Singura notă de 10 din Gorj a fost luată de fiica inspectorului școlar general, după contestațiile la Evaluarea Națională 2024 / Mihai Istrate spune că fata s-a pregătit și cu profesori în particular

19.458 de vizualizări
Foto: Mihai Istrate
O singură medie de 10 a fost la Evaluarea Națională în județul Gorj, iar inspectorul școlar general a ținut să spună că este vorba despre fata sa, în mai multe interviuri și declarații pe care le-a acordat în presa locală. Într-un interviu pentru TV Sud, șeful ISJ Gorj a mulțumit profesorilor de la școala fiicei sale și celor care au pregătit-o în particular.

Declarația șefului ISJ Gorj: „Fiica mea, așa cum spuneați și dumneavoastră, deși a obținut o notă foarte bună la Evaluarea Națională înainte de contestații, având 10 la română și 9,90 la matematică, a decis într-adevăr, după ce a cumpănit așa vreo zi-jumătate, a decis să facă contestație, fiind sigură că nu a greșit nimic la matematică. Și iată surpriza plăcută pe care am primit-o și eu acum o oră, când s-au afișat rezultatele finale: faptul că a obținut, după contestații, media 10. Mă face să fiu mândru de ea și să fiu ferm convins că tot ceea ce am făcut ca părinte, nu ca și dascăl, pentru fiica mea și pentru copilul meu este ceea ce îmi doresc ca toți părinții să conștientizeze că succesul copiilor noștri este strâns legat de colaborarea între părinte, copil și profesor. Fără acest trio nu se poate ajunge la un astfel de succes.

Și pe această cale, am dat și mai devreme un interviu, vreau să le mulțumesc încă o dată public, profesorilor de la clasă, profesorilor cu care s-a pregătit și în particular, fiica mea, conducerii Școlii Gimnaziale „Sfântul Nicolae” care a făcut posibil să aibă toate condițiile și vă spun, din punctul meu de vedere, este una din școlile gimnaziale care a progresat cel mai mult în ultima perioadă și faptul că a avut trei din cele șase medii maxime la nivelul județului, înainte de contestații, de la Școala Gimnazială „Sfântul Nicolae”, acest lucru spune practic totul despre condițiile în care copiii se pregătesc în școli de elită”, a declarat Mihai Istrate.

Mihai Istrate este inspector șef în Gorj din aprilie anul acesta, fiind pus de Ligia Deca în locul Marcelei Mrejeru, predecesoarea sa. A fost director al Liceului Tehnologic Ţicleni, este vicepreședinte PSD Gorj și a fost subprefect de Gorj, până la finalul anului 2023.

Deși funcția de șef al inspectoratului școlar este incompatibilă cu funcția de vicepreședinte al unui partid politic, conform legii învățământului preuniversitar, ministra Educației a ales să nu aplice încă aceste prevederi, fiind an electoral și a amânat sine-die organizarea instituțiilor precum ISJ-urile, Casele corpului didactic – puternic politizate.


17 comments
  1. Acest psdist a pus numai directori pe criterii PSD sau rude!Acel individ Olaru este finul lui si o nulitate si un dictator care a facut mult rau liceului!De ce ministerul nu il demite pe inspectorul general daca este si membru PSD ca e ilegal?

  2. Eu sunt sigur ca a intervenit si nu e corect fata de ceilalti elevi care au dat!Acest profesor /politruc mereu isi promoveaza rudele!A pus director la C.N.Ecaterina Teodoroiu din localitate pe finul lui prof.Olaru Valentin si cu asta am spus totul……

  3. Da, 10 este 10 chiar si cu pregatire. Jenant este pentru cei care obtin 9 cu pregatire. Ce le mai trebuie, inca un creier sau piuitul mai mic?

  4. Totuși vorbim de 10 sutimi în acest caz, ceea ce nu este foarte mult. Sa ne uitam la cei care au luat 90 de sutimi la contestatii și sunt sub radar. Acolo este problema. Asta cu secretizatul lucrării… Basme. Sa nu uitam ca mâine mii de părinți mergem cu fise completate de către noi ca un operator sa le încarce în sistem și pe care tot noi avem onoarea sa îl corectam după ce pierdem o zi întreaga in căldură ca animalele. Digitalizare made în ro.

    1. Notele de 10 nu ar trebui sa existe si toti ar putea sa fie ierarhizati in functie de 9. Sau unul dintre evaluatori cel putin sa nu poata sa noteze cu 10.

  5. Lucrarile sunt anonimizate si se distribuie aleator in tara, se corecteaza online pe platforma. Nu stie nimeni la cine ajunge o anumita lucrare pentru a fi corectata.

    Nu ne place succesul altora si cautam mereu sa gasim ceva rau in orice . In special cand cineva are o reusita. Asta spune multe despre noi ca popor. Trist

  6. Din păcate pentru haterii care vor să spună ca fata a beneficiat de ajutorul tatălui, realitatea este alta. Nici măcar profesorul care corectează nu știe de unde este lucrarea. Spun în cunoștiință de cauză. Soția mea a corectat. Poate lucrarea era de 9,90, dar profesorul de la recorectare a dat 10. Asta pentru ca un profesor își da seama când un copil așteaptă nota maximă pentru o lucrare foarte bună sau nota de trecere pentru cel ce a făcut de 4,60 sau 4,70. Nu cred ca există răutate. Cat despre corectare acum nici măcar nu mai știi cu cine faci pereche. Înainte se confruntau lucrările la sfârșit dacă erau diferențe de peste un punct. Astăzi aceeași lucrare din București, poate fi corectată de un profesor din Constanța și unul din Satu Mare. Și după se face media dacă diferența nu este mai mare de 1 punct.

    1. Din păcate niciun fel de stima pentru majoritatea covârșitoare a profesorilor, egalitatea de șanse exista doar pe hârtie. Corect ar fi fost sa fie publicate și notele acordate de către fiecare profesor in parte, nu doar notele finale. Copilul meu a primit la contestație (pentru care am făcut-o strict la cererea lui), la prima proba, cu 0.70 puncte mai puțin, cea mai mare scădere din toată zona. Acum stau și ma întreb a cui a fost vina (asta ca să folosesc un termen elegant), a mea, a profesorilor care au corectat inițial, orice a celor care au evaluat la contestație?
      Deși copilul nu este afectat decât emoțional de rezultat, tot de părinți depinde sa ii fie aproape și sa facă efectiv terapie cu el, profesorii si-au luat banii și au plecat liniștiți acasă, nu?

  7. Tot respectul pentru elevii care chiar î-si dau interesul si învatã..dar de nota 10 nu existã!Asta însemnã cã nu existã întrebare la care. nu cunoaste rãspunsul din toate materiile vaste si destul de comlexe.Cu toate astea o felicit pe aceastã elevã cu un tatã iubitor si functie importantã!…

  8. Daca stie cineva, sa ne spuna si noua cum se primesc si se tiparesc subiectele la evaluare, la ce ora, in ce zi, daca se copiaza in unele scoli, etc…

  9. PSD-st corupt,si-a folosit puterea sa-i de-a lui fica-sa 10 la bac???? Asta ar trebui sa stea 10 ani in inchisoare pentru asemenea abuz.

  10. Păi,normal că a luat nota 10, că a avut tati grijă să vorbească la comisia de evaluare, plus că stimabilul inspector, ca și restul din învățământ, încurajează meditațiile nefiscalizate. Învățământul de stat, provoacă scârbă și greață 🤢🤮

    1. Nu mai vorbiți aiurea dacă nu cunoașteți modalitatea de corectare. Lucrările se scanează, li se atribuie un număr și încărcat pe platforma. Poate fi descărcată de un profesor de oriunde din tara fără sa știe cine este acel copil. Vorbiți din invidie. Exista și copii de 10.

  11. Da, da, pe merit… Dacă tăcea, filosof rămânea. Așa, mânjește reușita fetei cu un pic de dubiu privind posibile intervenții pe unde trebuie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekly, nu este în conflict de interese fiind și co-fondator al Școlii Româno- Finlandeze de la Sibiu, potrivit Agenției Naționale de Integritate

Funcția de consilier al ministrului Educației nu este în incompatibilitate cu cea de co-fondator al unei școli private, transmite Agenția Națională de Integritate într-un răspuns cerut de Edupedu.ro. Școala Româno-Finlandeză…
Vezi articolul

Imaginează-ți că ai un copil cu autism, afectat sever, care nu înțelege ce se întâmplă, fugi de război și ajungi în altă țară. Cum va fi viața voastră? / Traumele și provocările copiilor cu autism și ale părinților lor refugiați din Ucraina

Cum ar fi ca deodată să te trezești că trebuie să te urci într-o mașină cu jumătate de casă și cu un copil cu autism afectat sever, care nu înțelege…
Vezi articolul

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul