Campanie susținută de Brio.ro

Școlile se schimbă digital din mers, sub presiunea pandemiei, când lumea e plină de strategii pentru tehnologizarea educației, dar puține trec de vorbe și viziuni mărețe – raport OECD

2.383 de vizualizări
Foto: 71558596 © Dreamstime.com
Transformarea digitală pe care o grăbește, în școli, pandemia Covid-19 a venit într-o vreme în care multe sisteme educaționale intraseră deja în iureșul tehnologiilor pentru educație, dar întâmpinau o rezistență mai mare decât în alte domenii din partea oamenilor din acest sector. Un document de lucru al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), publicat recent, arată însă că această tendință de tehnologizare rămâne, în continuare, mai degrabă la nivel declarativ, dacă ne uităm la strategiile țărilor pentru integrarea tehnologiilor digitale în sistemele lor de învățământ.

Documentul, semnalat recent de Reyer van der Vlies, analist în cadrul Departamentului pentru Educație al OECD, arată că jumătate dintre țările membre ale organizației au adoptat o strategie dedicată educației digitale, în care își expun punctele de vedere despre oportunitățile și provocările pe care inovațiile tehnologice le-ar putea aduce în școală. Alte țări, arată textul, includ educația într-o strategie mai largă privind inovația digitală.

Dar, atrage atenția raportul, cele mai multe dintre aceste strategii nu au nici buget, nici plan de acțiune, iar abordarea variază de la idei de lucru la „viziuni îndrăznețe” pentru progres viitor. Închiderea școlilor, în timpul pandemiei, a arătat distanța dintre aceste viziuni și ce se întîmplă de fapt: „numeroase țări mai au încă mult de lucru pentru a integra tehnologiile digitale în sistemele lor de învățământ”.

Documentul citat arată că cele mai multe strategii evită detaliile despre tehnologii specifice, optând să se concentreze pe funcțiile tehnologiilor – de la cele existente la aplicații de inteligență artificială – sau pe posibilități de folosire a lor:

  • ca platforme pentru școli, profesori, elevi etc.
  • ca instrumente pentru evaluare, reurse digitale sau activități de învățare
  • ca instrumente de analiză a datelor de învățare și de management al datelor.
Principalele provocări legate de tehnologizare

Câteva țări dintre cele care sunt membre OECD sunt preocupate și de problema accesului tuturor copiilor la educație digitală – una dintre cele mai mari probleme ridicate de trecerea la predare online, în pandemia Covid-19.

O altă provocare menționată în câteva strategii este cea legată de protecția datelor. Iar o a treia mare problemă majoră este cea legată de infrastructura IT&C (disponibilitatea echipamentelor, conectivitate).

Aceste strategii există, dar va fi o mare provocare ca ele să fie actualizate și puse în aplicare în anii care vin, sub presiunea transformărilor accelerate de pandemie, arată OECD.

Abordarea strategică statală în domeniu contrastează cu abordarea de business. După cum arată analistul Reyer van der Vlies, industria EdTech a crescut constant în ultimul deceniu, iar, pe fondul impulsului dat de pandemie, cheltuielile globale în acest sector ar urma să crească de la 163 de miliarde de dolari în 2019 la 404 miliarde în 2025.

Raportul conține și legături la strategiile naționale privind tehnologia educației din țările OECD (fără referințe la România). Documentul poate fi consultat în detaliu aici

Citește și:
Tehnologiile pentru educație: cum a prins criza Covid-19 această industrie și cum ar putea evolua EdTech după epidemie 
Piața edtech din Norvegia, prin ochii unei antreprenoare românce: Cum se poate întări tehnologia pentru școală sub presiunea pandemiei și a schimbărilor de curriculum

Foto © SashkinwDreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Școală de vară gratuită

Școală de vară gratuită pentru elevii din clasele V-VIII. Programul este online și profesorii vor face educație remedială la Română și Matematică. Elevii cu cel mai bun progres primesc burse de 2.500 lei / Înscrieri deschise pentru elevi și profesori

Program gratuit de educație remedială în această vară, pentru elevii din clasele V-VIII, anunță Alianța pentru Educație Remedială, o inițiativă non-profit ale unor entități cu activități în Educație. Programul vine…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

Un sistem de Inteligență Artificială educațional trebuie să aibă atât notele elevilor, dar să vadă și rezolvările la fiecare examen – Răzvan Florian, președintele institutului privat de cercetare ce reunește cei mai mulți cercetători din AI

România are mulți oameni de știință “care sunt în top 50 sau 100 cercetători în Inteligență Artificială la nivel mondial”. Toți lucrează, însă, în laboratoare din străinătate, pentru că “talentul…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

Un concurs în care ești doar tu cu ecranul și în care poți decide dacă înscrii scorul obținut în competiție poate fi mai relaxant decât unul în care îți vezi oponenții – Gabi Bartic, Brio, despre Olimpiada digitală de Mate, cu premii de peste 40.000 de euro / Profesorii pot obține credite pentru clasă

Înscrierile la Olimpiada digitală de Mate sunt în plină derulare pe Brio.ro, fiind deschise până pe 16 mai. Orice elev, din clasele I-XII, poate da testul ori de câte ori…
Vezi articolul

Brio anunță câștigătorii primei olimpiade digitale de matematică din România, Brio Challenge: 25 de elevi au obținut scorul maxim de 100 de puncte, iar premiile acordate tuturor finaliștilor au o valoare cumulată de aproximativ 15.000 euro

Brio, prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români, anunță câștigătorii primei olimpiade digitale de matematică din România – Brio Challenge. 11 dintre elevii participanți au fost…
Vezi articolul

Ghiduri de bune practici pentru profesori și directori de școli – printre obiectivele Grupului de experți pentru conținut educațional digital al Comisiei Europene, din care face parte o singură companie românească – Ascendia / Gabriel Lazăr: Fiecare școală poate deveni un model de succes al educației digitale (P)

Educația digitală este un subiect central pe agenda europeană, iar Grupul de experți pentru conținut educațional digital (DEC Expert Group), sub egida Comisiei Europene, joacă un rol esențial în definirea…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Antonia, Paul, Andra și profesoara lor care merge sâmbăta cu mașina să-și aducă elevii la școală, pentru a participa la SuperCoders, unde construiesc soluții de viitor la situații reale

13 elevi din cei 50 de finaliști au prezentat proiecte creative, gândite pentru viața de zi cu zi, cum ar fi un robot salvator în caz de incendii și cutremure,…
Vezi articolul