Sistemul “Kiss and Ride”, un culoar pe unde părinții intră cu mașina, opresc în fața școlii, paznicul preia copilul, a fost implementat și în Sectorul 6, la Școala Sfântul Andrei

2.052 de vizualizări
Scoala Sf. Andrei - sistemul kiss and ride / Foto: Ciprian Ciucu Facebook
Școala Sf. Andrei – sistemul “Kiss and ride” / Foto: Ciprian Ciucu – Facebook.com
Sistemul “Kiss and Ride” a fost montat la Școala Gimnazială Sf. Andrei de pe Aleea Parva din București. Este vorba despre un sistem “debarcare/îmbarcare”, un culoar pe unde părinţii intră cu maşina, opresc în faţa şcolii, iar paznicul preia copilul pentru a-l conduce în siguranţă în curtea instituţiei de învăţământ, a anunţat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu pe Facebook, potrivit Agerpres.

“Astăzi s-a montat cel de-al doilea sistem ‘Kiss and Ride’, din Bucureşti. Un sistem de îmbarcare/debarcare. Haosul din jurul şcolilor este generalizat. Este nevoie de sistematizarea spaţiilor din dreptul şcolilor. Maşinile vin din toate direcţiile, în acelaşi timp, caută locuri în care să oprească, dau ocol peste ocol să găsească un loc de parcare, parchează pe oriunde, poluând şi crescând inconfortul în zonă. Cum funcţionează: un culoar pe unde părinţii intră cu maşina, opresc în faţa şcolii, paznicul preia copilul. Copilul îşi ia la revedere de la părinte, apoi este condus de către paznic în siguranţă în curtea şcolii. Părintele pleacă apoi către muncă. Timp total pentru a lăsa copilul la şcoală este de aproximativ 20 – 30 de secunde. Simplu, în siguranţă, rapid, fără haos, fără blocaje, fără nervi, fără claxoane”, a explicat Ciprian Ciucu.

El a precizat că modelul va fi replicat acolo unde situaţia o permite. Potrivit lui Ciucu, multe şcoli din sector primesc elevi din localităţile învecinate, iar aceştia sunt aduşi la unităţile de învăţământ cu maşina.

“Ştiu şi care sunt criticile: da, părinţii nu ar trebui să aducă copiii la şcoală cu maşina. Asta, într-o lume ideală, unde şcoala este lângă casă. Dar, din păcate, metodologia de înscriere la şcoală a Ministrului Educaţiei permite de zeci de ani de zile viza de flotant. Foarte multe şcoli din Sectorul 6 primesc astfel elevi din Bragadiru, Domneşti, Chiajna, Ciorogârla, Clinceni etc. Aceste reglementări se fac la nivel naţional, nu local. Noi facem tot ce putem şi ce nu putem schimba prin reglementare sistematizăm prin efortul nostru. Azi am început cu Şcoala Gimnazială Sf. Andrei de pe Aleea Parva, şcoala cu cea mai mare presiune demografică (din afara Bucureştiului) aflată în Sectorul 6. Radu Mihaiu, game on!”, a mai scris primarul Sectorului 6.

În urmă cu o săptămână, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, anunţa montarea primului sistem ‘Kiss and Ride’ din Bucureşti.

“O idee simplă, dar pentru care am avut nevoie de aproape un an de la idee la implementare. Mulţumesc celor din ADP care au preluat ‘nebunia’ mea şi au propus diverse modele până am ajuns la cea avizată. Mulţumesc şi celor de la Brigadă şi de la CTC care au înţeles avantajele pe care le aduce această implementare atât pentru trafic, dar şi pentru siguranţa copiilor. De la anul, vom replica acest sistem la toate şcolile unde trama stradală ne permite”, scria primarul, pe reţeaua de socializare. 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru abaterile disciplinare ale profesorilor și directorilor de școli se aplică Legea Educației 1/2011 – adresă a Ministerului Educației / Comisia Națională de Inspecție Școlară încă nu este constituită

Procedura pentru abaterile disciplinare ale profesorilor și directorilor de școli este cea reglementată Legea educației naționale nr. 1/2011, deoarece încă nu a fost înființată Comisia Națională pentru inspecție Școlară din…
Vezi articolul

Marcel Ciolacu: Este evident că am avut o criză socială îndreptățită cu profesorii și atunci vom găsi soluții ca să acoperim suma. Noua lege a salarizării o să vină cu reguli de performanță. Nu înseamnă numai măriri de salariu

„Este evident că am avut o problemă, o criză socială îndreptățită cu profesorii și atunci vom găsi soluțiile ca să acoperim această sumă. Impactul bugetar este de 2 miliarde, 2…
Vezi articolul