Eliminarea calificativelor la clasele primare – propunere oficială transmisă de Inspectoratul școlar Cluj la Ministerul Educației

6.435 de vizualizări
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Contactată de Edupedu.ro în legătură cu evaluarea județeană la Română, Matematică și Limbă maternă, Anicuța Todea – inspector pentru învățământ primar la ISJ Cluj – a declarat că scopul acestor testări care încep mâine îl reprezintă atragerea unei predări la clasa a IV-a în parteneriat învățător – profesor de gimnaziu, pentru a atenua șocul trecerii copiilor în clasa a V-a.

În școlile din județul Cluj, “învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar din Cluj.

Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8. Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, a explicat Anicuța Todea, pentru Edupedu.ro.

Citește mai jos despre evaluarea județeană la clasa a IV-a 2019:

Evaluare județeană la clasa a IV-a în Cluj: Povestea unei testări organizate pentru a atenua șocul adaptării copiilor la clasa a V-a, cu predare în comun învățător-profesor

 


3 comentarii
  1. Doamne desteapta este aceasta inspectoare.! Unul din lucrurile validate ca bune(din l99 9-reforma “Marga”)sunt anulate cu pixul fara a se face o analiza serioasa.Cei care propun aceasta eliminare nu au cele mai mici cunostinte despre evaluare in conditiile in care in unele tari cu sistem performant nu exista nici note nici calificative in segmentul invatamant general obligatoriu.Iar vrem sa iprumutam modele care nu se potrivesc.Clujul are specialisti remarcabili la UBB,dar aproape intodeauna sefii ISJ se fac ca nu stiu.Alo treziti-va si nu mai experimentari si zapaciti tot sistemul prin pixul d-nei ministru.Dansa are o lista lunga de bulversari din pix.La asta se pricepe,iar la o analizi a consecintelor nici macar nu recunoaste(vezi exp.scolilor profesionale)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Oana Moraru: Copiii care intră în grădinițe și clase primare cu probleme de atenție, vocabular sărac, logică dezorganizată, ies din școli și grădinițe tot cu probleme de atenție și de limbaj

“Cât progres se datorează creșterii și dezvoltării naturale? Cât progres vine odată cu programul educațional al școlii?”, scrie Oana Moraru, pedagog și fondator de școală privată, într-un text în care…
Vezi articolul

Iohannis, despre nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români: „Un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la modul general” – VIDEO

Nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români este „un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la…
Vezi articolul

Amendamentele USR care prevăd ca profesorii să primească mai repede de 5 ani diferențele salariale pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 august 2021 au fost respinse în Comisia de muncă pentru Senat / Mâine urmează votul în comisia de învățământ

Senatorii din comisia de muncă au respins azi amendamentele la proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență privind diferențele salariale pentru profesori. În prezent, potrivit OUG, acestea urmează să…
Vezi articolul