Ministrul Educației, întrebat de elevi cum vede sistemul ideal de învățământ: Ar trebui să fie format din profesori care înțeleg că lumea se schimbă și care înțeleg că, dacă nu-și schimbă stilul, n-o să vă mai poată ține în școală 

11.489 de vizualizări
Sorin Mihai Cîmpeanu / Foto: Inquam Photos / Liviu Chirica
Un sistem ideal de educație ar presupune “profesori care înțeleg că lumea se schimbă și care înțeleg că, dacă nu-și schimbă stilul (…) n-o să vă mai poată ține în școală, n-o să vă mai poată menține interesul pentru școală. (…)”, a susținut, joi, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Într-o conferință găzduită de Colegiul Național Mihai Viteazul din București, el a răspuns astfel la întrebarea cum vede un sistem de învățământ ideal.

Potrivit ministrului, un sistem ideal ar mai presupune că “toți profesorii înțeleg că joburile viitorului vor fi altele decât cele pe care le cunoaștem noi acum”, și că profesorii “înțeleg cu toții interesul elevilor, că școala trebuie să fie cu adevărat centrată pe elev”.

În plus, este și un sistem în care elevii “să înțeleagă că rolul determinant este al profesorului în școală”.

Declarațiile ministrului Sorin Cîmpeanu pe tema “sistemului ideal de învățământ” – detaliat:

“Sistemul de învățământ ideal ar trebui să fie format din profesori care înțeleg cu toții interesul elevului, care înțeleg că școala trebuie să fie cu adevărat centrată pe elev. Pentru că învățământul se face pentru voi, pentru elevi. Dar în același timp să aibă și elevi care să înțeleagă că rolul determinant este al profesorului în școală, în orice sistem – că este sistem clasic sau este sistem în care vom utiliza din ce în ce mai mult partea de online, o vom încuraja, în care profesorul va trebui să devină un facilitator de învățare, mai degrabă. Deci acea persoană care să știe să îndrume între sursele de informare, care sunt extrem de multe și de diverse pentru fiecare dintre voi pe Internet. Profesorul să aibă acel rol de a îndruma către acele surse credibile și acele surse prin care voi să puteți să obțineți acele competențe care fac parte din profilul absolventului și care, în realitate, ar trebui să vă ajute la parcursul vostru în viață, atât profesional, cât și personal.

Un sistem ideal ar trebui să fie un sistem în care fiecare profesor înțelege că societatea s-a schimbat. Și aici aș vrea să spun că în orice stat din această lume sistemele de educație sunt cele mai inerțiale. De ce? Pentru că, pe de o parte, sunt cele mai mari sisteme publice, cu cel mai mare număr de persoane – elevi, profesori, pe de altă parte pentru că rezultatele din educație se pot vedea exclusiv pe termen mediu și lung, niciodată pe termen scurt.

În sănătate, dacă iau astăzi decizia construcției unui nou spital, într-un an, un an și jumătate, doi ani, trei ani acel spital va fi finalizat și vom vedea efectele. În agricultură, dacă investesc în irigații în această primăvară rezultatele s-ar putea să le văd direct în toamnă. În armată, în orice alt sistem, deciziile corecte își văd rezultatele inclusiv pe termen scurt. În educație, o decizie corectă nu o să se vadă niciodată, la nivel de educație, pe termen scurt. Știți că ciclul de pregătire este de 13 ani. Plus anii de facultate.

Înțelegând acest lucru, răspunsul la întrebare ar trebui să fie format din profesori care înțeleg că lumea se schimbă și care înțeleg că, dacă nu-și schimbă stilul, păstrează același stil pe care l-au avut când mi-au predat mie (…), n-o să vă mai poată ține în școală. N-o să vă mai poată menține interesul pentru școală. N-o să vă mai facă să înțelegeți de ce este atât de importantă școala. Din păcate am colegi profesori care nu înțeleg acest lucru. (…)

Un sistem de educație ideal este un sistem în care toți profesorii înțeleg că lumea s-a schimbat. În care toți profesorii înțeleg că joburile viitorului vor fi altele decât cele pe care le cunoaștem noi acum. Nu va dispărea profesia de dascăl, dar în spatele ei vor sta mult mai multe lucruri și mult mai diferite. Nu va dispărea profesia de medic, dar în spatele ei va sta mult mai multă tehnologie.”

Foto: Old © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


  1. Doamna,nu cred ca parintii nu isi educa copiii sa nu invete,sau sa fie obraznici,asa ca nu mai aberati.Voi ca profesori aveti obligatia ca la orele dvs sa ii invatati si sa ii faceti sa fie cooperanti la ore,nu mai dati vina pe parinti!!!Pentru programa scolara incarcata ati luat vreo masura?Ati ridicat aceasta problema?? Ati fost sa la minister sa incercati sa schimbati ceva??NU!!!Pentru ca va place sa aruncati gunoiul in curtea altuia…asa ca mai bine sa va dati demisia si sa va cautati altceva de munca,ca noi parintii suntem satui de specimene ca voi.Noi parintii nu vrem sa ii dam la meditatii,dar voi profesorii va doare in c…r de viitorul copiilor.Va pasa doar de salariu si ATAT!!!

    1. @II (tot gabriela, nu?)
      Vezi ca te-ai incurcat in negatii si ti-a iesit vițăvercea. Daca nu poti, nu te da filosof/oafa! Modificarea programei n-o hotarasc profesorii, ci capetele luminate (vorba vine) care au sezut pe post de ministru, cu ultimul cap de coloana! Asadar, da, normal ca vrem, dar nu tine de noi.
      Se pare ca unii dintre ”voi, parintii” sunteti de o proasta crestere incomensurabila. Ce am mai avea a le cere progeniturilor voastre din moment ce voi atat puteti? De ce ne-ar durea, fie si in dos?

  2. Cand eram eu in scoala profesorii aveau salarii mici dar isi dadeau interesul ca si cel mai prost copil din clasa sa aibe o baza care sa o stapaneasca. Acum profesorii au salarii mari si nu isi dau nici un interes la clasa sa stie copilul ca na poate vine la meditatie sa isi creasca veniturile. Rusine sa va fie va bateti joc de viitor. Am un copil si daca vreau ca acest copil sa aibe habar de ceva muncesc cu el sau ii dau meditatii ceea ce pe vremea mea nu era asa. Acum daca vrei sa meditezi cateva ore un copil bun iti spune profesorul ca trebuia sa vii din clasa a 6 a ca el nu ia acum pe ultima suta de metrii. Rusine sa va fie , jigodiilor care aveti salarii nesimtite!

    1. Doamna mamica, nu puneti pe toti in aceeasi oala! Numai la mate si romana se mediteaza, nu si la celelalte materii. La mine e invers! Eu trag de elevi sa invete fizica si nu ma asculta niciunul, ma sfideaza, isi bat joc de ora, chiar daca fizica e tot matematica. Imi rad in nas, nu isi fac temele si scriu in scarba de pe tabla… care scriu, nu ma lasa sa fac nici 50% din ceea ce am sa le dau. Eu intreb: de ce atata dezinteres din partea elevilor de azi?? De ce nu mai crede nimeni in Educatie? Sa fie divertismentul mai tentant? Sa fie generatiile noi formate din copii rasfatati si lenesi? Sa fie de vina sistemul? Sa fie rolul minim al scolii in achizitia unui loc de munca? (angajarile pe pile din Romania) Ma gandesc ca youtubeul exista si in alte tari, dar nu cred ca acapareaza tineretul in asa hal ca la noi.. Tinerii de azi nu sunt doar superficiali, ci produsul unei mentalitati bolnave! Invatamantul va fi disfunctional atata timp cat mentalitatea, calitatea umana, nu evolueaza. Educatia dragi parinti nu se face doar pt achizitia unei diplome sau pt prestigiul social, ci trebuie sa fie o hrana morala pt minte si spirit… Nu suntem doar niste burti ce trebuie hranite! Deci intreb la randul meu (fiind in sistem): DE CE PREFERA ELEVII SA SUBMINEZE ORELE SI IN SCHIMB SA FACA MEDITATII? Meditatiile nu sunt adevarata educatie, ci o pregatire artificiala tintita pe calapodul examenului si bazata pe interes. Adevarata motivatie este cea care rezulta din cele mai sus.

    2. @gabriela
      Ia medicamentele cu apa! Altfel risti sa ramai fara aer, fie si pe ultima suta de ”metrii”, ca mai sus.
      Partea cu ”cel mai prost copil din clasa” e un flashback al copilariei tale? Lasa ca s-or gasi altii mai….decat tine, desi pare greu.

    3. Nu știu ce vârstă aveți dar eu am destui ani in învățământ, deci e clar că am prins”acea perioadă ” de care menționați. Da dar atunci elevul avea bun simt, învața, își făcea temele, nu avea preocuparea 5elefonului,tabletei, nu stătea nopțile prin parcuri și terase sau puburi, nu lipsea de la ore… Dint-,o clasa de peste 40 elevi nu lipsea nimeni . Și se dădea examen de admitere . Se intra cu note mari la liceu. Acum numai cine nu vrea nu este la liceu. Cum credeți că face fata un corigent in V-VIII la liceu?. Așa că nu mai comentați de modul în care se preda acum.

  3. Totusi :competent ministrul actual,acceptat (sustinut)de alianta aflata la guvernare…
    Restul frustrarilor tin de obiectul muncii sindicatelor din educatie,pentru cadre…
    Sustin o noua abordare in educatie,mai mult respect si interes pentru elevi👍

  4. Ești o eroare politică!
    Un traseist fără rușine. Unul care se crede că i se cuvine totul, fără să dovedească competență.

  5. Copilului meu ii place desenul. Eu propun doar ore de desen. Ce atata scris si matematica. Ne mutăm in peșteri si desenam pe pereti, ca daca ne facem case s ar putea sa cada peste noi.

  6. Du-te băiete și vezi-ți de meseria ta de bază. Poate vei reuși să faci vreo îmbunătățire în domeniul funciar. În învățământ nu-i nicio speranță, la cât haos ai creat. Ai reușit să inversezi scara valorilor. (Soldatul îl verifică pe general)

  7. Toti profesorii vor salarii mari,dar cand vreodata s-au strans 4,5,100 profesori sa isi spuna oful in fata ministrului???Cati profesori au comentat ca programa scolara este prea incarcata si ii depaseste si pe copii si pe profesori???Cand???Aud la scoala doar ca *ăsta este sistemul…nu avem ce face!!*.Va ascundeti capetele in nisip precum strutul,dar vreti salarii mari.Vreti perfomante la examene dar voi sa nu depuneti efort.Asta este meseria care ati ales-o!Daca nu va convine,iesiti in strada,mergeti in parlament,faceti ceva pentru voi si pentru copii,pentru ca sunteti in masura sa dati solutii bune pentru o programa adaptata vremurilor care le traim.

    1. Eu nu vreau salariu mare.. eu vreau doar elevi nu huligani, sa se invete carte adevarata nu desene si poze.. manualele nu ma depasesc, dar pe elevi da, pt ca elevii vor sa stea la telefon si sa nu citeasca o pagina… Nici pe profesor nu il asculta, nu ii intereseaza absolut deloc, vorbim la pereti… Nu vreau programa mai putin stufoasa, nici vorba! Vreau instruire cu adevarat formativa, ca e plina tara de derbedei, badarani, neciopliti, violenti, needucati si va fi si mai rau! Nu pot preda nici 50% din ceea se stiu, nu se mai pot face ore cu 30 de golani in clasa! Nu vreau sa vorbesc cu acest ministru ca oricum isi bate joc de invatamant, care a ajuns praf.. nu voi obosi niciodata sa strig aici pe internet, sa satirizez si spun ADEVARATA fata a invatamantului, realitatea!!!
      Deci doamna de mai sus ar trebui sa se mai informeze, eu sunt unul dintre profesorii care isi fac datoria si care este nedreptatit de dansa. Sa veniti o saptamana in invatamant sa vedeti cu ce umilinta se aleg profesorii (care nu predau matematica si romana).

  8. Ba scuzați-mă, dar învățământul romanesc nu mai are nevoie de nicio schimbare, vreo 100 de ani. Ne-am saturat de schimbări, de ani școlari care încep și se termină după vreme, vacante sau structuri ale anului care se schimbă după cum catadicseste un ministru care in pana de idei bune, schimbă structuri. Sa rămână ceva de pe urma lui.
    Declarația domului ministru este una politică. Una politică din partea unui om politic, la vânătoare de like-uri.
    Sprijin, pe cât pot, în calitate de părinte al unui elev, orice demers pertinent. Până acum, nu am găsit nimic care sa merite apreciat. Oricare ar fi ministrul, învățământul este ultima grija a tuturor. Și când vine vorba despre finanțare și despre legi.
    Și aștept legi și decizii întru responsabilizarea elevilor și a părinților. Sunt pregătit sa respect deciziile pertinente, după cum spuneam, cu orice pot. Învățământul este un joc cu reguli doar pentru profesori. Cum poate acesta sa meargă bine?! Vad preșcolari care vorbesc urât, elevi mai mari cărora nu le pasă de școală, fumează, chiulesc. Cum sa ne așteptăm să facem progrese, în situația în care elevii nu au obligații?! În clasa fiului meu, orice s-ar întâmpla, vina aparține învățătoarei. Aceasta nu este o atitudine care să-i responsabilizeze pe elevi. Ei trebuie sa știe ca pentru orice, există consecințe.

  9. Profesorii s-au schimbat pe banii lor. Eu mi-am cumpărat camera video, microfon, imprimanta și fotocopiator cu scaner plus tableta grafica pe banii mei.Sa nu uit de un PC pentru mine și două laptopuri pentru copiii mei. Învățământul online a însemnat o cheltuială de 13.00 lei in aparatura. Plus doua abonamente de internet.Asta înseamnă încă vreo 2500 de când a început pandemia. Mai adaug și consumul nervos și de timp prin participarea la cursul CRED, cursuri de Google, webinarii Zoom, Classroom, Webex etc. Profesorii s-au adaptat cel mai bine la pandemie. Din păcate, Cineva nu înțelege Sistemul Educațional și se supără pe profesori precum văcarul pe sat. Romania Educata fără finanțare adecvată este precum comunismul și anume o utopie. Eu un sistem ideal al educației l-aș vedea cu masa calda pentru profesori și elevi la școală. L-aș vedea cu temele făcute la școală, cu baze sportive, cu piscina, cu centre culturale. As vedea o programă schimbata cu educație tehnologică mai multa, cu multe ore de sport, cu evaluarea portofoliului educațional la 17 discipline și nu numai la matematică și romana. Și nu în ultimul rând salarii decente.la preturile actuale ar trebui că un doctor să aibă 15.000 lei pe lună, un profesor 14.000, un polițist 10.000 lei, un judecător 10.000 lei. Într-o o Românie Educata profesorii trebuie să aibă salarii mai mari decât magistrații sau polițiștii.Iesirea la pensie de la catedra la 60 de ani bărbații și 57 de ani femeile. Pensie decenta pentru a nu fi nevoit să cer prelungirea activității până la 68 de ani. Să nu uităm de miniștri competenti și patrioți.

  10. La unele materii se pot face ore distractive dar la mate sau altele de genul nu se prea poate, în loc să pună profesorii să fie distractivi, mai bine ar fi să scoată programa asta de acum 200 de ani, spre exemplu sa se concentreze mai mult pe carierele elevilor din viitor și nu sa le bage în cap lucruri inutile geometrie ( de clasă 6 în sus), religie, muzica, limba latină (e limba moartă, să fim serioși) și porcăriile de funcții sintactice și cazuri la romana, când eram de la 12 ani în sus, unele materii mă înnebuneau, mai ales geometria. Deci sa schimbe programa, nu profesorii (am avut noroc de 80% profesori super ok).

  11. Sunt o multime de profesori dedicati in invatamant care muncesc foarte mult si primesc un salariu de mizerie. Profesorii predau insa in functie de felul in care statul roman a decis sa ne evalueze copiii. Despre ce vorbim? Ministrul asta arata lipsa de respect. Si vorbeste toata ziua despre ce trebuie sa faca altii. Dar el ce face pentru invatamant, pentru copii si pentru viitor?

  12. Eu aștept cu nerăbdare ziua în care Sorin Câmpeanu v-a fi demis din funcția respectivă. Sper, spre binele tuturor, al profesorilor, elevilor, al societății în general. Este un politician demagog, care pune toată răspunderea pe seama profesorilor. Succesul școlar depinde și de elevi, părinți, resursele materiale alocate de statul român, legislație și mediul socio-economic. Apropo, avem unul dintre cele mai mici cote din PIB alocate educației pe plan european. Un profesor din Costa Rica are un salariu mai mare decât unul din România. Se poate verifica. Se lucrează încă pe table cu cretă. Calculatoare vechi de zeci de ani. Și ministrul vrea performanțe la nivel de Harvard. Sincer, Sorin Câmpeanu este timpul să mergi acasă!

  13. Treziti l p asta ca încă doarme si visează prost… Saracu, e in lumea lui cu unicorni… Da le bani profesorilor si apoi să ai pretenții, nu inainte, cosmarule!

  14. Asta ar trebui să înțeleagă, ca toate s au scumpit crâncen si ca un profesor cu toate gradele si o vechime mare in învățământ nu si poate permite sa trăiască… El trebuie să înțeleagă că profesorii capabili, se tin cu bani, nu cu vorbe de duh… Ferească Dumnezeu de asa ministru penibil!…

    1. I-as raspunde: Marsh! Dar am prea mult bun simt. Si da, ai dreptate. Am ajuns sa le indeplinim orice dorinta, orice pretentie, sa personalizam totul in favoarea lor.

    2. A fi în slujba copiilor ca profesor este o obligație legală și morală. Specimene ca dumneata,nu au ce căuta la catedră . De aceea este învățământul o pată neagră pe obrazul societății. Rușine !

      1. Acest om a distrus invatamantul si acum scoate camasa dand vina pe profesori. Este rupt de realitatea scolara. De aceea ne baga educatia financiara, juridica, educatia pt sanatate, ca ar avea o viziune moderna asupra educatiei? Eu zic ca are o viziune complet gresita asupra educatiei. Daca ne luam dupa ‘gura lumii’ sau dupa ‘moda’ ajungem sa bagatelizam educatia. Am crezut ca e ceva de capul lui, dar sunt complet dezamagit de acest ministru!
        Mi se pare ca acest ministru e impotriva educatiei, ca strica scoala si mai rau. El pleaca urechea la toate vocile elevilor, ceea ce arata ca e un diletant si rau intentionat. Ce perspective pe piata muncii au absolventii corelate cu scoala ca sa fie motivati? Ce inseamna pt acest fals ministru invatamantul formativ si care sunt principiile pedagogice ce stau la baza educatiei? Pedagogia si continuturile fundamentale ale invatamantului nu se schimba dupa moda vremurilor, dupa bunul plac al elevilor, deveniti stapanii invatamantului. Nu din aceasta cauza, ca nu ne pliem pe doleantele si mofturile copiilor dependenti de telefoane si internet, nu de asta nu te asculta nimeni la ora si nu te respecta nimeni! Invatamantul este facut praf! Acest asazis ministru sa isi cauta profesorii lui si sa transforme totul in tr-o farsa grotesca, intr-o gloata semidocta si tembela asa cum este si el, caci eu nu mai doresc sa functionez in acest invatamant promiscu de cultivare a prostiei! Invatamant informational, scoala de tip massmedia, kitch de melodramatic, prostitutie intelectuala. Vom vedea si produsele acestui modernism scolar condus de semidoctul ministru modernist, tineri barbari, violenta stradala, dezumanizati si zombi! Un ministru buna a fost Marga nu acest sfertodoct sinistru!

      2. @asta cu “sa fim…”
        Natura a cerut prea mult de la ea însăși cand s-a gandit sa te zamisleasca. N-ai nimic de trollat prin alta parte?

      3. …spuse cineva care pune virgulă între subiect și predicat. Dar dă lecții , își dă cu părerea asupra activității profesorilor , asupra competenței lor . Mi-e silă de voi toți : Oane , Mărioare , Gigi , ” Să fim civilizați”. Dixit.

      1. @astuia cu valoarea…
        Pari manelist. Deci inteligenta ar fi ultima dintre calitatile tale. Cat despre “fosile antice”, iti sugerez ca parintilor tai sa li te adresezi la fel. Sper sa nu-ti semene sa-ti scape vreuna zdravana dupa cutia aia goala de-i zici cap.

    3. Dragă domn’ministru’ ce număr de mandate aveți și tu și abraburica?, abia acum ai asimilat vorbele astea “progresite” ?!??
      Mai bine închidem tot sau adoptăm absolut Tot conform indicațiilor Moscovei..PARDON Bruxelles .
      PĂCAT că avem așa conducători…și Nu avem alternativă !

  15. Multi nu inteleg ca pentru un profesor cand a terminat de predat nu inseamna ca s-a terminat ziua, el continua sa se pregateasca si sa se imbunateasca, pe langa activitatile ce tin de birocatie. Dar trebuie sa-i motivati pe cei care sunt in sistem si sa-i atrageti pe cei mai buni absolventi sa vina in sistemul de educatie. Pana atunci, numai vorbe goale.

    1. Cei buni fug de sistem, deja predau colegii celor care critica pe aici. Si or sa fie din ce in ce mai multi. Mi e groaza de cei care ii vor preda copilului meu in aceste conditii. In unele licee parintii aleg profesorii si culmea fug de cei pregatiti bine si exigenți, chiar daca au fost olimpici internaționali.

  16. Atunci schimbati bac-ul si evaluarea nationala! Nu poti face ore distractive si interactive cand trebuie sa pregatesti copiii pentru ce li se va cere la examene: rezolvare de probleme. Pot face ore foarte frumoase dar la final si eu si elevii suntem evaluati pe baza unui examen in care se cer aceleasi lucruri de ani de zile!

    1. Just. In conditiile in care ai mereu un maraton spre examene si o caruta de materie, fix joaca poti face. Ma amuza cand aud, vai, dar nu folositi metoda palariilor ganditoare, metoda cubului? Pai, mai femeie, eu daca fac asta, la 1 ora sau 2 pe saptamana raman cu materia nepredata, nu am timp de distractie. Ca vine evaluarea peste ei si nu au toata materia predata. Si ghici cine pica prost?

    2. Ore distractive???
      O sa te vad cum pui fundițe si ciucurei la teoreme, definitii,reguli, la matematica.
      Doar nu o sa faci matematica distractiva 13 ani cu elevii.

  17. >> rolul determinant este al profesorului în școală

    Te ingrozesti de conceptiile acestui incompetent. Cu idei din astea ne intoarcem in perioada sovietica, de glorie. Probabil o perioada admirata de ministru. Se faceau productii record la hectar si nu-si permitea nimeni sa caraie. Profu era sef. Te trimitea la tuns, chema parintii la scoala, urla si dadea note dupa cum avea chef, iti scadea nota la purtare, avea intrare si scara separata. Prostii si lensii erau scosi in fata clasei si facuti de ras. Asta viseaza Campeanu.

    Ma intreb cine o sa-l opreasca inainte sa faca praf si ce a mai ramas din scoala.

    1. Dacă atât ai înțeles mătăluță e clar , schimbă meseria. Profesorul are rol de îndrumător, sfătuitor,aceea tipologie de dascăl care lipsește total sau este cu dedicație doar pentru cei care își permit meditații. Profesorul este “plătit” să îl îndrume spre acele materii care îi suscită atenția ,nu care îl plictisesc și îl scârbeasc pe elev. De ce sa fiu obligat să fac anumite materii care nu îmi plac ? Trebuie să aleg ce mă definește ca om ,să devin un specialist in materia care mă fascinează . Un învățământ bazat pe teorie este unul eșuat,se vede la fiecare examen. El trebuie coroborat cu practica ,cu tehnologia,cu proiectarea . Notele la facultate bazate pe proiecte , trecute prin filtrul sistemului antiplagiat fac diferența clară a nivelului de pregătire al studentului. Scris ,exprimare , gramatică,semantică , așezare și redactare in pagină ( plus subiectul in sine tratat dpdv tehnic și informațional),din surse recomandate de profesorul de curs. Este de preferat in locul unui test grilă, a unui examen vorbit în care emoțiile și timiditatea nu sunt punctate , în care lipsa timpului nu îți dă ocazia să te exprimi la adevărata ta valoare.

      1. >>rol de îndrumător, sfătuitor
        Presupun ca nu intelegi prea multe despre redefinirea relatiei profesor – elev.

        Un rol de indrumator, sfatuitor devalorizeaza elevul. Indrumarea si sfaturile vin de la un superior la un inferior. Elevul nu este insa tabula rasa (inferior), are nevoi, dorinte, pareri, cunostinte etc. Ar trebui sa fie egal in relatia cu profesorul. Relatia de egalitate este insa de neconceput si de neinteles pentru dinozauri.

        Nemtii folosesc de exemplu cuvantul insotitor, nu indrumator. Un insotitor inseamna respect pentru elev si o relatie de egalitate.

      2. @bai civilizatule…
        Pari un student etern si ratat. Varsa-ti frustrarea, “mataluta”, prin alta parte. Si ia-ti si limba de lemn pe care si campeanul agricultor ar fi gelos!

      3. Unde n-o da Domnul sa fii operat de un chirurg care nu a invatat notiuni teoretice, ci a absolvit cursuri pe baza de proiect. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Senatorul Sorin Cîmpeanu a votat împotriva Educației sexuale în școli și a contestației președintelui Iohannis / Ministrul Sorin Cîmpeanu: Este un vot care nu m-a interesat

Senatorul Sorin Cîmpeanu a votat împotriva cererii de examinare a președintelui Iohannis, care presupune acordul părinților pentru participarea copiilor la orele de Educație sanitară, plus înlocuirea educației sexuale cu această…
Vezi articolul

Prima casă de creație din inima Bucureștiului pregătită de Institutul Francez își deschide poarta către artiștii români. Cristian Mungiu, primul găzduit în “la résidence de poche”

Institutul Francez din București a inaugurat vineri o locuință–rezidență aflată chiar în curtea institutului, pe Bulevardul Dacia din Capitală. Inițiativa poarta numele “La résidence de poche/ Rezidenţa de buzunar” și…
Vezi articolul
cel mai bun profesor din lume

VIDEO Câștigătorul premiului pentru cel mai bun profesor din lume a împărțit milionul de euro cu ceilalți finaliști din competiție. „Este important să simtă că societatea înțelege valoarea muncii lor și nu cred că există cel mai bun, suntem la fel”

Un profesor de la o școală dintr-un sat din India, lăudat pentru îmbunătățirea educației din comunitate, a câștigat premiul Global Teacher din acest an în valoare de un milion de…
Vezi articolul