„Scăderea notei la purtare este posibilă” pentru elevii care nu poartă masca la școală, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației

10.960 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com
Profesorii pot sancționa elevii care nu poartă masca la ore, prin scăderea notei la purtare, după cum a declarat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la digi24.ro: „Nu discutăm aici de exmatriculare, dar scăderea notei la purtare este posibilă”.

Întrebat ce face un profesor în situația când elevii nu vor să poarte masca, secretarul de stat a spus că „există un statut al elevului care stabilește niște reguli de sancțiune”.

Secretarul de stat Sorin Ion a mai precizat că „problema care se pune este cât de mult îi pasă unui copil de scăderea notei la purtare”.

  • Potrivit Ordinului comun al ministerelor Educației și Sănătății, elevii, profesorii, personalul auxiliar/nedidactic trebuie să poarte masca în permanență în interior, care să asigure acoperirea orificiilor nazale și a gurii.
Declarația completă, Sorin Ion:

Moderator: Vorbind de respectarea normelor epidemiologice în școli, profesorul este polițistul din clasă?

Sorin Ion: Nu, dar un rol are și profesorul, că e vorba până la urmă și de protecția lui.

Moderator: Vorbeam cu un profesor care îmi spunea că elevii de clasele a XI-a și a XII-a nu vor să poarte mască, pentru că nu vor. Ce poate face un profesor într-o astfel de situație?

Sorin Ion: Dacă nu respectă regulile, atunci copiii pot fi sancționați. Acum eu știu cât le pasă…

Moderator: Cum?

Sorin Ion: Există un statut al elevului care stabilește niște reguli de sancțiune.

Moderator: Poate fi dat afară din clasă? Poate fi scăzută nota la purtare? Care este soluția profesorului în această situație?

Sorin Ion: Din păcate sau din fericire, pentru că nu sunt adeptul sancțiunilor, nu discutăm aici de exmatriculare, dar scăderea notei la purtare este posibilă, este cea mai uzuală formă de sancțiune adresată copiilor. Problema care se pune este cât de mult îi pasă unui copil de scăderea notei la purtare.”

Declarațiile video, la minutul 36:45:

Ieri, părintele unui elev de la Şcoala „Ştefan Protopopescu” din Slatina a sesizat Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Olt, pentru că elevul a fost dat afară de la o oră de curs din cauză că purta masca de protecţie sub nas, potrivit Agerpres.

Secretarul de stat Sorin Ion a fost el însuși protagonistului unui episod de nerespectare a regulilor privind purtarea măștii în spațiu închis, la 30 august 2021.

Foto: ISJ Iași

Acesta a apărut fără mască alături de șefa Inspectoratului Școlar Iași, Luciana Antoci, în mai multe ședințe care au avut loc în săli închise, la interior, într-o serie de fotografii publicate pe pagina de Facebook de Inspectoratul Școlar Județean Iași.

În replică, Ministrul Educației a spus că „Domnul subsecretar de stat întotdeauna respectă regulile și sunt convins că nu le-a încălcat”. Incidentul nu a generat nicio urmare din partea autorităților.

Citește pe larg articolele relevante, proceduri din ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății pentru anul școlar 2021-2022, noutățile, precizările și recomandările din ultima lună.

17 comentarii
  1. Incompetența a atins cote paroxistice in ministerul Educației.

    Bun, presupunem prin absurd că i se scade nota la purtare cu 1 punct.

    Apoi elevul nu mai poartă deloc mască spunând ca a fost deja sancționat pt abatere.(care în fapt nu e stipulată nicăieri ca fiind abatere)

    (Toate O.M. conțin cuvinte precum:
    Se propune, se recomanda, se poate opta pentru …
    cu alte cuvinte din punct de vedere legislativ vorbe goale egale cu zero.)

    I se scade din nou nota la purtare la o nouă ,,abatere”?
    Dacă da, până când?
    Până ajunge la nota 5 și rămâne repetent?

    Așteptăm următoarea declarație, cea in care vă dați DEMISIA.

  2. Ce frumos!
    Iar vă spălați pe mâini și transferați răspunderea către profesori, fără a le oferi si instrumente legale de intervenție.

    DEMISIA!

  3. >> Problema care se pune este cât de mult îi pasă unui copil de scăderea notei la purtare.
    Genial individul asta :)).

  4. E aproape hilar că cei care urmează școala generală sau cei care au urmat-o habar nu preau au habar de ce înseamnă și care este rolul alveolelor pulmonare, principalul targhet al virusului. Ca să ai o înțelegere rudimentară – dar corectă – a bolii ai nevoie de niște date care țin de cultura generală, ca să nu faci confuzie între infecție (localizarea și multiplicarea virusului în zona gâtului) și forma gravă (pătrunderea virusului în plămâni).
    Elevii ar purta garantat mască dacă ar înțelege cum funcționează acest virus, al cărui acronim – S.A.R.S. – înseamnă SINDROM RESPIRATOR ACUT SEVER.
    Adică, dacă nu ești vaccinat, șansele să-ți pape plămânii sunt imense.

    1. Tu vorbesti de alveole babuinilor astora care cred ca vaccinul e un cip? Normal ca habar n-au. Anatomia si fiziologia corpului omenesco faceam in clasa a opta. Dar majoritatea babuinilor indoctrinati pe Fb nu au 8 clase.

      1. Ai dreptate, vaccinul nu are cip. Dar are aromă de mici… Trei mici și o bere. Pentru toți “intelectualii” vaccinați din România!

    2. In familia mea 8 persoane am facut covid asta vara si nu ne-a papat nimeni alveolele. Febra, oboseala, dureri in gat si cam atat. Varste de la 1 an la 69. Mai usor cu exagerarile!

  5. Politicienii care schimba legile dupa cum ii ajuta pe ei sa-si impuna autoritatea trebuie demisi. In ce tara din lume s-a pus un prag pentru a nu fi atins si cand a fost atins este eliminat?

    1. Profesorul poarta masca 8 ore pana ii intra puful in plaman, pana simte ca o caramida in piept, pana ii curg mucii de condens si pana ii da sangele dupa ureche si bubele pe obraji. M-A-R-SH!!!

  6. Elevul e “stapanul” nostru. Face ce vrea ca acesta e “dreptul lui”.
    Oare colegii de clasa nu au dreptul sa fie protejati ?
    Dar , nelegat de covid, apropo de elevii cu probleme care au “drepturi ” , ceilalti elevi din clasa , care sunt OK, n-au dreptul sa invete pentru ca in clasa e un agitat care deranjeaza orele si are “drepturi” ?
    Pana cand o sa mai continuam sa acceptam astfel de “compromisuri” in invatamant.
    Azi , de exemplu, am avut o ora de la 8 la 8 50. La ora 8 am avut 7 elevi din 30 in clasa si au continuat sa soseasca pana la 8 45. Iar unui dintre ei care-si cunoaste “drepturile” a facut tambalau de cand a sosit. Nu are caiet, nu are cu ce scrie, dar are telefon scump, pe care pune muzica in timpul orei, vorbeste la propriul la telefon in ora mea, etc.. si asa face la toate orele. Basca nu foloseste masca decat 2-3 minute dupa ce i se atrage atentia. Si asa cum un mar stricat distruge o lada intreaga, are si colegi care-i calca pe urme, deocamdata in ce priveste masca si caietele.
    Pacat de colegii ceilalti din clasa, ale caror “drepturi” la educatie si sanatate sunt calcate in picioare de astfel de turbulenti.
    N-ai ce le face, in clasele primare nu exista repetenti, nu-i putem exmatricula pana in clasa a 10-a, pacat de ceilalti care doresc sa invete, dar nu sunt lasati.

  7. Imi spuneti si mie, domnule ministru, cum trebuie procedat, pe pasi, Astfel incat elevul X pe care il doare in cur de ce ii spune profesorul la clasa sa poarte masca? Profesorul, prin statutul elevului, nu are voie nici macar sa ii faca observatie verbala in fata clasei, ca ii lezeaza demnitatea. V-ati batut joc de regulamentele scolare si de statutul cadrului didactic, punand elevii intro pozitie pe care nu trebuie sa o aiba! Elevii trebuie educati si apoi instruiti! Componenta de educatie ati ras-o si va mirati ca nu le mai pasa de nimic! Invatamantul preuniversitar functioneaza pe un model creat de politruci carora nu le-a placut cartea, nu de experti in educatie! De fapt expertii au fost trimisi la plimbare! Profesorii sunt tinuti in stadiu de paznici, dar nici macar nu au voie sa spuna lucrurilor pe nume in fata mariilor lor sale elevuii! Invatamantul preuniversitar din Romania este mult mai prost organizat si mai putin respectat fata de cum era pe timpul lui Ceausescu! Varfurile nu sunt roadele sistemului, ci ale unor parinti si profesori/meditatori dedicati! Varfurile vor pleca si noi vom ramane ce suntem: tara Vulpitei, a smecherilor si a politrucilor cu scoli de doi bani!

  8. Au introdus în Statutul Elevilor obligativitatea măștii? Nu cred. Vorbește pe lângă subiect, nici nu a citit Statutul Elevilor, care este redactat înainte de pandemie. Există o procedură cu mai mulți pași pentru scăderea notei la purtare, care trece obligatoriu pe la diriginte. Niciun diriginte normal la cap nu scade nota la purtare pentru nepurtarea măștii, mai ales că nu are bază legală pentru așa ceva.

  9. Dar dacă nu mergem la școală juma’ de clasa, fiindcă ordinul vostru e criminal? Ne exmatriculați pe toți? Azi în toată România au mers jumate din clase în urma ordinului vostru dat de oeri. A fost fost știre la Digi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Funeriu, către rectori, după clasificarea care scutură universitățile românești: Nu i-am văzut oprind pierderea celor buni care pleacă pentru că în România nu au loc de rubedenii, amante sau de mediocri

“Lumea avansează înspre excelență, iar noi stăm”, avertizează Daniel Funeriu, fost ministru al Educației. Într-o analiză pentru Edupedu.ro pe marginea scăderii dramatice înregistrate de învățământul superior din România în clasamentul…
Vezi articolul

Ministrul francez al Educației condamnă cyberbullying-ul și fenomenul pornit pe TikTok împotriva elevilor de clasa a VI-a născuți în 2010. Jean – Michel Blanquer: Este complet prostesc, este împotriva valorilor noastre. Ceea ce va conta sunt valorile fraternității și nu prostia!

Copiii din Franța născuți în anul 2010 (cei de 10-11 ani) sunt, zilele acestea, victimele unui fenomen de cyberbullying: haștagul “#anti2010” de pe rețeaua de socializare și videoclipuri scurte TikTok…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre plata orelor remediale din programul Școala după școală: Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe / Procesul de verificare, extrem de lent, inadvertențele, de ordinul sutelor de mii

Au fost făcute plăți integrale către patru județe, parțiale către alte 10 județe, iar procesul de verificare a documentelor de raportare este „extrem de lent” și inadvertenţele ar fi de…
Vezi articolul