Scriitorul Radu Vancu, PEN România, despre interzicerea educației de gen în școli: o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare

895 de vizualizări
Radu Vancu / Foto: Facebook.com
Modificările aduse Legii Educației Naționale, votate marți în Parlament, ce interzic informațiile de gen în instituțiile de învățământ, reprezintă „o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare – esențiale pentru construcția unui spirit public modern -, și deschide drumul înspre cenzură și înspre instituirea unei poliții a gândirii”, arată PEN România, organizație independentă a scriitorilor români, condusă de scriitorul Radu Vancu, într-o poziție transmisă miercuri. Organizația arată că decizia vulnerabilizează categorii sociale deja vulnerabile și va genera mai multă discriminare.

Poziția PEN România:

„PEN România condamnă ferm interzicerea de către Parlament a educației de gen în școlile din România.

Prin modificarea de ieri în Parlament a Legii Educației Naționale, discuția despre educația de gen în școlile din România a devenit interzisă și penalizabilă. Acest fapt reprezintă o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare – esențiale pentru construcția unui spirit public modern -, și deschide drumul înspre cenzură și înspre instituirea unei poliții a gândirii. În plus, această decizie vulnerabilizează categorii sociale deja vulnerabile – și va genera și mai multă discriminare și excluziune socială. În fine, întrucât decizia de ieri a Parlamentului reprezintă și o încălcare a drepturilor omului, România va fi sancționată de numeroase organisme juridice și politice internaționale.

Această lege reprezintă, pe scurt, o de-modernizare brutală a României.

PEN România, organizație independentă a scriitorilor români și filială a PEN International, consideră inacceptabilă această modificare a Legii Educației Naționale. O astfel de lege nu poate exista în arhitectura juridică a unui stat modern. Solicităm președintelui Klaus Iohannis să o retrimită Parlamentului – care să o readucă în acord cu angajamentele internaționale privind drepturile omului și educația de gen, asumate anterior de România.”


2 comments
  1. Acest tip de „educație” aparțin, exclusiv, familiei, medicului școlii și medicului de familie. Altele sunt prioritățile Școlii Românești. Condeiul scriitoricesc ar trebui să promoveze valorile morale și teologale specifice Poporului Român, moștenite de veacuri.

  2. Educatia sexuala e una si educatia de gen e alta. Ce vrea sa zica marele specialist Radu Vancu? Sa ne apucam sa vorbim in scoli de sindromul Turner, de hiperplazie adrenala congenitala, de tulburari de identitate, de deficiente de reductaza-2 5-alpha ? Sigur! Sunt pentru adevar. Dar ma indoiesc puternic ca Radu Vancu vrea asa ceva. Probabil ca el intelege prin „libertate” sa vorbim de niste studii indoielnice „grievence studies”, despre zero date si muuulte „teorii” si alte mizerii fara fond.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Drama unui profesor care a luat 10 la titularizare: Când se apropie sfârșitul anului școlar, iarăși începi să tremuri și te întrebi: la anul unde voi fi? Oana Zamfirescu, la al cincilea examen în județul fără niciun post titularizabil la Română: Copiii au impresia că îi părăsești fiindcă vrei tu

Oana Zamfirescu a luat nota 10 la examenul de titularizare, dar în județul Botoșani nu există niciun post titularizabil pentru disciplina Limba și literatura română. A dat titularizarea de cinci…
Vezi articolul

Articol susținut de ROMANIA TECH NATION

Roboțeii didactici NextLab și educația la sat. Ștefan Chimsac, profesor de TIC: Dacă te-ai angaja la roboți industriali, atunci folosirea din școală a acestor roboței te familiarizează de mic cu termenii specifici ai roboticii și îți formează gândirea algoritmică

Robotica le deschide copiilor orizontul spre o tehnologie care e din ce în ce mai căutată pe piață, spune Ștefan Chimsac, profesor de TIC la o școală de sat în…
Vezi articolul