Cîmpeanu: Vor fi foarte mulți copii care nu vor putea avea mediile încheiate, neavând mediile încheiate ei vor trece automat în grupul celor care se cheamă că au abandonat școala

42.205 vizualizări
Foto: edu.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că “vor fi foarte mulți copii care nu vor putea avea mediile încheiate”, iar aceștia “vor trece automat în grupul celor care se cheamă că au abandonat școala”. Declarațiile au fost făcute pe 27 decembrie la postul B1TV. Potrivit regulamentului școlar ROFUIP, abandonul școlar nu este similar cu elevii cărora nu le-au fost încheiate mediile.

Cîmpeanu a făcut aceste declarații în contextul în care era întrebat despre câți elevi nu au acces la școala online și ce se întâmplă cu tabletele cumpărate de stat, despre care moderatorul emisiunii spunea că “nu au ajuns nici acum la copii”.

Câmpeanu a răspuns că “au cumpărat și consiliile județene și Ministerul Educației, și primăriile. De asta vă dau informații în premieră, mâine voi cere ca până pe data de 11 ianuarie să avem o radiografie reală corectă și completă a acestei situații în țară.

Pentru că se apropie finalul semestrului I și vă spun că vor fi foarte mulți copii care participă la procesul educațional și care nu vor putea avea mediile încheiate. Neavând mediile încheiate ei vor trece automat în grupul celor care se cheamă că au abandonat școala, deci această rată de abandon școlar care deja este foarte mare va fi puternic crescută.

E nevoie de acțiuni remediale, e nevoie să avem o situație exactă cu cei care nu au putut participa la procesul educațional, care nu au fost prezenți pur și simplu nici măcar online, și vom vedea ce trebuie făcut”.

Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) prevede că elevii care nu au situația încheiată la finalul semestrului I sunt amânați pentru semestrul următor, în cazul în care nu au suficiente note ca să le poată fi încheiată media.

Sunt declaraţi amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate definitiva situaţia şcolară la una sau la mai multe discipline de studiu/module din următoarele motive:

  • a) au absentat, motivat și nemotivat, la cel puţin 50% din numărul de ore de curs prevăzut într-un semestru la disciplinele/modulele respective.
  • b) au fost scutiţi de frecvenţă de către directorul unităţii de învăţământ în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural-artistice şi sportive, interne şi internaţionale, cantonamente şi pregătire specializată;
  • c) au beneficiat de bursă de studiu în străinătate, recunoscută de Ministerul Educaţiei și Cercetării;
  • d) au urmat studiile, pentru o perioadă determinată de timp, în alte ţări;
  • e) nu au un număr suficient de calificative/note, necesar pentru încheierea mediei/mediilor sau nu au calificativele/mediile semestriale ori anuale la disciplinele/modulele respective, consemnate în catalog de către cadrul didactic, din alte motive decât cele de mai sus, neimputabile personalului didactic de predare.

Elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi încheie situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la revenirea la şcoală.

  • (2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor prevăzuţi la alin. (1) se face pe baza calificativelor/notelor consemnate în rubrica semestrului I, datate la momentul evaluării.
  • (3) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al II-lea, a celor declaraţi amânaţi pe semestrul I care nu şi-au încheiat situaţia şcolară conform prevederilor alin. Anexa 43 (1) şi (2) sau a celor amânaţi anual se face înaintea sesiunii de corigenţe, într-o perioadă stabilită de consiliul de administraţie. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau două discipline/module de studiu în sesiunea de examene de încheiere a situaţiei şcolare a elevilor amânaţi, se pot prezenta la sesiunea de examene de corigenţe. Elevii declaraţi amânaţi anual din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I, care nu se prezintă în sesiunile de examinare sunt reînscrişi în clasa pentru care nu s-a încheiat situaţia şcolară”.

La nivelul sistemului românesc de învăţământ, elevii sunt declaraţi în abandon şcolar şi scoşi din evidenţele şcolare după trei ani de la renunţarea la frecventarea studiilor.

Foto: edu.ro


12 comments
  1. Peste 8…12 ani la “examenele vietii” o sa vorbim: aaaa… Asta e generatia covid… Nu ai ce face.
    Testati in ce stagiu este acum un elev de clasa intai… Care a invatat sa scrie…. A invatat sa scrie???? Cum?… Prin vamera web?
    Cine il tine de mana, sa il corecteze la scris?

  2. Radiografii….din nou ! S-au făcut aceste radiografii,se stie câte tablete sunt necesare.Dacă s-au cumpărat,de ce nu au ajuns la toți copii?Acum vreți alte radiografii pe care sa le primiți abea pe 11 ianuarie 2021,când atunci,măcar atunci,ar fi trebuit sa aibă toți copii tablete si acces la învățământul online.

  3. E o surpriză sa vedem astfel de greșeli la cineva care a mai fost ministru, unul destul de bun.
    Ori spune ce aude la partid, ori trebuie sa facă o sfeștanie la birou, poate a rămas pe acolo din ,,înțelepciunea” lui Anisie.
    Media neîncheiată nu e abandon.
    In sistem se numește SN ( situație neîncheiată).
    Mediile se încheie în semestrul următor, dacă vrea si elevul desigur!

  4. Nu e o problema sa învețe legile.Abia a fost numit ministru în acesta perioada dificila. Are timp sa învețe legile pana pe 11 ianuarie. Are și consilieri, nu asta e problema. Credeți că președintele României a învățat legile în timp scurt? Nu, dar nu a ieșit la iveala pentru ca nici în jurnalist nu a îndrăznit sa îl preseze în acest sens. Consilierii l-au sfătuit și ajutat.
    Problema este asaltul presei,care devine deja agasanta.
    Nici data începerii cursurilor nu poate fi stabilita pana nu se constata de catre epidemiologi stadiul pandemiei la noi în tara. În plus nici nu ar fi corect fata de sănătatea și chiar viata cadrelor didactice sa lucreze zilnic cu sute de elevi (dintre care unii posibil asimptomatici) înainte sa fie vaccinați.

    1. Să-și facă și profesorii treaba, să predea. Nu se numește școală online ci teme online, făcute degeaba. Cunosc “n” cazuri unde elevii au trimis temele la timp și nu au primit notă, apoi profesorii i-au sancționat la clasă, iar când elevii au precizat că toate temele au fost trimise s-au făcut că plouă. Reveniți-vă la normal!

  5. Eu am incredere ca educatia este pe maini bune! Stie ce are de facut, conditia este sa fie lasat sa faca! In universitatea in care lucreaza a facut multe lucruri bune!

  6. Atunci deschideți școlile odată. Ca acest învățământ online este o gluma proasta la care o sa plângem peste ani. Mie îmi este mai frica de urmările acestui învățământ cretin decât de Covid.

  7. Domnule ministru al Educației, un cadru didactic vă roagă frumos să vă faceți o radiografie asupra Legilor Educației! Într-adevăr, nu v-ați putut abate din drumul lungului traseu politic pentru a avea timp să vă însușiți aceste legi. Sunteți tată?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directorul școlii este cel responsabil pentru organizarea procesului de ambalare individuală a testelor de salivă, spune ministrul Educației. Despre cine împarte testele elevilor: Există diriginți, există învățători, există persoane desemnate în școli

„Fiecare școală are un director. Directorul este responsabil pentru managementul acelei școli. Va apela la colegi, cadre didactice, va apela la personal didactic și didactic auxiliar, personal nedidactic și, acolo…
Vezi articolul