Școlile din peste 20 de țări încă sunt închise sau parțial închise din cauza pandemiei de Covid-19 / Patru sute de milioane de elevi mai sunt afectați la nivel global – UNICEF

675 de vizualizări
Foto: Pexels.com
În 23 de țări din lume, 405 milioane de copii încă sunt afectați de închiderea școlilor în pandemia de SARS-CoV-2, atrage atenția Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor al Națiunilor Unite (UNICEF), potrivit BBC. UNICEF estimează și că 147 de milioane de copii au lipsit de la cel puțin jumătate din orele față în față.

Unii copii vulnerabili, în special fetele, nu s-au întors la școlile care s-au redeschis, dar acest lucru variază de la o regiune a lumii la alta. De exemplu, talibanii au închis gimnaziile și liceele pentru fete în Afganistan în prima zi de școală. Pentru ele nu se mai țin ore decât în câteva provincii, după ce comunitatea internațională a pus presiune pe liderii islamiști să lase fetele să învețe, după cum EduPedu.ro a scris pe 24 martie.

Directorul executiv al UNICEF, Catherine Russell, spune că „victimele ascunse ale pandemiei” sunt copiii. Deși aceștia au fost mai puțin vulnerabili la cele mai grave efecte ale coronavirusului asupra sănătății, viețile lor au fost date peste cap de închiderea școlilor din cauza pandemiei.

În martie 2020, 150 de țări din întreaga lume și-au închis complet școlile, cu închideri parțiale în alte 10 țări. Doi ani mai târziu, în 19 dintre acestea încă mai sunt închise o parte din școli, mai scrie sursa citată. În alte patru țări – Filipine, Honduras, Insulele Solomon și Vanuatu din Pacificul de Sud – cel puțin 70% rămân închise, proporția pe care UNICEF o cataloghează drept închidere totală.

„Vedem cum se întorc la școală copii care înainte citeau și acum nu mai știu să citească, care înainte făceau calcule numerice și acum nu mai pot face asta”, a declarat Russell pentru BBC News. Ea se teme cel mai mult pentru cei care au abandonat școala și riscă să devină vulnerabili la exploatare.

Educația în lume acum, în statele subdezvoltate

UNICEF a adunat date din 122 de țări și a declarat că doar 60% dintre acestea au publicat planuri de redresare a educației, ceea ce sugerează că acest aspect nu este încă luat suficient de în serios. Organizația internațională avertizează că pandemia de Covid a scos la iveală și a accentuat inegalitățile profunde în ceea ce privește accesul copiilor la educație.

De asemenea, reprezentanții acesteia solicită investiții mai mari din partea guvernelor pentru a evita o reacție în lanț devastatoare în care șansele de viață sunt afectate.

  • BBC scrie că, în Filipine, doar câteva școli s-au deschis în toamna anului trecut, iar mulți copii rămân acasă. În Uganda, 1 din 10 copii tot nu a reușit să vină la școală față în față, chiar dacă școlile s-au deschis în ianuarie 2022. Publicația citează o profesoară din această țară care a declarat că „lipsa școlii doi ani de zile” i-a afectat atât de mult pe copii încât aceștia au uitat ceea ce abia reușise să îi învețe.
  • În Trinidad și Tobago, în oceanul Atlantic, școlile primare ar trebui să se deschidă parțial în luna aceasta, fiind una dintre țările care au ținut închise unitățile de învățământ foarte mult timp, conform sursei citate. În timp ce școlile pentru cei mai mici copii au rămas închise, plajele și barurile s-au redeschis în acest stat insular, iar părinții și copiii nu au înțeles deciziile guvernamentale.

Ponderea ajutorului pentru dezvoltare a țărilor de peste mări, acordat educației la nivel mondial, a scăzut de la 8,8% în 2019 la 5,5% în 2020.

Russell a mai declarat că ministerele educației din întreaga lume trebuie să aibă planuri – dar este nevoie, de asemenea, de un angajament global pentru a ajuta la redresarea educației. „Trebuie doar să ne luăm cu adevărat angajamentul de a avea grijă de acești copii, astfel încât aceștia să poată prospera”, a spus ea.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Daniela Bogdan, profesoara cu 31 de liceeni cu 10 la BAC 2021, la Chimie: S-au blocat posturile de laboranți. Vă imaginați că la Colegiul „Sfântul Sava” nu putem organiza un concurs pentru postul de laborant de chimie, școala neprimind aprobare pentru organizarea concursului? Trebuie actualizată și legislația privind regimul substanțelor

Peste 80 de elevi de-ai profesoarei Daniela Bogdan au ales anul acesta să dea examen la Chimie la Bacalaureat, 31 dintre ei au obținut nota 10, iar media generală, la…
Vezi articolul

În Suedia, doar mediile din gimnaziu contează pentru admiterea la liceu, iar ele sunt validate prin câteva examene susținute cu profesorii de la clasă / La liceu aplici de acasă, din primăvară, și urmărești printr-o aplicație unde ești acceptat – o fostă elevă explică procesul

Nu există examen de admitere la liceu în Suedia, ci se calculează un punctaj total al calificativelor primite în tot gimnaziul, spune pentru EduPedu.ro Antonia Duță, care a absolvit liceul…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislație. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului

Guvernul îi pune pe directori să le facă profesorilor contracte pe perioada de viabilitate a postului, deși sintagma nu este “prevăzută în legislația Muncii” – spune Ministerul Muncii, la solicitarea…
Vezi articolul

Peste o jumătate de milion de elevi încep colectarea selectivă a deșeurilor reciclabile în 900 de școli înrolate deja în Armata Selectării Atente a Plasticului. Semnează petiția și schimbă soarta plasticului din școala ta / Descarcă afișul (P)

Peste jumătate de milion de elevi vor începe din această lună colectarea selectivă a deșeurilor reciclabile, din cele 900 de instituții de învățământ din orașele care s-au alăturat inițiativei Armatei…
Vezi articolul