Scădere de 8 ori a numărului de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației

691 de vizualizări
Foto: captură edu.ro
Numărul de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută a scăzut de 8 ori, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat de presă. Acestea confirmă un trend descendent pentru a treia săptămână consecutiv în ceea ce privește infectarea cu SARS-CoV-2 în grădinițe, școli și licee.

Astfel, numărul de clase online a ajuns la 515 și numărul de școli cu activitate online a ajuns la 20 în țară. Aceste numere sunt în scădere de 8 ori față de maximul atins în săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie, la începutul lunii, când erau 4.757 de clase în sistem online și 163 de școli care asigurau cursurile online. Datele apar în statistica oferită de Ministerul Educației pentru perioada 21-25 februarie.

O scădere se observă și la numărul de elevi infectați față de același interval de referință, săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie 2022, care a fost maximul valului 5 al pandemiei de Covid-19 în comunitățile școlare. Scăderea este de 5 ori, de la 32.100 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2, raportați pe 4 februarie, la 6.731 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2 la raportarea de ieri, 25 februarie.

Conform aceluiași comunicat, 1.688 de profesori au fost raportați ieri, pe 25 februarie, infectați cu virusul SARS-CoV-2, de aproape 5 ori mai puțin față de 8.290 cât erau vineri, 4 februarie.

Testarea elevilor în școli: din 6,4 milioane de test administrate, doar 1.342 au întors un răspuns această săptămână

De notat este faptul că din 6,4 milioane de teste administrate în școli, într-o săptămână, doar 1.342 au fost raportate pozitive în intervalul 21-25 februarie 2022, iar 827 au fost confirmate ulterior.

În urma administrării testelor antigen pe bază de salivă în unitățile de învățământ, în săptămâna 21-25 februarie 2022 au fost raportate 1.342 teste de salivă pozitive. Dintre acestea, 827 (62%) au fost confirmate RT-PCR, 332 (25%) au fost infirmate, iar pentru 183 (13%) nu există un răspuns la data raportării”, se arată în document.

„În ultima săptămână, numărul de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar a continuat să scadă și, implicit, a scăzut și numărul de clase/unități școlare cu activitate organizată în sistem online. Conform raportărilor centralizate, la finalul săptămânii 21 – 25 februarie, 20 de unități de învățământ (cu personalitate juridică sau structuri) și 515 clase/grupe funcționau în sistem online. La momentul raportării, situația epidemiologică se prezenta astfel:

  • 6.731 de elevi/preșcolari – pozitivi Covid-19 (0,2%)
  • 1.883 de persoane angajate în sistemul de învățământ preuniversitar – pozitive Covid-19 (0,6%)”, se arată în document.

Evoluția situației epidemiologice în perioada 10 ianuarie – 25 februarie 2022 rămâne în continuare pe un trend descendent, așa cum se poate remarca în tabelul de mai jos:

Foto: captură edu.ro
Comunicatul integral, aici:
Vezi și:
21 februarie – Ministerul Educației publică luni la ora 21:00 situația din școli pe care ar fi trebuit să o prezinte vinerea trecută. Din 6,4 milioane de teste de salivă date elevilor, s-au întors puțin peste 2.000 de rezultate / Numărul cazurilor s-a redus cu două treimi față de acum două săptămâni
Cel mai scump exercițiu de imagine din istoria recentă a Educației – fiecare salariat activ din România a contribuit cu 50 de lei de persoană pentru testele de salivă livrate în gol, în ultimele două luni, despre care autoritățile nu mai spun nimic


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim

Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2024 indică faptul că elevii de clasa a VIII-a au probleme la gramatică, de coerență și de exprimare, reiese din analiza făcută de trei profesori de…
Vezi articolul
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul

Elevii, studenții, pensionarii și veteranii, lăsați fără reducere la bilete și abonamentele de transport rutier județean privat – printre efectele unei OUG pe care Guvernul a aprobat-o marti

Un proiect de Ordonanță de Urgență care scoate transportul rutier intra-județean privat, dintre localitățile aceluiași județ, din sfera serviciului public și îl transformă în serviciu comercial, a fost aprobat pe…
Vezi articolul

Romanian Science Festival: Profesorii de științe exacte pot înscrie elevii într-un program de corespondență cu mentori din cercetare – “Scrisori către viitori oameni de știință” / Înscrieri până pe 30 iunie

„Scrisori către viitori oameni de știință” este o nouă inițiativă a Romanian Science Festival, deschisă claselor care doresc să poarte un schimb de scrisori și care să aibă parte de…
Vezi articolul

Deputatul PSD Mihai Ghigiu, către olimpicii internaționali care nu mai primesc burse de excelență din acest an: Mi-aș fi dorit ca Guvernul să-și fi asumat acel procent din PIB pentru burse, să-și fi asumat să crească deficitul României pentru voi

Deputatul PSD Mihai Ghigiu, președintele Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților, le-a transmis elevilor olimpici că și-ar fi dorit ca „Guvernul, nu Ministerul Educației, să-și fi asumat acel procent din…
Vezi articolul

Programul de „coeziune” între tineri al lui Emmanuel Macron, în pragul desființării: Parlamentul francez retrage finanțarea pentru Serviciul Național Universal, care înlocuiește indirect fostul serviciu militar obligatoriu, pentru elevii de liceu

Programul Serviciului Național Universal (SNU), creat de președintele Emmanuel Macron ca un instrument de „coeziune națională” între tinerii francezi de 15-17 ani, se află într-un moment de cotitură, după ce…
Vezi articolul