Școlile italiene pot rămâne deschise pentru elevi în cursul acestei veri, conform unui plan național. Obiectivul principal: elevii să-și refacă legăturile sociale și cele cu școala, după întreruperile din pandemie

175 de vizualizări
ID 186570303 © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Școlile italiene au posibilitatea, pe parcursul acestei veri, să rămână deschise pentru diverse activități educaționale care au drept scop să îi ajute pe elevi să “își consolideze competențele pentru anul școlar următor”. Accentul se pune, însă, pe refacerea legăturilor și abilităților sociale ale elevilor, care au fost profund afectate de pandemie, reiese într-o descriere a acestui plan, făcută de autoritățile italiene pe platforma Eurydice a Comisiei Europene.

Scopul proiectului intitulat “Piano scuola estate” este de a oferi școlilor resurse financiare pentru desfășurarea de activități extracurriculare care îi pot ajuta pe elevi să își consolideze competențele pentru anul școlar următor. Elevii, arată planul italian, urmează totodată să refacă legătura directă cu mediul școlar, dar și cu ceilalți colegi, legături de care au fost privați în timpul pandemiei. Sunt implicați profesori, personal administrativ și experți externi, iar elevii participă în mod voluntar, potrivit sursei citate.

Proiectul este conceput în 3 etape:

  • Faza I, desfășurată în lunii iunie, a avut ca scop consolidarea competențelor sociale ale elevilor prin: studiu colaborativ, activități în aer liber, laboratoare și alte activități care puteau implica subiecte externe.
  • Etapa II (iulie-august) urmărește să-i ajute pe elevi și studenți să-și recapete dimensiunea socială, prin activități legate de muzică, arte, sport, calcul, durabilitate și mediu, scriere creativă. Această fază poate implica și spații externe, cum ar fi teatre, cinematografe, muzee, biblioteci, parcuri și centre sportive.
  • Faza III (septembrie) introduce elevii în noul an școlar și, pe lângă toate activitățile anterioare, include îndrumare, sprijin psihologic, activități pentru incluziune.

Ministerul a activat un portal dedicat Planului în care școlile, familiile și elevii pot găsi toate informațiile de care au nevoie pentru a desfășura activitățile. Suma pentru implementarea proiectului este de 510 milioane de euro din fonduri naționale și europene.

Obiectivele declarate ale planului sunt următoarele:

  1. O școală primitoare, incluzivă, bazată pe o logică de învățare personalizată.
  2. O nouă alianță educațională, care consolidează sentimentul de apartenență la „comunitate” și asigură implicarea activă a reprezentanților elevilor și părinților.
  3. Un model educațional care vizează atenuarea riscului părăsirii timpurii a școlii și a sărăciei educaționale.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale

Plagiatul în referate și proiecte. Trei sferturi dintre elevii participanți la un sondaj CNE susțin că sunt originali în lucrările pentru școală, în timp ce profesorii lor cred că jumătate copiază textele total sau parțial fără să citeze sursele

75% dintre elevi consideră că sunt originali în realizarea lucrărilor – teste, referate, proiecte, eseuri – și respectă drepturile de autor, în timp ce profesorii sunt de părere că peste…
Vezi articolul
elevi la alegerile interne

Inspectorul școlar din Argeș, Elena Murguleț, despre acuzațiile Alinei Gorghiu că ar fi înscris elevi în PNL: Sunt alegeri interne în partid, suntem în echipe diferite și cum n-a putut să îmi găsească neconformități cu ce fac eu la inspectorat, a găsit de cuviință să îmi arunce pe spate lucruri de genul acesta

“Sunt alegeri interne în partid, suntem în echipe diferite și cum n-a putut să îmi găsească neconformități cu ce fac eu la inspectorat, a găsit de cuviință să îmi arunce…
Vezi articolul

România are înregistrați, oficial, 105.000 tineri ieșiți din școală și fără loc de muncă, în pofida sutelor de milioane de euro alocați pentru ei din fonduri europene. Valorile reale, considerabil mai mari – europarlamentarul Cristian Ghinea

România are 105.000 de tineri care au ieșit din școală, dar nu au un loc de muncă, “înregistrați oficial în bazele de date ale statului (circa un sfert din numărul…
Vezi articolul