Salarizarea rezidenților va fi în continuare asigurată de Ministerul Sănătății, conform unui proiect de lege adoptat marți de deputați, iar examenul de rezidențiat va fi organizat de Ministerul Educației, explică Federația Studenților la Medicină, după ce ar fi apărut informații inexacte în public

3.898 de vizualizări
educația ecologică
Foto: Pexels.com
Reprezentanții studenților în medicină susțin că nu s-au făcut modificări față de modul de organizare al examenului de rezidențiat, acesta urmând a se desfășura în continuare într-o manieră centralizată, în colaborare între Ministerul Sănătății și Ministerul Educației, potrivit unui anunț al acestora. Ieri, Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege care prevede ca Ministerul Educației să organizeze admiterea în rezidențiat. Proiectul merge la Senat, care este for decizional.

Conform proiectului, medicii rezidenți vor încheia, după promovarea examenului de rezidențiat, un contract de studiu cu Universitățile de Medicină și Farmacie și un contract de muncă cu unitatea sanitară în cadrul căreia își vor desfășura activitatea, în baza căruia se va asigura salarizarea de către Ministerul Sănătății, anunță Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR).

O altă modificare constă în faptul că diplomele de medic specialist vor fi emise de Ministerul Educației, în vederea unei alinieri la standardele internaționale.

Concret, inițiatorii proiectului doresc să completeze articolul 174 din Legea educației naționale nr. 1/2011. Spre exemplu, un alineat prevede următorul aspect: „Medicii rezidenți încheie, după promovarea concursului de admitere în rezidențiat, un contract de studii cu universitățile de medicină și farmacie acreditate sau cu universitățile care au în structură facultăți de medicină, medicină dentară și farmacie acreditate, care organizează programul de pregătire în rezidențiat la care au fost repartizați și un contract individual de muncă cu unitatea sanitară în cadrul căreia își vor desfășura activitatea. Salarizarea medicilor rezidenți se asigură de către Ministerul Sănătății, în acord cu prevederile legale în domeniu”.

Iată forma adoptată ieri de către Camera Deputaților:

Potrivit expunerii de motive, „avem nevoie de această reglementare pentru a diferenția atribuțiile celor două ministere: Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, precum și a instituțiilor coordonate / subordonate acestora, și pentru a da conținut departamentelor de pregătire în rezidențiat din cadrul instituțiilor de învățământ superior care organizează programe de pregătire în rezidențiat”.

Tot aici se mai arată că „implicarea Ministerului Sănătății în acest proces ține exclusiv de stabilirea necesarului / numărului de locuri necesar pentru a fi pregătit în fiecare specialitate, în funcție de politica națională de resurse umane, dar pregătirea propriu-zisă, fiind o formă de învățământ post universitar reglementat de Legea Educației Naționale nr. 1/2011 trebuie să aparține de Ministerul Educației primit situațiile de învățământ superior pe care le are în coordonare”.

Inițiatorii proiectului de lege sunt: Achimaş-Cadariu Patriciu-Andrei (deputat PSD), Buicu Corneliu-Florin (deputat PSD), Rafila Alexandru (deputat PSD), Azamfirei Leonard (senator PSD), Bodog Florian-Dorel (senator PSD), Romaşcanu Lucian (senator PSD), Streinu Cercel Adrian (senator PSD), Tîlvăr Angel (sentor PSD).

Proiectul a primit negativ de la negativ de la Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale. Comisia juridică, de disciplină și imunități a dat tot un aviz negativ. Consiliului Economic și Social a dat un aviz parțial nefavorabil.

Conform ordonanței nr.18 din 29 august 2009, în prezent, Ministerul Sănătății organizează admiterea în rezidențiatul pe locuri și pe posturi, prin concurs național, cu tematică și bibliografie unice, în temeiul unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului sănătății.

Articolul 174, alin 8 din legea Educației prevede că „rezidențialul reprezintă forma specifică de învățământ postuniversitar pentru absolvenții licențiați ai programelor de studii medicină, medicină dentară și farmacie care asigură pregătirea necesară obținerii uneia dintre specialitățile cuprinse în Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală. Organizarea și finanțarea rezidențiatului se reglementează prin acte normative specifice”.


1 comment
  1. Pesedistii Asa cum au distrus legea salarizării și legea pensiilor civile prin dublarea acestora și blocarea leii pensiilor militare asa vor distruge și rezidenții medici sau doctori care vor fugi pe rupte din aceasta tara corupta. Idem PDL, pnl

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Toți elevii din București, Cluj și din celelalte localități în scenariu galben se reîntorc fizic la clase a doua zi după intrarea în verde. Cîmpeanu: Se va da posibilitatea actualizării scenariului de funcționare începând cu ziua următoare zilei în care rata de infectare a coborât sub 1 la mie

Toți elevii din București, din Cluj și din celelalte localități aflate acum în scenariul galben se reîntorc fizic la clase începând din a doua zi după intrarea în verde, prin…
Vezi articolul

ISJ Brașov: Avem minus 310 norme, însă doar 10 profesori au fost obligaţi să intre în restrângere, iar 35 să aibă completare de norme / Concursul pentru suplinitori nu se mai organizează pe judeţ, ci direct în şcoli, pe posturi incomplete

În județul Brașov au fost reduse peste 300 de norme, după aplicarea legii Bolojan, iar „10 profesori au fost obligaţi să intre în restrângere și 35 să aibă completare de…
Vezi articolul
ANOSR

Avertisment dur transmis spre Cotroceni de alianța studenților ANOSR, îngrijorată de numărul mare al suspiciunilor de plagiat la vârful țării: În viziunea noastră, România Educată nu înseamnă protejarea plagiatorilor

„Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) își exprimă îngrijorarea profundă cu privire la numărul ridicat de suspiciuni de plagiat care planează asupra persoanelor aflate la conducerea țării”, potrivit…
Vezi articolul

Proiect-pilot pentru dezvoltarea abilităților digitale ale profesorilor, Viitorul Digital, prelungit și în anul 2023-2024 / Resurse gratuite pentru învățători, profesori de gimnaziu și liceu

O serie de resurse digitale gratuite pentru predare, preponderent pentru limbi străine, au fost puse la dispoziție în contextul unui proiect-pilot dedicat dezvoltării abilităților digitale ale profesorilor, “Viitorul Digital”. Proiectul,…
Vezi articolul