Sondaj naţional despre şcoala online, lansat de Ministerul Educaţiei pentru toți elevii, părinţii şi profesorii. Cadrelor didactice le sunt cerute propuneri pentru ca ministerul, şcolile şi inspectoratele să se organizeze mai bine

17.439 de vizualizări
SURSA: pixabay.com
Ministerul Educaţiei face un sondaj la nivel naţional pentru a afla dacă şcolile au făcut în perioada aceasta activităţi online, cum s-au descurcat profesorii, ce măsuri au luat directorii şi cum s-au comportat elevii şi părinţii, precum şi ce părere au aceştia din urmă despre activităţile făcute de cadrele didactice. În plus, ministerul cere de la profesori şi propuneri pentru o organizare mai bună.

Prin adresa MEC nr. 9217/26.05.2020, privind aplicarea în rândul actorilor școlari, a unor chestionare de opinie, ministerul a început un sondaj naţional despre şcoala online, potrivit documentului obţinut de Edupedu.ro. În explicaţiile transmise de minister se precizează că toţi cei vizaţi au termen 10 iunie să răspundă chestionarelor.

“Obiectivele acestui demers sunt:

  • identificarea măsurii în care unitățile de învățământ din țară s-au organizat pentru continuarea activității didactice;
  • analizarea modalităților în care a fost realizată învățarea la distanță;
  • evaluarea provocărilor și dificultăților cu care s-au confruntat actorii școlari în această perioadă;
  • identificarea de bune practici, exemple de succes, propuneri de îmbunătățire, nevoi de sprijin și arii prioritare de intervenție”, se arată în document.
Cine trebuie să răspundă la aceste patru chestionare:
Profesorii şi diriginţii trebuie să le spună elevilor şi părinţilor despre “importanța exprimării opiniilor lor autentice pentru luarea celor mai bune decizii pentru elevi”, se arată în adresă.

Pentru elevii, întrebările sunt legate de activitățile școlare desfășurate după vacanța de primăvară. Chestionarul este anonim. Elevii sunt întrebaţi dacă au participal la activităţile făcute de şcoală, dacă au echipamentul necesar cu care să ţină legătura cu profesorii şi colegii.

Întrebarea numărul 3 le cere să spună dacă toţi profesorii au făcut ore online. “După vacanța de primăvară, la câte discipline din orarul tău au fost organizate activități la distanță, în mediul online sau prin alte modalități?”. 

Întrebarea numărul 10 explorează durata folosirii zilnice a dispozitivelor: “În perioada suspendării cursurilor, cam cât timp pe zi folosești pentru școală calculatorul, televizorul, tableta sau telefonul?” Timpul maxim fiind de “mai mult de 6 ore pe zi”.

Chestionarele pentru părinţi au întrebări despre momentul în care au început activităţile online, dacă acestea au fost desfăşurate de profesori. Apoi autorii sondajului vor să ştie dacă a fost nevoie de ajutorul părintelui la activităţi sau copilul s-a descurcat singur. Întrebările despre cum şi ce au făcurt profesorii sunt şi ele prezente în chestionarele pentru părinţi, precum şi dacă părinţii sunt mulţumiţi sau nu de activităţile din şcoala online.

Chestionarul include si întrebări despre nivelul de educaţiei al părintelui, statutul profesional şi raportarea ajutorului primit de la profesori/diriginţi/directori.

Există şi o menţiune pentru cei care au mai mulţi copii: “În cazul în care aveți mai mulți copii înscriși la grădiniță/școală (învățământ preșcolar, clasa pregătitoare – clasa a XII-a), vă rugăm să completați chestionarul pentru un singur copil (de exemplu, pentru cel care și-a sărbătorit cel mai recent ziua de naștere), iar în răspunsurile dvs. să vă referiți doar la situația acestuia”.

Chestionarul pentru profesori “urmărește să identifice starea de fapt, experiențele care pot fi împărtășite, provocările și riscurile care necesită sprijin pentru depășirea lor”, spun autorii.

Cadrele didactice, atât din primar, cât şi gimnazial-liceal sunt întrebate şi în ce procent au reuşit să parcurgă din materia semestrului al II-lea.

La întrebarea numărul 11 profesorii sunt întrebaţi “de la cine și în ce măsură ați primit sprijin pentru a vă organiza activitatea cu elevii?” Iar unul dintre răspunsuri este “de la părinţi”.

Există şi întrebări cu răspuns deschis, pe care profesorii trebuie să îl completeze. De exemplu “Vă rugăm să formulați succint 1-3 propuneri pentru Ministerul Educației și Cercetării, astfel încât activitatea la distanță să fie mai bine organizată”. La fel se cer propuneri pentru ISJ-uri, şcoală şi autorităţi locale din partea profesorilor.

Instituţia care va procesa datele obţinute din răspunsuri este Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, mai exact fostul Institut de Ştiinţe ale Educaţiei, potrivit documentului obţinut de Edupedu.ro.

Reamintim că Edupedu.ro a scris despre cum Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a făcut un chestionar similar, însă elevii și părinții nu puteau completa dacă profesorii nu își țin orele sau nu fac activități online. Întrebările erau, în marea lor majoritate, despre cum se simt elevii şi părinţii în această perioadă.

Pe de altă parte, Inspectoratul Şcolar din Maramureş a realizat chestionare cu întrebări la obiect, fără să evite situaţiile în care elevii sau profesorii nu ar fi participat la aceste cursuri sau în care profesorii nu şi-ar fi făcut activităţile online potrivit reglementărilor legale.

Foto: pixabay.com


5 comments
  1. Daca noi trebuie sa venim cu sfaturi… voi de ce mai sunteti in minister… jos anisia si toti secretarii ministerului educatiei

    1. Hotărâți-vă! Când nu vă întreabă, de ce nu vă întreabă. Când vă întreabă, de ce vă întreabă.
      Cine vă mai înțelege?

      1. Pai acuma intrebi ce mai trebuie? Dupa ce ai obligat fara sa dai nimic. Mariano, taci. Prefer sa zic doar atat. Ca sa nu spun mai rau.

        1. Din câte mi-aduc aminte, salariile s-au dat chiar dacă mulți nu le meritau.
          Puteți să spuneți și mai rău că la asta vă pricepeți foarte bine. Stați rău cel puțin la capitolul respect pentru copii și părinți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Etica, anticorupția în școli, recuperarea pierderilor cauzate de pandemie și sprijin pentru formarea profesorilor – priorități ale Republicii Moldova, descrise de președintele Maia Sandu la summit-ul ONU dedicat educației

Probleme imediate, precum accesul la educație al copiilor refugiați din Ucraina, probleme de fond, precum nevoia întării formării profesorilor, dezvoltarea opțiunii de școală online și recuperarea pierderilor de învățare cauzate…
Vezi articolul