România se numără printre țările europene cu cei mai mulți elevi care au studiat două sau mai multe limbi străine – Eurostat

1.808 vizualizări
Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com
Aproape toți elevii români din învățământul secundar superior studiau, în 2019, două sau mai multe limbi străine, potrivit Eurostat: 99% dintre ei aveau astfel de studii, la fel ca elevii din Estonia, Cehia și Finlanda. În Luxemburg și Franța, toți elevii din acest ciclu de învățământ studiau cel puțin două limbi străine. Potrivit datelor Statisticii europene, citate de Agerpres, țările menționate se situează, astfel, mult peste media europeană.

Eurostat arată că, la nivelul întregii UE, 59% dintre elevii din învățământul general secundar superior (liceu, cu variații între diversele sisteme de învățământ) au studiat în 2019 două sau mai multe limbi străine.

Peste 90% dintre elevi aveau studii similare în Slovacia (98%), Croația (95%) și Slovenia (92%).

La polul opus, în Grecia, doar 1% dintre elevii din învăţământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat şi în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) şi Spania (27%).

Engleza era, în UE, cea mai studiată limbă străină în acest ciclu de studii (96% din elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) şi italiana (3%). 

În rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) şi Bulgaria (24%), mai informează sursa citată.

Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport care să arate impactul burselor în rezultatele școlare și participarea elevilor la ore, cerut școlilor de Ministerul Educației. Inspectoratele trimit documentele până pe 14 iulie – document

Ministerul Educației a cerut inspectoratelor școlare un raport narativ cu privire la impactul burselor în rezultatelor școlare și participarea elevilor la ore, conform unui document obținut de Edupedu.ro. Datele trebuie…
Vezi articolul