Campanie susținută de Brio.ro

Școlile se schimbă digital din mers, sub presiunea pandemiei, când lumea e plină de strategii pentru tehnologizarea educației, dar puține trec de vorbe și viziuni mărețe – raport OECD

2.383 de vizualizări
Foto: 71558596 © Dreamstime.com
Transformarea digitală pe care o grăbește, în școli, pandemia Covid-19 a venit într-o vreme în care multe sisteme educaționale intraseră deja în iureșul tehnologiilor pentru educație, dar întâmpinau o rezistență mai mare decât în alte domenii din partea oamenilor din acest sector. Un document de lucru al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), publicat recent, arată însă că această tendință de tehnologizare rămâne, în continuare, mai degrabă la nivel declarativ, dacă ne uităm la strategiile țărilor pentru integrarea tehnologiilor digitale în sistemele lor de învățământ.

Documentul, semnalat recent de Reyer van der Vlies, analist în cadrul Departamentului pentru Educație al OECD, arată că jumătate dintre țările membre ale organizației au adoptat o strategie dedicată educației digitale, în care își expun punctele de vedere despre oportunitățile și provocările pe care inovațiile tehnologice le-ar putea aduce în școală. Alte țări, arată textul, includ educația într-o strategie mai largă privind inovația digitală.

Dar, atrage atenția raportul, cele mai multe dintre aceste strategii nu au nici buget, nici plan de acțiune, iar abordarea variază de la idei de lucru la „viziuni îndrăznețe” pentru progres viitor. Închiderea școlilor, în timpul pandemiei, a arătat distanța dintre aceste viziuni și ce se întîmplă de fapt: „numeroase țări mai au încă mult de lucru pentru a integra tehnologiile digitale în sistemele lor de învățământ”.

Documentul citat arată că cele mai multe strategii evită detaliile despre tehnologii specifice, optând să se concentreze pe funcțiile tehnologiilor – de la cele existente la aplicații de inteligență artificială – sau pe posibilități de folosire a lor:

  • ca platforme pentru școli, profesori, elevi etc.
  • ca instrumente pentru evaluare, reurse digitale sau activități de învățare
  • ca instrumente de analiză a datelor de învățare și de management al datelor.
Principalele provocări legate de tehnologizare

Câteva țări dintre cele care sunt membre OECD sunt preocupate și de problema accesului tuturor copiilor la educație digitală – una dintre cele mai mari probleme ridicate de trecerea la predare online, în pandemia Covid-19.

O altă provocare menționată în câteva strategii este cea legată de protecția datelor. Iar o a treia mare problemă majoră este cea legată de infrastructura IT&C (disponibilitatea echipamentelor, conectivitate).

Aceste strategii există, dar va fi o mare provocare ca ele să fie actualizate și puse în aplicare în anii care vin, sub presiunea transformărilor accelerate de pandemie, arată OECD.

Abordarea strategică statală în domeniu contrastează cu abordarea de business. După cum arată analistul Reyer van der Vlies, industria EdTech a crescut constant în ultimul deceniu, iar, pe fondul impulsului dat de pandemie, cheltuielile globale în acest sector ar urma să crească de la 163 de miliarde de dolari în 2019 la 404 miliarde în 2025.

Raportul conține și legături la strategiile naționale privind tehnologia educației din țările OECD (fără referințe la România). Documentul poate fi consultat în detaliu aici

Citește și:
Tehnologiile pentru educație: cum a prins criza Covid-19 această industrie și cum ar putea evolua EdTech după epidemie 
Piața edtech din Norvegia, prin ochii unei antreprenoare românce: Cum se poate întări tehnologia pentru școală sub presiunea pandemiei și a schimbărilor de curriculum

Foto © SashkinwDreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de VIVA

VIDEO Raportul pentru burse este de mare ajutor, spune directoarea Oana Hrehoreșen despre utilizarea catalogului electronic VIVA / Experiența a 4 directori de școală și beneficiile oferite gratuit școlilor în testare până pe 31 august

Oana Hrehoreșen, director al Liceului Teoretic „Ion Ghica” din Răcari, spune despre catalogul VIVA că este de mare ajutor în generarea rapoartelor pentru profesori. „De foarte multe ori, când ai…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

(P) Există platforme de testare educațională securizată, care să poată fi folosite la teze online și lucrări școlare la distanță? Gabi Bartic, director Brio: Avem școli și licee care folosesc intensiv testele noastre. Unul dintre licee ne-a spus că testarea cu Brio a fost un predictor extrem de bun al promovabilității la BAC

Există testare educațională standardizată securizată, care poate fi folosită în școala online fără teama că notele sunt greșite? „Atunci când am „proiectat” prima „olimpiadă digitală de Mate, Brio Challenge, am…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Antonia, Paul, Andra și profesoara lor care merge sâmbăta cu mașina să-și aducă elevii la școală, pentru a participa la SuperCoders, unde construiesc soluții de viitor la situații reale

13 elevi din cei 50 de finaliști au prezentat proiecte creative, gândite pentru viața de zi cu zi, cum ar fi un robot salvator în caz de incendii și cutremure,…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

Elevii din clasele I-VIII au la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de literație. Primele teste naționale pentru testarea nivelului de alfabetizare funcțională

Testele sunt realizate de Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Acestea au fost elaborate pentru a evalua nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor români…
Vezi articolul