Sindicatul SIPA Muntenia, reacție la declarațiile ministrului Daniel David: A afirma că sindicatele nu mai pot avea un rol important înseamnă negarea dialogului social / Orice reformă se construiește împreună cu profesorii, nu împotriva lor

261 de vizualizări
Foto: Adrian Mititelu/SIPA Muntenia
Sindicatul Învățământ Preuniversitar Argeșean (SIPA) Muntenia critică afirmația ministrului Daniel David, „mi-ar plăcea ca sindicatele să înțeleagă că nu mai pot avea un rol important într-un sistem așa cum îl avem acum” și avertizează că excluderea sindicatelor din procesele de decizie ar reprezenta o lovitură la adresa dialogului democratic din educație, într-un comunicat de presă, transmis pe 4 decembrie.

„A afirma că sindicatele nu mai pot avea un rol important înseamnă negarea dialogului social. Orice reformă se construiește împreună cu profesorii, nu împotriva lor” , se precizează în comunicat.

Declarația ministrului „minimizează rolul mișcării sindicale în apărarea drepturilor cadrelor didactice și încearcă rescrierea raportului democratic dintre stat, angajați și vocea lor organizată”, potrivit SIPA Muntenia. 

Reacția vine după ce ministrul Daniel David a vorbit despre „un restart” al rolului sindicatelor, la podcastul Lecția de azi:

„Cred că în timp sau mi-ar plăcea asta, nu pot să spun că se va întâmpla, și sindicatele vor înțelege că nu mai pot avea un rol important într-un sistem așa cum îl aveau acum. Ei pot să aibă și ei un nou restart pentru a construi alte paradigme în educație, inclusiv pentru ei ca sindicate. Altfel, repet, stăm în niște niște paradigme prăfuite, nu ne mai putem dezvolta în ele”, a mai spus David.

Redăm integral comunicatul pentru presă 

„Sindicatul SIPA Muntenia ia act cu surprindere și îngrijorare de afirmațiile ministrului Educației, Daniel David, conform cărora „sindicatele nu mai pot avea un rol important într-un sistem așa cum îl avem acum”. Un asemenea mesaj, emis public, reprezintă nu doar o minimizare a rolului mișcării sindicale în apărarea drepturilor cadrelor didactice, ci și o încercare de a rescrie raportul democratic dintre stat, angajați și vocea lor organizată.

Educația nu se reformează prin excluderea celor care lucrează în școli, ci prin dialog real, respect reciproc și asumarea responsabilității comune. Profesorii nu sunt un obstacol, ci resursa principală a școlii românești. Sindicatele sunt instituții democratice, legitime, a căror misiune este protejarea intereselor salariaților, apărarea drepturilor profesionale și contribuția la politicile publice din educație.

A insinua că sindicatele ar trebui „să nu mai aibă rol important” echivalează cu:

  • diminuarea participării la dialogul social garantat prin Constituție și legislația muncii,
  • ignorarea reprezentativității membrilor din unitățile de învățământ,
  • riscul transformării reformei într-un act unilateral și autoritar, fără consultarea celor direct implicați.

România nu are nevoie de marginalizarea sindicatelor, ci de consolidarea lor ca parteneri de dialog. Dacă ne dorim cu adevărat reducerea polarizării, a extremismului și a neîncrederii sociale, soluția nu este excluderea, ci cooperarea, consultarea și respectul.

SIPA Muntenia reafirmă public:

  • Sindicatul este parte esențială a sistemului educațional, nu pentru că „vrea putere”, ci pentru că reprezintă vocea a zeci de mii de profesioniști.
  • Orice reformă durabilă se construiește împreună cu profesorii, nu împotriva lor.
  • Vom continua să ne apărăm membrii și statutul profesiei didactice, cu fermitate, dar și cu deschidere la dialog.

Invităm Ministerul Educației la o discuție transparentă, argumentată și constructivă cu liderii Federațiilor Reprezentative din Învățământul Preuniversitar. Profesorii nu sunt problema, ci cheia soluției. Într-o democrație sănătoasă, sindicatele nu se reduc, ci se ascultă!”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Nereguli la Olimpiada de Fizică în Buzău, reclamate public de directoarea demisionară a Colegiului Hasdeu: recorectarea lucrărilor fără să existe contestații / Inspectoarea de specialitate a răspuns profesorilor: „Aș fi preferat să nu deschideți subiectul” și apoi „s-au schimbat setările grupului de WhatsApp pentru a permite doar adminilor acestui grup să trimită mesaje”

Directoarea demisionară a Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău acuză nereguli în desfășurarea Olimpiadei județene de Fizică. Concret, profesoara Virginia Mîndruță susține că lucrările elevilor la Olimpiada județeană de Fizică…
Vezi articolul

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că…
Vezi articolul

Marius Nistor, lider sindical: Elevii vin la ore miercuri. Profesorii vor purta ecusoane cu sloganuri. Nu vorbim de o afectare a examenelor / Simion Hăncescu: Începutul de an școlar viitor e posibil să fie perturbat cu proteste, dacă vor fi măsuri care vor lovi în colegii noștri 

Marius Nistor, liderul sindical în învățământul preuniversitar, a declarat la ieșirea de la discuțiile cu ministrul Daniel David, de marți, 17 iunie, că „mâine elevii vin la ore și nu…
Vezi articolul
Ghidul pentru gimnaziu și liceu

Raport oficial: Părerea prietenilor contează cel mai mult în alegerea liceului pentru aproape 40% din elevii din București care acum se înscriu la admitere. Sfaturile profesorilor, luate în considerare doar de 1 din 10 adolescenți. Top 10 cele mai căutate licee

Pentru aproape 40% din elevii claselor a VIII-a contează părerea prietenilor în consultarea referitoare la alegerea liceului, iar pe ultimul loc s-a aflat consilierul școlar, potrivit unui studiu privind opțiunile…
Vezi articolul