Şcolile din Braşov ar putea fi conectate la baza de date a Direcţiei de Sănătate Publică din județ

2.144 de vizualizări
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Școlile din Braşov ar putea fi conectate la baza de date a Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Braşov, ceea ce ar permite o gestionare mai bună a situaţiei epidemiologice. Propunerea a fost făcută de directorul DSP Braşov, dr. Andrea Neculau, la întâlnirea de marţi a grupului de lucru de la nivelul Primăriei, la care au participat directorii tuturor şcolilor din municipiu, potrivit brasovultau.ro.

DSP gestionează informaţiile legată de epidemie prin intermediul unei platformei informatice, care permite înregistrarea cazurilor, realizarea anchetelor epidemiologice și monitorizarea evoluţiei focarelor.

„Platforma ne-a permis şi o comunicare cu medicii de familie, care sunt informaţi în timp real asupra existenţei cazurilor pozitive şi care ne pot sprijini în completarea cazurilor epidemiologice. Am colaborat cu inspectoratul şcolar pe durata examenelor de capacitate şi a bacalaureatului în cursul lunii iunie, interconectând baza de date a DSP cu cea a inspectoratului. Suntem în discuţii avansate cu inspectoratul pentru a conecta toate şcolile cu baza de date a DSP, pentru a fi informaţi imediat ce există o situaţie epidemiologică particulară legată de elevi, profesori sau personalul administrativ din şcoală. Este singura soluţie să putem interveni prompt, pentru a limita răspândirea bolii în comunităţile şcolare”, a explicat directorul DSP Brașov.

În ceea ce privește scenariul alea, Brașovul va merge pe varainta hibridă din cadrul scenariului galben cu participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a și revenirea parţială (prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu (V-VII şi IX-XI).

De asemenea, în cadrul ședinței de marți s-a mai discutat ca până la sfârşitul săptămânii, să fie creat şi un model de bună practică la nivelul unei şcoli şi al unei grădiniţe, care să arate regulile de conduită pentru prevenirea răspândirii virusului.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să spună cum va aplica ordinul privind obligativitatea școlii online – de unde bani pentru terminale, când vor fi instruiți profesorii, ce se întâmplă la sate

Avocatul Poporului a adresat, vineri, Ministerului Educației o serie de lămuriri privind modul cum va aplica ordinul referitor la obligativitatea școlii online. Instituția spune că a primit mai multe sesizări…
Vezi articolul

În anul școlar 2025-2026, profesorii de Matematică vor utiliza 25% din numărul anual de ore pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare și performanță – scrisoare metodică. Aceste ore se vor planifica explicit, în corelare cu diagnosticul inițial şi progresul elevilor

Profesorii de Matematică vor utiliza orele aflate la dispoziția cadrului didactic (25% din bugetul anual de ore) pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare, extindere şi performanță, adaptate nivelului şi nevoilor…
Vezi articolul

Ministerul Educației: Nu a fost înregistrată nicio cerere de detașare pe numele Karina Bode, soția ministrului de Interne. „Doar anul acesta peste 20.000 de detașări în interesul învățământului”

Ministerul Educației susține că „nu a fost înregistrată nicio cerere de detașare în interesul învățământului pe numele doamnei Karina Bode”. Reacția vine după ce Edupedu.ro a scris în exclusivitate că…
Vezi articolul

Daniel David: Spun a zecea oară, nu am interzis olimpiadele la clasele primare. Doar nu vreau să le organizeze ministerul Educației. La vârste mici trebuie să dezvoltăm abilitățile de bază / Despre olimpiadele suprapuse: Îmi pare rău, n-am cum să evit asta

N-am interzis nimic. Le încurajez, doar că nu vreau să le organizeze ministerul, a declarat ministrul Educației și Cercetării (MEC), Daniel David, referindu-se la competițiile școlare pentru elevii din clasele…
Vezi articolul

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul