Sindicatele din educație, întâlnire cu premierul Ciolacu pe tema proiectului Legii salarizării unitare / Marius Nistor: „Există un act normativ asumat și politic și asumat de întreaga coaliție, care trebuie respectat în integralitate”

1.093 de vizualizări
Protestul din 10 mai 2023 / Foto: Sindicate din educație
Premierul Marcel Ciolacu va avea, luni, o întâlnire cu liderii sindicatelor din educație, pe tema proiectului Legii salarizării unitare, scrie G4Media.ro. Discuțiile vor începe la ora 14.15, la Palatul Victoria.

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat, într-o intervenție la Antena 3 înaintea întâlnirii de la Guvern, că „există un act normativ asumat și politic și asumat de întreaga coaliție, care trebuie respectat în integralitate”.

„Există și declarații ale premierului că obligațiile față de învățământ vor fi respectate în integralitate”, a subliniat Nistor, care a precizat că legea trebuie aplicată de la 1 ianuarie 2024.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


3 comments
  1. Nu consider ca sindicatele sunt cele care trebuie sa se lupte pentru drepturile elevilor. Sunt tot felul de asociatii ale elevilor ( unele au salutat masura luata de acordare a burselor !), asociatii ale parintilor si elevii care sunt nedreptatiti. Profesorii, majoritatea covirsitoare, nu sunt de acord cu masura luata si si-au exprimat parerea. Nu pot iesi in strada pentru drepturile elevilor. Elevii si parintii trebuie sa faca asta.

  2. Este destul de clar ca, pt a se face economie la bugetul statului, desfiintarea bursei sociale si a celei pt studii loveste in elevii mai slabi si cu probleme materiale.

    Este cel putin ciudat ca se vorbeste despre “acoperirea” acelor burse (sociale si de studii) desfiintate, prin acordarea (in mod inechitabil a) burselor sub denumirea “de merit.”

    Oare parintii chiar sunt de acord cu aceste burse de “merit” alocate complet nedrept si fara a se tine cont cu adevarat de meritele copiilor!?!
    De ce oare nu se revolta parintii elevilor cu medii de peste 9,50, care, din cauza nivelului clasei, nu se mai pot incadra la “merit” (intre acei 30%)?!
    De ce oare nu se revolta nici cei care au avut burse sociale sau de studii si nu le vor mai avea pt ca s-au desfiintat si pt ca nu toti dintre acestia vor fi printre “primii” 30% din clasa?!

    Care va fi rezultatul acestor schimbari in domeniul burselor? Se poate anticipa usor: copiii slabi la invatatura care vor fi intre cei 30% nu vor fi motivati sa învețe (pt ca nu are rost sa tragi tare, daca obtii bursa “de merit” fara sa ai note merituoase), iar copiii cu medii mari, de peste 9, vor fi, de fapt, demotivati (de ce sa mai ia 9,50-10, daca nu s-au clasat intre primii 30% din clasa?! Mai bine sa se mute intr-o alta clasa (evident mai slaba) pt a se inscrie in acel procentaj, in anul urmator, macar.

    Fiind vorba desre drepturile copiilor, cred ca parintii ar trebui sa-si exprime nemultumirea, atat parintii copiilor care au primit pana acum burse de studii/sociale si care acum le vor pierde; cat si parintii copiilor care au avut si au medii de peste 9,50 – medii pt adevaratele burse de merit.

  3. pentru bani vostri suplimentari va bateți ca câinii,intrati în greve,amenintati cu blocarea anului școlar dar pentru elevii merituoși care își pierd bursa nu ridicați un deget.
    s a dus și ultima bruma de respect

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei inițiative pentru crearea diplomei europene, anunțate de Comisie: un proiect de diplomă și două seturi recomandări privind sprijinirea învățământului superior în UE

Trei inițiative de cooperare transnațională între universități au fost anunțate, săptămâna aceasta, de Comisia Europeană, în vederea atingerii obiectivului de creare a unei diplome europene. Potrivit Comisiei, cele trei inițiative…
Vezi articolul

Daniel David, către partidele parlamentare: fără investiții în inovație și cercetare, “vom irosi iar resursele naționale și europene” și vom deveni “o colonie științifică/tehnologică”

“Investițiile țării trebuie făcute înțelept, susținând în paralel inovația și motorul generator al acesteia – cercetarea avansată exploratorie și resursa umană. Altfel, vom irosi iar resursele naționale și europene pe…
Vezi articolul