Școala Altfel – Ce activități vor elevii în săptămâna altfel: proiecții de film, educație sexuală, educație juridică

9.379 de vizualizări
Activitati Scoala Altfel
Tabere, excursii, Scoala Altfel – ce pot face elevii. Foto: Pexels.com
Școala Altfel cu idei de activități din partea copiilor. Elevii din Timiș au realizat un Ghid de bune practici în implementarea programului Școala Altfel. Sub titlul “100% perspectiva elevilor”, copiii au spus ce vor să facă la Școala Altfel: proiecții de film, workshop-uri de educație sexuală, dezbateri și ateliere de educație juridică.

Consiliul Județean al Elevilor Timiș a realizat un ghid de implementare a programului național Școala Altfel, bazat pe recomandările elevilor. “În urma unei analize temeinice asupra Metodologiei de organizare a programului național Școala Altfel, aprobată prin OMENCȘ nr. 5034/29.08.2016, am putut observa care sunt pilonii pe care se întemeiază acest program, devenit deja o tradiție în mediul educațional”, spun tinerii.

Raport prezintă perspectiva a peste 400 de elevi înregistrați într-o unitate de învățământ preuniversitar din județul Timiș, precizează elevii.

Ce altfel de activități vor elevii în Școala Altfel?

La întrebarea ,,Ce altfel de activități ai vrea să se desfășoare în școala ta, în săptămâna Școala Altfel?”, elevii au răspuns următoarele:

  • 33,9% au optat pentru proiecții de film
  • 19,3% au vrut workshop-uri de educație sexuală
  • 14,9% au vrut dezbateri
  • 13,2% au vrut ateliere de educație juridică
  • 8% au vrut activități de ecologizare

Ce fac elevii în Școala Altfel?

Cei mai mulți elevi au răspuns că participă la activitățile din școală. Însă 12% au declarat că iau parte la aceste acțiuni doar “rareori”, iar 9% au spus că stau acasă.

Recomandările elevilor din Timiș:

  • Manualul de educație juridică al judecătorului Cristi Danileț, materialele video realizate de Sexul vs. Barza (educație sexuală), atelierele de educație financiară Școala de Bani (BCR), Constituția ilustrată pentru copii (Funky Citizens), documentarele One World Romania, Ghidul Ilustrat al Elevului) sunt doar câteva dintre resursele care pot fi utilizate pentru crearea unor proiecte de interes pentru elevi”, recomandă tinerii.
  • implementarea unor mecanisme prin care fiecare elev să fie consultat, precum sondaje online, chestionare aplicate în clase și dezbateri
  • crearea unor parteneriate cu organizații care să le prezinte elevilor beneficiile voluntariatului, dar și să realizeze workshop-uri pe teme precum cetățenia activă și nevoia de implicare civică
Elevii avertizează că există două piedici în desfășurarea programului:
  • concepția că Școala Altfel este “o prelungire a vacanței”,
  • practica de a recupera orele pierdute la clasă

Activitatea cel mai des întâlnită este excursia cu clasa în diverse orașe din România. “Recomandăm ca aceste vizite să fie realizate în baza unui sondaj la care elevii să se implice, să desemneze ei înșiși destinații care le trezesc dorința de cunoaștere, iar obiectivul turistic să fie ales într-un mod democratic”, se arată în raport.

Tot în cadrul acestei săptămâni, școlile organizează întreceri sportive și activități cu caracter practic.

Elevii trag un semnal de alarmă cu privire la situația din Liceul Teoretic Iulia Hașdeu din Lugoj. Elevii respondenți “au menționat faptul că, în școala lor, astfel de activități nu le sunt cunoscute elevilor din ciclul liceal, devenind deja o tradiție ca în săptămâna dedicată programului, elevii să susțină simulări pentru examenul de Bacalaureat”, se arată în raport.

Tinerii spun că 36,8% dintre elevii respondenți au declarat că nu și-au spus niciodată părerea cu privire la activitățile implementate, iar 40,7% dintre elevi au afirmat că organizatorii activităților nu au ținut cont de părerea lor, atunci când și-au exprimat-o.

Descarcă de aici Raportul integral realizat de elevii din Timiș

 

Foto: Pexels.com

 


1 comment
  1. Pingback: Şcoala ALTFEL
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisarul european pentru cercetare și inovare, Mariya Gabriel, a fost în vizită la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială / Sâmbătă, comisarul se întâlnește cu profesori ai Universității Babeș-Bolyai

Comisarul european pentru Educație, Mariya Gabriel, se află în vizită în România până sâmbătă. Vineri s-a întâlnit cu ministrul Cercetării, inovării și digitalizării, Sebastian Burduja și au vizitat împreună Institutul…
Vezi articolul

OFICIAL Neregulile descoperite în cazul inspectoarei șefe de la Dâmbovița, trimise la parchet de Ministerul Educației. Ileana Nicolaescu a fost schimbată din funcție după ce a fost președinte de comisie județeană de Bac și evaluator pentru două discipline, din care pentru una nu avea specializare

Un raport venit în urma controlului Ministerului Educației la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dâmbovița, despre neregulile găsite în cazul inspectoarei generale Ileana Nicolaescu, a fost înaintat Parchetului de către Minister,…
Vezi articolul

OFICIAL Situațiile excepționale pentru care școlile pot solicita suplimentarea sau diminuarea numărului de elevi dintr-o clasă / Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu

Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu,…
Vezi articolul

Profesor anonim. Completarea și validarea dosarelor pentru definitivat: Umilința continuă, cel puțin pentru o parte dintre cadrele didactice care au beneficiat de „depunerea formularelor online la etajul doi”

Într-o societate dezvoltată, liderii coordonează și pun umărul la schimbare, stimulează gândirea critică și descentralizează cât mai mult cu putință. În România, în multe momente, mentalitatea celor care descurajează orice…
Vezi articolul