Se schimbă tematica examenului de intrare în Rezidențiat, cu material bibliografic internațional. Ministrul Sănătății: Sunt de acord cu propunerile rectorilor. Modificările se vor aplica examenului de rezidențiat începând cu sesiunea 2021-2022

16.618 vizualizări
Foto: gov.ro
Tematica și bibliografia examenului de rezidențiat se modifică, prin înlocuirea celei din prezent cu „un material bibliografic internațional, tradus profesionist în limba română”, anunță Ministerul Sănătății.

Sunt de acord cu propunerile venite din partea rectorilor și le mulțumesc pentru colaborarea bună pe care o avem. Deoarece sunt mai puțin de 6 luni până la organizarea examenului de Rezidențiat care va avea loc la jumătatea lunii noiembrie a acestui an, modificările propuse se vor aplica examenului de intrare în Rezidențiat începând cu sesiunea 2021-2022”, a declarat ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Vezi mai jos noile tematici și bibliografia acceptate de ministrul Sănătății pentru domeniile Medicină, Medicină dentară și Farmacie.

Comunicatul de presă al Ministerului Sănătății:

„Nelu Tătaru, ministrul Sănătății salută inițiativa rectorilor universităților de medicină și farmacie reuniți în Asociația Universităților de Medicină și Farmacie din România care au trimis astăzi Ministerului Sănătății o propunere de actualizare a bibliografiei examenului de intrare în Rezidențiat.

Este nevoie de reevaluarea tematicii de concurs și a bibliografiei aferente pentru examenul de intrare în Rezidențiat. O revizuire temeinică a materiei de concurs nu s-a mai realizat de peste 3 ani. Sunt de acord cu propunerile venite din partea rectorilor și le mulțumesc pentru colaborarea bună pe care o avem. Deoarece sunt mai puțin de 6 luni până la organizarea examenului de Rezidențiat care va avea loc la jumătatea lunii noiembrie a acestui an, modificările propuse se vor aplica examenului de intrare în Rezidențiat începând cu sesiunea 2021-2022”, a declarat ministrul Sănătății, Nelu Tătaru

Astăzi, rectorii UMF au transmis Ministerului Sănătății punctul de vedere asupra necesității reevaluării și actualizării bibliografiei examenului de intrare în rezidențiat, după consultările avute la nivelul Decanilor și a consultărilor publice organizate pe acest subiect de către Federațiile Asociațiilor Studențești.

În documentul transmis s-a subliniat necesitatea schimbării tematicii și a bibliografiei pentru examenul de intrare în rezidențiat, actuala bibliografie fiind necorespunzătoare, cu erori.

Pe baza opiniilor studenților, rezidenților și ca urmare a consultării cadrelor didactice implicate în organizarea concursului de rezidențiat, rectorii au ajuns la concluzia că cea mai bună soluție este înlocuirea bibliografiei folosite în prezent cu un material bibliografic internațional, tradus profesionist în limba română. Utilizarea lucrărilor de referință internaționale va duce la alinierea la standardele medicale actuale și va permite actualizarea mai facilă în viitor.

Asociația Universităților de Medicină și Farmacie din România, pe baza consultărilor, propune schimbarea tematicii și a bibliografiei cu următoarele titluri:

  • Pentru domeniul Medicină:

1. Medicină internă:

Kumar and Clark’s Clinical Medicine, Editura Elsevier, Ediția a 10-a, iulie 2020.

2. Chirurgie:

Essentials of General Surgery and Surgical Specialties, Editura Wolters Kluwer Health, Ediția a 6-a, 2019.

3. Pediatrie+ Obstetrică-Ginecologie:

Step-Up to USMLE Step 2 CK, Editura Wolters Kluwer Health, Ediția a 5-a, 2019.

  • Pentru domeniul Medicină Dentară:

Elaborarea unui manual unic la nivel național, care va cuprinde informații adecvate nivelului de pregătire din perioada studiilor universitare de licență, actualizate și repartizate echitabil între toate specialitățile.

  • Pentru domeniul Farmacie:

1. Manual de Farmacoterapie: o traducere a unui colectiv vast de specialiști din țară a cărții: Pharmacotherapy, autori Barbara G. Wells, Terry L. Schwinghammer, Joseph T. DiPiro, Cecily V DiPiro de la School of Pharmacy, University of Mississippi Oxford Mississippi; School of Pharmacy Virginia Commonwealth University Richmond, Virginia

2. Tehnologie farmaceutică, Editura Polirom, Iasi, Vol 1 editia IV, 2017 Tehnologie farmaceutică, Editura Polirom, Iasi, Vol 2 editia II, 2017 Tehnologie farmaceutică, Editura Polirom, Iasi, Vol 3 editia II, 2017 Autori: Popovici Iuliana, Lupuleasa Dumitru-renumiți profesori în domeniu din România, UMF Grigore.T.Popa Iași, UMF Carol Davila Bucureșt

3. Farmacopeea Romană, Ed. X-a, Ed. Medicală, București, 1993-Selecție de monografii Farmacopeea Romană, Ed. X-a, Supliment 2004, Ed. Medicală, București, 2004

4. European Pharmacopoeia, ed.10- Selecție de monografii

Din cărțile enumerate mai sus se va propune viitoarea tematica de rezidentiat, capitolele alese urmând să însumeze un număr de pagini comparabil cu actuala tematică de rezidențiat, pentru a nu face mai dificilă intrarea în specialitate a absolvenților.”

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacție a FSLI, la „descinderea” ministrului Educației în școli: Multe cadre didactice s-au simțit în ipostaza neplăcută în care a fost doamna învățătoare și au privit gestul ministrului ca pe unul de imagine

Reacție a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, în a 5-a zi de la vizita inopinată a ministrului Educației, însoțită de presă, în școli din Ialomița. „Controalele au căpătat forma unor…
Vezi articolul

Educația nu se mai face, în țările care au succes, cu durere, spune Monica Mincu, cercetătoare româncă la Universitatea din Torino: Dacă elevii nu învață, vina este a noastră, nu a lor / Cât de curajoasă este România, politic vorbind, să implice experții și profesioniștii și să reformeze sistemul?

Țările care au performanțe deosebite au investit în sistemul școlar și au reușit să-l schimbe în două-trei decenii, a spus într-o scurtă analiză Monica Mincu, cercetătoare în sisteme școlare comparate…
Vezi articolul

Ministerul Educației: 7069 de elevi au lipsit la proba scrisă de limba română la Evaluarea Națională 2024, număr similar cu cel de anul trecut / Un singur elev a fost eliminat din examen pentru tentativă de copiat

La proba scrisă de limba și literatura română la Evaluarea Națională 2024 nu s-au prezentat 7069 de elevi de clasa a VIII-a, adică 4,4% din totalul elevilor înscriși, anunță Ministerul…
Vezi articolul

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat, potrivit Federației părinților și aparținătorilor legali, care transmite sfaturi pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Noțiunea de „școală bună”, „de top” nu ar trebui să existe în cadrul învățâmântului de stat care presupune să ofere șanse egale tuturor elevilor, potrivit unei postări a Federației părinților…
Vezi articolul

Lista școlilor cu risc seismic, din care elevii vor fi mutați pentru reabilitarea clădirilor, va fi prezentată de ministrul Educației în primul comitet interministerial pentru analiza de risc seismic / Ligia Deca: Clădirile în risc seismic I trebuie să intre de urgență într-un program de reabilitare

Prima ședință a comitetului interministerial pentru analiza de risc seismic are loc marți de la ora 11, iar ministrul Educației Ligia Deca a anunțat de luni că va prezenta aici…
Vezi articolul