Profesorii și directorii care vor să-și digitalizeze școala au acum un singur punct de contact prin EDUS – integrator hardware și software pentru relația dintre profesor, elev și instrumente digitale (P)

7.878 de vizualizări
Școala este o scenă cu mulți actori: de la părinți, profesori, directori, administratori, Ministere și până la elevi există o gamă diversă de cerințe și nevoi de îndeplinit pentru ca actul educativ să poată avea loc. Pentru că au realizat importanța infrastructurii atât pentru bunul mers al platformei EDUS, dar și pentru dezvoltarea actului educațional, dezvoltatorii platformei s-au implicat activ în căutarea și furnizarea celor mai potrivite echipamente  și instrumente, cu aceeași calitate pe care o oferă și în zona software.

În timpul pandemiei am accelerat tot ceea ce știam despre școala online. În paralel, ne-am dat seama cât de mult depindem de infrastructura echipamentelor și instrumentelor pe care le aveau școlile și elevii în casele lor. Perioada școlii online ne-a ajutat în a constata ce fel de echipamente au nevoie școlile pentru un maxim de beneficiu în digitalizare, începând de la laptopurile profesorilor și până la instrumentele necesare unei predări hibride la clasă.

Relația dintre profesor, elev și instrumente digitale

„Clientul nostru direct este școala, iar factorul de decizie în acest caz este directorul. Ce putem noi să îi oferim sunt toate informațiile de care el are nevoie, într-un singur loc. Dacă directorul (școala) lucrează cu o anumită platformă, este nevoit să țină legătura cu cineva dedicat pentru platformă. Dacă achiziționează partea de echipamente hardware de undeva, va trebui să țină legătura cu respectivul furnizor, să-și facă dosarul de achiziție, să apeleze la serviciile de garanție și așa mai departe. Pentru training la fel, trebuie să își caute traineri avizați, în funcție de nevoile pe care le are la el în școală. Ce face EDUS ca furnizor integrator este că funcționează ca un singur punct de contact pentru toți directorii, astfel încât procesul de digitalizare să fie unul de succes.” Alex Șelaru, fondator EDUS.

Generațiile noi petrec mult timp pe dispozitive digitale – laptopuri, telefoane, tablete – și atunci digitalizarea este un pas firesc în evoluția școlii ca experiență de învățare. Utilizând aceste instrumente moderne, evident școala își poate îmbunătăți pragmatic serviciul pe care îl oferă, adică experiența de învățare a elevilor. Echipamentele din clasă sunt foarte importante pentru că tot universul în care își petrec cei mici viața este acum, în mare parte, conectat la lumea digitală.

Este foarte dificil să captezi atenția tinerilor prin metodele clasice de predare, pentru că există o competiție acerbă pe atenția și pe puterea lor de concentrare, venită din partea platformelor: video, social media, comunicare, jocuri online interactive ș.a.m.d.

Și atunci dinamica procesului de învățare suferă o modificare. Este de datoria profesorilor să poată oferi în cadrul școlii un conținut calitativ și relevant tocmai pentru a putea concura cu aceste platforme, conținut care, foarte important, să poată fi evaluat.

„Dacă stăm să ne gândim o clipă la cum se făcea predarea clasică la scoală și la cum foloseam acele table negre, cumva, mi se pare un pas firesc în evoluția școlii ca instituție să apeleze la instrumente moderne precum o tablă inteligentă. Utilizând aceste instrumente moderne, evident școala își poate îmbunătăți pragmatic serviciul pe care îl oferă, adică experiența de învățare a elevilor.” Alex Șelaru, fondator EDUS

Soluția viitorului: hibrid între educație și entertainment

În acest moment, platformele sociale bonifică de cele mai multe ori conținutul cantitativ, nu calitativ. Iar asta face ca și rolul profesorului să sufere modificări: profesorul devine un îndrumător în toată evoluția de învățare și un soi de furnizor de edutainement (termen împrumutat din limba engleză – „education” și „entertainment” care înseamnă un hibrid între a te distra și a învăța).

Toate echipamentele pe care EDUS le furnizeazălaptopuri, imprimante, table – sunt la un nivel de echipare cerut de Minister. Mai mult, ne dorim să oferim doar instrumente care să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Preferăm să oferim aceleași modele de laptopuri pe care le folosim și noi intern. Ne uităm foarte mult și la experiența noastră personală cu aceste instrumente și producători: și noi avem aceste table la birou și le folosim. Utilizăm aceleași laptopuri de business, le cunoaștem, pe noi ne-au ajutat și de aceea ni s-au părut alegerile firești pentru a le achiziționa și pentru școli.

Școlile care ne-au ales ca soluție de integrare digitală au făcut-o pentru că se poate discuta cu o singură persoană de contact pentru toate nevoile pe care le are școala respectivă pe toți cei patru piloni. Există un singur furnizor care te ajută să implementezi platforma de management educațional, dar te și ajută cu selectarea și instalarea noilor echipamente. Iar pentru că nivelul de încărcare al unui director de scoală este mare, cunoștințele pe care ar trebui să le acumuleze într-un timp foarte scurt pentru a nu-și pierde finanțarea sunt numeroase, plus-valoarea la finalul procesului de achiziție fiind mult mai mare decât dacă ar căuta și compara cele mai mici prețuri.

Ca alte instrumente pe care le oferim școlilor se numără și camere de documente, imprimante și imprimante 3D sau roboței educaționali. Cu alte cuvinte, furnizăm aproape orice este le este permis școlilor să achiziționeze prin proiectele de finanțare. În plus, am căutat cei mai buni producători, care pot deservi și servicii post-vânzare cum sunt garanțiile.

Important de menționat aici, în acord cu faptul că suntem un singur punct de contact, este faptul că EDUS oferă și servicii de instalare și instruire, precum și asistență tehnică, pentru a ne asigura că echipamentele cumpărate sunt gata de a fi folosite.

Am întâlnit, din păcate, foarte multe cazuri în care echipamentele zac în depozitele școlilor. De ce? Pentru că nimeni nu s-a interesat de procesul post-vânzare și nu le-a explicat profesorilor cum să folosească noile echipamente destinate unui mod de predare-învățare modern. Iar noi practic ce facem este că, imediat după ce am făcut livrarea, trimitem o echipă care să se asigure că instrumentele sunt instalate. De exemplu, luăm tablele, le ducem în clase, le instalăm, le verificăm – practic, facem tot ce ține de noi ca să ne asigurăm că instrumentele sunt gata de a fi folosite.

Pasul următor: training-uri și cursuri

Primele două elemente esențiale transformării digitale a școlilor sunt în strânsă legătură cu cea de-a treia componentă, în care susținem activitatea instituțiilor de învățământ cu training-uri de management și calitate a educației.

Ne dorim să construim prin EDUS o soluție de integrare digitală pentru instituțiile de învățământ, iar pasul imediat următor este oferirea unor training-uri și cursuri menite să-i ajute pe profesori să devină creatori de conținut pentru propriile lor lecții, astfel încât să readucem viziunea și misiunea educației, în prim-planul conștiinței tuturor.

Scopul nostru este să contribuim la procesul de transformare digitală al școlii. Ceea ce se traduce prin crearea unui mediu mai atractiv, astfel încât elevului să îi fie drag să participe la cursuri și să simtă că descoperă lucruri interesante și utile, aducând astfel școala mai aproape de elev.

Pentru mai multe detalii și o ofertă personalizată pentru instituția din care faceți parte vă invităm pe EDUS.RO.

Citește și:
Soluțiile pentru școli de la EDUS: platformă educațională și catalog electronic, furnizare de echipamente, cursuri dedicate și consultanță (P)

1 comment
  1. Asta da ,,invatamant” nene! Am ajuns sa facem reclama profesorilor si directorilor ,,care vor”. De parca scolile ar fi sereleurile lor. Si ne mai miram ca analfabetismul functional ,,urca, urca pan- la cer in scolile tocmai transformate dupa chipul si asemanarea … Dupa cum isi joaca rolul e de inteles de ce ati numit tripleta profesori – directori – administratori ,,actori”. Unii vor altii nu, in functie de rolul primit spre interpretare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Totoro Team, locul I la concursul național de robotică Nextlab.tech din 2022, la proba labirint: Este important să participi, să ceri sfaturi, să greșești. Ce contează este ca tu să înveți să „stăpânești” un robot

Totoro Team, formată din Andreea și Luca, a câștigat locul I și un laptop ASUS ROG la concursul Nextlab.tech din 2022 cu robotul Miro, Snake 1, la proba labirint. Andreea…
Vezi articolul

Studenții și cercetătorii care pregătesc elevi olimpici internațional vor putea primi și ei premii în bani, în funcție de medaliile câștigate – proiect de Hotărâre de Guvern / În prezent primesc stimulente doar profesorii, pentru cea mai mare din distincțiile obținute

Cercetătorii și studenții, dar și „alte categorii de personal” vor putea primi premii în bani pentru medaliile obținute de elevii pe care îi pregătesc la competițiile internaționale, prevede un proiect…
Vezi articolul

Digitalizarea Educației: Dosar din carton cu șină, cu opis și cu toate hârtiile așezate în ordine, cu depunere fizică la secretariat, cerute de Inspectoratul Școlar Ialomița profesorilor care vor să-și echivaleze studiile

O adresă a Inspectoratului Școlar Județean Ialomița către unitățile de învățământ din județ arată cum, în teritoriu, rămâne esențial dosarul din carton cu șină, în pofida tuturor discursurilor rostite de…
Vezi articolul

Matematica din clasele I-IV, mai grea ca pe vremea părinților? Claudia Chiru, învățătoare: Informațiile sunt aceleași, mai grea este formarea profesorilor. Inspectorii, metodiștii vin să sancționeze și să umilească

Profesorii, lăsați de izbeliște după ce au ieșit de pe băncile facultății. O spune Institutul de Științe ale Educației, care avertizează că jumătate dintre profesori nu au fost nici măcat…
Vezi articolul