Secretarul general al Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO: Nu facem distincţia între o învăţare bazată pe competenţe şi aceea care se bazează exclusiv pe discipline

367 de vizualizări
Foto:© Monkey Business Images | Dreamstime.com
„Ceea ce noi facem în proiectarea didactică în general este următorul lucru: nu facem distincţia între o învăţare bazată pe competenţe şi aceea care se bazează exclusiv pe discipline”, a declarat secretarul general al Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO, Madlen Şerban, în cadrul Conferinţei Europene pentru Transformarea Educaţiei, transmite Agerpres.

Madlen Șerban a spus că „dezbaterea în spaţiul public este ‘Vreau ore de Educaţie Fizică’, ‘Vreau ore de Istorie’… oricare ar fi disciplina. Nu aceasta este discuţia. De ce le vreau, unde vreau să ajung, în formarea, în profilul pe care îl pun în discuţia oamenilor cărora le propunem ca împreună, într-un dialog al generaţiilor, să îi formăm. (…) Conţinuturile sunt cele care permit experienţele de învăţare”.

Şerban a afirmat că, în final, trebuie să se răspundă la întrebarea „Cine învaţă?”

”Învaţă oamenii, învaţă organizaţiile şi învaţă şi comunităţile”, a arătat ea.

Conferinţa Europeană pentru Transformarea Educaţiei „Promovarea competenţelor transversale ale tinerilor în noua UE şi în perspectiva viziunii SDG 2030 a ONU” a avut loc la Rectoratul Universităţii din Bucureşti.

Foto:© Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Of, logica asta!
    Ceea ce facem….e ceea ce nu facem….
    Dincolo de asta, întâi formați profesori pentru abordări inter și transdisciplinare, apoi regânditi planurile cadru (că despre asta e vorba), altfel ne facem că facem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile din Ilfov trebuie să folosească la ore ghidurile de educație rutieră lansate recent de Ministerul Educației – recomandarea Inspectoratului școlar cu o săptămână înainte ca elevii de a XII-a să termine cursurile

Inspectoratul școlar Ilfov a transmis școlilor din județ o notă prin care le cere să folosească la ore cele 3 ghiduri de educație rutieră lansate recent de Ministerul Educației. Documentele…
Vezi articolul

DOCUMENT Selecție a profesorilor pentru evaluarea proiectelor de manuale școlare, clasele I, a II-a și a VI-a, realizată de Centrul Național de Evaluare. Calendarul apelului și ce condiții trebuie să îndeplinească candidații

Selecția cadrelor didactice, pe discipline, cu statut de experți cooptați, în vederea evaluării proiectelor de manuale școlare pentru clasele I, a II-a și a VI-a, este realizată de către Centrul…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu: România trebuie să facă din educația financiară o disciplină bine structurată, atractivă și accesibilă tuturor elevilor, de la cele mai fragede vârste. Trebuie să investim și în formarea profesorilor, să dezvoltăm materiale didactice moderne și să colaborăm cu sectorul privat pentru a aduce în școli resurse practice și relevante

Educația financiară să fie „o disciplină bine structurată, atractivă și accesibilă”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la Forumul Educației Financiare organizat la Banca Națională a României pe 11 aprilie, de…
Vezi articolul

Cine decide câți bani alocă statul pentru fiecare elev, după ce ministrul Educației a numit cel puțin 5 membri PNL în Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar

La începutul săptămânii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru (nr. 5.539) prin care s-a modificat componența Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar. Consiliul are un…
Vezi articolul