Școala online “este un dezastru”, spune ministrul Sorin Cîmpeanu – “cuvinte grele” folosite și de PSD pentru a critica performanța guvernului actual în educație

3.719 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, a calificat, duminică seară, experiența școlii online drept un “dezastru”. Oficialul și-a exprimat în mod constant, de la începutul mandatului său, nemulțumirea față de predarea online și față de rezultatele acesteia. Dar, pentru a susține predarea față în față în noul an școlar, el apelează acum la termenul “dezastru” – folosit inclusiv de PSD pentru a critica prestația guvernului actual în materie de educație.

El a spus, într-un interviu acordat B1 TV, că educația online adecvată nu se poate face fără conectivitate, echipamente și cunoștințe de predare online în cazul profesorilor, “lucruri care au lipsit”. “Povestea cu școala online”, a spus el, “nu a ieșit și trebuie să avem curajul să spunem acest lucru”.

Ministrul Educației, la B1 TV:

Sorin Cîmpeanu: “Educația online se poate face doar acolo unde există conectivitate, acolo unde există echipamente și acolo unde există savoir-faire, unde existe acea știință de predare online din partea cadrelor didactice. Lucruri care au lipsit, unele într-o mică măsură, altele într-o foarte mare măsură. Eu cred că, pe parcursul acestei perioade de online, aproape toţi elevii au avut de pierdut. Din perspectivă educaţională, este un dezastru.”

Realizator: “Sunt cuvinte grele. Deci nu a ieșit povestea cu școala online…

Sorin Cîmpeanu: “Nu, din păcate nu a ieșit şi trebuie să avem curajul să spunem acest lucru. Mai avem şi altfel de pierderi, în afară de cele educaţionale: tulburări socio-comportamentale, emoţionale, multiplicarea unor situaţi de violenţă în şcoli. Există foarte multe consecinţe, nu doar educaţionale, în lipsa socializării.”

“Dezastru” este un termen folosit și de PSD, încă din iarna acestui an, pentru a critica performanța guvernului liberal în educație, în condiții de pandemie. Principalul partid de opoziție afirma, în ianuarie a.c.:

  • “Ministrul Educaţiei recunoaşte eşecul catastrofal al guvernării liberale din 2020 în domeniul învăţământului! Cu sute de mii de copii fără acces la internet şi fără tablete, şcoala online este un dezastru.”

Declarațiile de duminică seară ale ministrului Sorin Cîmpeanu – de la min. 10.55 în înregistrarea de mai jos:

Foto: 177536967 © MadhourseDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


  1. O concluzie este clara dupa ce citesti comentariile sunt doi vinovati pentru dezastrul din invațământ ,elevii si părinții lor.Elevii și părintii ca nu depun efortul de a învata singuri acasa .

    1. Ai inteles gresit, sistemul de educatie a fost lasat sa se descurce cum poate. Vinovatii sunt guvernatii, acum incearca sa arate cu degetul catre altii.
      Cine a inchis scoli fara sa aiba elevii acces la internet si bani sa isi cumpere tablete si laptop-uri?
      Cine a trimis profesorii in online fara sa le dea laptop-uri?
      Cine a lasat anumiti profesori in online daca au vazut ca nu se descurca dupa jumatate de an?
      Cine a inchis scoli fara sa se faca testare?
      Cine a zis ca toti elevii din medii sarace vor abea tablete la 1 septembrie?
      Unde in lume au fost inchise scoli mai mult ca in Romania?

    2. Ați înțeles aproape corect in proporție de 90%. De fapt vinovatul il reprezintă din păcate doar elevii care efectiv nu depun un efort suficient acasă pentru a înțelege si pentru a învăța ceea ce li s-a predat la școală. Nu parintii trebuie sa invete in locul copiilor. Scoala este doar pentru copii. Sa încerc sa fiu mai clar. Sunt profesor de matematica insa nu vreau sa fac pe deșteptul deștepților deoarece nu este cazul. Chiar daca de mic mi-a plăcut matematica, oricât de rușinos ar parea, trebuie sa recunosc ca atunci când eram prin clasa a șasea, chiar si cea mai simpla problema de geometrie o rezolvam cam intr-o ora. Deci daca la tema aveam trei probleme de geometrie, asta însemna ca pentru a-mi face tema îmi trebuiau trei ore. Plus timpul necesar pentru a-mi face si celelalte teme. Efectiv stăteam cu problema aia de geometrie in fata si efectiv nu-mi venea nicio idee pentru a o rezolva. Pur si simplu întorceam figura aia pe toate fetele si cam după o ora, se producea miracolul. Se aprindea beculetul să-mi venea ideea salvatoare. Apoi scriam in doua minute rezolvarea in caiet si treceam la problema următoare. Din nou o ora de chin după care iar îmi venea ideea de o mie de puncte si scriam rezolvarea in doua minute. Apoi inca o ora pentru ultima problema. Si tot așa, zi după zi, an după an, am început sa vad rezolvările problemelor in treizeci de minute, in 10 minute, in 5 minute. Acum rezolv problemele instantaneu. Aici voiam sa ajung. Despre asta este de fapt vorba. Despre învățatul de unul singur acasă cu caietul in fata. Pur si simplu așa se invata orice. Trebuie să-ți storci efectiv singur creierul pana reușești. Pe atunci nu se făceau meditații. Nici nu știam prea bine ce înseamnă si daca auzeam ca vreun copil făcea totuși meditatii, acest lucru era considerat un lucru de rușine, cam la fel cum in zilele noastre auzim ca o fata de 11 ani a devenit mama. In prezent sunt si eu la randul meu profesor si constat cu tristețe ca elevii din zilele noastre nici nu-și mai bat capul cu temele. Daca problema nu iese in doua minute, închid caietul si spun ca tema e prea grea. In felul acesta, nimeni nu realizează nimic in viață. Sincer. Îmi pare rău dar acesta este adevărul . . .

  2. Ministrul insusi este un habarnist care e orice altceva decat un manager al ministerului. Adica individul e nemultumit ca profesorii au facut on-line pe buzunarul propriu, au invatat sa desfasoare actul didactic fiind autodidacti si acum n*simt*tul dupa ce a avut totul gratis din partea profesorilor ii arata cu degetul. Sindicatele ar trebui sa dea in judecata ministerul si ministrul pentru asta, pe ministru pentru defaimare si rele practici. Tovarase ministru, ati ,,uitat” sa aplicati legea de marirea salariilor. Cine incalca legea se numeste infr*ct*r .

  3. E o aberație ce zice! Inloc sa își păstreze puținele minți pe care le are, ca vin alegerile în partid, el le pierde de tot! Asa tâmpenie, mai rar! Școala online a fost considerata dezastru doar de cei care oricum, nici la școală fizica nu învățau și nu își dădeau interesul. Și de cei care vad școala ca pe un loc gratuit unde pot scăpa câteva ore de proprii copii. E groaznic ca exista astfel de părinți. Care vor sa scape de proprii copii. Ca ii deranjează din relaxare și postare pe Facebook. Sa ai copii presupune niște sacrificii. Sa ii asculți, sa te joci cu ei, sa le citești, sa le explici, sa ii înveți, sa ii bagi în seama. Dacă nu ești instare de toate acestea, ia-ți un câine. Pe care sa îl dresezi sa îți impresioneze prietenii în weekend și apoi sa îl poți lăsa în știrea lui în curte. Copiii nu sunt accesorii. Multe mame nu știu asta, iar după câtva timp se satura de copii și pândesc apoi unde sa ii plaseze pana seara la culcare, dacă se poate.

  4. E o jignire la adresa profesorilor si elevilor care au muncit din rasputeri ca sa mentina sau chiar sa depaseasca nivelul de calitate al actului educativ fata-in-fata, si au fost destui. Descalificant pentru dl. ministru sa faca judecati de valoare fara acoperire, dupa ce toata vara a stat degeaba.

  5. Școala online a inceput de un an și jumătate. In acest timp dacă se dorea se puteau dota toți profesorii și învățătorii cu dispozitive standardizate, se puteau face cursuri pentru aceștia, se putea face o platformă de resurse educaționale la nivel național! Nu s-au vrut. S-au făcut loopinguri politice amețitoare, alba-neagra cu viitorul acestei țări! Se dorește să se continue la fel! Ce nu e absolut clar și controlabil este o jonglerie pentru politicieni și cei care i-au pus sa ii reprezinte!
    In plus, sindicatele în învățământ nu exista, nu își reprezintă oamenii de la care iau cotizații! Nu vad scandal pe nemarirea salariilor, iar batista pe țambal referitor la cheltuielile personale ale profesorilor pentru școala online a inceput sa se umple de praf!

  6. Nu este deloc „un dezastru”, adică nu se poate generaliza. Dezastruos este modul în care e privită școala. Am avut studenți care participau la orele online din pat, în pijama și oricum nu erau atenți, că se uitau pe Netflix… Și la orele față în față mulți doar plimbă caietele de acasă la școală și invers. Atât și nimic mai mult. Dacă vrei să înveți, înveți oriunde și în orice condiții. Până acum omenirea nu a avut oameni învățați? Și ce condiții au avut? Hai să luăm un exemplu mai recent: în timpul lui Ceaușescu învățam îmbrăcați în paltoane, cu căciuli și mănuși, atât în clasă, cât și acasă. De părinții și bunicii noștri care au făcut școală în timp de război ce să mai zic!? Dar dacă vrei să te plângi și nu depui un minim efort… poți da vina pe școala on-line. Învățarea implică (oriunde și oricând) efort personal. Ministerul trebuia să se ocupe de pregătirea profesorilor, de existența tabletelor/laptopurilor/conexiunii internet etc. și de verificarea susținerii acestor ore după toate regulile predării online. Ceea ce NU a făcut. În schimb, dă vina pe școala online, așa, în general…

  7. Vin de la cumparaturi, mi-am cumparat casti cu microfon. Anul trecut am cumparat laptop si tableta grafica! Pe banii mei, din salariul nemajorat conform legilor de la preluarea guvernarii, ca de, profesorii sunt ~apostoli~ si se intretin, ei si familiile lor, cu aer (necomprimat).
    Mi s-a luat. Imi iubesc elevii si meseria, dar cei care ne conduc vor o ~Romanie Educata~ doar pe hartie! Educatia inseamna investitii (pe bune) si respect (inclusiv prin salarizare) pentru dascali!

  8. Nu școala on – line este un dezastru. Din păcate, îmi pare rău sa o spun, dezastruoasa este mentalitatea pe care cei mai multi elevi si chiar o buna parte din părinți, o au fata de învățământ in general si fata de “școala on -line” in special. Știți ca aproape 80℅ din elevi considera ca aproape nimic din ceea ce se preda la școală nu este de folos in viață ? Din păcate am observat ca in ultimul timp chiar si o buna parte din “specialiștii in educație” au ajuns sa fie de aceeași părere. Este total eronat. Aproape tot ce se face in școală folosește la ceva in viață. Cea mai blamata este matematica. Hai sa analizam puțin. Aproape toate meseriile se bazează pe matematica. In afara de medici, sportivi, lingviști, istorici si cei din agențiile de turism, toți ceilalți au nevoie de matematica. Pana si școlile profesionale încep sa fie extrem de specializate si au nevoie de matematica. Ma refer bineînțeles la noile profile de viitor care au apărut, cum este școala profesionala de operatori roboti industriali. Repet inca o data. Este școala profesionala. Nu liceu, nu facultate. Ne plângem ca Universitatea Politehnica București nu este in topul facultăților alaturi de M.I.T dar subiectele care se dau la admitere sunt ridicol de ușoare. Tinerii ingineri romani nu o sa mai fie in stare in vecii vecilor sa proiecteze si sa construiască o hidrocentrala ca cea de la Porțile de fier sau un baraj cum este cel de la Vidraru. Știți ca aceste obiective au fost proiectate si realizate 100% de ingineri romani ? Sunt profesor de matematica si in timpul scolii on – line am avut neplăcută surpriza sa constat ca unii din elevii mei in loc sa fie atenți la ceea ce explicam, se uitau la emisiunea “Ce spun romanii”. Sau la unii colegi profesori, elevii erau mai preocupați cum sa le viruseze si cum sa le blocheze laptopurile pentru ca acești profesori sa nu-și poată tina ora ! Ma bucur si chiar ma mir ca eu am scăpat de acest tratament. Am înțeles ca in alte tari, elevii sunt mult mai conștienți de importanta scolii si ca sunt extrem de interesați de ceea ce se preda in școală. Am înțeles ca se poate ajunge chiar la procese intentate școlilor de către părinți, daca școlile nu-și fac treaba cum trebuie si nu-i invata cum trebuie pe copii. Oare cate sute de ani mai trebuie sa treacă pentru ca sa ajungem si noi la acest nivel ?

  9. Domnul Campeanu sunteti un iresponsabil! Urmariti bataia dejoc a elevilor din scoli si vedeti care e realitatea!! Eu ca prifesor am avut mai mult randament in scoala online decat cea fizica. Nu mai spuneti ineptii daca nu stiti!! Am muncit in scoala online cat in toata cariera mea, stat cu ochii non stop in calculator, am predat si la scoala fizica si apoi veneam acasa sa le dau si lectii online la 2-3 elevi care ramaneau acasa. Niciun ban in plus, niciun laptop nu am primit, niciun cent! Am cumparat tableta grafica, placa de baza, camera web, curent consumat si disponibilitate non stop. Nu va mai bateti joc de noi ca nu suntem prostii dumneavoastra. Dezastru este 8nvatamantul acesta libertin si diletant pe care il promovati dumneavoastra. Habar nu aveti ce vorbiti, habar nu aveti ce dezastru este in invatamant, cat de putin se mai invata azi in scoli. Nu mai vorbiti, taceti mai bine!!

  10. Scoala in general este un dezastru. Cand directorii interfereaza cu evaluarea elevilor prin presiuni la adresa cadrului didactic, obligand profesorii sa dea doar note de 9 si 10 elevilor de gimnaziu, nu se poate sa evolueze in bine invatamantul. Cand parintii vad in scoala doar o cresa unde sa isi lase odraslele, sa scape de ele cateva ore, neimplicandu-se mai mult de cateva minute in restul timpului in a-si motiva copiii sa-si faca temele si a le insufla respectul fata de scoala si profesori, nu se poate sa avem prea multe elite peste 10-20 de ani. domnul Campeanu ar fi bine sa mai faca si niste vizite fulger supriza prin inspectorate sa vada cu ochii lui smecheriile si mafia din aceste institutii! Prin ISJ-uri ar gasi inspectorii fumand picior peste picior in birourile lor, discutii despre spagi, influente si rezolvari contra cost a posturilor. Dar nu va face asa ceva, deoarece majoritatea ISJ-urilor sunt conduse de membrii marcanti PNL.

  11. Cum sa nu fie dezastru daca ati inchis scoli in mediu rural fara sa aiba acces la internet si la dispozitive. Ati bagat sate si comune in carantina pentru 10 cazuri, in loc sa testati contactii directi. Ati lasat profesorii sa predea pe dispozitivele lor, fara licente software. Ati bagat spaima in parinti ca elevii se imbolnavesc la scoala. Normal ca scoala online a fost un dezastru dar voi ati creat si gestionat acest haos.

  12. Fara o retea de autobuze scolare, elevii vor cadea pe capete victime tulpinii Delta a coronavirusului.
    Amicul vostru, Nicusor Dan, in loc sa extindă reteaua pilot de aitobuze scolare infiintata de Firea, a desfiintat-o(din ura față de Firea, fara sa ii pese de elevi).
    Din moment ce “pentru egalitate de șanse”, parintii elevilor cu CES ii pot inscrie pe copiii lor la oroce scoala, cu atat mai mult, orice parinte isi poate inscrie copilul la orice scoala, din acelasi motiv, altfel s-ar numi discriminare.
    Asa ca ministrul Campeanu sa nu vorbească de obligatovitatea scolii face to face (daca se extinde tulpina Delta) in lipsa unei retele de autobuze scolare in orasele cu mijloace aglomerate de transport in comun(in primul rand Bucurestiul).

  13. Pentru elevii care chiar învață si pentru parintii lor, nu conteaza ca scoala este online sau face to face. Pentru elevii care nu au drag de invatatura, si pentru parintii acestora, atat scoala online, cat si scoala face to face sunt dezaatru.
    Cat despre incapatanarea domnului Campeanu de a disconsidera scoala online, are explicatii multiple.
    Principala explicație este solidaritatea dumnealui cu parintii care prefera sa mearga la serviciiu decat sa ramana acasa si sa isi siporte proprii copii obositori de varsta pana la 12 ani.
    De fapt solidarotatea dumnealui este in primul rand cu primul ministru Câtu, care ofteaza ușurat sa nu ii plateasca. Pe acesti parinti sa isi tina copiii acasa pentru scoala online..
    Din acest motiv elevii au avut ultima vacanta de primavara anormal de prelungita.

  14. Si? Ce a facut acest domn? Este continuu preocupat de propria imagine, la fel ca predecesoarea d-lui. Anisie macar s-a facut ca taie niste hartii.

    In rest, aceiasi situatie. In lipsa Fikusului ar fi facut complet praf povestea cu plagiatele. Ar fi putut sa faca o poveste de succes selectarea directorilor, ar fi putut finaliza programele si manualele pentru liceu, ar fi putut scada numarul de elevi dintr-o clasa, ar fi putut sa schimbe sau macar sa imbunatateasca sistemul de formare initiala si continua pentru profesori.

    Nu a facut decat gargara la TV. Asta este povestea unui adevarat succes :)).

    >> “savoir-faire”
    Pe romaneste ii zice know-how, la fel ca in engleza, pronuntat nău-hau :).

  15. Dacă vrei sa înveți, inveti în orice condiții. Asta este o scuza deplorabila, de 30 de ani v-ați bătut joc de învățământ. Rusine sa va fie.

  16. Școala de 25 ani este un dezastru.Discipline multe inutile,ore multe pentru elevi,programă încarcată,profesori slab pregatiti ,superficiali,neimplicati si platiti la fel indiferent de activitate.Invatamăntul superior este cireașa dupa tort,doctoranzii,specialistii si intelectualii cu diplome au îmbolnăvit tot.

    1. Cireasa sta PE tort, nu DUPA tort, sfertodocto care esti sfertodocta, dar iti permiti sa-ti dai cu parerea ca eu, profesorul sunt slab pregatit. Slab pregatit de ce? Care este masura nepregatirii mele, profesorul? Cum cuantifici valoarea unui profesor? Profesorul nu e strungar sa faca piese la strung. Lucreaza cu MATERIALUL CLIENTULUI. Astia sunt copiii vostri lasati de izbeliste, astea va sunt loazele. Cum nu poti face din rahat bici sa pocneasca, nici eu, profesorul, nu pot prelua un zero barat si sa fac din el olimpic. Cu cine sa faci matrici, integrale, puteri, teoreme, cand nivelul de primar ramane la stadiul: nu stiu sa socot, nu stiu inmultirea. De ce? Pentru ca sunt tamp, lenes, dezinteresat si ministerul ma sprijina in prostia mea(vezi obligativitatea de a nu se lasa repetenti la ciclul primar). Asa ca lasa deoparte frustrarile si vezi-ti de propriul copil, verifica-l , sprijina-l, controleaza-i activitatea de la scoala, tine legatura cu ea si dupa aceea mai vorbim. Ii remorcati acolo 7 ore, apoi uitati ca aveti si indatoriri parintesti si acasa in privinta educatiei. Nu dati cu secolele pe la scoala, dar va permiteti sa emiteti pareri despre calitatea profesorilor.

    2. @Ioana: disciplinele nu sunt inutile, sunt foarte utile toate. Dar voi parintii nu va implicati in educatia de acasa, in loc sa le insuflati respect copiiilor, le insuflati ura si siqtir fata de scoala. Voi vedeti scoala prin prisma scolii pe care ati facut-o voi, insa aceea scoala nu mai exista, aceea scoala avea ceva ce nu se mai poate aplica astazi: corectii fizice si repetentie. Nu profesorii sunt slab pregatiti, modul de evaluare al profesorilor lasa de dorit. Nu poti sa evaluezi un profesor de gimnaziu cu subiecte si metodica exclusiv pentru profesorii de liceu! Nimic din ce se regaseste in acele subiecte nu are voie sa implementeze profesorul de gimnaziu

      1. Bine punctat, aveți perfecta dreptate. Trebuie sa fim îngăduitori cu opinia fiecăruia. Clasa politica a distrus totul în tara asta, cu aceasta clasa nu trebuie sa fim îngăduitori.

      2. Intr-adevar, in școala de azi, au dispărut corecțiile fizice. Câteodată mai apar profesori curajoși care lasa corigenți si repetenți. Dar legat de evaluarea profesorilor nu aveți dreptate. Pe vremea lui Ceausescu , exista un institut pedagogic denumit parca IP3 si care pregătea cadre didactice strict pentru gimnaziu. In prezent, nu cred ca mai exista așa ceva. Sau poate exista si nu stiu eu. Exista doar profesori si atât. Nu cred ca se face vreo deosebire de genul Ion este profesor de gimnaziu iar Popescu este profesor de liceu. Toți profesorii sunt considerați egali intre ei si fiecare ajunge sa predea la gimnaziu sau la liceu in funcție de cum prinde catedra. Eu de exemplu, chiar daca sunt profesor titular de matematica, am trecut deja prin doua restrângeri totale de catedra din cauza reducerii numărului de clase si de elevi la școlile unde am predat pana acum. In primii 15 ani de activitate am predat la liceu dar pe urma din cauza reducerii efectivelor m-am transferat in localități unde aveau doar școală generala si in consecință am predat la gimnaziu. Nu a fost vorba de nici o știrbire a “prestigiului” sau a “valorii” si in niciun caz de vreo reducere a salariului. Pur si simplu am fost nevoit să-mi fac datoria oriunde m-a purtat viața, fara sa conteze daca elevii din fata mea sunt mari sau mici. In ochii tuturor eu sunt profesor deci trebuie sa fiu capabil sa predau oricărui elev, mic sau mare, prost sau deștept. Așa se întâmpla si la titularizare. Atunci când se împart foile de subiecte nu te întreabă nimeni ce fel de subiect vrei sa primești, de gimnaziu sau de liceu. Îmi pare rău pentru colegii care multi ani au predat la gimnaziu si poate nu prea mai sunt la curent cu materia de liceu, dar din păcate, in prezent, se considera ca un profesor trebuie sa știe tot.

      3. Domnule Predescu, nu exista o metodica pentru profesori de gimnaziu si alta pentru cei de liceu. Metodica predarii unei discipline e aceeasi pentru toti. Ca ai libertatea sa extragi din ea ce se potriveste la ciclul/clasele la care predai, asta e alta treaba.
        N-ar strica putina rigoare in afirmatii, nu de alta dar sunt o gramada de guri slobode pe aici care abia asteapta sa spuna ca nu stim sa ne facem meseria.
        PS. Unde scrie ca repetentia nu mai exista?

        1. @B: Ati studiat oare ce trebuie predat la gimnaziu si ce la liceu? Stiati ca din examenul de titularizare 2 subiecte din 3 sunt despre cunostinte in domenul respectiv din programa extrasa de la clasele terminale de liceu? Ce rost au acele subiecte daca nu vei aborda niciodata la clasa acele notiuni? Si al 3-lea subiect este clar din metodologia predarii unor anumite subiecte fix din clasele terminale de liceu, cum ai putea sa predai prin ce metode ultramoderne(care nu se aplica decat poate la liceele ultramoderne) la gimnaziu, unde in contexul claselor de a 6-a si a 7-a este posibil doar in proportie de 0,0000000000001%. Ori nu lucrati in sistem si va dati cu parerea ca orice roman expert in fotbal, politica si orice altceva, ori traiti in alta tara intr-o lume paralela si utopica si va raportati la acele valori de acolo

          1. @Predescu
            O sa va raspund incepand cu ultima afirmatie. Nu-mi dau cu parerea, lucrez de mult in sistem. As vrea sa traiesc intr-o lume paralela, din pacate trebuie sa ma multumesc cu cea reala.
            Apoi, dvs, cand mergeti la concursul de titularizare (apropo, confundati concursul cu examenul…), candidati anume pentru posturi la gimnaziu? N-aveti cum, candidati pentru un post din lista celor disponibile. Presupunand ca nota la concurs va permite si ca ati stiut, printr-un miracol, sa rezolvati si acele “subiecte extrase din programa claselor terminale de liceu” (in paranteza fie spus, o programa nu contine subiecte, dar asta e alta discutie…), daca exista un post disponibil la un liceu, ultramodern (???) sau nu, ce faceti? Nu-l luati pentru ca nu stiti sa predati la liceu? Pe acelasi tipar, un mecanic de locomotiva ar trebui sa refuze sa conduca o locomotiva “ultramoderna” pentru ca el nu o stie decat pe cea veche a lui?
            In fine, nu stiu de unde ati dedus ca multi din cei cu master sau specializare de lunga durata nu vor sa predea la liceu. E o aberatie, in masura in care, in fiecare an, toata lumea se plange ca nu sunt destule posturi scoase la concurs.
            In concluzie, v-as ruga ca atunci cand mai cititi interventiile cuiva sa incercati sa decelati urme ale unui limbaj functional de specialitate. Este o conditie obligatorie pentru o persoana alfabetizata functional.
            Succes la eventualele urmatoare concursuri de titularizare si incercati sa rezolvati si subiectele acelea sperietoare. Cat poate fi de greu?

      1. @B: sunt profesori ce au doar specializare de 3 ani, ei NU POT PREDA LA LICEU! Iar unii destul de multi din cei cu master sau specializare de lunga durata NU VOR sa predea la liceu. La ei ma refeream!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Geografia nu este materie de Bacalaureat în ”viziunea Andronescu”. Societatea Română de Geografie: un ministru sau un consilier nu doreşte ca Geografia să formeze conştiințe

O petiție lansată pe internet pentru menținerea Geografiei ca variantă de opțiune pentru examenul de bacalaureat a strâns deja peste 6.500 de semnături. Profesorii au reacționat astfel după anunțul de…
Vezi articolul