Ministerul Educației: Aproape 400 de elevi ucraineni, inclusiv preșcolari, s-au înscris ca audienți la școlile din România / Profesorii vor primi vineri ghiduri și resurse online pentru a ajuta elevii ucraineni să se integreze

666 de vizualizări
elevi ucraina
Photo 242613348 © Candy1812 | Dreamstime.com
Până joi, erau înscriși cu statut de audient, în jur de 400 de elevi și preșcolari ucraineni, iar Ministerul Educației va colecta și va anunța săptămânal aceste date, spune pentru Edupedu.ro, secretarul de stat în ministerul Educației, Sorin Ion.

Sunt elevi înscriși în toate județele țări, aproape, cei mai mulți în județele aflate la graniță: Maramureș, Suceava, Tulcea, spune secretarul de stat în învățământul preuniversitar, Sorin Ion. „Avem undeva la 400 de copii elevi și preșcolari înscriși cu audienți până la data aceasta, dintre care peste 100 și restul de 280 elevi. Sunt câte 1 – 2 elevi în aproape toate județele. Vom colecta date despre numărul elevilor înscriși la nivel de județ și apoi dacă este nevoi, le colectăm la nivel de școală”, mai spune secretarul de stat în învățământul preuniversitar, Sorin Ion.

Părinții din Ucraina care vor să-și înscrie copiii la școlile și grădinițele din România trebuie să trimită sau să depună o cerere la inspectoratul școlar. Copiii au statul de audient până la echivalarea studiilor și susținerea eventualelor diferențe, și sunt trecuți în cataloage provizorii, potrivit ordonanței de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative.

„Cât timp au statut de audienți și nu sunt înscriși în cataloagele școlare, profesorii au libertatea de a decide ce anume fac la ore, pentru că în momentul în care vin refugiații avem două probleme: una de ordin psihologic pentru că acești copii vin cu traume, și o problemă de ordin educațional. Trebuie să punem lucrurile într-o ierarhie cred că cea mai importantă e problema de ordin psihologic.

Prezența copilului într-un grup e la fel de importantă ca situația școlară, care oricum se va definitiva ulterior. Sigur că profesorii au libertatea să facă acele activități pe care ei le consideră potrivite cu elevii,” explică secretarul de stat.

„La clasa a șasea a șaptea copiii mai știu limba engleză și mai pot comunica. Că fac niște cuvinte, sau că fac niște jocuri care n-au nevoie neapărat de limbaj, e binevenit, pentru că nu avem profesori care vorbesc ucraineană în toate județele. Cei din județele de la frontieră ar putea face școală online cu elevii înscriși la școli din alte județe, și unde nu sunt profesori care cunosc limba ucraineană, în situația în care au cu cine să facă trebuie să fie disponibil și elevii să le susțină. Orice variantă care ajută puțin copiii chiar dacă nu e perfectă, e bine primită. Sunt plăcut surprins de modul în care se implică colegii din țară”, a mai spus Sorin Ion.

Profesorii vor primi ghiduri și informații despre sistemul de învățământ și programa din Ucraina

Mulți profesori cer ajutor pe grupuri de socializare, ca să îi integreze pe elevii ucraineni la ore. Unii copii știu puțină engleză, alții deloc.

„Noi am pregătit un set de informații pe care le vom trimite școlilor care se referă la odată despre sistemul de educație ucrainean cu sistemul de notare, curricula, planurile cadru mai ales pentru clasele terminale. Ele nu vor fi un real folos, dar e bine să înțeleagă profesorii sistemul din care vin acești elevi. Pe de altă parte, pregătim o listă cu resurse educaționale din Ucraina pentru că au niște platforme pe care le pot accesa copii și sunt situații în țară. Copiii pot face învățământ online în continuare cu unii profesori care au rămas în Ucraina”, subliniază secretarul de stat în învățământul preuniversitar, Sorin Ion.

Cele două seturi de informații ce vor ajunge la inspectoratele școlare mâine (n. red vineri) vin de la Centrul Național de echivalare a diplomelor. Membrii acestei instituții au participat ieri la o întânire cu omologii din Ucraina. Inspectoratele vor transmite informațiile mai departe școlilor.

Citește și: Zeci de copii din Ucraina au fost înscrişi ca audienţi la două şcoli din judeţul Alba.
“Ne-am adaptat noi la copii, nu ei la orarul nostru“ – așa au fost primiți trei elevi ucraineni, refugiați din Kiev, la o școală din București

Photo 242613348 © Candy1812 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Modificări de reguli în timpul apelurilor deschise pentru dotarea școlilor cu smart lab-uri și cu mobilier. Primăriile și școlile trebuie să depună proiectele pe platforma UEFISCDI / Noile calendare, ghiduri și anexe

Apelurile pentru dotarea școlilor cu smart laburi și dotarea laboratoarelor de informatică, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier au fost schimbate de Ministerul Educației prin doua ordine de…
Vezi articolul
cel mai bun profesor din lume

VIDEO Câștigătorul premiului pentru cel mai bun profesor din lume a împărțit milionul de euro cu ceilalți finaliști din competiție. „Este important să simtă că societatea înțelege valoarea muncii lor și nu cred că există cel mai bun, suntem la fel”

Un profesor de la o școală dintr-un sat din India, lăudat pentru îmbunătățirea educației din comunitate, a câștigat premiul Global Teacher din acest an în valoare de un milion de…
Vezi articolul

Daniel David: Nu e corect ca Evaluarea Națională să acopere doar două materii, deși există 8 competențe cheie. Asta nu înseamnă că trebuie să dai cinci sau opt examene / Ministrul este de acord cu examen separat de admitere la liceu, după Evaluarea Națională

Ministrul Educației spune că elevii trebuie evaluați pentru toate competențele din profilul absolventului. „Nu poți să spui pe de-o parte că vrei să promovezi cele 8 competențe cheie, dar la…
Vezi articolul