Scrisoare deschisă a unei profesoare din Suceava: “Nu luptăm doar pentru salariile noastre”, ci “vrem să atragem atenția asupra calității învățământului subfinanțat și ignorat” / “Ne certați, domnule președinte? De când nu ați mai intrat într-o clasă?”

14.056 de vizualizări
Foto: © Gloda | Dreamstime.com
“Noi nu luptăm doar pentru salariile noastre care niciodată nu sunt actualizate cu inflația și întotdeauna sunt ultimele pe grila de salarizare”, ci “vrem să atragem atenția asupra calității învățământului subfinanțat și ignorat”, scrie, într-o scrisoare deschisă publicată pe Facebook și adresată președintelui Klaus Iohannis și “tuturor celor care sunt responsabili de prezentul și de viitorul acestei țări”, profesoara Felicia Vranau din Suceava. “Eu îndrăznesc”, îi răspunde aceasta președintelui Klaus Iohannis, care îi certa recent pe profesori pentru că “îndrăznesc să pună în dificultate examenele naționale”.
  • Autoarea scrisorii deschise se prezintă în calitate de profesoară de limba franceză la Colegiul Național “Mihai Eminescu” din Suceava, cu o experiență de 38 de ani în învățământ.

“Ne certați, domnule președinte? De când nu ați mai intrat într-o clasă?”, întreabă semnatara.

Ea notează că, după două săptămâni de grevă, guvernul presează profesorii inclusiv prin amenințări și presiuni pe linie politică. Anume, scrie ea, “guvernul încearcă să ne forțeze mâna, prin diverse metode (amenințări și presiuni din partea directorilor și inspectorilor școlari care, aproape TOȚI, sunt numiți politic, deși trec de un concurs care, de cele mai multe ori este trucat).”

În argumentația ei, ea trece în revistă nu doar problemele legate de salarizarea în învățământ, ci alte dificultăți cu care se confruntă profesorii acuzați că ar avea o activitate “de 3-4 ore pe zi” – dificultăți de la nevoia de a asigura resurse de predare la a da meditații “nu din plăcere, ci de nevoie”.

“Ne-am săturat să sponsorizăm educația! Ne-am săturat de acuzații!”, scrie ea. În același mesaj, ea subliniază și faptul că elevii sprijină profesorii:

  • “Elevii sunt de partea nostră și știți de ce ? (…) Pe ei nu-i mai puteți manipula și știți de ce, domnule Iohannis , doamnă Deca, domnule Ciucă, domnule Ciolacu, domnule Budăi, domnule Câciu ? Pentru că, domnilor, școala nu scoate doar analfabeți funcționali, școala lucrează cu copii inteligenți, creativi, empatici, capabili care aduc țării medalii și cupe, diplôme și certificate, care sunt admiși la facultăți de top din lume și care nu-și găsesc niciodată locul pe lângă voi (deși ați avea ce învăța de la ei), pentru că voi îi preferați pe cei pe care îi pomeniți de fiecare dată când vreți să ne minimizați munca : pe analfabeții totali sau doar funcționali. Voi pe aceștia îi reprezentați și aceștia vă reprezintă.”
Scrisoarea deschisă a  profesoarei Felicia Vranau:

“Scrisoare deschisă tuturor celor care sunt responsabili de prezentul și de viitorul acestei țări

Eu îndrăznesc!

Sunt profesor de limba franceza la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Suceava, un liceu de prestigiu  din municipiul Suceava care, având și clase de profil pedagogic, formează învățători și educatori. Un liceu care, de ani buni, are rezultate excelente la bacalaureat (cu procente de peste 90% promovabilitate), cu absolvenți cu media 10, cu copii care ulterior își construiesc o carieră datorită efortului propriu, majoritatea elevilor provenind din mediul rural.

Suntem în grevă de două săptămâni și, după cum știți, pentru că ne-ați susținut, guvernul încearcă să ne forțeze mâna, prin diverse metode (amenințări și presiuni din partea directorilor și inspectorilor școlari care, aproape TOȚI, sunt numiți politic, deși trec de un concurs care, de cele mai multe ori este trucat).

Noi nu luptăm doar pentru salariile noastre care niciodată nu sunt actualizate cu inflația și întotdeauna sunt ultimele pe grila de salarizare. Dar chiar și așa, salariile noastre sunt mărite în tranșe, prorogate și ciuntite pentru că noi nu contăm, noi nu suntem niciodată vocali, punând întotdeauna pe primul loc examenele, concursurile, competițiile și interesele elevilor noștri. 

Am ieșit în stradă în urma mai multor acțiuni sindicale și cereri adresate guvernului începând cu luna noiembrie anul trecut, atrăgând atenția asupra faptului că nu s-a respectat Legea salarizării nr 153/ 28.06.2017 care pentru noi nu a fost încă pusă în practică. Avem colegi din personalul nedidactic care nici 2000 lei net nu încasează. Unii au copii în întreținere și, ce este mai rău, sunt familii monoparentale care trebuie să se descurce cum pot. De foarte multe ori facem acte de binefacere sau proiecte prin care încercăm să ajutăm, dar, pe an ce trece, cazurile sunt tot mai numeroase.

Greva noastră nu privește însă doar salarizarea care este un punct dureros. Vrem să atragem atenția asupra calității învățământului subfinanțat și ignorat. Toate materialele de care avem nevoie ni le procurăm din banii noștri : instrumente de scris, markere de scris la tablă, fotocopii pentru fișele de învățare și teste, CD-uri și DVD-uri, manuale și auxiliare cu care lucrăm și pe care elevii le cumpără pentru că cele de la școală sunt din anii 90 și nu mai corespund demult programelor noi. Nu mai vorbesc despre mijloace digitale. De cele mai multe ori suntem nevoiți să piratăm manuale de pe internet pentru a asigura calitatea orei de curs. Și cu toate acestea ni se reproșează că nu facem un învățământ centrat pe nevoile elevului, că lecțiile noastre sunt neatractive. Dar statul nu oferă nimic în acest sens, iar atunci când apelăm la părinți, suntem acuzați că strângem fonduri.

Am fost 8 ani coordonator de proiecte și programe, am coordonat proiecte, am asistat la activități extracurriculare, am participat la activități de formare și perfecționare în acest domeniu și toate deplasările mi le-am plătit fără să mi se deconteze vreun ban, ca și pentru celelalte formări.

Punem în practică tot felul de proiecte pentru care punem bani din buzunar pentru că, atunci când te duci după sponsori, toată lumea îți trântește ușa în nas.

Dacă organizăm excursii ne plătim cazarea și masa, deși ne petrecem un week-end cu copiii altora și nu cu ai noștri. 

Ani la rând am făcut parte din Consiliul de Administrație al liceului. Nimeni nu este plătit, nici măcar simbolic, pentru aceste ședințe. Deși pentru alte domenii se încasează sume frumușele. 

Cei care predau obiecte de bac sunt obligați să facă pregătire gratuit cu elevii care, de cele mai multe ori nu vin, sau nu vin cu regularitate pentru simplul motiv că nu le convine ora. Aceste ore de pregătire se contabilizează în cele 8 ore pe care ar trebui să le desfășurăm zilnic. 

Apoi vin olimpiadele, concursurile și proiectele județene, naționale și internaționale pe care le pregătim din timpul liber. Un timp treceam aceste activități în condica de prezență, dar au constatat că ieșeau mai mult de 8 ore pe zi și s-a renunțat pentru că nu exista suficient spațiu în aceste condici. 

La acestea adăugăm consultații săptamânale cu părinții, lectorate și ședințe cu părinții o dată pe lună, activități metodice de perfecționare la nivel de școală și cerc al profesorilor de specialitate desfășurate lunar, activități metodice cu profesorii diriginți, corectarea caietelor, conceperea și corectarea testelor la clasă, participarea aproape în fiecare sâmbătă  începând din luna ianuarie la olimpiade școlare, fie în calitate de evaluator, fie de asistent (4-5 ore), ședințe și consilii profesorale cel puțin o dată pe lună.

În vacanțe avem scoli de vară, scoli ale părinților,etc etc examene de bacalaureat sau de testare națională unde trebuie să participi oricum, dacă nu ca evaluator, ca asistent.

Nu ai cum să fii leneș ca profesor. Nici dacă ai vrea acest lucru. Cam aceasta este activitatea de 3-4 ore pe zi a unui profesor care vine la școală și în week-end și care nici nu este remunerat și nici nu i se pot da zile de concediu în compensare.  Acestea sunt trecute la voluntariat în grila de gradație de merit, deși nimeni nu se oferă să le facă.

Aceste lucruri le știu doar persoanele care lucrează în sistem și familiile acestora.

O altă problemă pentru care am fost acuzați și demonizați: meditațiile. Primii care am fost acuzați de evaziune fiscală. Oare așa să fie ? Câți profesori ați văzut cu Lamborghini sau cu vile de 2-3 etaje ? 

Niciun profesor nu face meditații acasă din plăcere, ci de nevoie. 

Și nu știu de ce sunt atât de blamați profesorii, inclusiv de părinți, de vreme ce ei sunt cei care le cer. Fie că ai lor copii nu au fost suficient de atenți în timpul orei, fie că trebuie să susțină examene care nu au legătură cu școala (admitere la facultate, diplomă Cambridge, DELF, Ielts, etc sau alte nevoi), fie nu fac față ritmului de învățare în clasă. De ce profesorii sunt considerați „vinovați” de sistem pentru o activitate susținută financiar de părinți și care a adus plus-valoare învățământului românesc subfinanțat ?

Ne-am săturat să sponsorizăm educația! Ne-am săturat de acuzații!

Cum îndrăznim să tulburăm liniștea guvernării și a rotației miniștrilor ? Uite că, o dată la 20 de ani, îndrăznim ! Greva încă e un drept constituțional ! Nu trebuie să veniți cu așa -ziși „reprezentanți” ai părinților inepți și buni executanți, pentru că voi i-ați pus acolo, care să ne dea ultimatumuri. Dacă vă uitați pe Instagram sau Tik Tok, lucrurile arată altfel. Copiii s-au prins cum merge cu PSD+PNL și nu s-au lăsat manipulați.

Ne tot  clamați nevoia de austeritate în perioade de criză. Dar alte categorii nu „zdruncină” bugetul țării cu pensii și salarii nesimțite raportate la pensii de mizerie, nici cu sporuri rizibile, de neimaginat într-o țară civilizată dar totuși modestă (spor de praf, spor de Covid, spor de periculozitate) ?. Pensiile speciale pe care chiar UE vă somează să le tăiați nu vă zdruncină calculele bugetare ? Dar sporurile, dar sinecurile cu persoane incompetente și absolut inutile, plătite cu salarii regești ? Dar consilieri fără de număr, pepiniere pentru viitori miniștri paraleli cu ministerele ? Cum ați putut numi un ministru din domeniul naval la un minister atât de greu și de important  ca educația?

Ne certați, domnule președinte ? De când nu ați mai intrat într-o clasă ? Soția dumneavoastră predă 8 ore pe săptămână, jumătate de normă, dar câți dintre noi își permit luxul acesta ? După 38 de ani vechime, mi-am luat încă o jumătate de normă și ce să vezi ? Iau același salariu cât îmi dați voi pentru o normă întreagă. Evident că lucrez la o companie privată. Iar statul îmi percepe CASS și CAS de două ori, ca dublă impunere. Dar dacă m-aș îmbolnăvi nu aș primi indemnizație dublă. Dar magistrații nu plătesc deloc contribuții la sănătate. Iar concediul lor medical e plătit 100%. Am înțeles : după importanța muncii, iar munca noastră e derizorie.

Cum adică să nu îndrăznim? Ba chiar, uite, că îndrăznim !

Și nu avem deloc de gând să ne lăsăm intimidați de metodele voastre bolșevice de a apela la presa aservită, la așa-ziși părinți reprezentativi (știe toată lumea că domnul Cristache nu vă reprezintă decât pe voi, pesediști sau peneliști penibili, dar ați ales prost un om mediocru și contestat). Toate minciunile pe care le aruncați în spațiul public prin media sau rețelele de socializare nu fac decât să vă arate adevărata față hidoasă și nerușinată. Elevii sunt de partea nostră și știți de ce ? Pentru că  noi i-am format, pentru că am pus în ei o parte din mintea și sufletul nostru, pentru că atunci când au avut nevoie, noi am fost alături de ei. Ei au înțeles foarte bine că nu suntem împotriva lor, că nu ne batem joc de ei (cum am putea ?). Pe ei nu-i mai puteți manipula și știți de ce, domnule Iohannis , doamnă Deca, domnule Ciucă, domnule Ciolacu, domnule Budăi, domnule Câciu ? Pentru că, domnilor, școala nu scoate doar analfabeți funcționali, școala lucrează cu copii inteligenți, creativi, empatici, capabili care aduc țării medalii și cupe, diplôme și certificate, care sunt admiși la facultăți de top din lume și care nu-și găsesc niciodată locul pe lângă voi (deși ați avea ce învăța de la ei), pentru că voi îi preferați pe cei pe care îi pomeniți de fiecare dată când vreți să ne minimizați munca : pe analfabeții totali sau doar funcționali. Voi pe aceștia îi reprezentați și aceștia vă reprezintă. 

Pe noi ne reprezintă copiii deștepți ca Ariana și mulți alții pe care statul român îi ignoră, cărora nu le decontează naveta, cărora le dă burse ridicole, cărora nici acum nu le-au oferit manuale după noile programme, pe care nu i-ați întrebat cum se simt în școală, pe care nu îi angajează nimeni după ce termină „magna cum laude” universități din țară și din lume, cu care vă faceți poze când îi premiați, dacă îi premiați. 

Pentru că, domnilor, nu vă pasă absolut de loc de ei, nici de părinții lor. Mergeți pe Instagram și pe Tik Tok și vedeți ce cred cu adevărat despre voi. 

EU ÎNDRĂZNESC, domnule Președinte ! Nu să distrug viitorul unor tineri! Ci să vă spun RUȘINE SĂ VĂ FIE !

– FELICIA VRANAU, profesor de limba franceză la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, gadul didactic I, 38 de ani în slujba învățământului românesc, absolventă a Universitații „Al. I. Cuza” Iași, facultatea de Geografie-limba franceza, promoția 1985″

Foto: © Gloda | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


28 comments
  1. Nu sint in gradul să discut despre materie, mod de predare etc…doar că susțin greva profesorilor și nu numai, merită condiții in țară ,nu toți să emigreze in alte state ,o generație de sacrificiu deja la activ ,dar și viitoarea sau viitoarele?Nici pensionării urmatori ,nu va fi cine să plătească contributele statului ,dacă toți pleacă în alte state, o țară de îmbătrâniți, copii lăsați de părinți ,nevoiți să lucreze ,cu chin,in alte state ,pentru supraviețuire, niciodată de a fi recuperat anii copilăriei cu părinții alături etc…medicii greu încercați de lipsa materialelor și condițiile în spitale pentru a desfășura activitatea ,pe un salariu de nimic, copii cu grad slab la învățătura ,pentru lipsa profesorilor pregătiți ,de calitate, sau salariu de nimic ,ce duce la neglijență in sistem…etc…lipsa de răspundere de la guvern ,in toate domeniile, pentru a tine forța de lucru în țară și a le oferi condiții și salariu ,pentru a fi patrioți pentru țară!!

  2. Profesorii au salarii mici comparativ cu alte categorii sociale (medici, magistrati, parlamentari, chiar si politisti, pensionari speciali). Aici este problema, salariile unor angajati la stat au explodat. Apoi mai este problema cosului zilnic care a ajuns sa coste cam mult.

  3. Dacă examenul la medicină se dă “dintr-o carte veche cu greșeli”, nu înțeleg de ce sunteți supărată pe doamna de biologie care zice că ea nu predă după cartea respectivă. E o fractură de logică aici.

    1. @Citizen Kane, nu e nici o fractura de logica, este o fractura de moralitate,
      Doamna de biologie nu preda după acea carte pentru ca este plina de greșeli, preda după o alta carte care este la fel de plina de greșeli, nu are nici o problema cu greselile.
      O Doamne ce bine ar fi fost sa aibă!!!
      Doamna de biologie nu preda după acea carte pentru a avea clienti la meditații la ea și la alți colegi din breasla, unde ia 300 de Ron predând aceleași greșeli fără nici o jena!!
      Deci nu e vorba de greșeli, e vorba de jmecherie (adică șmecherie cu j)!

  4. Felicitari, doamna profesoara!
    Excelenta abordarea ! Ati punctat foarte bine toate problemele sistemului de invatamant pe care cei care nu fac parte din acest sistem, nu le cunosc. ( sa nu uitam ca pentru cele 4 ore de predare pe zi, un profesor se mai pregateste cel putin inca trei ore acasa; suntem cu totii constienti ca trebuie sa ne facem orele atractive si sa tinem pasul cu tehnologia, astfel incat trebuie sa adaptam permanent continutul care trebuie predat nevoilor elevilor si capacitatii lor de intelegere. Asta presupune studiu continuu, asimilare permanenta de noi cunostinte care trebuie transpuse intr-un format accesibil si usor de inteles. De asemenea, sa nu uitam de obligativitatea participarii la programe de formare periodica pentru acumularea celor 90 de credite. Peste 90% dintre cursurile de formare la care trebuie sa participam, sunt platite din banii proprii si se desfasoara in weekend sau dupa ore. Nu ne plangem dar dorim ca cei din afara sistemului sa stie adevarul ).

    Inca o data, felicitari, toata stima!

  5. Felicitari, doamna!
    Ma tem ca doar cu ele veti ramane pentru ca guvernantii in frunte cu adormitul de la Cotroceni isi vad de-ale lor…dl “profesor” de la Cotroceni isi plimba prin tari straine(acum, pe ultima suta de metri la Cotroceni!) soata in roz bon bon.. soata care e profesoara si ea, dar care-si permite bijuterii cu diamante scumpe(mai scumpe de N’spe ori decat salariul unui profesor cu grad maxim!) si se imbraca de parca ar fi mers la nunta de interlopi, asa arata madama roz bon bon in vizita din Germania!!!
    Nu va aud, doamna, ei nu va aud, nu vad, nu stiu, in lumea lor “minunata” ei fac si dreg pentru Romania, pentru romani…
    Asa fac de 33 de ani si asa vor face si de-acum incolo DACA nu le veti da o LECTIE pe care s-o tina minte!
    NU cedati, nu renuntati la greva, NU credeti minciunile sfidatoare ale acestor analfabeti functional!
    Uitati-va la ei, unul nu e-n stare sa spuna 5(CINCI!!) cuvinte consecutive inteligente si inteligibile, LIBER, fara sa citeasca dupa foaie!
    Nici unul, niste bieti politruci carora insa NU le mai pasa deloc de romani, de Romania!
    Probabil ca e nevoie de ceva neobisnuit care sa-i trezeasca: o GREVA nationala, un faliment(incetare de plati!!), un cataclism care sa-i determine sa plece si sa scapam de ei!
    Dar, vine intrebarea: cine va veni in locul lor, pentru ca azi TOATA clasa politica e aceeasi mizerie, pur si simplu NU avem cu cine vota, nu exista azi in Romania un partid, un politician care sa inspire INCREDERE!
    Nici unul macar….

  6. Bravo, Doamna Profesoara!
    Va imbratisez si va sustin.
    Toata stima!
    Mergeti inainte!
    Eu as adauga faptul ca toti cei ce nu au respectat legea care prevedea 6% pentru invatamant sa dea seama in fata organelor de justitie!
    Orice om care nu respecta o lege primeste o sanctiune, cei cere nu respecta legile educatiei zburda prin ministerele patriei!

    1. Care organe de justitie ?
      Puterea judecătorească din România este aservită politicului , pentru care este răsplătită ,,regește” cu salarii și pensii care absorb ,, aproape tot bugetul tării !

  7. Personalul didactic, de bun simț, fac referire la o „CEARTĂ” așefului statului, care este profesor în documente, dar care a uitat să mai predea de peste 20 de ani, ocupând diverse funcții politice și în același timp dând dovadă de caracterul domniei sale și solidaritatea de breaslă.
    În același timp, ocupând cea mai înaltă funcției în stat, NU cunoșate regelemenatre din Legea dialogului social, prin care se INTERZICE oricăreri autorități publice să intervină, în vreun fel, asupra decizie unui angajat de a FACE sau de a NU face GREVĂ.

  8. Doamna Elena
    Ce ați făcut concret când ați observat că profesorul de la clasă nu-și face treaba? Ați discutat cu ceilalți părinți să vedeți dacă toți sunt la fel de nemulțumiți sau poate doar unii au niște probleme? Ați discutat cu profesorul în cauză, cu dirigintele clasei, ați scris un memoriu către conducerea școlii și apoi către Inspectoratul școlar?
    Poate adevărul este undeva la mijloc.

  9. SUSȚIN 100%100 GREVA GENERALA IN ÎNVĂȚĂMÂNT CIT SI IN SĂNĂTATE !SINT LĂSATE DE PESTE 25 DE ANI ,IN DERIVĂ, AJUNGÂND TOȚI SĂ PARASAEASCA TARA, ODATĂ CU TOȚII DOREAM UN VIITOR MAI BUN PENTRU COPIII ȚĂRII DE A RAMINE IN ȚARĂ, DAR TOȚI PLEACĂ SI DAU CONTRIBUTUL PENTRU ALTE ȚĂRI ,PENTRU CĂ STATUL NU FACE ÎNDEAJUNS ,PENTRU A RAMINE SĂ LUCREZE ÎN ȚARĂ SI SĂ FIE TAXELE IN BENEFICIUL STATULUI!VA PLAC CUM SINTETI TRATAȚI IN SPITALELE DIN ALTE ȚĂRI?ETC…?! DE CE IN ȚARĂ NU E POSIBIL?INVESTIȚIILE IN COPIII ȚĂRII ESTE SOCIETATEA DE MAINE CE VA OCUPA FUNCȚII IN TOATE DOMENIILE DIN STAT SI DE CARE VOM FI CONDUȘI!!DEPINDE SI ECONOMIA ȚĂRII UNDE VA FI IN PROCENTE!!!SUCCES PROFESOROLOR,SUCCES MEDICILOR ETC…CEREȚI DREPTURILE SI NU NUMAI, ADEVARATUL PATRIOTISM SE VA VEDEA DIN CEI CE VOR UN VIITOR PENTRU ACEST STAT!!!🇷🇴📚

  10. Întreaga societate ar trebui să ni se alăture! Să ne susțină! Luptăm pentru viitorul învățământului românesc oameni buni! ✌️

    1. da…. in special profesorilor care a intrat la catedră cu note mici, de îi ia până și elevii la exerciții de mate 🙋 hm, după ce v-au mărit salariile încetați să mai faceți diferență intre elevi? fapt concret! dacă nu ai bani nu ai parte ( s-a schimbat cartea cu bani)💰💰💰💰

      1. Ție ți se potrivește id-ul „Dorel”. În primul rând, mai exersează gramatica limbii române. În al doilea rând, dacă există cazuri de profesori în a căror activitate la clasă apar și unele situații de discriminare din motive socio-economice și financiare, nu înseamnă că toată breasla lor se comportă așa. Nu mai încerca să generalizezi. Cazurile punctuale au rezolvări punctuale. La fel cum și profesorii, nu bagă în aceeași oală pe toți elevii sau pe toți părinții. Nu toți elevii trebuie catalogați ca fiind lipsiți de educația celor 7 ani de acasă, cum nu toți părinții sunt catalogați ca fiind dezinteresați, nepăsători față de situația școlară a fiilor/fiicelor lor. Încetați cu generalizările de acest fel.

    2. Toata societatea va sustine, stiti bine, pentru ca toata societatea(exceptie, evident, acolitii lor bine platiti si rasplatiti!!) e IMPOTRIVA acestor analfabeti functional mincinosi si corupti!!
      Ne-am saturat de 33 de ani de aceasta clasa politica mizerabila!!!

  11. Stimată doamnă profesor, sunt o “neînsemnată”învățătoare, după părerea incapabililor care ne conduc. Am aceeași vechime ca și dvs. și am studii superioare. Mi-au trecut prin mâini, dar, mai ales, prin suflet, sute de copii de realizările cărora sunt foarte mândră. Vă scriu pentru că vreau să vă spun: MĂ ÎNCLIN CU RESPECT ÎN FAȚA UNUI ASTFEL DE CADRU DIDACTIC, CARE CU DEMNITATE ȘI CURAJ EXPLICĂ, SIMPLU ȘI CLAR, CÂT DE JOS A AJUNS ÎNVĂȚĂMÂNTUL ROMÂNESC ȘI CÂT DE UMILIȚI SUNT ASTĂZI CEI CE LUCREAZĂ ÎN ACEST SISTEM.
    Mulți neaveniți și neștiutori, paraleli cu realitatea sau răuvoitori, sau, și mai rău, proști de-a dreptul (iertat să-mi fie termenul, dar este cel mai potrivit…) își dau astăzi cu părerea, îi critică și îi judecă pe dascăli. Dar, slavă Domnului, CU MULT MAI MULȚI sunt cei care au înțeles și susțin din toată inima, până la capăt, acest demers disperat, GREVA PROFESORILOR!!! CEI MAI MULȚI înțeleg că, dacă această grevă nu va fi dusă până la capăt, DEMOCRAȚIA ÎNSĂȘI va fi zdruncinată din temelii, iar viitorul copiilor noștri va fi, cu adevărat, în pericol!
    VĂ MULȚUMESC, DOAMNĂ PROFESOR! Și, DA, NOI TOȚI AR TREBUI SĂ ÎNDRĂZNIM!!! Neîndrăznind, am ajuns aici. Și NU TREBUIE SĂ MAI PERMITEM CĂDEREA ȘI MAI MULT! CINEVA NE VREA MULȚI ȘI PROȘTI! În mâinile noastre este acum puterea de a schimba asta!
    VĂ MULȚUMESC ȘI MĂ ÎNCLIN, DOAMNĂ PROFESOR!

  12. Excelenta, relevanta, lucida si onesta descriere a situatiei REALE a unui profesor din Romania… Sa nu uitam ca profesorii de limba franceza din Romania sunt singurii care mai promoveaza la noi frumoasa limba a lui Moliere (considerata de decenii – si pana la aderarea Romaniei la Francofonia internationala – a fi “langue de coeur des Roumains”) – o responsabilitate care ar fi trebuit sa fie asumata in primul rand de Guvernul Romaniei dar si de Institutul francez din Romania, de investitorii francofoni in Romania si de societatea civila…Deci problema nr.1 a educatiei in Romania este CALITATEA (definita ca adecvare la cerintele/ nevoile/ asteptarilor tuturor partenerilor de interese existenti, nu doar cele ale Ministerului Educatiei, ARACIS si ARACIP definite pompos “standarde” (cca 200 in preuniversitar si cca 90 in universitar). De fapt, de 18 ani avem in scolile si universitatile noastre un SIMULACRU de “asigurare a calitatii educatiei” introdus prin OUG 75-2005 – o colectie de grave erori conceptuale, numeroase aberatii, confuzii si lacune – care, aplicata de trist celebrele ARACIS si ARACIP, doar a creeat o inutila si monstruoasa birocratie (respinsa de cvasitotalitatea profesorilor) si a consumat imense fonduri bugetare, fara sa genereze mult dorita si asteptata CALITATE a actului educational! Generand in plus si numeroase conflicte de interese sau in justitie !!
    NON-CALITATEA educatiei in Romania este evidenta tuturor celor implicati fiind frecvent prezentata pertinent de massmedia si social media… Precum si contrazicand definitia sui-generis dar tautologica si diletanta transmisa initial de promotorii ARACIS si ARACIP: “asigurarea calitatii = a face CA CAlitatea sa fie sigura!” – demonstrand astfel INEFICIENTA crasa a acestor institutii….
    Spre surprinderea mea, desi am prezentat in timp util Comisiilor pentru invatamant din Parlament – cu confirmari de primire !!! – DOUA SOLUTII pentru curmarea simulacrului, membrii acestora au aprobat “solutia” smechereasca a juristilor conceptori din Ministerul Educatiei constand in …abrogarea OUG 75-2005 (in Dispozitii finale ale ambelor proiecte) dar cu … preluarea ad literam (copy-paste) a celor mai importante dispozitii din OUG 75-2005 in ambele noi proiecte!!!… Aceasta decizie va insemna, de fapt, ca simulacrul si ineficienta vor continua inca alte decenii…
    In plus, se stie, majorarea salariilor personalului din invatamant poate contribui doar foarte putin la dezvoltarea calitatii actului educational, intrucat aceasta CALITATE depinde de multi alti factori si trebuie mai intai sa fie construita (pas cu pas si in echipa) conform principiilor si instrumentelor Managementului calitatii, de care autorii OUG 75-2005 nu au dorit sa tina cont, considerand IN MOD ERONAT SI DILETANT ca simplele evaluari institutionale, interna si externa, ar dezvolta calitatea acestora! Cat timp ne vom mai fura caciula, adoptand solutii AIUREA in detrimentul multora dar si in profitul catorva… Acesta este un clasic CICLU VICIOS dar Romania are nevoie de CICLURI VIRTUOASE…. Se pare ca si la noi actioneza principiul anglosaxon “Nu cred in intelepciunea colectiva a ignorantelor individuale”…. Presedintele KWJ cu siguranta va promulga aceste legi ale educatiei discutate in Parlament cu toate numeroasele lor deficiente si amendamente necesare… CE SE MAI POATE FACE????

  13. Cum atrag atentia profesorii si liderii lor referitor la invatamantul de proasta calitate? Pe langa saloicitarea de marire a salariilor, au venit si cu propuneri pt un invatamant mai de calitate? Se motivează ca un debutant nu poate trai cu salariul actual. Atat. De ce nu fac greva pentru invatamantul de proasta calitate? Pt ca nu se implica nimeni, nu intereseaza pe nimeni, salariul sa fie cat mai mare si burta plina.

    1. Spre regretul dvs.trebuue sa va spun ca aceste cerinte(invatamint de calitate samd)cad in sarcina ministerului educatiei(condus de ani de zile de incapabili).
      Un ministru prost(chiar daca are multe diplome) nu poate sa fie un bun manager.
      Pina la urma cadrele didactice sint un intermediar intre minister si elevi,o modalitate prin care ministerul pune in practica deciziile sale privind invatamintul in România !

  14. Doamna profesoara, legat de:
    “Un liceu care, de ani buni, are rezultate excelente la bacalaureat (cu procente de peste 90% promovabilitate), cu absolvenți cu media 10, cu copii care ulterior își construiesc o carieră datorită efortului propriu, majoritatea elevilor provenind din mediul rural.”

    Sincer acum, cam care ar fi nota la BAC al unui absolvent al liceului dumneavoastră dacă nu ar face meditații în privat?
    Eu am intrebat colegele fiicei mele, la un liceu din București, din Top5, la fel cu 100% promovabilitate, și mi-au spus ca nota lor ar fi fără meditații în jur de 8.50-9.00.
    Dumneavoastră ce spuneți?

    Legat de:
    “Niciun profesor nu face meditații acasă din plăcere, ci de nevoie. ”
    Este corect, dar cum se apăra corpul profesoral de profesori care: la același liceu Top5 București, doamna de biologie vine și spune: știu ca toți dați la medicina, dar eu nu fac după cartea care se cere la medicina. faceți meditatii dacă vreți medicina. Cum apăra corpul profesoral, pe dumneavoastră care sunteți onesta, de asemenea elemente care tind sa devină regula generală ? Sa mai vorbim de doctorate, care pur și simplu au distrus respectul societății fata de grupul profesoral? sau universitatile private fantoma pe la Băile Herculane? etc…

    1. Doamna Elene …așa și? Există un număr de ore alocat prin programă, dacă profesorul ăla nu si-ar fi făcut treaba mai lua elevul nota la bac 8.50-9.00.?..elevul ăla nu are o responsabilitate personala și nu trebuie să muncească individual dacă vrea note maxime? orice om normal la cap stie cat efort individual trebuie făcut pentru întelegere și cunoaștere aprofundată ( a se înțelege că te apuci tu si citești cărti si rezolvi probleme …tu de unul singur…stai ore pe sapt si rupi cartea) …e ca la sport….te antrenezi mult performezi, nu te antrenezi performezi mai puțin…vrei nu stiu ce medalie la nush ce concurs plătesti antrenor care stie ce și cum și rupi sala de sport…de ce credeți voi că la scoală și invătatură e altfel??…voi așteptați ca de exemplu in doar 3-4 ore de matematică pe săpt la scoală să scoată prof ăla genii ….se vede că nu aveți nici o treabă cu ce înseamnă învătătura.

      1. Domnul Alex P, nu confundati efortul individual cu meditația privata, va rog!! pe lingă orele de la școală, efortul individual este triplu dacă vrei 10, bineînțeles. dar ce facem cu profesorul de romana care spune: nu facem eseu, pt ca faceți meditații. tot efort individual este? sau cu profa de biologie de mai sus, este tot chestie de efort individual? hai sa fim serioși

        1. Așa știi dumneata din zvonuri? Vezi să nu.

          O clasă (chiar de la un liceu ”de top”) este eterogenă. Unii sunt mai bunii, alții mai puțini buni. Niciun elev nu e obligat să fie ”bun” la absolut toate materiile. Poate-i place româna mai mult decât biologia, e normal să se pregătească mai bine pentru română și să ia note mai mici la biologie, care nu-l interesează și nu lucrează acasă mai nimic.

          Așa că nu-i nicio problemă dacă elevii nu sunt de ”10 pe linie.” Lăsând la o parte faptul că exact aceleași metode de predare (adaptate unor cazuri particulare) produc elevi capabili să demonstreze abilități de nota 10, dar și elevi care obțin doar note de trecere… nu e nicio tragedie dacă elevul nu e perfect. E doar o ambiție a unor părinți să aibă ”premianți care iau numai 10 la școală” și să-și proiecteze ambițiile asupra copiilor.

          PS Nu vrea profesorul să facă eseu? Serios? În patru ani de liceu, elevii aceia n-au făcut niciun eseu, vreodată, că așa a zis profesorul? Chiar credeți toate lucrurile astea pe care le scrieți pe aici?

          1. Domnul Mari,
            eu vorbesc de fetițe care au luat între 9.70 și 10 la BAC, cu meditații.
            Legat de profesorul de română, dacă sunteți inspector dați-mi adresa de email și va trimit numele, liceul, clasa, tot sa verificați. Legat de doamna de biologie, este o doamna super cunoscuta în București, i de zice DD, ia 300 Ron pe meditație biologie, dacă sunteți din București în sistem sigur ati auzit de ea.

          2. @Elena

            Nu sunt inspector. Mergeți cu reclamația direct la școala respectivă. Dacă nu se întâmplă nimic, mergeți la inspectoratul școlar ȘI la presa locală.

            Pentru meditații nefiscalizate despre care aveți cunoștință, plângere/sesizare direct la ANAF.

            E simplu – dacă vedeți nedreptăți, luați atitudine.

    2. La medicină se dă admitere după o carte – de anatomie, presupun – în care organele și sistemele sunt altele decât cele pe care le cunoaștem cu toții?

      1. Da, Doamna Magna Nemesis, la medicina în București se da examen la biologie după o carte veche și care conține erori demonstrate de ultimile descoperiri în domeniu. Dar dacă la examen elevul scrie cum este corect științific, dar nu este ca în carte , este depunctat!!! Întrebați orice elev care da la medicina în București și va va confirma!!!

        1. @ Elena Daca am inteles eu bine, sunteti suparata ca dna prof de biologie nu lucreaza la ora dintr-o carte care se foloseste pentru admiterea la medicina, ci lucreaza banuiesc dupa programa scolara, programa din care se da bac-ul? Din cate stiu eu de la colegii care predau materii de bac ( biologie, fizica, info) ce e in programa scolara si ce se cere la admitere facultate sunt 2 lucruri diferite ( sau se intersecteaza tangential in anumite capitole, cam atat). Deci sunteti suparata ca isi face treaba, pregatire pt bac, examenul obligatoriu?
          Sper ca am inteles eu gresit, pt ca altfel e absurd! La fel de absurd ca si – cu ce invata la scoala iau doar 8:50 -9 la bac ( nu 10). Oroarea ororilor – tre sa invete si singuri sau daca nu pot/nu vor sa mai invete si singuri acasa tre se duca la meditatii ca sa ia 10 la bac sau sa intre la facultate.
          Doamna chiar sper sa fi inteles eu gresit ( mai ales ca nu ati specificat care este celalalta carte plina de greseli folosita la clasa , presupunerea logica fiind ca este manualul).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 12.000 de candidați la concursul de angajare în Învățământ 2024 se pot titulariza dacă găsesc post disponibil, alți 10.600 pot fi doar profesori suplinitori – rezultatele inițiale. 5.900 nu au reușit să ia nota 5

Rezultatele de la Titularizare 2024 au fost publicate marți la ora 12:00 de Ministerul Educației, iar acestea arată că 11.928 de lucrări scrise au fost notate cu peste 7. Asta înseamnă aproape…
Vezi articolul

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul

PROIECT Cine nu are dreptul să participe la concursurile pentru angajările pe școală. Metodologia pentru posturile care se vacantează în timpul anului școlar, pusă în consultare publică de Ministerul Educației

Cele 4 situații în care profesorii nu au dreptul să participe la concursurile pentru angajările pe școală, potrivit unui proiect pus în consultare publică de Ministerul Educației. Este vorba despre…
Vezi articolul

Încrederea profesorilor în promisiunile guvernanților că vor majora salariile la 1 ianuarie 2024 este sub 50%, conform unui sondaj World Vision în rândul a 800 de cadre didactice / 39% dintre respondenți spun că situația lor financiară este acceptabilă, iar 29%, că e modestă / Stima de sine și motivația au crescut după grevă

Aproape o treime (29%) dintre profesori descriu situația lor financiară ca fiind “modestă” sau “precară”, în timp ce doar 32% o consideră “bună” sau foarte bună”, arată un sondaj realizat…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

Subiectivitatea evaluării elevilor de către profesori este eliminată de catalogul electronic, spune directorul liceului din Horezu, Constantin Cioinică: În 2,5 minute am trecut notele pentru o clasă de 28 de elevi

Constantin Cioinică, director al Liceului „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, județul Vâlcea, spune că unul din motivele pentru care a ales catalogul electronic Viva este „obiectivitatea evaluării”. „Catalogul electronic elimină din…
Vezi articolul