Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Robert Schwartz, Deutsche Welle @SuperTeach: În Bavaria au fost angajați acum aproape 800 de profesori suplinitori, suplimentari, pentru a prelua locul unor profesori din grupe de risc care nu pot veni la școală

2.036 de vizualizări
“În Bavaria au fost angajați acum aproape 800 de profesori suplinitori, suplimentari, pentru a prelua locul unor profesori din grupe de risc care nu pot veni la școală”, a spus Robert Schwartz, senior editor Deutsche Welle, la prima conferință “hibrid” SuperTeach, Revoluția mentalităților – Despre predare și învățare în secolul 21.

Cele mai importante declarații de la conferință și LIVE Video de la eveniment

Robert Schwartz a intrat în conferința SuperTeach de la Berlin, Germania. Schwartz este senior editor la Deutsche Welle. Redăm cele mai importante declarații ale sale:

  • În Germania școala început în câteva landuri și aș putea să dau 16 răspunsuri la întrebarea despre cum a început școala în Germania pentru că aici Educația este gestionată de fiecare land în parte prin guvernul său.
  • Vreau să mă refer la Bavaria, pentru că sunt cei care începe acum peste trei zile.
  • În Bavaria e un scenariu care începe cu testarea profesorilor și personalului auxiliar. Timp de două săptămâni, personalul didactic și personalul auxiliar este testat
  • A doua idee care mie mi se pare foarte importantă: elevii poartă măștile de protecție în primele două săptămâni și în timpul orelor, în clase. Excepția o fac clasele I-IV. Cu alte cuvinte timp de două săptămâni, adică nouă zile începând de marți, nouă zile la școală, toți elevii poartă măști. După două săptămâni… măștile vor fi purtate în spațiile comune.
  • Mai este un al treilea element: în momentul în care rata îmbolnăvirilor trece de 35 la 100.000 de locuitori într-o anumită zonă, timp de o săptămână, atunci intră scenariul doi: clasele sunt împărțite, jumătate dintre elevii la școală, jumătate stau acasă, deci avem acest învățământ hibrid. Iar grupurile se schimbă, ceea ce nu e rău pentru că rămâne contractul contactul pentru unii la școală și prin rotație toți trec prin acest sistem.
  • Dacă rata infecțiilor crește și îmbolnăvirile cresc și depășesc se depășește numărul de 50 de îmbolnăviri la 100.000 de locuitori pe durata unei săptămâni, atunci intervine următorul scenariu sunt închise unele clase sau la nevoie chiar unele școli.
  • Decizia depinde de rata de infecție și de unele decizii luate de școlile respective.
  • Descentralizarea funcționează, sperăm, impecabil. M-am bucurat foarte mult să aud pe antevorbitorii mei și am constatat o deschidere fantastică pentru această descentralizare care iată, în sfârșit începe și începe foarte bine și în România. Cred că de aceea putem spune cu riscul de a fi considerați poate visători sau optimiști: în această criză și în această pandemie există șanse. Iar una dintre șanse este descentralizarea și a doua este digitalizarea.
  • În Bavaria au fost angajați, acum, aproape 800 de profesori suplinitori, suplimentari, pentru a prelua locul unor profesori din grupe de risc care nu pot veni la școală și care stau acasă și își organizează orele prin home schooling
  • Clasele sunt împărțite în grupe, în clustere, și dacă într-o grupă are loc o infecție, grupa este izolată dar ceilalți își văd de treabă.
  • Și pentru acest model e nevoie de mai mulți profesori și este o șansă deci și pentru învățământul din România de a face angajări suplimentare pentru că un singur profesor cred că obosește destul de repede dacă trebuie să gestioneze și învățământul la clasă și învățământul online și învățământul hibrid.
  • Știu de la foștii mei elevi care acum sunt profesori în România că vor să facă, vor să participe, dar au nevoie de sprijin, cu cat sunt mai mulți profesori în plus cu atât e mai bine să gestionezi această criză

Conferința SuperTeach are loc în contextul în care pe urmează cel mai emoționant început de an școlar: 14 septembrie 2020 înseamnă revederea după 6 luni dintre profesori și elevi.

Niciodată în istoria recentă a școlii, în viața elevilor sau a profesorilor actuali, nu a mai existat o perioadă atât de lungă în care să nu se întâlnească. Iar anul care începe va fi plin de provocări, pentru că nimic din ceea ce se întâmplă acum în România și în lume nu mai seamănă cu ce era înainte, nici măcar școala.

Totul va fi schimbat, iar oportunitatea dată de această criză sanitară poate modifica fundamental, în bine, comportamentele de învățare și metodele de predare, iar asta depinde doar de profesori și de managerii sistemului de învățământ.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. Dacă în România ar exista un plan riguros, nu ar mai fi confuzia asta.
    Autonomia școlilor ar fi un lucru bun dacă majoritatea directorilor ar fi competenți. Toți nu vor fi niciodată, dar momentan mulți sunt directori doar pentru că au sărit la timp în barca politică potrivită, nu pentru că sunt capabili. În consecință mă sperie teribil faptul că în situația asta complicată sunt nevoită să merg pe mâna directorului meu pierdut în spațiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO “Nu te poți aștepta să învețe cu drag la matematică, dacă tu povestești în prezența lui cât de nenorocit e respectivul profesor”. Zece moduri de a determina copilul să placă școala, chiar dacă e pandemie, recomandate părinților de învățătoarea Camelia Florea

Nu fiți descurajați, pentru că veți transmite asta și copilului vostru, spune în clipul cu cele “zece moduri de a determina copilul să-i placă școala, chiar dacă e pandemie”, învățătoarea…
Vezi articolul