Reșița, primul oraș din România care se alătură rețelei „Learning Cities” a UNESCO, transmite Ministerul Culturii

517 vizualizări
Foto: UNESCO
Reşiţa este primul oraş din România care se alătură, începând de sâmbătă, reţelei globale UNESCO „Learning Cities” („Oraşe care învăţă”), având astfel şansa accesului la proiecte educaţionale de mare anvergură, a anunţat Ministerul Culturii, scrie Agerpres.

Într-o postare pe Facebook, Ministerul Culturii precizează că anunţul a fost făcut vineri seara de directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay, în cadrul unui comunicat publicat pe site-ul oficial al instituţiei. Aceasta a mai precizat faptul că oraşele selectate sunt exemple remarcabile în care învăţarea pe tot parcursul vieţii poate deveni o realitate la nivel local.

Înscrierea Reşiţei în lista UNESCO „Oraşe care învăţă” s-a făcut în baza unui amplu dosar de candidatură, care a fost susţinută de ambasadorul României pe lângă UNESCO, Simona-Mirela Miculescu, şi de secretarul general al Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO, Madlen Şerban, conform sursei citate.

Potrivit Institutului pentru Învățare pe tot Parcursul Vieții al UNESCO (uil.unesco.org), „Industria producătoare de oțel din Reșița a fost în declin continuu din 1989; ca răspuns, orașul și-a propus să valorifice inovația și economia de nouă generație pentru a crea locuri de muncă pentru comunitatea sa multietnică și multiculturală”.

Strategia orașului de învățare din Reșița va sprijini abilitarea și profesionalizarea celorm care educă, oferind în același timp intervenții concrete pentru persoanele cu dizabilități. În plus, prin promovarea unui ecosistem de învățare pe tot parcursul vieții, orașul speră să ofere o diversificare a contextelor de învățare și inovație în învățarea instituțională și în învățarea în comunitate. Prin această strategie, Reșița speră să asigure o educație de calitate incluzivă și echitabilă, să reducă inegalitățile, să dezvolte munca decentă, să facă orașul sigur, durabil și rezilient și să creeze noi parteneriate, se arată pe același site.

Lista noilor membri înclude 77 de oraşe din 44 de ţări, Reşiţa fiind unul dintre cele cinci oraşe din zona Europei de Sud-Est , alături de Lasko şi Ptuj din Slovenia şi Ljubljana şi Trnava din Slovacia. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Întâlnire înaintea grevei generale din școli, dintre sindicatele din Învățământ și premierul Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu, Ligia Deca, Adrian Câciu, Lucian Bode și Marius Budăi, la Palatul Victoria

UPDATE Reprezentanții Executivului au fost față în față cu reprezentanții sindicatelor din Educației, sâmbătă de la ora 14:00, conform agendei publicate pe site-ul Guvernului. La întâlnire participă, conform surselor Edupedu.ro,…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2023. “Vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală”, iar la finalul clasei a VIII-a elevii vor face orientare școlară, spune ministrul Sorin Cîmpeanu

Ministrul Educației a vorbit despre o nouă programă școlară care va intra în vigoare în septembrie 2023, bazată pe competențe adaptate elevilor, spune la Digi24. Ultima oară când Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul

Concurs metodiști 2023-2024. Înscrierile pentru profesorii care pot face inspecții, deschise de mai multe inspectorate școlare – documente / Rezultatele finale se publică până pe 6 octombrie, transmite Ministerul Educației

Înscrierile pentru profesorii care vor să devină metodiști, să îndrume profesori debutanți sau activități de mentorat și să poată lua parte la inspecțiile de specialitate, au fost deschise de către…
Vezi articolul

Proiectul de hotărâre privind reforma ARACIP trebuie retras, cere un grup de organizații neguvernamentale. Propunerile acestora privind componența, atribuțiile și evaluarea activității agenției care acreditează școlile

Proiectul de hotărâre privind reforma agenției care acreditează școlile, ARACIP, încalcă mai multe prevederi ale legii și ridică probleme atât în privința finanțării instituției, cât și în privința guvernanței acesteia,…
Vezi articolul