Reprezentanții Centrelor de Resurse și Asistență Educațională: Nu suntem de acord cu articolele din proiectul noii legi, care prevăd desființarea prin comasare a CJRAE / Ei spun că aceasta produce probleme financiare și organizaționale

2.363 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Reprezentanții Centrelor de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) nu sunt de acord cu prevederile din noul proiect al legii educației prin care se desființează, prin comasare, aceste centre, chiar dacă sunt de acord cu măsurile propuse în proiect pentru domeniul educației incluzive, potrivit unui comunicat de presă transmis Edupedu.ro.

Ei cer păstrarea personalității juridice a CJRAE/CMBRAE și avertizează că desființarea acestor centre ar produce o serie de probleme de natură financiară, funcțională și organizațională.

Poziția lor se face auzită în condițiile în care o petiție lansată luna trecută, prin care se cere oprirea desființării CJRAE/CMBRAE, a strâns până acum aproape 13.400 de semnături

  • În urma reacției puternice, Ministrul Educației a organizat o întâlnire cu reprezentanții CJRAE/CMBRAE de la care a publicat câteva fotografii, la eveniment nefiind invitată presa. A anunțat joi seara, într-un comunicat, că a participat la „dezbaterea publică privind „Rolul consilierului școlar”, conform proiectului Legii învățământului preuniversitar”. În comunicatul de presă emis, care consta într-o declarație proprie, ministrul Sorin Cîmpeanu nu amintea niciuna dintre propunerile pe care le-au făcut „specialiștii” despre care spunea că au fost prezenți la dezbatere.
Comunicatul de presă integral:
Citește și:
Peste 13.400 de semnături s-au strâns online pentru a împiedica desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută de noul proiect de lege a Educației / Ministrul Educației anunță că s-a întâlnit cu 1.000 de specialiști, dar fără a detalia vreuna dintre propunerile acestora


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Inspectoratele școlare au posibilitatea să configureze o adresă de e-mail pentru înscrierea la Titularizare 2024, potrivit Ministerului Educației / Inspectorii școlari au obligația de a consilia candidații cu privire la disciplinele de concurs la care se pot înscrie în funcție de studii

Inspectoratele școlare au posibilitatea de a configura o adresă de e-mail pentru înscrierea candidaților la concursul naţional de Titularizare 2024, potrivit unei adrese a Ministerului Educației. Profesorii sau viitoarele cadre…
Vezi articolul

Testarea PISA 2025 va fi aplicată pe eșantion reprezentativ și în cazul elevilor maghiari în vârstă de 15 ani din România – secretarul de stat Kallos Zoltan: „Au început demersuri să se repare această omisiune, această greșeală” de a nu-i evalua în mod anume și pe aceștia

Competențele elevilor care învață în școli de limbă maghiară din România vor fi măsurate pe baza unui eșantion special în cadrul testării internaționale PISA 2025, care va începe luna viitoare,…
Vezi articolul

Numărul elevilor romi înscriși în Sistemul Informatic Integrat de Învățământ – SIIIR s-a dublat în ultimii trei ani, arată un raport al Ministerului Educației pe anul școlar 2023-2024

Peste 110.000 de elevi au fost înscriși în Sistemul Informatic Integrat de Învățământ din România (SIIIR), arată datele raportului privind starea învățământului pe 2023-2024, publicat recent de Ministerul Educației. Datele…
Vezi articolul