Patru examene la finalul clasei a VIII-a, Bacalaureat din toate materiile, inclusiv arte, propunerile lui Daniel Funeriu pentru noua lege a educației: Dacă îți iei Bacalaureatul, trebuie să știi care e diferența între Van Gogh și Picasso

30.390 de vizualizări
Foto: UVT
„Este absolut esențial să evaluăm la finalul clasei a VIII-a toate materiile predate sau un număr cât mai mare de materii predate. Dacă evaluez în clasa a VIII-a română și matematică, în clasa a VII-a și a VIII-a copiii nu o să mai învețe foarte mult la alte materii. Vei crea un curriculum paralel”, a declarat Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, în emisiunea Info Edu, de pe TVR+, ca răspuns la modificarea adusă de Legea educației preuniversitare varianta Deca, potrivit căreia toate liceele vor putea organiza examen de admitere la clasa a IX-a, acolo unde există concurență.

„Dacă vrem să avem copii mai bine pregătiți, profesori care își dau interesul mai mult, este obligatoriu să evaluăm la finalul clasei VIII-a toate materiile. Ar trebui să dea 4 examene, română, matematică, un examen de științe în care să te treacă prin chimie, fizică – științe naturale – și un examen de umanistice, să te treacă prin istorie, geografie, o limbă străină”, propune Daniel Funeriu. 

„Dacă învățământul obligatoriu este de 10 ani, de ce după 9, la finalul clasei a VIII, tu faci o selecție? Clasa a IX-a ar trebui să fie la gimnaziu. S-ar reduce abandonul școlar și ai crește numărul de copii per generație în liceele bune”, a adăugat Daniel Funeriu.

În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, Funeriu se opune oricărei diluări și nu crede că este sănătos pentru copiii României să aibă examene floare la ureche: „Sunt adeptul unei evaluări la nivel de Bacalaureat din toate materiile, inclusiv sport, arte. Dacă îți iei Bacalaureatul, trebuie să știi care e diferența între Van Gogh și Picasso”

Redăm principalele declarații ale lui Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, din emisiunea Info Edu, de pe TVR+:

„Referitor la examenele naționale, am văzut multitudinea de opinii. Din păcate, nu pot să fiu de acord cu niciuna dintre ele. Cei care scriu legi ignoră un lucru simplu, ignoră cum învață copiii. Din păcate, în realitate, doar un număr foarte mic de copii învață din plăcere, cu entuziasm. Este important să fie cât mai mulți, dar dacă întrebi 100 de oameni, vei vedea că probabil 98 nu s-au dus în fiecare zi cu plăcere. Tinerii, copiii învață la materiile la care dau examene. Aceasta este realitatea.

Dacă evaluez în clasa a VIII-a română și matematică, în clasa a VII-a și a VIII-a copiii nu o să mai învețe foarte mult la alte materii. Vei crea un curriculum paralel. Vei crea profesori de rangul întâi, cei care predau română, matematică și ceilalți, de istorie fizică, chimie, geografie, materii foarte importante, dar care nu mai au greutatea necesară.

Este absolut esențial să evaluăm la finalul clasei a VIII-a toate materiile predate sau un număr cât mai mare de materii predate. Acesta este primul element. Dacă vrem să avem copii mai bine pregătiți, profesori care își dau interesul mai mult, este obligatoriu să evaluăm la finalul clasei VIII-a toate materiile și legea nr. 1 prevedea acest lucru. Ar trebui să dea 4 examene, română, matematică, un examen de științe în care să te treacă prin chimie, fizică – științe naturale – și un examen de umanistice, să te treacă prin istorie, geografie, o limbă străină. 

Pe de altă parte, este corect să spui că la clasa a VIII-a trebuie să faci o orientare profesională, orientare în cariera școlară foarte bună. Și atunci, un al doilea element al acestei evaluări este că ar trebui ca fiecare liceu, cu un an înainte de examen, să stabilească niște coeficienți pentru fiecare materie. De exemplu, dacă vreți să deveniți jurnalist și vreți să mergeți la un profil umanistic, să se dea o pondere mai mare limbii române și materiilor umaniste, decât matematicii și științelor. Pentru un elev care este foarte bun la matematică, dar și la celelalte materii, să se dea o pondere mai mare matematicii. Astfel, din 4 examene care ar evalua tot ceea ce s-a predat, fiecare copil ar avea un număr de medii aferent numărului de liceu unde și-a pus el opțiunile și ar intra la liceu unde este cel mai potrivit.

Un astfel de sistem nu este greu de pus în practică, este prevăzut de legea nr. 1. Și am împușca doi, poate chiar trei iepuri cu același foc. Am evaluat tot ce s-a predat. Profesorii și-ar da silința mai mult. Am face o mai bună orientare în parcursul școlar, pentru că s-ar da acești coeficienți de pondere fiecărei materii și atunci elevii sigur că s-ar orienta înspre un liceu unde ei sunt mai potriviți.

Să presupunem că un copil vrea să încerce la trei licee diferite. Liceele alea dau examene în aceeași zi, la aceeași oră. Ghinion. Ce ai făcut? Sunt de acord că e important ca liceele să aibă un cuvânt de spus, dar acest cuvânt se poate foarte bine exprima prin coeficienții pe care fiecare liceu îi acordă fiecăruia dintre cele patru examene pe care le-am propus.

Softurile de repartizare există, ele trebuie doar puțin modificate. Examenele se pot da și s-ar schimba ceva fundamental.

Clasa a IX-a ar trebui să fie la gimnaziu. S-ar reduce abandonul școlar și ai crește numărul de copii per generație în liceele bune

De ce? Pentru că învățământul obligatoriu ar trebui să fie de 10 ani, de la 6-16 ani, pentru că la 16 ani este legal să muncești. Deci, tu nu poți prin lege și să dai dreptul la muncă la 16 ani și să obligi pe cineva să fie la școală. Dacă învățământul obligatoriu este de 10 ani, de ce după 9, la finalul clasei a VIII-a, tu faci o selecție? Este irațional. Nu este o idee foarte bună să faci o selecție pe perioada învățământului obligatoriu și atunci soluția corectă ar fi să treci clasa  a IX-a la gimnaziu, să permiți copiilor, inclusiv celor din rural, să finalizeze învățământul obligatoriu de 10 ani, cât mai aproape de casa lor, iar pentru cei care vor să meargă la liceu să treacă această examinare în care să se evalueze tot ceea ce au învățat și să intre la un liceu care li se potrivește.

S-ar reduce abandonul școlar automat și ar mai fi un avantaj. Având doar 3 ani în liceu, ai crește numărul de copii per generație în liceele bune. Deci, în loc de 4 ani, în loc de 4 clase cu câte 30 de elevi, să zicem 120 de elevi, ai putea să faci un număr mai mare de clase, deci ai avea la fiecare liceu bun un număr mai mare de copii care intră. Automat ai crește gradul de incluziune. Foarte mulți copii nu învață nu pentru că n-ar fi ei dotați, ci pentru că nu sunt într-un mediu prielnic. Dacă ridici câțiva copii și îi duci la niște licee mai bune, unde se întâlnesc cu copii mai buni, unde au profesori mai buni, sigur că automat crește nivelul.

Sunt adeptul unei evaluări la nivel de Bacalaureat din toate materiile, inclusiv sport, arte. Dacă îți iei Bacalaureatul, trebuie să știi care e diferența între Van Gogh și Picasso 

Adulții ca dumneavoastră și ca mine le pot spune copiilor că Bacalaureatul este un lucru serios. „Dovedește că poți să faci intrarea în viața de adult cu fruntea sus că ai învățat ceva”.

Mă opun total oricărei diluări și nu cred că este sănătos pentru copiii României să ai examene floare la ureche. Eu cred că examenele trebuie să-și îndeplinească aceste roluri, rol al seriozității și al unei bune pregătiri.

Sunt adeptul unei evaluări la nivel de Bacalaureat din toate materiile predate, inclusiv sport, arte. Dacă îți iei Bacalaureatul, trebuie să știi care e diferența între Van Gogh și Picasso. Sunt adeptul unor evaluări cât mai comprehensive. 

Obligația sistemului este să ajute fiecare copil să-și îndeplinească potențialul său. De aceea am introdus în legea 1 evaluarea la clasă. La finalul clasei a VI-a poți să ai o idee despre aptitudinile unui adolescent și să-i spui “uite, tu ai aptitudini, să mergem spre Bacalaureat și facultate” sau “tu ai aptitudini să mergi la învățământul profesional”. Nu-i nimic rău, e chiar foarte bine să ai oameni bine pregătiți profesional, e fantastic.

Obligația sistemului este să ajute fiecare copil să ajungă la maximul potențialului său și atunci esența este ce le oferim copiilor ca învățământ profesional. De aceea, în 2018 am introdus învățământul dual. Elevii câștigă niște bani foarte serioși încă din timpul școlii, după care sunt angajați. Le merge foarte bine, bravo lor!”  

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Toate liceele vor putea organiza examen de admitere la clasa a IX-a, acolo unde există concurență, potrivit proiectului de lege a învățământului preuniversitar / Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va fi înaintea admiterii și susținută de către toți elevii
SURSE Bacalaureatul va avea o nouă structură, cu Matematică susținută și de elevii de la uman, o probă nouă de competențe „complementare” și alte două examene scrise la limbi străine, toate de-a lungul clasei a XII-a. În sesiunea propriu-zisă de BAC rămân trei probe scrise și română-oral – proiectul legii Educației
Ce vor primi la Bac elevii de la uman, pentru proba scrisă de competențe de bază la Matematică, prevăzută în proiectul legii Educației? Ministrul Deca: Ar trebui să poată calcula cât înseamnă o dobândă sau să înțeleagă care împrumut este mai avantajos pentru un tânăr
Daniel Funeriu, despre proiectele legilor Educației Deca: Legea educației este cea mai importantă lege a unei țări, o operație pe creierul deschis al unei națiuni. Are emitentul autoritatea morală în acest moment și autoritatea politică pentru a propune o astfel de lege?

43 comments
    1. Mulțumesc și eu doamnă/domnișoară Ana. Am văzut și comentariul dumneavoastră de mai jos la articol și aveți o gândire limpede și umană. Și am văzut multe persoane care gândesc corect. E bine că oamenii iau atitudine.
      Cred că există încă speranță pentru normalitate în educația românească. Chiar dacă România educată a eșuat lamentabil.

    2. Datorită unor personaje că dl Funeriu învățământul românesc se află în continuare în evul mediu. Până nu vor înțelege că a trecut vremea domnului Trandafir, vom continua să căutăm în străinătate soluții pentru copiii noștri. Ce este mai grav, e că experimentele lor se desfășoară cu nonșalanță pe banii contribuabililor fără a da nimeni socoteala de eșecul educațional continuu, de 33 de ani încoace. Înțelegeți, pentru Dumnezeu, că vă jucați cu soarta a generații întregi! Aveți în continuare o atitudine gen Elena Ceaușescu, Suzana Gâdea și Elena Spornic (ultimele două ministre ale învățământului comuniste pentru cine nu știe)! Învățământul nostru trebuie simplificat și modernizat, dar nu prin raportări false și minciuni de marketing! Copiii trebuie să meargă cu plăcere la școală iar acolo trebuie să învețe lucruri utile. Acum, avem parte de copilași epuizați după 6-7 ore de dictare non-stop, copleșiți de teme și proiecte pentru acasă! Nu mai spun că majoritatea celor din învățământul gimnazial învață după amiaza pentru că nimeni nu se preocupă să construiască scoli noi! Din păcate în lipsa unei acțiuni concrete din partea părinților, rămânem cu un gust amar, scârbă și aceste comentarii …

  1. De acord cu dumneavoastră, este un atac psihologic asupra copiilor, un atentat la sănătatea și bunăstarea lor emoțională și fizică. Îi vor niște viitori adulți epuizați fizic și mental.
    Mai puțin de acord cu faptul că acești terchea berchea marca Funeriu ar putea să facă ceva bun pentru țară. Pomul rău nu poate face roade bune ! Imaginațivă ce potențial are un individ care nu poate rosti două fraze în parlament și are nevoie să i se sufle de către o învățătoare?! Doar agurida și neghina pe care le vedem, atât poate face și mult din acestea !
    Mass media, dacă ar fi sănătoasă, când prezintă opinii made by Funeriu & Co, ar trebui să le catalogheze corespunzător ca anomalii și nebunii ale unor minți bolnave. Trebuie descurajate astfel.
    Noi, fiecare, societatea civilă, presa, profesorii și politicienii responsabili trebuie să facem ceva, să punem presiune ca sistemul de învățământ să se schimbe în bine, nu să devină infernal…
    Acești meschini politruci nu se vor opri ușor.
    Poate că cineva va găsi chiar o modalitate de a-i acționa în instanță pentru promovarea unor idei naziste, care încalcă drepturile copiilor la o viață normală, armonioasă și sănătoasă !

  2. Lui Funeriu îi lipsește latura psihologică responsabilă cu empatia, cu capacitatea de a înțelege efectiv drama elevului român apăsat de un sistem imbecil de învățământ emanat de minți troglodite și suflete mici, meschine și frustrate. Sistem care nu numai că nu reușește să-l pregătească pentru viață, dar prin mulțimea de materii și informații inutile și stupide îl stoarce de energie și sănătate.
    Este extrem de relevant în acest sens avertismentul distinsei doctorițe neurolog Mihaela Pungan(wowbiz.ro Avertisment Mihaela Pungan doctor neurolog), unde arată, din postura de părinte și de doctor, chinul la care sunt supuși copiii școlari în actualul sistem de învățământ, care efectiv le afectează sănătatea fizică și mintală.
    Nu este normal ca elevi buni ai țării să adoarmă la ore târzii în noapte plângând efectiv de oboseală după 13-14 ore pe zi alocate școlii și temelor acasă. Este un furt al sănătății, al bucuriei și al copilăriei lor !
    Este un strigăt, care ar trebui urmat de multe și foarte multe, din partea profesorilor lucizi și competenți, că slavă Domnului, sunt destui, a parinților, a doctorilor și în general din partea societății civile, să se schimbe sistemul în favoarea normalității, în beneficiul elevului român , în beneficiul sănătății și formării sale ca om, în beneficiul țării până la urmă.
    În schimb, anumite persoane psihopate, că nu pot fi numite altfel, vor să sporească nebunia actuală, să mărească povara asupra bieților copii !
    Rușine neoamenilor ! Îngrămădiților ! Frustraților ! Troglodiților ! Marș de la orice ține de învățământ potăilor !

  3. Atac psihologic direct la copii!Dumneavoastra,guvernantii,ce le oferiti acestor copii dupa terminarea scolii?Cum ii motivati?Va spun tot eu .
    Nicicum.Lasati-va frustrarile si faceti ceva pt. tara noastra,nu pentru interesele altora.Lasati copii sa se bucure de copilarie macar,daca de altceva nu sunteti in stare. Vi se pare ca ati terminat cu noi adultii si acum aveti alt target?Deci,faceti ceva pentru ca acesti copii sa nu se mai simta sclavi in tara lor si apoi vorbiti.

  4. Un elev cu aptitudini de sectie reala sau umana, daca l intereseaza diferenta dintre pictori muzicieni sau altii o poate face in particular. Stiti Domnu Funeriu cat cantareste un ghiozdan la un copil de cl a 4 a 7 a sau a 8 a? Va spun eu:8 kg. 8 kg care s carate zilnic de 2 ori oe distante si de 2 km. Vreti chiar sa distrugeti copii?? Cata materie fara nici o logica in manuale. Vreti sa pulsati? Nu ies mai desteepti. Chiar mai mult. Ati intrebat copii ce si doresc? De ce au nevoie ca invatamantul romanesc sa fie eficient? Eu nu cred ca dvs ca adult stiti din toate materiile de la scoala si mai ales ca sunteti capabil sa sustineti examene pe care sa le si treceti. La muzica, sport si desen de exemplu.

  5. Acest domn , stie sa pluseze , nu gluma! Auzi domne examene la patru materii la clasa a 8a si bac la toate disciplinele..Acest domn cunoaste oare psihologia copilului ? Stie cati elevi sunt cu tulburari afective ? Cati elevi sunt stresati , nemancati la cursuri , cu tulburari de concentrare a atentiei , nu se mai pot concentra indiferent de metodele si mijloacele de invatare pe care le folosesti ..A predat domnul la o clasa de gimnaziu , macar 2 ore de chimie ( specialitatea dumnealui ) , ca sa vada ca nu se mai pot concentra acesti elevi ..Stie domnul chimist care subt efectele 5G, 6G, asupra organismului? Hrana otravita si poluarea ?? Stie ca la facultatile cu profil chimie , studentii sunt f slabi , incat profesorii intocmesc subiecte de examen de nivel de cl a 8 a ???! Mereu dati vina pe profesori !! Da, profesorul e de vina ca elevul nu se poate concentra ????! Vedeti mai intai realitatea inconjuratoare si apoi vorbiti !! I

    1. Domnul fost ministru sa mearga sa faca legea educatiei in Germania unde invata copiii lui. El nu stie ce este invatamantul romanesc nici din perspectiva profesorului , nici din cea a parintelui de elev.

  6. Domnule Funeriu, nu crezi ca te lansezi în afirmații fără a avea o analiza clara. În primul rand, programele școlare sunt foarte încărcate, iar apoi un examen trebuie sa tina seama de nivelul cognitiv de dezvoltare al elevului, sunt experți psihopedagogi la Institutul de Științe ale Educației, pe care l ați desființat, ca doar vorba ceea, la fotbal și psihologie ne pricepem cu toții. Mai încetați cu aberațiile dvs, ați fost ministru și ați făcut din Legea 1 o varza. Rușine!

  7. Funeriu este singurul dintre cei care au fost pe la ministerul ,,educației” ,care a făcut o schimbare care a deranjat ,dar care a avut și are și acum impact pozitiv.El a fost cel care a avut curajul să decidă monitorizarea video la examenele de evalaluare națională și bacalaureat pentru elevi și examenul de titularizare pentru profesori.Daca nu s ar fi intamplart asta,.ganditi va că România educata ar fi fost mai proasta decât este acum.

  8. Sunt elev la invatamant liceal. Pe noi scoala nu ne invata decat sa fim sclavi, muncitori pentru minimum pe economie. Pentru ce ? Sa stau toata viata mea sa-mi cumpar un apartament si sa raman sa platesc rate 30 de ani de trebuie sa imi rup spatele ? Cu invatamantul se lasa de dorit. De asta si multi oameni pleaca in strainatate, au un trai mai bun oamenii sunt mult mai destepti si nu traiesc de pe o zi pe alta.

  9. Domnu’ ,Funeriuuuuuuu,puneti profesorii la treaba,nu se fac o groaza de cursuri profesorii dau rasol nu sunt pregătiți ,stiu doar sa se evite si se poarta urat cu copiii.Nu poti sa ceri atunci cand nu oferi .Trebuie schimbat sistemul de predare si avem nevoie de profesori dedicați,care sa nu mai plictisească copiii la cursuri.Se vorbește numai de vacanțele prea lungi nu si de ce se face la școală.Adica mai nimic!!!!!!!

    1. Nu gasesti profesori dedicati pe 2500 lei, cat de dedicati vor fi ei la inceput tot vor renunta pe parcurs. Nu va prezinta nimeni statistici cu cati profesori ies din sistem, oriunde te-ai duce ai un salariu mai mare si mai putin stres.
      Stie cineva cati profesori si-au dat demisia in 2022, dar in 2021?

      1. Să te ferească Dumnezeu de prostul cu carte. El are veleități, e plin de frustrări și trebuie să-și impună viziunea indiferent de cât de mult rău face. Problema nu e că Funeriu e îngust la minte, ci că e periculos și distructiv.
        În loc să dorească reformarea unui sistem oribil de învățământ(singur a spus că 98% din elevi nu merg cu plăcere la școală, oare de ce?), el vrea să formeze un sistem care să devină insuportabil pentru toți: examene la toate materiile atât la întrarea în liceu cât și la terminarea lui.
        Ar fi necesar să existe viziune pe termen lung care să coreleze sistemul de învățământ cu necesitățile din economia țării, cu necesitățile de de pe piața forței de muncă.
        Pe piața muncii e nevoie de doctori, de ingineri constructori, de strungari, lăcătuși, sudori, deservenți de utilaje etc. Asta ar trebui să formeze și să livreze școala românească. De asemenea metodele de predare trebuie să devină atractive și eficiente, trebuie eliminate materiile și informațiile inutile. Dar cu discernământ,căci e nevoie și de cultură generală, dar nu dusă la extrem.
        Nu e ușor.
        Reforma trebuie să vizeze în primul rând formarea profesorilor și a personalului tehnic ce pot educa și specializa elevii și studenții pentru acest scop. Salarizarea trebuie să fie motivantă.
        În loc de asta, ceaușistul Funeriu dorește omul multilateral dezvoltat. Acest lucru este utopic. Dorește un învățământ greoi, ineficient și care să producă scârbă și frustrare.
        Este un om învechit, ponosit care a fost bine demascat de Seli.
        Păcat că asemenea oameni mai pot fi luați în calcul pentru probleme atât de complexe și vitale…

  10. Pe acest domn , nu îl recomandă NIMIC !!!! Sistemul actual este un eșec total !!! Mai multe examene , când se vor revizui manualele școlare și se va schimba metoda de predare ! Copiii mai puțin implicați în procesul de învățare,din varii motive,sunt abandonați de către majoritatea profesorilor și marginalizați de către colectivul clasei . Stăm bine la planuri personalizate și tot felul de documente care să justifice orice !!!!

    1. Total de acord. Pe acest domn chiar nu îl recomanda nimic. Sa ne amintim interviul la care i se șoptea ce sa spună.
      Penibil. El dorește sa se taie din vacanta de vara a copiilor, ca asa e in Germania. As dori sa îl întreb dacă are habar cu adevărat de programul unui copil din România, de câte meditatii fac si câte teme au. Principala problema este programa stufoasă și expirata, neadaptata zilelor noastre, multe materii de umplutură si învățământ bazat pe evaluare: teste și evaluări non stop.

  11. Nu sunt de acord cu ce spune acest fost ministru al educației. Cred că vrea să ne tâmpim cu toții nu mi se pare normal să știe atâtea lucruri un copil , îl prea încărcăm mai mult, și de când să se transforme clasa a 9 in gimnaziu s-a prostit acest om ? Hai să fim serioși tot sistemul este dat peste cap iar dacă ar fi după el l-ar da mai rău peste cap .Și de când trebuie să se examen din arte și altele este o prostie , examenele să fie din materii care îi vor folosi mai departe nu altele. Și ar trebui să se umble la programă destul de mult este prea încărcată. Domnule Funeriu mai bine ați gândi de zece ori înainte să mai spuneți asemenea lucruri.

  12. E benefic ca un copil sa stie din toate materiile cand a iesit de pe bancile scolii. Insa eu imi pun intrebarea :” Ce ii ofera statul daca are un asa bagaj de cunostinte?” Ii obligam sa faca facultate si sa aiba cat mai multe cunostinte, ii obligam sa dea cat mai multe examene si sa fie toba de carte. Ce sanse are, cand vede ca niste analfabeti isi cumpara doctorate, vad ministri care fac greseli gramaticale???? Probabil aceste “multinationale” gen Kaufland, Lidl etc au nevoie de absolventi cu ample cunostinte despre Picasso, Mozart si fizica cuantica.

  13. interesanta abordarea și pare logica clasa a 9-a in gimnaziu din toate punctele de vedere specificate de dânsul.Dreptul de munca la 16 ani cât și faptul că ar face a 9-a în aceeași localitate. Nu este obligatoriu să aibă toți bacalaureatul sau o facultate.Facultatea a fost bagatelizată și au ajuns sa o facă toți anagramatii si tractoriștii înscriși în partide care vor funcții Sa facă facultatea cine are pasiune și vrea să practice ramura la care s-a înscris sau sa o facă cineva care are foarte multi bani și se plictisește.

  14. Cred că este o nebunie ce vreți să faceți cu învățamânul românesc.Și așa promovarea la examenul de bacalaureat este foarte mică ,mai bine ăți revizuii programele școlare care sunt foarte încărcate.

  15. Nu sunt de acord intru totul cu dl Funeriu,dar aici tind sa i dau dreptate.In calitate de cadru didactic pot sa afirm cu asupra de măsură ca marele cancer al sistemului este curriculumul ascuns.Asta este,cutuma bate legea. Dacă urmăriți serata muzicală a dlui Sava în care invitat era Cristian Tudor Popescu,dumnealui menționează:(…)În vremurile de acum,sunt multi care au terminat facultatea,dar n au făcut liceul pe bune…(..).Asta ce denotă?O criză sistemică suprapusă peste criza de valori a societății și pentru care educația plătește oalele sparte.Daca ne întrebăm părinții si bunicii,ne vor spune ca un absolvent de bacalaureat din anii “60-“70,putea deveni macar proletar al condeiului(parafrazîndu l pe Mihai Eminescu),ori acum am intrat in era supraprofesionalizarii cu distorsiunile specifice.
    Sincer,mi as dori din tot sufletul ca elevii să învețe la toate materiile,sa ia lucrurile în serios,dar daca toată lumea vede în școală doar un mijloc de a parveni în viață ….

  16. Doar niște cadre didactice cu adevărat pregătite din punct de vedere psiho pedagogic ii pot determina pe copii sa învețe de placere. Pentru asta, ar trebui sa investim mai în pregătirea cadrelor didactice, fără sa plasam aceasta responsabilitate pe umerii copiilor.

  17. Copiii români stau la școală până la 7 ore, fără pauze mai mari de 10 minute (pentru pachet), nu au sală de mese și servicii de catering cu mâncare sănătoasă la prețuri modice (precum germanii), nu au dulapuri (precum americanii) – pentru a nu-și deforma inutil coloana, nici vorbă de transport asigurat sau ajutor la teme din partea cadrelor didactice (precum suedezii), iar unii (elevi români) au parte de ore până la ora 20 (inclusiv iarna!).
    Elevii serioși din România muncesc mult mai mult decât cei din alte țări (civilizate)! Ei nu merită săli mari de educație fizică, atelier de pictură cu proiectare pentru studiul operelor de artă sau excursii la marile muzee ale Europei (că posibilitățile profesorilor și ale părinților sunt cum sunt…), încăperi perfect sonorizate pentru audiere și studiu muzical, laboratoare dotate și toate cele necesare unei educații fără cusur. Muzica ar trebui să însemne și studiul unui instrument muzical, nu doar teorie pe care nu o vor folosi în lipsa unei familii educate și cu posibilități. Profesorii de aici nu au salariile din Germania și nici părinții intelectuali – care nu își permit să-și “recompenseze” copiii (ca alții…) cu o călătorie oriunde își doresc în cele 6 săptămâni de vacanță!
    Banii pe care îi dă părintele pentru a repara ceea ce sistemul – cu peste 30 de elevi în clasă, prea multe discipline și prea puține opționale – nu reușește… ar prinde bine pentru vacanța care intră la capitolul “o dată în viață” pentru cei mai mulți români, dar la noi reușita costă! Sau crede cineva că 9.50 – 10 se ia la un examen de matematică fără o meditație (nu mă refer la genii, excepții)? Poate doar d-nul Funeriu…
    Dacă stăm (strâmb) și gândim (drept), putem calcula că alții au și pauză de masă, de mișcare, au ore mai scurte (45 min.), învață când creierul dă cel mai bun randament (până la ora 14)… Școala la ei pare mai ușoară decât la noi, cu tot cu cele câteva săptămâni în plus de școală! Iar dacă mai punem cât câștigă ei după trecerea unor examene serioase… parcă nu-ți mai vine deloc să fii elev/ student/ angajat în România!

    D-nul Funeriu să revoluționeze domeniul pentru care s-a pregătit, dacă vrea să repună România pe harta lumii (și a premiului Nobel!). Noi, cei “mici”, ne descurcăm: încă nu am părăsit țara! Facem ceva deja eroic: ne educăm copiii aici – făcând cu ei lecții zi de zi, la toate disciplinele (nu ne permitem deplasări politice/ de serviciu)! Să ne scuze dacă părerile d-lui ne “stau în gât”, dar venind de la un părinte care nu și-a educat copiii în România și nu a lucrat cu ei pentru școală în fiecare zi… chiar “sună” a ipocrizie. Să-i spunem și noi ce descoperiri sunt necesare în domeniul chimiei? I-au luat-o alții (născuți în România și plecați în alte țări) înainte, dar au făcut-o în numele țărilor în care trăiesc, nu în numele țării care le-a pus stiloul în mână, așadar… degeaba formăm oameni extrem de bine educați/ pregătiți, dacă suntem incapabili să îi păstrăm în/ pentru țară!

  18. Acest individ care se crede un fel de Spiru Haret se tot avântā în fața în speranța că va fi remarcat de vechii stăpâni din PDL aciuați în PNL și că va fi adus din nou la Ministerul Educației.

    Se crede un mare expert în educație uitând că singura lui legătură cu sistemul a fost numirea politică.

    A uitat probabil cum d-na învățătoare, secretar de stat, îi șoptea cum să vorbească corect la conferințele de presă.

    A uitat cum a desființat sau comasat școlile fără să țină cont de nimeni și de nimic.

    A uitat cum a fost primul care a tăiat bugetul educației ca un contabil de C.A.P. doar pt a-și mulțumi șefii politruci adepții austerității cu orice preț.

    A uitat că a adoptat legea educației nr 1/2011 fără nicio dezbatere, fără dialog, prin angajarea răspunderii unui guvern care se credea invulnerabil, imuabil și atotștiutor.

    Pe scurt, domnule Fune(b)riu, ați făcut deja destul rău.

    Singurul lucru bun ar fi să vă țineți părerile pt. o carte de memorii.
    (Doar așa veți afla cât de mult contează ele cu adevărat pt. societatea românească, în funcție de cât de ,,cumpărată” va fi)

  19. Domnule Funeriu, când ați ocupat funcția de ministru câte examene ați dat? Vă dați toți părerile, dar copiii României n-o să mai stea în școală obligatoriu 10 ani, sunt elevi care vor să termine școala să facă bani! Numai aberații vorbiți!

  20. Am și eu o întrebare: domnul Funeriu își plătește personal intervențiile în presă ? I se termina capitalul de imagine și periodic are nevoie de o reîmprospătare a acestuia ?

    Apreciez edupedu.ro, dar aducerea în prim plan a acestui personaj este un fel de semi-telenovela care aduce aminte de patronul FCSB.

    Știu, e doar un punct de vedere pe care dvs. îl expuneți, demersul jurnalistic este perfect justificat, dar cine îl mai confirmă in ziua de azi pe acest domn ca o autoritate, formator de opinie, whatever, in domeniul educației ?

    Când o să înțelegeți că omul este cumva anti-cultură, indiferent de cate doctorate ar avea ? As face o comparație, destul de forțată, dar sper să-mi fie îngăduită: seamănă cu un om care încearcă să susțină examenul de permis auto. Îl obține într-un final, dar efectiv nu-și dă seama de anumite particularități ale traficului, este antitalent, nu este capabil sa se poziționeze corect în trafic.

    Iar modul lui de a se exprima, atitudinea lui în fața unui reporter, totul îl trădează. Este altceva decât ceea ce vrea sa arate.

  21. .ati innebunit cu toti si cu totul
    .avem genii in Romania care nu au trecut prin ce va bese voua mintea acum.
    .rusine la ce ati facut din invatamintul Romanesc
    .niste incapabili pupincuristi

  22. Din păcate se învață doar la română și matematică, poate nici acolo. La celelalte materii părinții fac presiuni foarte mari asupra profesorilor să pună note mari ca să ia loazele burse.
    Ar trebui să ia burse de merit doar copiii care obțin rezultate la olimpiadă.
    Sunt școli în care clase întregi de copii primesc burse de merit. Nu este corect, au scos notele din gimnaziu de la admiterea la liceu, FOARTE BINE, CEA MAI BUNĂ DECIZIE! NU TREBUIE SĂ SE ȚINĂ CONT DE ELE NICI LA ACORDAREA BURSELOR!

  23. Sunt de acord cu parerile domnului Funeriu. Legea educatiei are o importanta majora pentru orice natiune, tocmai de aceea ar trebui sa fie rezultatul unor analize profunde si al unei echipe de experti, nu sa fie facuta dupa ureche si pe repede inainte.
    Va rog sa va aplecati putin si asupra prevederii potrivit careia liceele trebuie sa aiba o singura filiera. Pe langa faptul ca nu aduce niciun beneficiu, va creste abandonul scolar.

  24. Daca în situația actuală sunt elevi care nici nu își doresc sa se înscrie la examenul de Bacalaureat, dar dacă ar trebui să de-a examenul și la mai multe obiecte. Daca sistemul nu este gândit corect de la grădiniță cum cerem acum performanță. Presiunea pe copii noștrii este pusă de la grădiniță și până la bacalaureat și avem surprize sa clacheze, sa nu își dorească să mai stea în România. Copii noștrii au 7 ore la școală, 1 ora pe drum, cel puțin 3 ore învață și teme pentru acasă și nu mai zicem că trebuie să facă și meditații. Ce fel de oameni vor ieși din acești copii domnilor care ne conduceți?

  25. Daniel Funeriu.Un ins genial!In loc să-și vadă de cercetare,chimie,alchimie,își pierde timpul cu sfaturi:”ar trebui,ar trebui…ar trebui…Ne privește de la mare înălțime!Încă!!!Desiii…a căzut,punct!

  26. Sunt bune ideile domnului Funeriu, dar ar trebui să avem aceeași atitudine și față de elevii ma puțin inteligenți, mai puțin dornici de performanță. Dacă cele două tipuri de elevi vor fi “băgați în aceeași oală ” nu vor fi rezultatele așteptate! Pe scurt, selectarea și incurajarea elevilor spre ceea ce le place, au nevoie sau se pricep cel mai bine trebuie făcută din clasele primare.
    Degeaba creăm tot felul de planuri neluand în calcul puterea intelectuală a fiecărui elev.

  27. Dar cu bullyingul cum facem? Eu nu pot uita cum au aruncat cu monede în mine sau cum eram lovit sau strâns de mâini de anumite persoane. E drept, au trecut niște ani, dar rezolvați cu bullyingul mai întâi, apoi mai sunt profesori care fie nu prea vin la ore, dar sunt plătiți, ori vin, si freacă menta, si pun note din burtă

  28. >>“uite, tu ai aptitudini, să mergem spre Bacalaureat și facultate” sau “tu ai aptitudini să mergi la învățământul profesional”

    Bate campii Funeriu. Gattaca by Funeriu. Daca tacea filosof ramanea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiadele naționale de Matematică, Fizică, Religie cult Ortodox și Limba rromani se susțin în ziua Paștelui Catolic. Ministerul Educației a modificat calendarul olimpiadelor școlare

Olimpiadele naționale de Matematică, Fizică, Religie – Cultul Ortodox și Limba rromani se susțin anul acesta de Paștele Catolic, potrivit datelor stabilite de Ministerul Educației. Instituția a modificat calendarul olimpiadelor…
Vezi articolul

Oana Moraru, despre experiența de a autoriza o școală privată în București: Sunt victima unui vădit abuz în serviciu. ARACIP ar fi recunoscut un document necesar autorizării, după ce cazul a devenit public

Expertul educațional Oana Moraru acuză agenția din subordinea Ministerului Educației care se ocupă de acreditarea și autorizarea școlilor de “abuz în serviciu”. Fondator al unei școli private în Călărași, Moraru…
Vezi articolul