Scriitorul Radu Vancu, PEN România, despre interzicerea educației de gen în școli: o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare

895 de vizualizări
Radu Vancu / Foto: Facebook.com
Modificările aduse Legii Educației Naționale, votate marți în Parlament, ce interzic informațiile de gen în instituțiile de învățământ, reprezintă „o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare – esențiale pentru construcția unui spirit public modern -, și deschide drumul înspre cenzură și înspre instituirea unei poliții a gândirii”, arată PEN România, organizație independentă a scriitorilor români, condusă de scriitorul Radu Vancu, într-o poziție transmisă miercuri. Organizația arată că decizia vulnerabilizează categorii sociale deja vulnerabile și va genera mai multă discriminare.

Poziția PEN România:

„PEN România condamnă ferm interzicerea de către Parlament a educației de gen în școlile din România.

Prin modificarea de ieri în Parlament a Legii Educației Naționale, discuția despre educația de gen în școlile din România a devenit interzisă și penalizabilă. Acest fapt reprezintă o restrângere brutală a libertății de expresie și a libertății de cercetare – esențiale pentru construcția unui spirit public modern -, și deschide drumul înspre cenzură și înspre instituirea unei poliții a gândirii. În plus, această decizie vulnerabilizează categorii sociale deja vulnerabile – și va genera și mai multă discriminare și excluziune socială. În fine, întrucât decizia de ieri a Parlamentului reprezintă și o încălcare a drepturilor omului, România va fi sancționată de numeroase organisme juridice și politice internaționale.

Această lege reprezintă, pe scurt, o de-modernizare brutală a României.

PEN România, organizație independentă a scriitorilor români și filială a PEN International, consideră inacceptabilă această modificare a Legii Educației Naționale. O astfel de lege nu poate exista în arhitectura juridică a unui stat modern. Solicităm președintelui Klaus Iohannis să o retrimită Parlamentului – care să o readucă în acord cu angajamentele internaționale privind drepturile omului și educația de gen, asumate anterior de România.”


2 comments
  1. Acest tip de „educație” aparțin, exclusiv, familiei, medicului școlii și medicului de familie. Altele sunt prioritățile Școlii Românești. Condeiul scriitoricesc ar trebui să promoveze valorile morale și teologale specifice Poporului Român, moștenite de veacuri.

  2. Educatia sexuala e una si educatia de gen e alta. Ce vrea sa zica marele specialist Radu Vancu? Sa ne apucam sa vorbim in scoli de sindromul Turner, de hiperplazie adrenala congenitala, de tulburari de identitate, de deficiente de reductaza-2 5-alpha ? Sigur! Sunt pentru adevar. Dar ma indoiesc puternic ca Radu Vancu vrea asa ceva. Probabil ca el intelege prin „libertate” sa vorbim de niste studii indoielnice „grievence studies”, despre zero date si muuulte „teorii” si alte mizerii fara fond.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Miercuri, 5 iunie, zi liberă pentru profesori și elevi. Ziua Națională a Învățătorului este zi nelucrătoare pentru angajații din Învățământ, potrivit Contractului Colectiv de Muncă

Miercuri, 5 iunie, este zi nelucrătoare pentru profesorii și angajații din Învățământ, cu ocazia Zilei Naționale a Învățătorului. Este vorba despre prevederile din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății: Profesorii de peste 65 de ani sau cu diverse boli ar putea susține cursurile online / În 7 septembrie se va cunoaşte gradul de transmitere a coronavirusului în fiecare localitate, în funcție de care autoritățile vor stabili cum începe școala

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat vineri, la Sfântu Gheorghe, că la data de 7 septembrie se va cunoaşte gradul de transmitere a noului coronavirus în fiecare localitate, iar în…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: Ministerul procedează, iarăși, urât, pentru că vorbește în permanență de câți titulari și-au păstrat titulatura, uitând că profesori sunt și colegii suplinitori calificați care n-au reușit să-și ia un post. A ignora aceste persoane este inuman

Marius Lobază, profesor la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, a afirmat că „ministerul procedează, iarăși, urât, pentru că vorbește în permanență de câți titulari și-au păstrat titulatura”. Acesta a spus, într-un interviu…
Vezi articolul

Emilia Șercan reclamă că a solicitat să studieze teza de doctorat a lui Mircea Geoană, iar Adrian Cioroianu a făcut publică această informație prin prisma funcției sale de director al Bibliotecii Naționale: „O mârșăvie incalificabilă”

După ce jurnalista Emilia Șercan a relatat miercuri că în sălile de lectură ale Bibliotecii Naționale cititorii sunt nevoiți să stea cu gecile pe ei, la temperaturi de 16,6 grade,…
Vezi articolul