Secretarul general al Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO: Nu facem distincţia între o învăţare bazată pe competenţe şi aceea care se bazează exclusiv pe discipline

367 de vizualizări
Foto:© Monkey Business Images | Dreamstime.com
„Ceea ce noi facem în proiectarea didactică în general este următorul lucru: nu facem distincţia între o învăţare bazată pe competenţe şi aceea care se bazează exclusiv pe discipline”, a declarat secretarul general al Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO, Madlen Şerban, în cadrul Conferinţei Europene pentru Transformarea Educaţiei, transmite Agerpres.

Madlen Șerban a spus că „dezbaterea în spaţiul public este ‘Vreau ore de Educaţie Fizică’, ‘Vreau ore de Istorie’… oricare ar fi disciplina. Nu aceasta este discuţia. De ce le vreau, unde vreau să ajung, în formarea, în profilul pe care îl pun în discuţia oamenilor cărora le propunem ca împreună, într-un dialog al generaţiilor, să îi formăm. (…) Conţinuturile sunt cele care permit experienţele de învăţare”.

Şerban a afirmat că, în final, trebuie să se răspundă la întrebarea „Cine învaţă?”

”Învaţă oamenii, învaţă organizaţiile şi învaţă şi comunităţile”, a arătat ea.

Conferinţa Europeană pentru Transformarea Educaţiei „Promovarea competenţelor transversale ale tinerilor în noua UE şi în perspectiva viziunii SDG 2030 a ONU” a avut loc la Rectoratul Universităţii din Bucureşti.

Foto:© Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Of, logica asta!
    Ceea ce facem….e ceea ce nu facem….
    Dincolo de asta, întâi formați profesori pentru abordări inter și transdisciplinare, apoi regânditi planurile cadru (că despre asta e vorba), altfel ne facem că facem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apeluri insistente la încredere în guvern, minciuni pe tema „memorandumului-declarație” și informații despre bani dați și pentru salariile din alte domenii – Declarațiile complete făcute de miniștrii guvernului Ciucă în ajunul protestului de vineri al profesorilor

„Încredere” și sinonime ale acesteia au fost cuvinte-cheie în apelurile adresate de 3 miniștri ai Guvernului României la adresa profesorilor, în declarațiile făcute la finalul ședinței de guvern de joi.…
Vezi articolul

Eveniment maraton de Cartea Recordurilor: Aproximativ o sută de scriitori își vor lansa cărțile pe 8 și 15 februarie, în București și Chișinău – TransformNation 2025. Banii strânși merg la școli defavorizate și formarea a 2.000 de educatori

Aproximativ o sută de autori români își vor lansa cărțile pe 8 și 15 februarie, în cadrul TransformNation, un eveniment caritabil dedicat educației, care va avea loc la Chișinău și…
Vezi articolul

Ligia Deca: Proiectul SmartEdu va fi preluat în România Educată / În câteva luni vom avea rezultatul final, un raport care să fie lansat de președintele României în dezbatere. Apoi va fi transmis către Minister pentru implementare

Procesul de digitalizare a sistemului de Educație fost structurat de dezbaterile circumscrise SmartEdu, pe care Administrația Prezidențială le va prelua în România Educată, iar în câteva luni va fi comunicat…
Vezi articolul

Ministerul Educației calculează participarea la grevă pe baza discuțiilor informale ale profesorilor pe grupurile de WhatsApp, potrivit secretarului de stat Florian Lixandru. Acesta folosește manipulator informațiile ca să anunțe că „o parte dintre profesori ar ieși din grevă”

Ministerul Educației urmărește zilnic situația greviștilor din școli, conform declarațiilor făcute de secretarul de stat Florian Lixandru, la Euronews România. Acesta a spus inițial că are informații conform cărora „o…
Vezi articolul