Școala Altfel – Ce activități vor elevii în săptămâna altfel: proiecții de film, educație sexuală, educație juridică

Școala Altfel cu idei de activități din partea copiilor. Elevii din Timiș au realizat un Ghid de bune practici în implementarea programului Școala Altfel. Sub titlul “100% perspectiva elevilor”, copiii au spus ce vor să facă la Școala Altfel: proiecții de film, workshop-uri de educație sexuală, dezbateri și ateliere de educație juridică.

Consiliul Județean al Elevilor Timiș a realizat un ghid de implementare a programului național Școala Altfel, bazat pe recomandările elevilor. “În urma unei analize temeinice asupra Metodologiei de organizare a programului național Școala Altfel, aprobată prin OMENCȘ nr. 5034/29.08.2016, am putut observa care sunt pilonii pe care se întemeiază acest program, devenit deja o tradiție în mediul educațional”, spun tinerii.

Raport prezintă perspectiva a peste 400 de elevi înregistrați într-o unitate de învățământ preuniversitar din județul Timiș, precizează elevii.

Ce altfel de activități vor elevii în Școala Altfel?

La întrebarea ,,Ce altfel de activități ai vrea să se desfășoare în școala ta, în săptămâna Școala Altfel?”, elevii au răspuns următoarele:

  • 33,9% au optat pentru proiecții de film
  • 19,3% au vrut workshop-uri de educație sexuală
  • 14,9% au vrut dezbateri
  • 13,2% au vrut ateliere de educație juridică
  • 8% au vrut activități de ecologizare

Ce fac elevii în Școala Altfel?

Cei mai mulți elevi au răspuns că participă la activitățile din școală. Însă 12% au declarat că iau parte la aceste acțiuni doar “rareori”, iar 9% au spus că stau acasă.

Recomandările elevilor din Timiș:
  • Manualul de educație juridică al judecătorului Cristi Danileț, materialele video realizate de Sexul vs. Barza (educație sexuală), atelierele de educație financiară Școala de Bani (BCR), Constituția ilustrată pentru copii (Funky Citizens), documentarele One World Romania, Ghidul Ilustrat al Elevului) sunt doar câteva dintre resursele care pot fi utilizate pentru crearea unor proiecte de interes pentru elevi”, recomandă tinerii.
  • implementarea unor mecanisme prin care fiecare elev să fie consultat, precum sondaje online, chestionare aplicate în clase și dezbateri
  • crearea unor parteneriate cu organizații care să le prezinte elevilor beneficiile voluntariatului, dar și să realizeze workshop-uri pe teme precum cetățenia activă și nevoia de implicare civică
Elevii avertizează că există două piedici în desfășurarea programului:
  • concepția că Școala Altfel este “o prelungire a vacanței”,
  • practica de a recupera orele pierdute la clasă

Activitatea cel mai des întâlnită este excursia cu clasa în diverse orașe din România. “Recomandăm ca aceste vizite să fie realizate în baza unui sondaj la care elevii să se implice, să desemneze ei înșiși destinații care le trezesc dorința de cunoaștere, iar obiectivul turistic să fie ales într-un mod democratic”, se arată în raport.

Tot în cadrul acestei săptămâni, școlile organizează întreceri sportive și activități cu caracter practic.

Elevii trag un semnal de alarmă cu privire la situația din Liceul Teoretic Iulia Hașdeu din Lugoj. Elevii respondenți “au menționat faptul că, în școala lor, astfel de activități nu le sunt cunoscute elevilor din ciclul liceal, devenind deja o tradiție ca în săptămâna dedicată programului, elevii să susțină simulări pentru examenul de Bacalaureat”, se arată în raport.

Tinerii spun că 36,8% dintre elevii respondenți au declarat că nu și-au spus niciodată părerea cu privire la activitățile implementate, iar 40,7% dintre elevi au afirmat că organizatorii activităților nu au ținut cont de părerea lor, atunci când și-au exprimat-o.

Descarcă de aici Raportul integral realizat de elevii din Timiș

 

Foto: Pexels.com

 

1 comentariu
  1. Pingback: Şcoala ALTFEL
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Universitatea din București: Cazul lectorului Aurel Jean Andrei, condamnat cu suspendare în dosarul retrocedărilor fictive, va fi luat în discuție de Senatul Universității

Senatul Universității din București va lua în discuție cazul lectorului Aurel-Jean Andrei, care a fost condamnat la 2 ani cu suspendare în dosarul retrocedărilor fictive din Constanța, a anunțat Universitatea din București, într-un…
Vezi articolul