschiderea școlilor și universităților, pe 16 mai, și organizarea examenelor de final de an, în sistem clasic, este un scenariu nerealist. Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să elaboreze și un Plan B’

Referitor la discuțiile din spațiul public și la declarațiile unor reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării cu privire la reluarea cursurilor și susținerea examenelor naționale, Rectorul SNSPA, prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, fost ministru al educației, face următoarele precizări:

Este firesc să se analizeze diferite scenarii privind reluarea procesului didactic, în sistem clasic, în învățământul preuniversitar și universitar, DAR cred că Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să dea notă de un optimism moderat. De asemenea, informațiile comunicate public ar trebui să fie corelate cu declarațiile celorlalți reprezentanți ai guvernului, care au competențe în domeniu, pentru a nu crea confuzie.

În acest moment, nu cred că poate cineva să susțină că știe când se vor redeschide cursurile, dar, din analiza datelor publice pe care le avem în România și comparând aceste date cu situația din alte țări, cred că redeschiderea școlilor și universităților pe 16 mai este un scenariu nerealist. De asemenea, declarația ministrului educației potrivit căreia ‘examenele naționale vor avea loc’ mi se pare un angajament riscant, mai ales că vorbim de peste 330.000 de elevi (clasele a VIII-a și a XII-a) care ar trebui să parcurgă, timp de mai multe zile, toate probele acestui examen în spații închise și nepregătite pentru măsuri de protecție împotriva COVID-19.

Recomandarea mea către Ministerul Educației și Cercetării este să elaboreze și un Plan B, care ar presupune, printre altele:

1. continuarea procesului didactic în sistem online până la finalul anului școlar 2019-2020;

2. identificarea unor soluții de sprijin pentru copiii care nu au acces la resurse digitale;

3. încheierea mediilor după o formulă adecvată – chiar și prin notă unică pentru fiecare disciplină (fără teze, fără număr minim de note, în funcție de disciplină, profil etc.);

4. organizarea examenelor naționale în sistem digitalizat și INDIVIDUALIZAT, așa cum se susțin testele de tip TOEFL, SAT, GRE etc. În cazul în care acest lucru nu poate fi realizat în timp util, să se recurgă la o formulă de echivalare a notelor pentru examenele naționale, procedură atipică, dar deja asumată și de alte țări;

5. organizarea admiterii în învățământul universitar să se desfășoare în baza procedurilor și a calendarelor stabilite prin mecanismele autonomiei universitare și să nu fie modificat cadrul legal într-un mod care s-ar putea dovedi nefuncțional, așa cum sunt unele măsuri din ultima ordonanță, adoptată de Guvern în această săptămână.

Dacă datele din 15 mai privind situația pandemiei COVID-19 vor arăta atât de bine încât elevii nu vor fi expuși unor riscuri pentru sănătatea lor și a famililor acestora, atunci Planul B va rămâne numai un exercițiu pe hârtie. Dar dacă lucrurile nu vor sta așa, avem nevoie de acest Plan B, care trebuie să fie simplu, clar, bine gândit, asumat din timp de toți factorii responsabili și comunicat public într-o manieră coordonată, la nivel guvernamental.

În absența acestui Plan B, avem confuzie (voci oficiale care spun lucruri diferite) și există riscul nu numai să greșim, dar chiar să plătim scump aceste greșeli.

Prin urmare, sfatul meu către cei care conduc astăzi Ministerul Educației și Cercetării este, în primul rând, să se gândească la siguranța elevilor, studenților, profesorilor și a tuturor celor implicați în procesul de educație, iar acest lucru presupune să găsească rapid soluții de continuare a cursurilor și încheierea mediilor / susținerea examenelor.

Cât despre reluarea cursurilor, să se grăbească responsabil, adică moderat.

Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea

 


7 comentarii
  1. Nu inteleg cum autoritatile se gindesc la protejare tuturor categoriilor de cetateni si numai o singura categorie este expusa pericolului vital
    De unde aceasta inechitate?ce vreti sa dovediti , ca aveti ambitia sa dati neaparat acest examen?
    Credeti ca notele acestea obtinute sub un stres deosebit de mare ,in conditii cu totul nefavorabile ( manusi,masti) arata exact pregatirea de fapt a elevilor?
    Care este scopul final si cine isi ia raspunderea pentru viata si sanatatea copiilor in momentul in care datele dovedesc o situatie epidemiologica nefavorabila.?

  2. O recomandare perfectă!
    Domnul rector Remus Pricopie chiar se gândește la copii și sănătatea lor.In momentul de față nu cred că Ministerul Educației și Cercetări este pregătit pentru a preveni infectarea copiilor și cadrelor didactice de Covid-19.Cred că este mai benefică predarea și testarea on-line.Să nu uităm căci studenții stau majoritatea prin camine câte 4-5 în camere și sunt veniți din zone diferite,zone cu focare .La sfârșitul săptămâni vin acasă la părinți și poate bunici cu boli preexistente.Cred că ar trebui să luăm în calcul toate aspectele.Să încercăm să ajutăm pe cei defavorizați iar copii să înceapă doar în toamnă dacă se poate,dacă nu să se predea on- line.Nu cred că ar trebui sa plătim cu viața o decizie luată în grabă și greșită.Vă rugăm, să vă gândiți la sănătatea noastră a tuturor care este cea mai importantă…să nu plătim cu viața celor nevinovați!

  3. În sfârșit, o propunere realistă. O propunere care pune pe primul loc copii, sănătatea si chiar viața lor. Dacă se întorc la școală și se contaminează cu acest virus, cum vor mai putea da examenele cei de la clasa a VIII a si a XII a?
    Se face vreo sesiune speciala pentru cei depistați pozitivi?

    1. Doamna Ministru, va rugam din suflet opriți examenele de orice fel anul acesta. Haideți să nu ne jucam cum sănătatea copiiilor și a noastră a tuturor. Dl. Rector Pricopie are dreptate. Faceți mediile din cei patru ani și Dumnezeu sa ne ajute pe toți. Oricum viata noastră și a acestor copiii deocamdată este foarte compromisă. Va rugam frumos încă odată renunțati la ideea de examen. Va mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

VIDEO România va avea la dispoziție fonduri europene de 1 miliard de euro, în bugetul 2021-2027, pentru cercetarea în universități și tranziția studenților la piața muncii, anunță ministrul fondurilor europene

România va avea la dispoziție fonduri europene de 1 miliard de euro, în bugetul 2021-2027, pentru cercetarea în universități și tranziția studenților la piața muncii, anunță ministrul fondurilor europene, Marcel…
Vezi articolul

Calendarul de preadmitere la facultate 2021, la Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș: Înscrieri până pe 31 mai / Vezi documentele necesare și cum se calculează media de admitere (P)

Au început înscrierile pentru preadmiterea la facultate. Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș „George Emil Palade” (UMFST „G.E. Palade” Tg. Mureș) a lansat preadmiterea la facultate…
Vezi articolul

BREAKING Acord asupra regulilor de analiză a plagiatelor, după o întâlnire la Ministerul Educației. Mircea Dumitru: Vor fi acceptate sesizări de plagiat pe teze de doctorat deja evaluate, cu condiția ca tezele să nu fi fost evaluate in integrum. CNATDCU își poate continua activitatea în forma în care este acum

Acord încheiat astăzi la Ministerul Educației între ministru și vicepreședinții CNATDCU, în privința noilor reguli de soluționare a sesizărilor de plagiat în tezele de doctorat. „Am avut o discuție prin…
Vezi articolul