Rezultatele simulării Evaluării Naționale și Bacalaureat 2022: 59,73% dintre elevii de casa a XII-a au luat notă de promovare la matematică și istorie, 70,2% au promovat la română. La Evaluarea Națională, la română au luat peste 5 un total de 70,53% din elevi

10.661 de vizualizări
Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com
Rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat sunt încă procesate de către Ministerul Educației, dar Sorin Cîmpeanu a dat câteva cifre pentru Edupedu.ro, în cadrul conferinței online „Educația financiară în școală și acasă – provocări în pregătirea profesorilor, elevilor și părinților”. Astfel, 59,73% dintre elevii de casa a XII-a au luat notă de promovare la matematică și istorie, 68,1% au trecut de proba la alegere și 70,2% au promovat la română. În ceea ce privește examenul de Evaluare Națională, la română au luat peste 5 un total de 70,53% din elevi și la matematică au luat 60,58%. Cîmpeanu a adăugat că rezultatele slabe de la unii itemi din probele de la bacalaureat se suprapun peste perioada de predare online, adică al doilea semestru din clasa a X-a și materia din clasa a XI-a.

„Rezultatele la simulare sunt, cu două excepții, mai slabe decât anul trecut. Excepțiile sunt la examenul de Bacalaureat, pentru proba obligatorie a profilului, pentru care anul acesta avem o rată de promovare de aproape 60%, mai exact de 59,73%, anul trecut am avut 51,4%, deci este mult mai bine anul acesta. Proba obligatorie a profilului, examenul de Bacalaureat, simulare. Proba la alegere a profilului, de asemenea, a înregistrat o ușoară creștere, de la 68,1% anul trecut, la 70,92% anul acesta. În rest, la toate celelalte probe, limba și literatura română, Bacalaureat, avem o scădere de la 70,2 la 68,31 și la maternă suntem în curs de a centraliza datele, avem o creștere și aici. La Evaluarea Națională, la limba și literatura română, note mai mari sau egale cu 5 avem 70,53%, mai puțin decât anul trecut. La limba maternă avem 82,45%, iar la matematică avem 60,58% față de 59,77% anul trecut”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că subiectele de la simulări au un grad de dificultate de obicei mai mare decât cele de la examenele propriu-zise.

„În urma analizei acestor rezultate, colegii mei deja și-au însușit lecțiile și își vor face un setting adecvat pentru subiectele de la examenele naționale de Bacalaureat și Evaluare Națională. O primă concluzie pe care mi-au spus-o deja este aceea că rezultatele sunt foarte slabe spre exemplu la Bacalaureat pentru clasa a XI-a și semestrul doi din clasa a X-a. Întâmplător sau nu, rezultatele slabe pentru acești itemi, chiar dacă materia a fost sau nu periată, simplificată pentru această perioadă, confirmă faptul că educația online a fost departe de a-și atinge scopul. Se suprapun rezultatele slabe peste perioada de predare online, clar. Este o primă concluzie pe care colegii mei au desprins-o cu foarte multă claritate. Îmi pare rău, dar este o confirmare a ineficienței predării online în condițiile în care nu întrunim toate elementele”, a spus Cîmpeanu.

  • Edupedu.ro, în parteneriat cu Școala de Bani și Banca Comercială Română, a organizat pe 14 aprilie conferința online „Educația financiară în școală și acasă – provocări în pregătirea profesorilor, elevilor și părinților”.

Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Nu scoala online a cauzat probleme.
    Probleme cauzeaza lipsa de interes a multor elevi pentru invatatura, ceea ce duce la superficialitate.
    La lb romana trebuie citite opere literare, la matematica trebuie atentie maxima la predarea noilor cunoștințe(nu sa stai cu telefonul pe sub banca), precum si a lucra multe probleme.
    Un copil care are alte preocupări mai importante pentru el decat invatatura, devine cel mult superficial, daca nu chiar habarnist.

    1. Nimeni nu intreaba pe elev cum se simte. Din pandemie, traiesc o stare de anxietate continua pentru mine si familia mea, abia ma concentrez la ore, si stai linistit ca statul de sub banca si telefoanele in general sunt doar o metoda de a evita durerea, nu de dezinteres. Imi mai distrage si mie atentia de rahatul pe care l traiesc de cand cu pandemia. Mi ar placea ceva mai multa empatie, de ce vorbesti pentru toti?! de ce generalizezi? ma bucur ca esti nevatamat, si bine, dar nu toata lumea imparte experienta ta. Asa ca gata cu astea “lenea, alte preocupari.” Din pandemie din cauza pauzei de vreun an si jumatate unde nu s a lucrat la aceasi capacitate exista LIPSURI grave. Fie de materie fie de asimilarea ei. Dar da, elevul e lenes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un ghid pentru profesori referitor la abordarea egalității de gen la clasă – ținta unei campanii de petiții către inspectorate și Ministerul Educației / Luciana Antoci, ISJ Iași: Același conținut, semnături diferite, același scenariu ca într-o campanie anti-mască desfășurată în pandemie

Un material destinat profesorilor, intitulat “Egalitatea de gen – predarea și integrarea în învățământul preuniversitar”, realizat de un grup de cercetătoare și lansat la începutul acestui an școlar, a devenit…
Vezi articolul

Drept la replică

Bogdan Cezar Alexandru a trimis redacției Edupedu.ro un drept la replică referitor la articolul Numire controversată în guvern: Bogdan Cezar Alexandru, șeful comisiei de BAC în cazul suspiciunilor de fraudă…
Vezi articolul