Soluțiile pentru școli de la EDUS: platformă educațională și catalog electronic, furnizare de echipamente, cursuri dedicate și consultanță (P)

2.045 de vizualizări
Întreaga lume se confruntă cu un val de schimbări de sisteme și percepții, iar în sistemul educațional aceste modificări sunt poate, cele mai vizibile. Pentru că suntem întotdeauna conectați la ceea ce se întâmplă, dar mai ales pentru că vrem să fim cu un pas înaintea lucrurilor, EDUS își modifică viziunea cu care s-a lansat.

Ce se înseamnă asta concret? Am început construcția EDUS în urmă cu peste 10 ani ca fiind o platformă de management educațional menită să ușureze munca profesorilor. Ne-am dorit să facilităm adopția sistemului de digitalizare în unitățile de învățământ preuniversitar într-un mod cât mai simplu și natural, oferind soluții moderne. Și am reușit. Dar a venit timpul pentru următorul pas.

Povestea EDUS începe cu platforma educațională și catalogul digital – Pilonul I

Acum mai bine de 10 ani începeam dezvoltarea unei platforme 100% românești, construită specific pe modelul școlii românești, iar modificările și îmbunătățirile făcute au derivat direct din cerințele venite fie de la Ministerul Educației, fie de la unitățile de învățământ cu care am lucrat.

Numai că ne-am dat seama că ne dorim să facem mai mult

Așa am gândit o nouă viziune pentru EDUS, care să anticipeze nevoile sistemului de învățământ preuniversitar și să devină un singur punct de contact pentru școli. Noua viziune se bazează pe 4 piloni esențiali pentru transformarea digitală: platformă educațională, furnizare de echipamente hardware, cursuri și training-uri dedicate digitalizării și predării alternative, dar și consultanță specializată.

Viziunea platformei EDUS – o soluție care să rezolve cât mai multe nevoi întâmpinate de școli, profesori, elevi și părinți. Altfel spus, o platformă care să întrunească o mulțime de specificații necesare bunului demers educațional și care să permită stocarea datelor în siguranță, într-un singur loc.

Conceptul EDUS își modifică arhitectura susținându-și activitatea pe 4 piloni esențiali

„Când discutăm despre EDUS ca soluție de integrare digitală (School Digital Integrator), aici viziunea este de a putea oferi o soluție completă în care combinăm, pe zona de digitalizare, toate aceste componente: software, hardware, training și consultanță. Am creat această soluție în ideea în care o școală are nevoie de toți cei 4 piloni pentru a reuși în procesul de transformare digitală.” Alex Șelaru, fondator EDUS.

Componenta hardware, adaptată dorințelor profesorilor pentru predare digitală, este strâns legată de componenta de training, deoarece este nevoie ca toți actorii implicați în procesul educațional să știe cum să folosească la maximum atât platforma, cât și instrumentele digitale. În final, după ce aceste trei elemente sunt puse la punct, este nevoie de consultanță pentru a nu rata oportunitățile de finanțare venite prin proiectele de fonduri europene.

EDUS ca soluție de integrare digitală

Practic, EDUS funcționează acum ca o soluție de integrare digitală oferind produse și servicii complete pentru ca o școală să se poată transforma digital.

Când vorbim despre adaptare, luăm în calcul cel mai recent exemplu: OME nr. 3896/2023 prin care se impune un minim de specificații tehnice și de siguranță a datelor pe care toate platformele educaționale trebuie să le respecte.

Catalogul electronic EDUS

Catalogul electronic EDUS oferă siguranța datelor și respectă prevederile OME nr. 3896/2023 privind standardele tehnice minim necesare pentru utilizarea catalogului electronic în rețeaua școlilor pilot.

  • Accesul în platformă se face cu factor dublu de autentificare;
  • Accesul la date se face prin orice browser de internet, iar stocarea acestora se face pe serverele EDUS;
  • Școlile au acces la datele proprii pentru încă 24 de luni după terminarea contractului;
  • Există trasabilitate asupra oricărei modificări a notelor din catalog;
  • Notele și absențele sunt vizibile instant în catalog, iar rapoartele se actualizează în timp real;
  • Singurii utilizatori care pot modifica notele/absențele elevilor sunt profesorii și diriginții;
  • Părinții pot modifica parola contului elevului minor;
  • Catalogul poate fi tipărit în format fizic.

Suntem foarte receptivi și rapizi în implementarea modificărilor venite din partea ministerului pentru tot ceea ce înseamnă obligativitatea anumitor funcționalități, pentru că înțelegem care este miza pentru sistemul de educație, iar aceasta este o prioritate pentru noi.

Un alt exemplu este faptul că EDUS are deja implementate raportarea MATE și chestionarele SASAT în platformă. Chestionarele SASAT se aplică în instituțiile de învățământ cu scopul de a culege opiniile elevilor despre școală și despre procesul de învățare. Toate informațiile sunt confidențiale și ajută astfel sistemul educațional să-și dea seama de provocările pe care le întâmpină. Prin rapoartele MATE școlile pot descărca, de exemplu, situațiile cu elevii care se află în prag de corigență, în risc de abandon școlar sau au mediile sub pragul semnalat de Minister.

Foarte multe școli care sunt înscrise în PNRAS se confruntă cu următoarea situație: unul sau chiar ambii părinți sunt plecați în străinătate, în timp ce copilul rămâne cu o rudă sau un tutore, iar de aici urmărirea lui la școală se pierde. Datorită platformei, notele și absențele sunt comunicate instant către părinți sau tutore și, pentru că există această comunicare rapidă, părinții pot interveni din timp și pot remedia situația școlară până să se ajungă la corigență sau exmatriculare.

Oferind acces 24/7 la note și absențe, se facilitează comunicarea dintre școală și părinți, chiar dacă aceștia nu se află în țară, fapt ce conduce la creșterea performanțelor școlare și reducerea abandonului școlar.

Mai mult, ședințele cu părinții pot fi ținute online, în platformă, atât de grup cât și individual. Impactul este foarte mare la acest nivel de prevenție, reducerea numărului de absențe și îmbunătățirea performanțelor școlare.

Elevii au acces doar la notele proprii, iar profesorii doar la materiile pe care le predau

Acest lucru pe de o parte, trezește un spirit competitiv, pentru că elevii nu mai știu ce note au ceilalți colegi și îi stimulează să învețe în dreptul lor. Pe de altă parte și profesorii sunt stimulați să acorde note fără să fie influențați de celelalte calificative ale elevului, iar procesul de evaluare devine astfel mai obiectiv.

Aplicații de mobil atât Android cât și iOS

Începând cu septembrie 2023, am extins accesibilitatea platformei EDUS prin aplicații de mobil atât Android cât și iOS, oferind astfel cel mai rapid și facil acces profesorilor, pentru notare și prezență. Mai mult, aplicația EDUS este disponibilă și în versiunea dedicată tablelor digitale, facilitând un nivel înalt de interactivitate în clasă. În 2024, EDUS aduce o inovație specială pentru elevi și profesori care folosesc aplicația pe tablele interactive în sălile de clasă: o colecție de resurse digitale educaționale 3D. Aceste resurse permit elevilor să exploreze și să interacționeze cu modele 3D detaliate, cum ar fi structura celulei bacteriene, sistemul respirator uman sau reacțiile chimice, precum cea dintre hidrogen și oxigen pentru a forma apă, toate prezentate în imagini captivante de 360 de grade.

Pentru îmbunătățirea experienței educaționale, EDUS pune la dispoziție și modulele SCIM și CEAC care au rolul de a eficientiza gestionarea administrativă și procesul de predare-învățare.

Mai mult, aceste module oferă o soluție cuprinzătoare pentru gestionarea eficientă a fluxului de documente și a proceselor administrative. În timp ce modulul administrativ S.C.I.M. asigură suportul necesar în dezvoltarea procedurilor specifice activităților relevante din instituție și oferă siguranța că sunteți în permanență pregătiți pentru un eventual control, modulul didactic C.E.A.C. ajută la organizarea documentației și a procedurilor operaționale specifice evaluării și asigurării calității în învățământ și oferă acces permanent la ele.

Se reduce astfel eficient timpul și efortul necesare elaborării procedurilor. În plus fluxul de aprobare devine mult mai simplu, tot procesul fiind digitalizat. Crearea comisiilor SCIM si CEAC, delegarea responsabilităților și gestionarea deciziilor, editarea și aprobarea/ respingerea procedurilor sau raportările se fac direct în platformă.

Ce face EDUS ca furnizor integrator este că funcționează ca un singur punct de contact pentru toți directorii pentru ca ei să poată reuși în procesul de digitalizare.”, declară Alex Șelaru, fondator EDUS.

Pasul următor: platforma funcționează cu echipamente performante

Dezvoltarea platformei EDUS a venit în momentul în care am identificat în piață nevoia școlilor care să îi poată aduce în același loc pe toți actorii educației – părinți, profesori, elevi.

În timpul pandemiei, chiar dacă platforma EDUS era 100% online, depindea foarte mult și de infrastructura echipamentelor hardware care era la momentul respectiv în casele românilor. Așa că, încă din timpul pandemiei am început să ne gândim cum putem contribui la îmbunătățirea acestei infrastructuri.

Astăzi este foarte dificil captăm atenția tinerilor prin metodele clasice de predare. Există o competiție acerbă pe atenția copiilor și pe puterea lor de concentrare, venită din partea platformelor de entertainment: video, social media, comunicare, ș.a.m.d. Așa că pasul firesc după crearea platformei, a fost să gândim ce dispozitive și instrumente sunt necesare în procesul de învățare. Dar mai multe despre acestea, într-un articol viitor.

Pentru mai multe detalii și o ofertă personalizată pentru instituția din care faceți parte vă invităm pe EDUS.RO.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul

Formarea profesorilor în robotică, inteligență artificială și verificare formală, dezvoltată într-un proiect inovator de Universitatea de Vest din Timișoara (P)

Luni, 18 decembrie 2023 a avut loc deschiderea oficială a proiectul „AiRobo: Artificial Intelligence based Robotics”, proiect european Erasmus+ Parteneriate de Cooperare pentru Învățământ Universitar (KA220-HED-000152418).  Pentru proiectul ce va avea…
Vezi articolul