SONDAJ: 35% din profesorii respondenți spun că nu pot preda în sistem hibrid din lipsă de echipamente

6.115 vizualizări
Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com
35,3% dintre repondenții sondajului realizat cu 8.500 de cadre didactice de către Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” spun că s-ar afla în situația de a nu putea preda în sistem hibrid pentru că unitățile de învățământ nu le-au pus la dispoziție mijloacele tehnice pentru activitatea didactică.

În plus, 60,2% dintre cei care au răspuns spun că preferă să folosească dispozitivul personal, decât aparatura pusă la dispoziție de școli.

În cazul elevilor, 60,8% dintre cadrele didactice au răspus că unitatea de învățământ nu a avut cum să le asigure elevilor un dispozitiv pentru învățarea în sistem hibrid. Cei mai mulți dintre profesori (57,9%) preferă platforma Google Classroom, urmată la o distanță apreciabilă de Zoom (17,2%) și Microsoft Teams (7,8%).

70% dintre cei chestionați spun că nu au fost incidente în timpul predării hibrid. Cele mai multe dintre problemele semnalate sunt legate de echipamentul folosit și de viteza de internet, mai ales la elevi.

Sunt cazuri în care mai mulți copii lucrează pe un singur dispozitiv și acela este al unui părinte, care merge și la serviciu. O altă problemă evidențiată de mai multe cadre didactice este absența elevilor și lipsa lor de interes, cu toate că dispun de echipamente performante.

Sunt și cazuri în care elevii dau link-ul de conectare persoanelor străine, care intră pe platformă sau fac capturi și le pun pe diverse site-uri de socializare, fără a avea permisiunea cadrelor didactice.

Citește și:
Școlile din scenariul roșu nu au pus la dispoziție elevilor echipamente pentru activitatea online – spun 60% dintre profesorii care au raspuns unui sondaj al Federației Sindicale „Spiru Haret”
Aproape 27% din profesorii respondenți nu sunt pregătiți pentru trecerea în scenariile galben sau roșu/Peste 30% au fost nevoiți să cheltuiască peste 1.000 de lei din resurse proprii pentru materiale didactice – SONDAJ

Foto: © Francisco Javier Altamirano Martin | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Da. Pai asa s a ajuns. Am ajuns bataia de joc a elevilor si a tuturor intrusilor. Mai dati si voie parintelui sa fie nonstop in online cu elevul. Eu n am vazut in viata mea si nicaieri in lumea asta asistenta permanenta a parintelui la ora.

    1. Interesant este si când parintele le șoptește la ora si nu mai stii cum sa împărți nota sau pe cine asculți de fapt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Formarea profesorilor trebuie să pornească de la parteneriatul școlilor cu mediul universitar, spune șeful inspectoratului școlar București: Este o relație de tipul „win-win”, ca să ne asigurăm că formăm absolvenții de care are nevoie învățământul superior

Parteneriatul dintre școli și universități ar trebui să stea la baza formării profesorilor, a declarat Lixandru Florian, inspectorul școlar general al Municipiului București (ISMB), la evenimentul EduFest, organizat sâmbătă, 24…
Vezi articolul

Dezbatere online World Vision România - Edupedu.ro

Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor? Raluca Turcan, ministrul Muncii, europarlamentarii Dragoș Pîslaru și Victor Negrescu, alături de Consiliul Consultativ al Copiilor și Consiliul Elevilor discută online marți, 16 noiembrie, de la ora 10:00

Are nevoie școala românească să știe ce gândesc elevii? Ne trebuie vocile copiilor? Care sunt efectele, în societate, ale consultării elevilor și ale exersării abilității de a-și construi o opinie…
Vezi articolul

Gradația de merit 2024. Ce promiteau Klaus Iohannis și Ligia Deca în raportul România Educată și ce a pus, de fapt, în practică ministra Educației în prima „reformă” a gradației de merit, sporul de 25% pentru profesori

Pentru prima dată, în anul școlar 2024-2025 gradația de merit va fi acordată conform Legii 198/2023, adică a legii făcute pe baza proiectului România educată. Asta înseamnă că sporul de…
Vezi articolul